ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 березня 2012 р. Справа №2а-2394/12/0170/1
Окружний адмініст ративний суд Автономної Респ убліки Крим у складі головую чої судді Трещової О.Р., при се кретарі Веретенниковій Ю.В. з а участю представника відпов ідача - Мєтєлєвої С.Ф. ро зглянувши у відкритому судов ому засіданні адміністратив ну справу
за позовом Управління Пенс ійного фонду України в Київс ькому районі м. Сімферополя АР Крим
до Державного підприємств а «Управління з експлуатаці ї адмінбудинків податкових о рганів АР Крим»
про стягнення ,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулось з позов ом Управління Пенсійного фон ду України в Київському райо ні м. Сімферополя АР Крим до Д ержавного підприємства «Уп равління з експлуатації адмі нбудинків податкових органі в АР Крим» про стягнення заб оргованості по єдиному внеск у на користь Управління Пенс ійного фонду України в Київс ькому районі м. Сімферополя А Р Крим в сумі 13 519,25 гривень.
Ухвалами суду від 02 березня 2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підгото вче провадження, та справу пр изначено до судового розгляд у.
У судове засідання яке відб улось 19.03.2012 року представник п озивача не з' явився, повідо млений належним чином про мі сце, дату та час проведення су дового засідання, надіслав з аяву про розгляд справи за ві дсутності його представника .
Представник позивача у поз ові обґрунтував свої позовні вимоги тим, що Державне підпр иємство «Управління з експл уатації адмінбудинків подат кових органів АР Крим» переб уває на обліку в управлінні П енсійного фонду України в Ки ївському районі м. Сімферопо ля АР Крим (надалі - управлін ня Пенсійного фонду) та на під ставі Закону України “Про зб ір та облік єдиного внеску на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування” є платником єдиного внеску н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування, однак, в порушення норм зазна чено Закону не здійснює спла ту єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування у встановл ений строк.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позову у зв'язку з тим, що відповідач ухвалою Господарського суду АРК в вересні 2011 року визнаний банкрутом та ліквідатором р озпочата ліквідаційна проце дура, в межах якої вимоги поз ивача були визнані боржником та включені до реєстру. Тому п редставник відповідача вваж ає, що спір вирішений мирним ш ляхом сторонами, а проваджен ня має бути закрито.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив роз глядати справу за відсутніст ю представника позивача, пов ідомленого належним чином пр о дату та місце розгляду спра ви.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Згідно з пунктом 7 частини 1 с татті 1 Закону України “Про зб ір та облік єдиного внеску на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування”в ід 08.07.2010 року № 2464 (надалі - Закон) П енсійний фонд України - орган , уповноважений відповідно д о цього Закону вести облік пл атників єдиного внеску, забе зпечувати збір та ведення об ліку страхових коштів, контр олювати повноту та своєчасні сть їх сплати, вести Державни й реєстр загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та виконувати інші функції, передбачені законо м;
Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 3 84/2011, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, забезпе чує своєчасне і в повному обс язі фінансування та виплати пенсій, допомоги на похованн я, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюютьс я за рахунок коштів Пенсійно го фонду України та інших дже рел, визначених законодавств ом, а також забезпечує збір, ве дення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законо давства та здійснення контро лю за їх сплатою
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 4 ст атті 25 Закону України “Про збі р та облік єдиного внеску на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування” те риторіальний орган Пенсійно го фонду також має право звер нутися до суду з позовом про с тягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулюва ння спорів, передбачені зако ном, не застосовуються.
Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в Київ ському районі м. Сімферополя АРК, реалізуючі свої завданн я та функції в правовідносин ах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт в ладних повноважень, який зді йснює владну компетенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно стягнення заборгованості зі сплати єди ного внеску, являється публі чно правовим та має розгляда тися в порядку адміністратив ного судочинства.
Законом України “Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування” визн ачаються правові та організа ційні засади забезпечення зб ору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування, умови та порядок його нараху вання і сплати та повноважен ня органу, що здійснює його зб ір та ведення обліку.
Згідно з п. ч. 1 ст.1 Закону зазн ачено, що єдиний внесок на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування (далі - єд иний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в обов'язковому порядку та на р егулярній основі з метою заб езпечення захисту у випадках , передбачених законодавство м, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отрима ння страхових виплат (послуг ) за діючими видами загальноо бов'язкового державного соці ального страхування.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закону дія цього Закону по ширюється на відносини, що ви никають під час провадження діяльності, пов'язаної із збо ром та веденням обліку єдино го внеску. Дія інших норматив но-правових актів може пошир юватися на зазначені відноси ни лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в частині , що не суперечить цьому Закон у.
Пунктом 3 Розділу VIII Прикінце вих та перехідних положень З акону встановлено, що з дня на брання чинності цим Законом платники страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування, заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття, загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинил и втрату працездатності, вва жаються платниками єдиного в неску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрах ованих осіб не здійснюється.
Згідно з п.1 частини 1 статті 4 Закону платниками єдиного в неску є роботодавці, зокрема , підприємства, установи та ор ганізації, інші юридичні осо би, утворені відповідно до за конодавства України, незалеж но від форми власності, виду д іяльності та господарювання , які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивіль но-правовими договорами (крі м цивільно-правового договор у, укладеного з фізичною особ ою - підприємцем, якщо виконув ані роботи (надавані послуги ) відповідають видам діяльно сті, зазначеним у витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців), у тому числі філі ї, представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ і організацій, інши х юридичних осіб, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами.
Судом встановлено, що Держа вне підприємство «Управлін ня з експлуатації адмінбудин ків податкових органів АР Кр им» являється юридичною осо бою, зареєстрованою 20.03.2003 року Виконавчим комітетом Сімфер опольської міської ради АР Крим згідно зі свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич них осіб серії А01 №145362, довідкою з Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 15. 12.2011 року.
Судом встановлено, що Держа вне підприємство «Управлін ня з експлуатації адмінбудин ків податкових органів АР Кр им» зареєстровано в управлі нні Пенсійного фонду в Київс ькому районі м. Сімферополя А Р Крим.
Таким чином, Державне підп риємство «Управління з експ луатації адмінбудинків пода ткових органів АР Крим» є пл атником єдиного внеску на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування.
Згідно з частиною 2 статті 6 З акону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в п овному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єди ний внесок; подавати звітніс ть до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в п орядку та за формою, встановл еними Пенсійним фондом за по годженням з відповідними фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування та центральним органо м виконавчої влади у галузі с татистики. Відповідно до час тини 3 статті 9 Закону територі альні органи Пенсійного фонд у мають право обчислювати єд иний внесок лише на підставі актів перевірки правильност і нарахування та сплати єдин ого внеску, звітності, що пода ється платниками до територі альних органів Пенсійного фо нду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджуют ь суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цьо го Закону нараховується єдин ий внесок.
Частиною 8 статті 9 Закону вс тановлено, що платники єдино го внеску зобов'язані сплачу вати єдиний внесок, нарахова ний за відповідний базовий з вітний період, не пізніше 20 чи сла місяця, що настає за базов им звітним періодом. Базовим звітним періодом є календар ний місяць, а для платників, за значених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частин и першої статті 4 цього Закону , - календарний рік.
Відповідно до розділу IV пун кту 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сп лати єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування, затверд женої постановою правління П енсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 об числення єдиного внеску зазн аченою категорією платників здійснюється щомісячно на п ідставі бухгалтерських та ін ших документів, відповідно д о яких провадиться нарахуван ня (обчислення) або які підтве рджують нарахування (обчисле ння) виплат (доходу), на які нар аховується єдиний внесок.
Судом встановлено, що відпо відно до автоматично сформов аного звіту, наданого відпов ідачем до управління Пенсійн ого фонду, відповідач зобов' язався сплати єдиний внесок за вересень 2011 року в сумі 8 148, 90 гривень.
А також відповідно до автом атично сформованого звіту на даного відповідачем до Управ ління Пенсійного фонду, відп овідач зобов' язався сплати ти єдиний внесок за жовтень 201 1 року в сумі 5 370,35 гривень.
В порушення ч.2 ст. 6 ч.4 ст. 25 зако ну відповідач своєчасно не с платив суму страхових внескі в в розмірі 13 519, 25 гривень .
Відповідно до п. 2 ч.8 ст. 9 Закон у, підпункту 4.3.7 пункту 4.3 розділ у IV Інструкції про порядок нар ахування і сплати єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністер стві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 4.3.7. платники під час кожної виплати заробітної п лати (доходу, грошового забез печення), на суми якої (якого) н араховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначен их сум зобов'язані сплачуват и нарахований на ці виплати є диний внесок у розмірі, встан овленому для відповідних пла тників (авансові платежі).
Згідно довідки УПФУ в Київс ькому районі м. Сімферополя в ід 16.03.2012 року № 8 відповідачем за боргованість станом на 16.03.2012 ро ку в розмірі 13 519,25 гривень не по гашена, що також підтверджує ться особовим рахунком досл ідженим в судовому засіданні .
Перевіряючи доводи відпов ідача, що розгляд справи немо жливий у зв' язку з розглядо м Господарським судом АРК сп рави про банкрутство, суд заз начає наступне.
Постановою ГС АРК від 08.09.2011 ро ку ДП «Управління по експлуа тації адмінбудинків податко вих органів АРК» визнане бан крутом та введено процедуру ліквідації у відповідності з Законом України «Про відно влення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом» строком на 6 місяців .
При цьому судом встан овлено, що до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців станом на 15.12.2011 року відомості п ро визнання відповідача банк рутом не внесені, що підтверд жується витягом від 15.12.2011 року..
Судом також встановлено, що борг, який є предметом розгля ду адміністративної справи, по сплаті єдиного внеску за в ересень та жовтень 2011 року, вин ик лише 20.10.2011 року, та не був вклю чений до конкурсних вимог кр едиторів, що розглядалися в с праві про банкрутство.
Суд зазначає, що відповідач ем визнаний борг, заявлений УПФУ в Київському районі м. Сі мферополя, що підтверджуєтьс я листом від 13.02.2012 року, у той же в судовому порядку зазначен ий борг не стягувався та не за тверджувався.
З урахуванням викладеного , суд вважає, що рішення адміні стративного суду про стягнен ня заборгованості, яке набер е чинності, буде свідчити про безспірність вимог у справі про банкрутство та не буде пе решкоджати розгляду по суті зазначеної справи.
Отже, суд приходить до висно вку, що недоїмка зі сплати єди ного внеску в розмірі 13 519,25 гри вень розрахована позивачем вірно, являється погодженою відповідачем та підлягає ст ягненню з останнього.
Таким чином, позовні вимог и підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Вступна та резолютивна час тини постанови оголошені у с удовому засіданні 19.03.2012 року, п останова у повному обсязі ск ладена та підписана 21.03.2012 року .
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольн ити.
2. Стягнути з Державного під приємства «Управління з екс плуатації адмінбудинків под аткових органів АР Крим» (ід ентифікаційний код 31257574) на кор исть управління Пенсійного ф онду в Київському районі м. Сі мферополя АР Крим заборгован ість по сплаті єдиного внеск у на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я в сумі 13 519,25 гривень.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22082611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні