Постанова
від 23.12.2011 по справі 2а/0470/9919/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/9919/11

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Рищенко А. Ю.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження адміні стративний позов Новомосков ської об' єднаної державної податкової інспекції до При ватного підприємства фірми « ІНТЕХНІКС» про стягнення под аткового боргу у сумі 786, 92 грн., -

ВСТАНОВИВ:

08.08.2011 року до Дніпропетр овського окружного адмініст ративного суду звернулась Но вомосковська об' єднана дер жавна податкова інспекція з позовом до Приватного підпри ємства фірми «ІНТЕХНІКС» про стягнення податкового боргу у сумі 786, 92 грн.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що у зв' язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов' я зань з податку на прибуток, з п одатку на додану вартість, зб ору за забруднення навколишн ього природного середовища з агальна сума податкового бор гу відповідача складає - 786, 92 грн.

Просить суд стягнути з відп овідача на користь держави п одатковий борг у сумі 786, 92 грн.

У судове засідання сторони не з' явились, належним чино м були повідомлені про час, да ту та місце розгляду справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

Суд, вивчивши матеріали спр ави та оцінивши їх у сукупнос ті, вважає необхідним даний п озов задовольнити повністю з наступних підстав.

15.12.2005 року відповідно даних к опії Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи в иконавчим комітетом Новомос ковської міської ради Дніпро петровської області було зді йснено державну реєстрацію в ідповідача.

Відповідач знаходиться на обліку платників податків у Новомосковській об' єднані й державній податковій інспе кції.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України, кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в України», від 04.12.1990 ро ку, № 509-XII, державні податкові сл ужби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів (обов' язкових платежів), контролю з а валютними операціями, конт ролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб' єктів підприємн ицької діяльності та ліцензі й на провадження видів госпо дарської діяльності, що підл ягають ліцензуванню відпові дно до закону, торгових патен тів.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в України», орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво, зокрема, здійснювати до кументальні невиїзні переві рки (на підставі поданих пода ткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від спос обу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перев ірки своєчасності, достовірн ості, повноти нарахування і с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), додержан ня валютного законодавства ю ридичними особами, їх філіям и, відділеннями, іншими відок ремленими підрозділами, що н е мають статусу юридичної ос оби, а також фізичними особам и, які мають статус суб'єктів п ідприємницької діяльності ч и не мають такого статусу, на я ких згідно із законами Украї ни покладено обов'язок утрим увати та/або сплачувати пода тки і збори (обов'язкові плате жі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України, Органи державної податкової служби мають право, зокрема, п роводити перевірки платникі в податків (крім Національно го банку України) в порядку, вс тановленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право проводити кам еральні, документальні (план ові або позапланові; виїзні а бо невиїзні) та фактичні пере вірки.

Камеральні та документаль ні перевірки проводяться орг анами державної податкової с лужби в межах їх повноважень виключно у випадках та у поря дку, встановлених цим Кодекс ом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотрима нням яких покладено на орган и державної податкової служб и.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Подат кового кодексу України, пода ткова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платн иком податків (у тому числі ві докремленим підрозділом у ви падках, визначених цим Кодек сом) контролюючому органу у с троки, встановлені законом, н а підставі якого здійснюєтьс я нарахування та/або сплата п одаткового зобов'язання, чи д окумент, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплач еного) на користь платників п одатків - фізичних осіб, суми у триманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 49. 1, 49.2 ст. 49 Пода ткового кодексу України, под аткова декларація подається за звітний період в установл ені цим Кодексом строки орга ну державної податкової служ би, в якому перебуває на облік у платник податків. Платник п одатків зобов'язаний за кожн ий встановлений цим Кодексом звітний період подавати под аткові декларації щодо кожно го окремого податку, платник ом якого він є, відповідно до ц ього Кодексу незалежно від т ого, чи провадив такий платни к податку господарську діяль ність у звітному періоді.

Відповідно до п. 58.1, 58.2, 58.3 ст. 58 По даткового кодексу України, у разі коли сума грошового зоб ов'язання платника податків, передбаченого податковим аб о іншим законодавством, конт роль за дотриманням якого по кладено на контролюючі орган и, розраховується контролююч им органом відповідно до ста тті 54 цього Кодексу (крім декл арування товарів, передбачен ого для громадян), або у разі к оли за результатами перевірк и контролюючий орган встанов лює факт невідповідності сум и бюджетного відшкодування с умі, заявленій у податковій д екларації, або зменшує розмі р задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткува ння податком на прибуток або від'ємного значення суми под атку на додану вартість, розр ахованого платником податкі в відповідно до розділу V цьог о Кодексу, такий контролюючи й орган надсилає (вручає) плат нику податків податкове пові домлення-рішення.

Податкове повідомлення-рі шення містить підставу для т акого нарахування (зменшення ) податкового зобов'язання та /або зменшення (збільшення) су ми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного з начення об'єкта оподаткуванн я податком на прибуток або ві д'ємного значення суми подат ку на додану вартість; посила ння на норму цього Кодексу та /або іншого закону, контроль з а виконанням якого покладено на контролюючі органи, відпо відно до якої був зроблений р озрахунок або перерахунок гр ошових зобов'язань платника податків; суму грошового зоб ов'язання, що повинен сплатит и платник податку; суму зменш еного (збільшеного) бюджетно го відшкодування та/або змен шення від'ємного значення ре зультатів господарської дія льності або від'ємного значе ння суми податку на додану ва ртість; граничні строки спла ти грошового зобов'язання та /або строки виправлення плат ником податків показників по даткової звітності; попередж ення про наслідки несплати г рошового зобов'язання або вн есення виправлень до показни ків податкової звітності в у становлений строк; граничні строки, передбачені цим Коде ксом для оскарження податков ого повідомлення-рішення.

До податкового повідомлен ня-рішення додається розраху нок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санк цій.

Форма та порядок надісланн я податкового повідомлення-р ішення і розрахунку грошовог о зобов'язання визначається центральним контролюючим ор ганом.

Податкове повідомлення-рі шення надсилається (вручаєть ся) за кожним окремим податко м, збором та/або разом із штраф ними санкціями, передбаченим и цим Кодексом, а також за кожн ою штрафною (фінансовою) санк цією за порушення норм іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган , та/або пенею за порушення стр оків розрахунків у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті.

Податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, як що його передано посадовій о собі такої юридичної особи п ід розписку або надіслано ли стом з повідомленням про вру чення.

Податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщ о його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за мі сцем проживання або останньо го відомого її місцезнаходже ння фізичної особи з повідом ленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду ска рг.

У разі коли пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення-рішення а бо податкові вимоги, або ріше ння про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадови х осіб, їх відмову прийняти по даткове повідомлення-рішенн я або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків або з інших причин, под аткове повідомлення-рішення або податкова вимога, або ріш ення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, заз начений поштовою службою в п овідомленні про вручення із зазначенням причин невручен ня.

13.01.2011 року відповідно до Акт у про результати невиїзної документальної перевірки св оєчасності подання податков ої звітності № 45/15-10 було встано влено, що відповідачем не бул о подано податкову деклараці ю з податку на прибуток за 9 мі сяців 2010 року, внаслідок чого д о відповідача було застосова но штрафну санкцію у розмірі 170, 00 грн. Судом встановлено, що п одаткове повідомлення-рішен ня № 0000461510/0 від 13.01.2011 року було напр авлено на адресу відповідача , проте не було ним отримане.

За рахунок переплати сума н едоїмки з податку на прибуто к відповідача складає - 169, 50 г рн.

11.01.2011 року Актом про резул ьтати невиїзної документаль ної перевірки своєчасності п одання податкової звітності № 00017/1520 було встановлено, що від повідачем не було подано поз ивачу свідоцтво платника под атку на додану вартість, яке б уло анульовано актом про ану лювання свідоцтва платника п одатку на додану вартість ві д 19.01.2010 року, внаслідок чого до в ідповідача було застосовано штрафну санкцію у розмірі 170, 00 грн., що підтверджується відп овідним податковим повідомл ення-рішенням від 11.01.2010 року № 0000 221520/0, яке було направлено на адр есу відповідача, проте не бул о ним отримане.

15.12.2010 року актом про результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності № 0059 0/1520 було встановлено, що відпов ідачем не подано позивачу по даткову декларацію з податку на додану вартість за жовтен ь 2010 року, внаслідок чого до під приємства було застосовано ш трафну санкцію у розмірі 170, 00 г рн., відповідно до податковог о повідомлення-рішення від 15.1 2.2010 року № 0006081520/0, яке було направл ено на адресу відповідача та не було ним отримане.

Так, відповідно до п. 4.2.2 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» (чинний на момент виник нення вказаних правовідноси н між сторонами), контролюючи й орган зобов'язаний самості йно визначити суму податково го зобов'язання платника под атків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання.

Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться кон тролюючим органом виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, бе з проведення будь-яких інших видів перевірок платника по датків;

г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в'язкового платежу), є контрол юючий орган.

11.11.2010 року актом про результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності № 0055 6/1520 встановлено, що відповідач ем е було подано позивачу под аткову декларацію з податку на додану вартість за вересе нь 2010 року, внаслідок чого до ві дповідача було застосовано ш трафну санкцію у розмірі 170, 00 г рн., відповідно до податковог о повідомлення-рішення від 11.1 1.2010 року № 0005771520/0, яке було направл ено на адресу відповідача та не було ним отримане. За рахун ок переплати сума недоїмки з податку на додану вартість в ідповідача була зменшена та становить суму у загальному розмірі 509, 84 грн.

Крім того, за відповідачем р ахується податковий борг зі збору за забруднення навколи шнього природного середовищ а, а саме.

29.12.2010 року актом про результа ти невиїзної документальної перевірки неподання податко вої звітності по збору за заб руднення навколишнього прир одного середовища № 477/10/15-324 було встановлено, що відповідаче м не було подано позивачу под атковий розрахунок збору за забруднення навколишнього п риродного середовища за 9 міс яців 2010 року, внаслідок чого до відповідача було застосован о штрафну санкцію у розмірі 170 , 00 грн., відповідно до податков ого повідомлення-рішення від 29.12.2010 року № 0005151530/0, яке було направ лено на адресу відповідача, п роте не отримане ним.

За рахунок переплати суму н едоїмки було зменшено на 62, 42 гр н., а тому загальна сума податк ового боргу зі збору за забру днення навколишнього природ ного середовища становить 107, 58 грн.

Згідно ст. 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (чинний на момент виникнення правовідн осин між сторонами), у разі ко ли платник податків не сплач ує узгоджену суму податковог о зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

Якщо контролюючий орган, що провів процедуру узгодження суми податкового зобов'язан ня з платником податків, не є п одатковим органом, такий кон тролюючий орган надсилає від повідному податковому орган у подання про здійснення зах одів з погашення податкового боргу платника податків, а та кож розрахунок його розміру, на підставі якого податкови й орган надсилає податкові в имоги.

Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Мі ністрів України.

Податкові вимоги мають міс тити крім відомостей, передб ачених підпунктом 6.2.3 цієї ста тті, посилання на підстави їх виставлення; суму податково го боргу, належного до сплати , пені та штрафних санкцій; пер елік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов'я зань у встановлені законом с троки, без попереднього напр авлення (вручення) податково го повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до вимог ст. 6 вка заного Закону (чинний на моме нт виникнення вказаних право відносин між сторонами), пози вачем було направлено на адр ес відповідача податкову вим огу № 1/530 від 15.12.2010 року, яку було в ручено уповноваженій особі в ідповідача, проте не виконан о у добровільному порядку. На діслання другої податкової в имоги до відповідача не пере дбачено чинним на момент вин икнення правовідносин між ст оронами законодавством, а са ме: у разі, коли у платника под атків, якому надіслано (вруче но) податкову вимогу, сума под аткового боргу збільшується , погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого пл атника податку, що виник післ я надсилання (вручення) подат кової вимоги. У зв' язку з цим надсилання другої податково ї вимоги до платника податкі в не передбачено.

Таким чином, з огляду на вищ евикладене загальна сума заб оргованості відповідача скл адає - 786, 92 грн.

Суд при вирішенні справи вс тановив, що відповідно до п. 11 ч . 1 ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні», державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії подають до судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна.

Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні», визначено, що завд анням органів державної пода ткової служби є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством.

Приймаючи до уваги вищевик ладене та враховуючи, що на ча с розгляду справи суму забор гованості відповідачем не сп лачено в добровільному поряд ку, відповідних доказів не на дано, суд дійшов висновку, що п озовні вимоги позивача підля гають задоволенню повністю.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Новомосковської об' єдна ної державної податкової інс пекції до Приватного підприє мства фірми «ІНТЕХНІКС» про стягнення податкового боргу у сумі 786, 92 грн. - задовольнити п овністю.

Стягнути з Приватного підп риємства фірми «ІНТЕХНІКС» ( вул. Радянська, буд. 15, кв. 60, м. Н овомосковськ, Дніпропетровс ької області, 51200, код ЄДРПОУ- 33905887, р/р - 2600304230029 в ПАТ КБ «ПРАВЕКС -БАНК», МФО - 321983) на користь дер жави податковий борг в сумі 786 (сімсот вісімдесят шість) грн . 92 коп. на наступні банківські реквізити:

державний бюджет:

податок на додану вартість (14010100) - 509 (п' ятсот дев' ять) гр н. 84 коп.;

податок на прибуток (11021000) - 169 (сто шістдесят дев' ять) грн. 50 коп. - р/р 31113009700030;

місцевий бюджет:

збір за забруднення навкол ишнього природного середови ща (19050200) - 107 (сто сім) грн. 58 коп. - р/р 33114329700030;

отримувач: УДКУ у м. Новомос ковську, ГУДКУ у Дніпропетро вській області;

код: 24230986;

банк отримувача: ГУДКУ у Дні пропетровській області, МФО - 805012.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі ап еляційної скарги через Дніпр опетровський окружний адмін істративний суд протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі відкладення виготов лення постанови в повному об сязі, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і апеляційна скарга подаєтьс я протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови. Як що суб' єкт владних повноваж ень у випадках та порядку, пер едбачених частиною четверто ю статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови су ду безпосередньо в суді, то де сятиденний строк на апеляцій не оскарження постанови суду обчислюється з наступного д ня після закінчення п' ятиде нного строку з моменту отрим ання суб' єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови.

Суддя

А. Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2011
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22085908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/9919/11

Ухвала від 22.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Постанова від 23.12.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні