Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2011 р. справа № 2а/0570/6970/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14.00
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Дмитрієва В.С.
при секретарі Дмитроняк А.С.
Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, в сумі 3631 грн. 79 коп.
Позовна заява обґрунтована тим, що чинним законодавством України на відповідача у справі покладений обов’язок щодо фінансування на виплату різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність», за період з січня по березень 2011 року відповідне фінансування відповідачем не здійснювалось, внаслідок чого виникла заборгованість в розмірі 3631 грн. 79 коп.
Через відділ діловодства та документообігу суду позивач надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області суму заборгованості в розмірі 3165 грн. 41 коп. Остаточна суму позову визначена без врахування витрат на виплату пенсії ОСОБА_1
Позивач до суду не з’явився про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника.
Відповідач в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заперечення на позовну заяву чи заяви про визнання позову до суду не надіслав.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд встановив.
Державне підприємство «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» (ЄДРПОУ 00171144, 84601, м. Горлівка, пр. Леніна, 2), перебуває на обліку як платник єдиного внеску в Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області.
Органами Пенсійного Фонду України призначені та здійснюються виплати пенсії ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, як науковим працівникам Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» та ОСОБА_7 за втратою годувальника, який отримував пенсію як науковий працівник і працював у відповідача.
За період з січня по березень 2011 року на адресу Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» Управлінням надсилались повідомлення про суми витрат на фінансування різниці:
- з лютого по грудень 2011 року на суму 34, 45 грн. №1945/04 від 22 лютого 2011 року;
- з січня по грудень 2011 року на суму 34,22 грн. №587/04 від 19 січня 2011 року;
- з грудня 2010 року по грудень 2011 року на суму 34.61 грн. №13178/04 від 20 грудня 2010 року;
- з березня по грудень 2011 року на суму 1009,15 грн. №02-72/36 від 15 березня 2011 року;
- з лютого по грудня 2011 року на суму 1010,10 грн. №02-64/25 від 15 лютого 2011 року;
- з січня по грудень 2011 року на суму 1008, 43 грн. №02/64/13 від 14 січня 2011 року.
Як вбачається із супровідних листів, вищевказані повідомлення отримані посадовою особою Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут».
Згідно акту звірки заборгованості від 21 квітня 2011 року, який підписаний керівниками Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області та Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут», сума фактичних витрат на відшкодування наукових пенсій в розмірі 3631,79 грн. прийнята відповідачем без заперечень.
Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
За Преамбулою Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», пунктом 7 частини 1 статті 1 якого визначено, що Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Тобто, позивач у справі – орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством, відносно платників страхових внесків.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, працівникам відповідача призначена та виплачена пенсія як науково-технічним працівникам.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 1999 року затверджений перелік посад наукових працівників державних підприємств, перебування, на яких дає право на призначення пенсії відповідно до Закону України “Про науково і науково-технічну діяльність”, згідно п. 45 вказаного переліку на підприємствах, виробничих об'єднаннях та інших організаціях право на пільгову пенсію має робітники, які займають інженерно-технічні посади, які мають науковий ступень чи вчене звання, та які працюють за спеціальністю.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсій обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.
Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації згідно із Законом України “Про наукову і науково-технічну діяльність”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III – IY рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Як зазначалось раніше, органом Пенсійного Фонду України на адресу відповідача надіслані повідомлення про сплату різниці між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, але сума, що підлягає сплаті, до Пенсійного фонду відповідачем не перерахована.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позивач у встановленому Законом порядку, обгрунтованно та в межах компетенції, наданої йому чинним законодавством, звернувся до суду з позовною заявою про стягнення суми різниці між сумою пенсії, визначеної як науковим робітникам, та сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів та така позовна заява підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, ст. 11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 121, ст. 160, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області до Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій науковим працівникам – задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства «Донбаський науково – дослідний та проектно – конструкторський вугільний інститут» (ЄДРПОУ 00171144, юридична адреса: 84601, Донецька область, м. Горлівка, пр. Леніна, 2, р/ рахунок 26007030677101, 20-те від. Філ. ВАТ КБ «Надра» Донецьке РУ, МФО 334862, ОКПО 00171144) на користь Управління Пенсійного фонду України в Центрально – Міському районі м. Горлівки Донецької області заборгованість по фінансуванню різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законів, в розмірі 3165 (три тисячі сто шістдесят п’ять гривень) 41 коп.
Постанова прийнята, складена та підписана у нарадчій кімнаті, повний текст постанови проголошений у судовому засіданні 03 червня 2011 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Дмитрієв В.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2011 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22092953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні