ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2012 р. Справа № 2а/0270/329/12
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни, розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: заступника прокурора м. Вінниці в інтересах держави - Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах в особі Вінницького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до: сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства "Мічурінець"
про: стягнення штрафних санкцій
ВСТАНОВИВ :
Заступник прокурора м. Вінниці в інтересах держави - Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах в особі Вінницького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства "Мічурінець" про стягнення штрафних санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення законодавства України про цінні папери та фондовий ринок, не сплачено застосований постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, штраф у встановлений законом строк.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 4 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, застосовується скорочене провадження.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі направлялась відповідачу на адресу зазначену в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (вул. Восьмого березня, с. Попівці, Барський район, Вінницька область). Однак, на адресу суду повернувся конверт із відміткою поштового відділення зв'язку "за зазначеною адресою не знаходиться".
Згідно з ч. 3 ст. 167 КАС України, судове рішення вважається врученим, у тому числі у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, та у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою, повідомленою цими особами суду, або за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які не мають статусу підприємців, за адресою їх місця проживання чи місця перебування, яка зареєстрована у встановленому законом порядку.
Враховуючи те, що поштове відправлення відправлене відповідачу за адресою вказаною позивачем, що також підтверджується відомостями з ЄДР, суд вважає, що вжив всіх заходів для належного повідомлення відповідача, а тому відповідно до ч. 3 ст. 167 КАС України копія ухвали вважається врученою.
Відповідно до вимог статті 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - суд дійшов висновку про наявність підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку письмового провадження, з огляду на наступне.
Відповідно до п.п. 5 п. 13 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг ", від 07.07.2011 року N 3610-VI, у Законі України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні": у тексті Закону ( 448/96-ВР ) слова "Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку" у відповідному відмінку.
Відповідно до п. 3 розділу II Прикінцевих положень вищевказаного Закону, перейменування національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, не є реорганізацією національних комісій та не має наслідком звільнення з посад голів та членів таких національних комісій. Також зазначено, що національні комісії, які здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, перейменованими з дати видання відповідного Указу Президента України.
Указом Президента від 23.11.2011 року № 1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку та затверджено Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Даний Указ набирає чинності з дня його опублікування .
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, Вінницьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що у даній справі є позивачем, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Президентом України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.
Згідно із абзацом 2 статті 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із статтею 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно ч. 4 ст. 6 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно довідки №13/4/44 від 20.01.2012 року Головного управління статистики у Вінницькій області, СВАТ "Мічурінець" станом на 17.01.2012 року зареєстроване юридичною особою, ідентифікаційний код 00414173, за місцезнаходженням 23051, вул. Восьмого березня, с. Попівці, Барський район, Вінницька область, керівник - Орхіменко Віктор Михайлович.
Судом встановлено, що 18.07.2011 року позивачем винесена постанова про порушення справи про порушення на ринку цінних паперів щодо відповідача за фактом не розміщення річного звіту за 2010 рік. Вищезазначена постанова була направлена за юридичною адресою товариства рекомендованим листом, однак, 25.07.2011 року конверт повернувся із відміткою пошти про те, що підприємство за адресою, зазначеною на конверті не існує.
Таким чином, 26.07.2011 року позивачем було винесено постанову про зупинення провадження у справі у зв'язку з невстановленим місцезнаходженням юридичної особи.
Після отримання відповіді на запит від Головного управління статистики у Вінницькій області, а саме довідки з юридичною адресою відповідача (23051, вул. Восьмого березня, с. Попівці, Барський район, Вінницька область), позивачем постановою від 26.10.2011 року відновлено провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів щодо СВАТ "Мічурінець" за фактом нерозміщення річного звіту за 2010 рік.
На розгляд справи про правопорушення представник товариства не з'явився, тому уповноваженою особою Комісії справу розглянуто за наявними матеріалами та складено акт № 207-ВІ від 02.11.2011 року.
Згідно акту № 207-ВІ від 02.11.2011 року про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії, на підставі доручення на делегування повноважень № 6 від 04.01.2011 року, встановлено що станом на 02.11.2011 року СВАТ "Мічурінець", річну інформацію за 2010 рік не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. Вищезазначеним порушено вимоги пункту 4 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та вимоги пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591(із змінами та доповненнями).
Враховуючи вищевикладене, керуючись п.1.6. р. 17 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР № 2272 від 11.12.2007 року та на підставі п. 6 ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” уповноваженою особою Комісії винесено постанову № 200-ВІ від 14.11.2011 року.
Згідно постанови, за нерозміщення інформації до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в сумі 2800,0 грн. Відповідно до постанови, штраф має бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови.
Відповідна постанова та акт були надіслані за юридичною адресою товариства рекомендованим листом, що підтверджується реєстрами рекомендованих листів за листопад 2011 року.
Постанова про накладення штрафних санкцій на час подання позову відповідачем не оскаржена та сума фінансової санкції відповідачем так і не сплачена, тому заступник прокурора м. Вінниці примусове її стягнення.
Згідно пункту 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", визначено, що річна інформація про емітента є відкритою та підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19 грудня 2006 року №1591 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 року за №97/13364), річна інформація відкритих акціонерних товариств розміщується в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктом 8 статті 11 вищезазначеного Закону передбачено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Штрафи, накладені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Згідно статті 36-1 Закону України “Про прокуратуру”, підставою представництва у суді інтересів держави - наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Згідно статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, не спростовані відповідачем, а тому наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства "Мічурінець" (23051, вул. Восьмого березня, с. Попівці, Барський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 00414173, р/р 260083014243 в АБ "Промінвестбанк", МФО 302571) штраф у розмірі 2800,0 грн. (дві тисячі вісімсот грн. 00 коп.) на користь держави (код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, банк одержувач: ГУДКУ у Вінницькій області, р/р 31113106700011, МФО 802015, код ЄДРПОУ 34701146, державний бюджет - Барський район).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22082863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні