ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2012 року Справа № 2а/0370/373/12
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Мачу льського В.В.,
при секретарі судового зас ідання Йовик С.Б.,
за участю представника поз ивача Кузьменко П.П.,
представників відповідача Мосійчук Л.М., Климчука С.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом Відділення викон авчої дирекції Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни в Любомльському районі Волинської області до Любомл ьської міжрайонної державно ї фінансової інспекції у Вол инській області про визнання протиправною та скасування вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Відділення виконавчо ї дирекції Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и в Любомльському районі Вол инської області (далі - Фонд , позивач) звернулося з позово м до Любомльської міжрайонно ї державної фінансової інспе кції у Волинській області (да лі - Любомльська МДФІ, відпо відач) про визнання протипра вною та скасування вимоги № 930 -27/1247 від 30.12.2011 року.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що працівниками Контр ольно-ревізійного відділу в Любомльському та Шацькому ра йонах Волинської області, пр оведено ревізію цільового та законного використання кошт ів Фонду за II півріччя 2010 року т а січень - вересень 2011 року. За результатами проведеної рев ізії, Контрольно-ревізійним відділом в Любомльському та Шацькому районах Волинської області складено акт ревізі ї цільового та законного вик ористання коштів Фонду за II пі вріччя 2010 року та січень - вер есень 2011 року № 930-14/022 від 16.12.2011 року в якому встановлено порушенн я законодавства з проведення страхових виплат потерпілим , а саме п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 року «Про затвердження поря дку проведення індексації гр ошових доходів населення» вн аслідок невірного визначенн я базового місяця при нараху ванні індексації зазначених виплат та недотримання поря дку проведення індексації пр отягом ревізійного періоду з айво нараховано та виплачено індексації 1 потерпілій на су му 112,62 грн. та недораховані щом ісячні страхові виплати 7 пот ерпілим особам на суму 4113,26 грн . На підставі ст.ст. 10,15 Закону У країни «Про контрольно-ревіз ійну службу в Україні» відпо відачем на адресу позивача п ред' явлено лист № 930-27/1247 від 30.12.20 11 року з вимогами щодо усуненн я позивачем виявлених поруше нь законодавства з питань до тримання фінансово-бюджетно ї дисципліни.
Позивач вважає дії відпові дача протиправними та виснов ки, що викладені у вимозі, част ково не відповідають дійснос ті, оскільки при проведенні і ндексації страхових виплат в ідділення керувалось листам и Міністерства праці та соці альної політики України, в як их було рекомендовано, як вин яток, визначити березень 2008 ро ку та березень 2009 року базовим и при обчисленні індексу спо живчих цін для проведення ін дексації.
В судовому засіданні предс тавник позивача уточнив позо вні вимоги та просить суд ска сувати абзац 2 п. 3 вимоги № 930-27/1247 в ід 30.12.2011 року. Уточнюючі позовні вимоги підтримав з підстав в икладених у позовній заяві т а просить суд їх задовольнит и.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, посилаючи сь на те, що абзац 2 пункту 3 вимо ги № 930-27/1247 від 30.12.2011 року повністю відповідає вимогам чинного з аконодавства оскільки, пункт ом 5 Постанови Кабінету Мініс трів України №1078 від 17.07.2003 року в изначено, що нарахування сум індексації або проведення ч ергового підвищення грошови х доходів випереджаючим шлях ом здійснюється з першого чи сла місяця, що настає за місяц ем, в якому офіційно опубліко вано індекс споживчих цін, на підставі якого нарахована с ума індексації перевищить су му підвищення доходів випере джаючим шляхом у базовому мі сяці. А листи на які посилаєть ся відповідач носять лише ре комендаційний характер. Прос ять суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, представн иків відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи д окази в їх сукупності, проана лізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судо вому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд в важає, що позовні вимоги є без підставними та такими, що не п ідлягають до задоволення, з н аступних підстав.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України №765 в ід 20.07.2011 року «Про утворення тер иторіальних органів Державн ої фінансової інспекції» 06.01.201 2 року утворено Любомльську м іжрайонну державну фінансов у інспекцію шляхом реорганіз ації Контрольно-ревізійного відділу в Любомльському та Ш ацькому районі, таким чином, Л юбомльська МДФІ є правонасту пником Контрольно-ревізійно го відділу в Любомльському т а Шацькому районі.
Відділення виконавчої дир екції Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та професій них захворювань України в Лю бомльському районі Волинськ ої області зареєстровано як юридичну особу 01.11.2000 року Любом льською районною державною а дміністрацією у Волинській о бласті (свідоцтво про держав ну реєстрацію юридичної особ и серії А01 № 350076), форма власност і - державна, вид діяльності - о бов'язкове соціальне страхув ання (ід. код 25910157).
Судом встановлено, що відпо відачем на підставі направле ння № 169 від 31.10.2011 року та згідно п . 1.1.2.3 плану контрольно-ревізій ної роботи Контрольно-ревізі йного відділу в Любомльськом у та Шацькому районах у періо д з 31.10.2011 року по 22.11.2011 року було пр оведено ревізію цільового та законного використання кошт ів у Фонді за період з 01.07.2010 року по 30.09.2011 року.
За результатами ревізії бу ло складено акт № 930-14/022 від 16.12.2011 ро ку в якому зафіксовані поруш ення законодавства з питань дотримання фінансово-бюджет ної дисципліни, а саме: в поруш ення пункту 5 постанови Кабін ету Міністрів України від 17.07.20 03 року №1078 «Про затвердження по рядку проведення індексації грошових доходів населення» внаслідок невірного визначе ння базового місяця при нара хуванні індексації зазначен их виплат та недотримання по рядку проведення індексації протягом ревізійного період у зайво нараховано та виплач ено індексації 1 потерпілій о собі на суму 112,62 грн. та недорах овано щомісячних страхових в иплат 7 потерпілим особам на с уму 4113,26 грн.
На підставі вищевказаного акту ревізії відповідачем б уло пред' явлено позивачу ви могу № 930-27/1247 від 30.12.2011 року «Про ус унення порушень законодавст ва з питань дотримання фінан сово-бюджетної дисципліни», якою зобов' язано позивача в ідшкодувати незаконні видат ки.
Зазначені обставини підтв ерджуються поясненнями пред ставників сторін та письмови ми доказами наявними в матер іалах справи.
З преамбули статті 2 Закону України «Про контрольно-реві зійну службу України» № 2939-XII ві д 26.01.1993 року (далі - Закон Украї ни № 2939-XII), вбачається, що Головн им завданням державної контр ольно-ревізійної служби є зд ійснення державного фінансо вого контролю за використанн ям і збереженням державних ф інансових ресурсів, необорот них та інших активів, правиль ністю визначення потреби в б юджетних коштах та взяття зо бов'язань, ефективним викори станням коштів і майна, стано м і достовірністю бухгалтерс ького обліку і фінансової зв ітності в міністерствах та і нших органах виконавчої влад и, в державних фондах, у бюджет них установах і у суб'єктів го сподарювання державного сек тору економіки, а також на під приємствах і в організаціях, які отримують (отримували в п еріоді, який перевіряється) к ошти з бюджетів усіх рівнів т а державних фондів, або викор истовують (використовували у періоді, який перевіряється ) державне чи комунальне майн о (далі - підконтрольні устано ви), виконанням місцевих бюдж етів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених нед оліків і порушень та запобіг ання їм у подальшому.
З метою виконання покладен их на контрольно-ревізійну с лужбу України завдань, відпо відно до статті 9 Закону Украї ни № 2939-XII, контрольно-ревізійні підрозділи (відділи, групи) у районах, містах і районах у мі стах виконують функції, визн ачені статтею 8 цього Закону, з окрема, - проводять у підкон трольних установах ревізії ф інансово-господарської діял ьності, використання і збере ження фінансових ресурсів, н еоборотних та інших активів, правильності визначення пот реби в бюджетних коштах та вз яття зобов'язань, стану і дост овірності бухгалтерського о бліку та фінансової звітност і; здійснюють державний фіна нсовий аудит виконання держа вних (бюджетних) програм, діял ьності бюджетних установ, су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож інших суб'єктів господар ювання, які отримують (отриму вали в періоді, який перевіря ється) кошти з бюджетів усіх р івнів та державних фондів, аб о використовують (використов ували у періоді, який перевір яється) державне чи комуналь не майно.
Відповідно до пункту 7 статт і 10 Закону України № 2939-XII, Головн ому контрольно-ревізійному у правлінню України, контрольн о-ревізійним управлінням в Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві і Севастополі, конт рольно-ревізійним підрозділ ам (відділам, групам) у районах , містах і районах у містах над ається право пред' являти ке рівникам та іншим службовим особам підконтрольних устан ов, що ревізуються, вимоги щод о усунення виявлених порушен ь законодавства з питань збе реження і використання держа вної власності та фінансів, в илучати в судовому порядку д о бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютн і та інші платежі, ставити пер ед відповідними органами пит ання про припинення бюджетно го фінансування і кредитуван ня, якщо отримані підприємст вами, установами та організа ціями кошти і позички викори стовуються з порушенням чинн ого законодавства.
Порядком проведення індек сації грошових доходів насел ення затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и №1078 від 17.07.2003 року (далі - Порядок ), визначені правила обчислен ня індексу споживчих цін для проведення індексації та су м індексації грошових доході в населення і поширюється на підприємства, установи та ор ганізації незалежно від форм и власності і господарювання , а також на фізичних осіб, що в икористовують працю наймани х працівників.
Перевіряючи дані спірні пр авовідносини, суд враховує, щ о в силу п. 18 ст. 34 Закону України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від нещасного вип адку на виробництві та профе сійного захворювання, які сп ричинили втрату працездатно сті» та п. 1.16 Порядку призначен ня, перерахування та проведе ння страхових виплат, затвер дженого постановою правлінн я Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 № 24, індексація щомісячних стра хових виплат проводиться від повідно до Закону України ві д 03.07.1991 № 1282 «Про індексацію грош ових доходів населення» та П орядку проведення індексаці ї грошових доходів населення , затвердженого постановою К МУ № 1078.
Згідно ст. 1 Закону України « Про індексацію грошових дохо дів населення»індексація гр ошових доходів населення - вс тановлений законами та іншим и нормативно-правовими актам и України механізм підвищенн я грошових доходів населення , що дає можливість частково а бо повністю відшкодовувати п одорожчання споживчих товар ів і послуг. Індексації підля гають суми відшкодування шко ди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкоджен ням здоров'я, а також суми, що в иплачуються особам, які мают ь право на відшкодування шко ди в разі втрати годувальник а (ст. 2 Закону). А відповідно до умов п. 5 Порядку проведення ін дексації грошових доходів на селення, затвердженого поста новою КМУ № 1078, у разі підвищенн я розмірів мінімальної зароб ітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, стипендій, а та кож у разі зростання грошови х доходів населення без пере гляду їх мінімальних розмірі в місяць, в якому відбулося пі двищення, вважається базовим при обчисленні індексу спож ивчих цін для індексації гро шових доходів населення. Інд ексація грошових доходів, от риманих громадянами за цей м ісяць, не провадиться. З насту пного місяця здійснюється об числення наростаючим підсум ком індексу споживчих цін дл я проведення подальшої індек сації.
Таким чином, якщо сума збіль шення грошових доходів менша від суми індексації, нарахов аної відповідно до цього Пор ядку, подальша індексація пр оводиться за прикладом, наве деним у додатку 4, тобто у разі коли сума збільшення грошов их доходів менша від суми інд ексації, то цей місяць не явля ється базовим і проводиться подальша індексація.
Також, судом встановлено, що Міністерством праці та соці альної політики України робо чим органам Фонду направлено листи від № 3872/0/14-08/10 від 24.04.2008 року, № 1574/0/14-09/10 від 13.02.2009 року, якими, врахо вуючи ситуацію із страховими виплатами (з урахуванням інд ексації), що склалися на поточ ний час, рекомендовано, як вин яток, визначити березень 2008 ро ку та березень 2009 року відпові дно, базовими при обчисленні індексу споживчих цін для пр оведення індексації, зафіксу вавши для подальшої виплати суму індексації, нараховану в лютому 2008 року та лютому 2009 рок у. Розрахунок індексу для про ведення подальшої індексаці ї розпочати з квітня 2008 року (та квітня 2009 року відповідно).
Суд не бере до уваги твердже ння позивача про те, що при про веденні індексації страхови х виплат Фонд керувався лист ами Міністерства праці та со ціальної політики України № 3872/0/14-08/10 від 24.04.2008 року, №1574/0/14-09/10 від 13.02.200 9 року та листами виконавчої д ирекції Фонду соціального ст рахування від нещасних випад ків на виробництві та профес ійних захворювань України № 892-08-1 від 14.05.2008 року, № 278-08-2 від 01.04.2009 рок у, в яких рекомендовано, як вин яток, визначити березень 2008 ро ку та березень 2009 року базовим и місяцями при обчислені інд ексу споживчих цін для прове дення індексації, зафіксував ши для подальшої виплати сум у індексації, нараховану в лю тому 2008 року та в лютому 2009 року, а розрахунок індексу для про ведення подальшої індексаці ї розпочати з квітня, оскільк и, пунктом 5 даного Порядку виз начено нарахування сум індек сації або проведення чергово го підвищення грошових доход ів випереджаючим шляхом здій снюється з першого числа міс яця, що настає за місяцем, в як ому офіційно опубліковано ін декс споживчих цін, на підста ві якого нарахована сума інд ексації перевищить суму підв ищення доходів випереджаючи м шляхом у базовому місяці.
При цьому, в силу ст. 1 Указу П резидента України від 03.10.1992 рок у № 493/92 «Про державну реєстраці ю нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» установит и, що з 1 січня 1993 року нормативн о-правові акти, які видаються міністерствами, іншими орга нами виконавчої влади, орган ами господарського управлін ня та контролю і які зачіпают ь права, свободи й законні інт ереси громадян або мають між відомчий характер, підлягают ь державній реєстрації.
Відповідно до листа Мініст ерства юстиції України від 23.0 4.2004 року № 24-45-303. щодо державної ре єстрації нормативно-правови х актів, листи не є нормативно -правовими актами та не повин ні містити нових правових но рм і державній реєстрації в М іністерстві юстиції України не підлягають. Листи мають ли ше роз'яснювальний та рекоме ндаційний характер. У разі вс тановлення нових правових но рм листами, вони підлягають с касуванню та відкликанню з м ісць застосування.
Крім того, постанови Кабіне ту Міністрів України мають в ищу юридичну силу ніж листи М іністерства праці та соціаль ної політики України.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті вони у ві дповідності з ч. 3 ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень, виконав по кладений на нього обов' язок щодо доказування правомірно сті вчинених ним дій.
Оцінюючи зібрані та переві рені в судовому засіданні до кази в їх сукупності, суд вваж ає, що оскаржуваний абзац 2 пун кту 3 вимоги «Про усунення пор ушень законодавства з питань дотримання фінансово бюджет ної дисципліни» прийнята від повідачем на підставі виявле них в ході перевірки порушен ь та відповідно до вимог чинн ого законодавства, а тому поз овні вимоги позивача задовол енню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 11,17,158,160,162,163,186 Код ексу адміністративного судо чинства України, на підставі п. 5 Постанови Кабінету Мініст рів України № 1078 «Про затвердж ення порядку проведення інде ксації грошових доходів насе лення» від 17.07.2003 року, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адмініс тративного позову Відділенн я виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України в Любомльському районі Волинської області д о Любомльської міжрайонної д ержавної фінансової інспекц ії у Волинській області про с касування абзацу 2 пункту 3 вим оги № 930-27/1247 від 30.12.2011 року, відмови ти повністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку апеляцій ну скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання апеляційної скарги д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Волинський окружний адмініс тративний суд. Апеляційна ск арга на постанову суду подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови , яка буде складена в повному о бсязі 02 березня 2012 року. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до Львівського апеляці йного адміністративного суд у.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22085285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні