Постанова
від 06.03.2012 по справі 2а/0270/167/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2012 р. Справа № 2а/0270/167/12

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Комара П авла Анатолійовича,

при секретарі судового зас ідання: Войнаровській Ірині Анатоліївні

за участю представників ст орін:

позивача : Кожухар а В.В.

відповідача : Забаза нової О.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: виконавчої д ирекції Вінницького обласно го відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасов ої втрати працездатності

до: комунальної устано ви "Козятинський районний ме тодичний центр первинної мед ико-санітарної допомоги"

про: стягнення заборгов аності

ВСТАНОВИВ :

16.01.2012 р. до Вінницького о кружного адміністративного суду надійшли матеріали поз овної заяви виконавчої дирек ції Вінницького обласного ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності до комуна льної установи "Козятинський районний методичний центр п ервинної медико-санітарної д опомоги" про стягнення забор гованості.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначив, що за ві дповідачем рахується простр очена заборгованість в сумі 3233,55 грн., яку останній в доброві льному порядку не сплачує.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 17.01.2012 р. відкрито проваджен ня по даній справі.

В ході судового засідання п редставник позивача підтрим ав позовні вимоги в повному о бсязі, посилаючись на обстав ини викладені в позовній зая ві.

Представник відповідача в судовому засіданні частково заперечив проти задоволення адміністративного позову.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення ос іб, що беруть участь у справі, всебічно і повно з' ясувавши фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд вс тановив наступне.

Згідно із довідкою з ЄДРПОУ АБ №061676, виданої управлінням с татистики у Козятинському ра йоні Вінницької області кому нальна установа "Козятинськи й районний методичний центр первинної медико-санітарної допомоги" від 25.03.2008 р. зареєстро вана як юридична особа викон авчим комітетом Козятинсько ї міської ради, ідентифікаці йний код - 35814781.

Відповідно до звіту про нар аховані внески, перерахуванн я та витрати, пов' язані з заг альнообов' язковим державн им соціальним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності за 9 місяці в 2011 року, поданого до робочого органу Фонду, відповідач сам остійно визначив прострочен у заборгованість в сумі 3233,55 гр н.

Визначаючись щодо суті поз овних вимог, суд керувався на ступними нормами.

Відповідно до статті 46 Конс титуції України громадяни ма ють право на соціальний захи ст, що включає право на забезп ечення їх у разі повної, частк ової або тимчасової втрати п рацездатності, втрати годува льника, безробіття з незалеж них від них обставин, а також у старості та в інших випадках передбачених законом. Це пра во гарантується загальнообо в' язковим державним соціал ьним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і орган ізацій, а також бюджетних та і нших джерел соціального забе зпечення, створення мережі д ержавних, комунальних, прива тних закладів для догляду за непрацездатними.

Частиною 2 ст. 3 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням” встановле но, що завданням законодавст ва про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, є встановлення гарантій щод о захисту прав громадян на от римання матеріального забе зпечення та соціальних послу г у разі тимчасової непрацез датності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-ін валідом, хворим членом сім'ї ), вагітності та пологів, смерт і громадянина або члена його сім'ї.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими нар одженням та похованням”, заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування у зв'язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами, зумо вленими народженням та похов анням, передбачає матеріальн е забезпечення громадян у зв 'язку з втратою заробітної пл ати (доходу) внаслідок тимчас ової втрати працездатності ( включаючи догляд за хворою д итиною, дитиною-інвалідом, хв орим членом сім'ї), вагітності та пологів, догляду за малолі тньою дитиною, часткову комп енсацію витрат, пов'язаних із народженням дитини, смертю з астрахованої особи або члені в її сім'ї, а також надання соц іальних послуг за рахунок бю джету Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності, що формуєтьс я шляхом сплати страхових вн есків власником або уповнова женим ним органом, громадяна ми.

Статтею 9 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням” передбачено, що керівництво та управління загальнообов' язковим держ авним соціальним страхуванн ям у зв' язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими народженн ям та похованням здійснює Фо нд належить до цільових поза бюджетних страхових фондів.

В силу ст.19 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими народженням та похованням” джерелами фо рмування коштів загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям, є: страхові внески страхув альників-роботодавців і заст рахованих осіб, що сплачують ся на умовах і в порядку, перед бачених Законом; суми не прий нятих до зарахування витрат страхувальника за загальноо бов'язковим державним соціал ьним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям, пені, штрафів та інших фіна нсових санкцій, застосованих до страхувальників та посад ових осіб до Закону та інших а ктів законодавства.

Страхові внески на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням, нараховуються в межах граничної суми зароб ітної плати (доходу), що встано влюється щороку на рівні п'ят надцяти розмірів прожитково го мінімуму, встановленого з аконом для працездатних осіб , та є розрахунковою величино ю при обчисленні допомоги по тимчасовій непрацездатност і (включаючи догляд за хворо ю дитиною), вагітності та пол огах.

Платниками таких страхови х внесків є страхувальники т а застраховані особи.

Статтею 8 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням” передбачено, що спори, що виникають з право відносин за цим Законом, вирі шуються органами Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності в порядку, встановленому стату том Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності, та в судовому п орядку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем подано до виконавчої дирекції Фонд у звіт встановленої форми за 9 місяців 2011 року, однак визнач ена у ньому сума прострочено ї заборгованості у розмірі 3233 ,55 грн. сплачена відповідачем не була.

Пунктом 4 ч. 2 ст. 27 Закону Украї ни “Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання у зв' язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими народж енням та похованням” встанов лено, що страхувальник зобов 'язаний вести облік коштів загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та ви тратами, зумовленими похован ням, і своєчасно надавати орг анам Фонду встановлену звітн ість щодо цих коштів вести об лік коштів загальнообов'язк ового державного соціально го страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами, зумо вленими похованням, і своєча сно надавати органам Фонду в становлену звітність щодо ци х коштів.

Частиною 1 ст. 30 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням” визначено , що страхувальник-роботодав ець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та не повну сплату страхових внеск ів, у тому числі страхових вне сків, що сплачують застрахов ані особи через рахунки робо тодавців, а також за порушенн я порядку використання страх ових коштів.

Відповідно до статті 8 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими нар одженням та похованням" спор и, що виникають з правовіднос ин за цим Законом, вирішуютьс я в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позив ач, звертаючись з позовом до с уду, діяв в межах своєї компет енції та у спосіб, передбачен ий чинним законодавством Укр аїни.

Судом встановлено, що сума п озовних вимог визначена на п ідставі звіту комунальної ус танови "Козятинський районни й методичний центр первинної медико-санітарної допомоги" по коштах загальнообов'язко вого державного соціального страхуванням у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням, за 9 місяців 2011 рок у (а.с.6), поданого відповідачем самостійно за підписом кері вника і головного бухгалтера комунальної установи "Козят инський районний методичний центр первинної медико-сані тарної допомоги", при цьому, ск ріпленого печаткою відповід ача, що сприймається судом як фактичне визнання заборгова ності в сумі 3233,55 гривень.

Відповідачем не надано до с уду підтвердження сплати до виконавчої дирекції Фонду пр остроченої заборгованості в сумі 3233,55 гривень.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що заявлені позовні вим оги відповідають дійсним обс тавинам справи, заявлена в по зові сума підтверджується на лежними доказами, а тому позо в підлягає задоволенню у пов ному обсязі.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а суд згідно стат ті 86 цього Кодексу, оцінює док ази, які є у справі за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов' язаних із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз, судові витрат и (судовий збір) стягненню з ві дповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з комунальної уст анови "Козятинський районний методичний центр первинної медико-санітарної допомоги" на користь виконавчої дирекц ії Вінницького обласного ві дділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності заборго ваність в сумі 3233,55 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному с т. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя Комар Павло Анатолійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22082934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/167/12

Ухвала від 17.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Постанова від 06.03.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні