ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/9889/11
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Рищенко А. Ю.
розглянувши у порядку пи сьмового провадження адміні стративний позов Державної п одаткової інспекції у Кіровс ькому районі м. Дніпропетров ська до Приватного підприємс тва «ІНСТАЛЛПРОЕКТ» про стяг нення заборгованості у сумі 169, 50 грн., -
ВСТАНОВИВ:
05.08.2011 року до Дніпропетр овського окружного адмініст ративного суду звернулась Де ржавна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпро петровська з позовом до Прив атного підприємства «ІНСТАЛ ЛПРОЕКТ» про стягнення забор гованості у сумі 169, 50 грн.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що за результатами проведен ої перевірки відповідача бул и встановлені порушення вимо г чинного законодавства, у зв ' язку з чим позивачем було п рийнято податкове повідомле ння-рішення, відповідно до як ого загальний розмір заборго ваності відповідача складає - 169, 50 грн.
Просить суд стягнути з раху нків у банках, обслуговуючих відповідача на користь бюдж ету в рахунок погашення борг у з податку на прибуток суму у розмірі 169, 50 грн.
У судове засідання сторони не з' явились, належним чино м були повідомлені про час, да ту та місце розгляду справи.
З адреси відповідача, внесе ною до відповідного державно го реєстру та зазначеною у по зовній заяві, повернулись ко нверти із поштовими вкладенн ями.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру, або за адре сою, яка зазначена її предста вником, і це підтверджується підписом відповідної службо вої особи.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.
Суд, вивчивши матеріали спр ави та оцінивши їх у сукупнос ті, вважає необхідним даний п озов задовольнити повністю з наступних підстав.
14.02.2007 року відповідно даних В итягу з Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців викон авчим комітетом Дніпропетро вської міської ради було зді йснено державну реєстрацію ю ридичної особи - Приватного підприємства «ІНСТАЛЛПРОЕК Т», код ЄДРПОУ - 34915000.
Відповідач знаходиться на обліку платників податків у Державній податковій інспек ції у Кіровському районі м. Дн іпропетровська.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України, кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 4, ст. 9, п. 1, 5 ч.1 ст. 14 Зак ону України «Про систему опо даткування» від 25.06.1991 року № 1251-XII (чинний станом на час виникне ння спірних правовідносин мі ж сторонами), платниками пода тків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичн і особи, на яких згідно з закон ами України покладено обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі) у в становлені законами терміни , у зв' язку з чим вони повинні подавати до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів).
Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в України», від 04.12.1990 ро ку, № 509-XII, державні податкові сл ужби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів (обов' язкових платежів), контролю з а валютними операціями, конт ролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб' єктів підприємн ицької діяльності та ліцензі й на провадження видів госпо дарської діяльності, що підл ягають ліцензуванню відпові дно до закону, торгових патен тів.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в України», орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво, зокрема, здійснювати до кументальні невиїзні переві рки (на підставі поданих пода ткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від спос обу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перев ірки своєчасності, достовірн ості, повноти нарахування і с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), додержан ня валютного законодавства ю ридичними особами, їх філіям и, відділеннями, іншими відок ремленими підрозділами, що н е мають статусу юридичної ос оби, а також фізичними особам и, які мають статус суб'єктів п ідприємницької діяльності ч и не мають такого статусу, на я ких згідно із законами Украї ни покладено обов'язок утрим увати та/або сплачувати пода тки і збори (обов'язкові плате жі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Так, відповідно до п. 4.2.2 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» (чинний на момент виник нення правовідносин між стор онами), контролюючий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;
б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях;
в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання.
Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться кон тролюючим органом виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, бе з проведення будь-яких інших видів перевірок платника по датків;
г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в'язкового платежу), є контрол юючий орган.
На підставі Акту № 171 від 25.01.2010 року про результати невиї зної документальної перевір ки своєчасності подання пода ткової звітності з податку н а прибуток відповідача за не подання звітності 25.01.2010 року бу ло винесено податкове повідо млення-рішення № 0000331501/0 про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій у сумі 170, 00 грн., яке у з в' язку з відсутністю відпов ідача за юридичною адресою р озміщено на дошці податкових оголошень. Про що складено ві дповідний акт від 25.01.2010 року. За рахунок переплати з податку на прибуток, яка рахується по особовому рахунку відповіда ча, сума податкового боргу ст ановить 169, 50 грн.
Згідно ст. 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (чинний на момент виникнення правовідн осин між сторонами), у разі ко ли платник податків не сплач ує узгоджену суму податковог о зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.
Якщо контролюючий орган, що провів процедуру узгодження суми податкового зобов'язан ня з платником податків, не є п одатковим органом, такий кон тролюючий орган надсилає від повідному податковому орган у подання про здійснення зах одів з погашення податкового боргу платника податків, а та кож розрахунок його розміру, на підставі якого податкови й орган надсилає податкові в имоги.
Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Мі ністрів України.
Податкові вимоги мають міс тити крім відомостей, передб ачених підпунктом 6.2.3 цієї ста тті, посилання на підстави їх виставлення; суму податково го боргу, належного до сплати , пені та штрафних санкцій; пер елік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов'я зань у встановлені законом с троки, без попереднього напр авлення (вручення) податково го повідомлення.
Податкові вимоги надсилаю ться:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Відповідно до вимог ст. 6 вка заного Закону (чинний на моме нт виникнення правовідносин між сторонами), позивачем бул и виставлені та направлені н а адресу відповідача податко ві вимоги, проте у зв' язку з в ідсутністю відповідача за юр идичною адресою розміщено на дошці податкових оголошень.
Таким чином, з огляду на вищ евикладене загальна сума заб оргованості відповідача скл адає - 169, 50 грн.
Суд при вирішенні справи вс тановив, що відповідно до п. 11 ч . 1 ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні», державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії подають до судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна.
Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні», визначено, що завд анням органів державної пода ткової служби є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством.
Згідно пп. 3.1.1 ст. 3 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» (чи нний на момент виникнення сп ірних правовідносин між стор онами), активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнуті в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.
Відповідно до пп. 10.1.1. п.10.1 ст.10 з азначеного закону (чинний на момент виникнення спірних п равовідносин між сторонами), у разі, коли інші, передбачені Законом заходи з погашення п одаткового боргу не дали поз итивного результату, податко вий орган здійснює за платни ка податків та на користь дер жави заходи щодо залучення д одаткових джерел погашення с уми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебу вають у його власності, а за їх недостатності - шляхом про дажу інших активів такого пл атника податків. Та в силу пп. 7.2.1 п.7.2 ст. 7 даного Закону, будь-як і активи платника податків є джерелами погашення податко вого боргу платника податків за рішенням органу стягненн я.
Приймаючи до уваги вищевик ладене та враховуючи, що на ча с розгляду справи суму забор гованості відповідачем не сп лачено в добровільному поряд ку, відповідних доказів не на дано, суд дійшов висновку, що п озовні вимоги позивача підля гають задоволенню повністю.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Кіровському районі м . Дніпропетровська до Приват ного підприємства «ІНСТАЛЛП РОЕКТ» про стягнення заборго ваності у сумі 169, 50 грн. - задовол ьнити повністю.
Стягнути з рахунків у банка х, обслуговуючих Приватне пі дприємство «ІНСТАЛЛПРОЕКТ» (пр. Кірова, 28-А, м. Дніпропетров ськ, 49000, код ЄДРПОУ - 34915000) на кори сть бюджету на р/р згідно бюдж етної класифікації в рахунок погашення боргу з податку на прибуток суму у розмірі 169 (сто шістдесят дев' ять) грн. 50 грн .
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі ап еляційної скарги через Дніпр опетровський окружний адмін істративний суд протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі відкладення виготов лення постанови в повному об сязі, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і апеляційна скарга подаєтьс я протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови. Як що суб' єкт владних повноваж ень у випадках та порядку, пер едбачених частиною четверто ю статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови су ду безпосередньо в суді, то де сятиденний строк на апеляцій не оскарження постанови суду обчислюється з наступного д ня після закінчення п' ятиде нного строку з моменту отрим ання суб' єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови.
Суддя
А. Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2011 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22085911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні