Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 березня 2012 р. справа № 2а/0570/1684/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14 год. 40 хв
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Абдукадирової К.Е.
при секретарі Окрибелашвілі В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Харцизьку
до Приватного підприємства «ЮЗ ТРАНС», м. Харцизьк
про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «ЮЗ ТРАНС», на суму податкового боргу 1 211 632,48 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 – за дов. від 7 березня 2012 року
від відповідача: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у м. Харцизьку заявлено позов до Приватного підприємства «ЮЗ ТРАНС» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «ЮЗ ТРАНС», на суму податкового боргу 1 211 632,48 грн.
Правовою підставою стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках представник позивача під час розгляду справи вважає норми ст. 67 Конституції України, Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ, ст.ст. 16, 20 Податкового кодексу України. Зазначає, що податковий борг у відповідача виник на підставі наданих податкових декларацій, в результаті нарахування пені та на підставі податкових повідомлень-рішень, які були оскаржені відповідачем в судовому порядку, але у задоволенні позовних вимог було відмовлено. Відповідачу була направлена податкова вимога. Але податковий борг на день звернення до суду з даним позовом не сплачений.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «ЮЗ ТРАНС» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Харцизької міської ради Донецької області 23.05.2007р., включене до ЄДРПОУ за номером 35078919 (арк. справи 12, 13), перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Харцизьку.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПК України) визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пп. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 54.1. ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.
Згідно із пунктами 203.1., 203.2. ст. 203 Розділу V «Податок на додану вартість» ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідачем до податкового органу були подані податкові декларації з податку на додану вартість: № 9008882272 від 18.10.2011р., в якій самостійно обчислено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 4 656,00 грн., № 9009898508 від 02.11.2011р., в якій самостійно обчислено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1 064,00 грн. (арк. справи 20 – 23).
Внаслідок несплати податкового зобов'язання за наведеними деклараціями у повному обсязі утворилась заборгованість з податку на прибуток у розмірі 5 720,00 грн.
Згідно із п. 152.1. ст. 152 розділу ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПК України, податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу. Податок, отриманий від діяльності, яка підлягає патентуванню відповідно до розділу XII цього Кодексу, підлягає сплаті до бюджету в сумі, яка визначена відповідно до цього розділу, і зменшена на вартість придбаних торгових патентів на право провадження такого виду діяльності.
Відповідачем до податкового органу була подана податкова декларація з податку на прибуток за ІІ-ІІІ кв. 2011р. № 9009897036 від 02.11.2011р., якою самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 15 172,00 грн. (арк. справи 14, 15).
Внаслідок несплати податкового зобов'язання за наведеною декларацією у повному обсязі утворилась заборгованість з податку на прибуток у розмірі 15 172,00 грн.
Згідно з підпунктом 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ, який діяв до 01.01.2011р., при звернення платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Нормами абз. 2 пп. 56.17.5. п. 56.17. ст. 56 ПК України встановлено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Згідно із п. 56.18. ст. 56 ПК України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Як встановлено судом, ДПІ у м. Харцизьку (позивачем у справі) було прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.05.2010р. № 0001072340, яким до позивача за порушення норм Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. за № 40/10320, та на підставі ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» були застосовані фінансові санкції у сумі 219 925,35 грн. (арк. справи 24), податкове повідомлення-рішення №0000612320/0 від 14.05.2010р., яким позивачеві визначено суму податкового зобов‘язання з податку на прибуток в сумі 618 966,00 грн., у т.ч. основний платіж – 411 211,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції в сумі 207 755,00 грн., податкове повідомлення-рішення № 0000631730/0 від 14.05.2010р., яким позивачеві визначено суму податкового зобов‘язання з податку з доходів найманих працівників в сумі 99 797,82 грн., у т.ч. основний платіж – 33 265,94 грн. та штрафні ( фінансові) санкції в сумі 66 531,88 грн., податкове повідомлення-рішення №0000622320/0 від 14.05.2010р., яким позивачеві визначено суму податкового зобов‘язання з податку на додану вартість в сумі 400 744,50 грн., у т.ч. основний платіж – 267 163,00 грн. та штрафні ( фінансові) санкції в сумі 133 581,50 грн.
За результатами адміністративного оскарження скасовано податкове повідомлення-рішення від 14.05.2010р. №0000612320/0 в частині визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств на загальну суму 376,50 грн., а податкові повідомлення-рішення №0000622320/0 від 14.05.2010р. та №0000631730/0 від 14.05.2010р. - залишені без змін.
За результатами адміністративного оскарження відповідачем були складені податкові повідомлення-рішення від 26.07.2010р. № 0000631730/1, від 26.07.2010р. №0000622320/1, а також податкове повідомлення-рішення від 26.07.2010р. №0000902320/1, яким позивачеві визначено суму податкового зобов‘язання з податку на прибуток в сумі 618 589,50 грн.
За результатами подальшого адміністративного оскарження, податкові повідомлення-рішення №0000631730/0 від 14.05.20010р. (від 26.07.2010р. №0000631730/1), №0000622320/0 від 14.05.2010р. (від 26.07.2010р. №0000622320/1) були залишені без змін, а податкове повідомлення-рішення від 14.05.2010р. №0000612320/0 (від 26.07.2010р. №0000902320/1) було скасовано в частині донарахованого податку на прибуток в сумі 88 613,00 грн. та 40 145,00 грн. штрафних санкцій.
За результатами цього адміністративного оскарженням відповідачем були складені податкові повідомлення-рішення: від 08.10.2010р. № 0001352320/2, яким позивачеві було визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 489 831,50 грн. (арк. справи 17), від 08.10.2010р. № 0000622320/2, яким позивачеві було визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 400 744,50 грн. (арк. справи 18) та від 26.10.2010р. № 0000631730/2, яким позивачеві було визначено суму податкового зобов'язання з податку з доходів найманих працівників на загальну суму 99 797,82 грн. (арк. справи 25).
Судом встановлено, що первинні та вторинні податкові повідомлення-рішення були оскаржені відповідачем у судовому порядку. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 17.03.2011р. по справі 2а-21938/10/0570, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.08.2011р., у задоволенні позовних вимог відмовлено (арк. справи 34 – 40, 55 – 61).
У відповідності до ч.ч. 3, 4, 5 ст. 254 КАС України, у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили. Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі..
Таким чином, постанова Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.03.2011р. по справі 2а-21938/10/0570 є такою, що набрала законної сили.
Враховуючи порядок набрання законної сили судовим рішенням, визначений ст. 254 КАС України та виходячи зі змісту п. 56.18. ст. 56 ПК України, грошові зобов'язання, визначені податковим органом є узгодженими.
Податковим органом, крім вищевказаних рішень, прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.12.2011р. № 0010191510, яким донараховані податкові зобов'язання за платежем: податок на прибуток в сумі 1 517,20 грн., яке вручене відповідачу, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні про вручення (арк. справи 16). В адміністративному або судовому порядку не оскаржено.
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно із п. 58.3. ст. 58 цього Кодексу, повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідачу також нарахована пеня в сумі 51,70 грн. з податку на прибуток та 10,41 грн. з податку на додану вартість за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань.
Внаслідок несплати податкових зобов'язань за наведеними податковими деклараціями, податковими повідомленнями рішеннями та з пені відповідач має заборгованість з податку на прибуток в загальному розмірі 491 391,40 грн., з податку додану вартість у загальному розмірі 400 517,91 грн., з податку на доходів найманих працівників в сумі 99 797,82 грн., зі штрафних санкцій за порушення норм Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. за № 40/10320, в сумі 219 925,35 грн., яка підтверджується позивачем зворотним боком облікової картки платника податків (арк. справи 26 – 33, 45 – 48).
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідачу податковим органом була направлена податкова вимога від 26.10.2011р. № 267, яка отримана відповідачем, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні про вручення (арк. справи 11). Відповідно до п. 58.3. ст. 58 ПК України податкові вимоги надсилаються у такому самому порядку як і податкові повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарг. В свою чергу, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Пунктом 38.1. ст. 38. ПК України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Доказів сплати заборгованості відповідач не надав.
Наявність заборгованості на час розгляду справи підтверджена податковим органом.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у м. Харцизьку до Приватного підприємства «ЮЗ ТРАНС» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «ЮЗ ТРАНС», на суму податкового боргу 1 211 632,48 грн. – задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «ЮЗ ТРАНС», на суму податкового боргу 1 211 632,48 грн.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 12 березня 2012 року. Постанова у повному обсязі складена 16 березня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22092408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні