ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2012 року 14:30 Справа № 0870/1072/12
Запорізький окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого-судді Чернової Ж.М.,
розглянувши в м. Запоріжжя в порядку письмового провад ження
адміністративну справу
за позовом: Державної пода ткової інспекції у Жовтневом у районі м. Запоріжжя
до: Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Будсервіс 2001»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Державний реєстратор Запорізької місь кої ради Сергеєва Тетяна Іва нівна
про: визнання недійсним зап ису про проведення державної реєстрації,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звер нулася Державна податкова ін спекція у Жовтневому районі м. Запоріжжя із позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Будсервіс 2001», трет ьої особи, яка не заявляє само стійних вимог Державного реє стратора Запорізької місько ї ради Сергеєвої Тетяни Іван івни, в якому просить скасува ти державну реєстрацію змін до відомостей про ТОВ «Будсе рвіс 2001», що не пов' язані зі зм інами в установчих документа х, щодо зміни місцезнаходжен ня відповідача з адреси 01042, м.К иїв, вул.Перспективна,3 на адре су: 69095, м.Запоріжжя, вул.Дзерджи нського, 114, які внесено у Єдини й державний реєстр юридичних та фізичних осіб підприємці в записом №10.
Позовні вимоги обґрунтову є Законом України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів» № 755 та Податковим кодексо м України № 2755-VI та зазначає, що д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців був внесений запис про зміну місцезнаход ження ТОВ «Будсервіс 2001», з адр еси: 01042, м.Київ, вул. Перспективн а, 3 на адресу: 69095, м.Запоріжжя, ву л.Дзерджинського, 114, Однак, пер евіркою щодо відповідності ю ридичної адреси фактичному м ісцезнаходженню відповідач а, податковим органом встано влено, що відповідач за новою адресою не знаходиться. Крім того, підприємство не зверта лося до податкового органу н і з заявою про взяття на облік , ні за отриманням довідки про взяття на облік платника под атків.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро причини неявки суд не пові домив, про дату, час та місце с лухання справи був повідомле ний належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час, місце та дату розг ляду справи був повідомлений належним чином, про причини н еявки не повідомив. Заперече ння на адресу суду від відпов ідача не надходили.
Відповідно до ч.4 ст. 33 КАС Укр аїни у разі ненадання особам и, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або су дове повідомлення надсилают ься: юридичним особам та фізи чним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначе на в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців; фізич ним особам, які не мають стату су підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом пор ядку. У разі відсутності осіб , які беруть участь у справі, з а такою адресою вважається, щ о судовий виклик або судове п овідомлення вручене їм належ ним чином.
За приписами ч. 11 ст. 35 КАС Укра їни розписку про одержання п овістки (повістку у разі немо жливості вручити її адресату чи відмови адресата її одерж ати) належить негайно поверн ути до адміністративного суд у. У разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.
Третя особа - державний реєс тратор Запорізької міської р ади Сергєєва Тетяна Іванівна у судове засідання не з' яви лася, проте на адресу суду 27.02.2012 надіслала клопотання (вх. №8541), в якому просить суд розгляну ти справу без її участі. Позов ні вимоги не підтримує, проси ть у задоволені позовних вим ог відмовити.
Частиною 4 ст. 128 КАС України в становлено, що у разі неприбу ття відповідача, належним чи ном повідомленого про дату, ч ас і місце судового розгляду , без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено н а підставі наявних у ній дока зів.
За таких обставин, суд вважа є за можливе розглянути спра ву по суті без участі сторін, з а наявними у справі матеріал ами.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС Укр аїни, у разі неявки в судове за сідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відпо відно до положень цього Коде ксу розгляд справи здійснюєт ься за відсутності осіб, які б еруть участь у справі (у тому ч ислі в порядку письмового пр овадження), фіксування судов ого засідання за допомогою з вукозаписувального технічн ого засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали спр ави, судом встановлені насту пні обставини.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Будсервіс 2001» (код ЄДРПОУ 31750651) зареєстроване як юридична особа 12.02.2009 державн им реєстратором Печерської р айонної державної адміністр ації у м.Києві за юридичною ад ресою: 01042, м.Київ, вул.Перспекти вна,3
Як свідчать матеріали спра ви, 19.12.2011 державним реєстраторо м Печерської районної в міст і Києві державної адміністра ції внесено зміни до відомос тей про юридичну особу, що не п ов'язані зі змінами в установ чих документах ТОВ «Будсерві с 2001». 20.12.2011 вказане підприємство було знято з обліку.
04.01.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Запорі зької міської ради зроблено запис про взяття на облік ТОВ «Будсервіс 2001» за адресою: 69095, м .Запоріжжя, вул.Дзерджинсько го, буд.114.
Згідно акту перевірки місц езнаходження підприємства з а юридичною адресою від 25.01.2012 №7 8 встановлено, що за адресою: 6909 5, м.Запоріжжя, вул.Дзерджинськ ого, буд.114 підприємство не зна ходиться. Фактичне місцезна ходження ТОВ «Будсервіс 2001» н е встановлено.
Позивач, враховуючи те, що Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Будсервіс 2001» не зареєструвалось у податково му органі за своїм місцезнах одженням та відсутнє за місц ем реєстрації, звернувся до с уду з даним позовом.
Оглянувши наявні в матеріа лах справи докази, суд приход ить до висновку, що позов не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Пунктом 1 частини першої ста тті 3 КАС України справу адмін істративної юрисдикції визн ачено як переданий на виріше ння адміністративного суду п ублічно-правовий спір, у яком у хоча б однією зі сторін є орг ан виконавчої влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа а бо інший суб'єкт, який здійсню є владні управлінські функці ї на основі законодавства, вт ому числі на виконання делег ованих повноважень.
Держава делегувала держав ному реєстратору Законом Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» здійсню вати від імені Держави держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни №755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», де ржавний реєстратор на терито рії відповідної адміністрат ивно-територіальної одиниці :
- проводить державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців;
- проводить резервування на йменувань юридичних осіб;
-передає органам державної статистики (далі органи стат истики), державної податково ї служби, Пенсійного фонду Ук раїни та фондів соціального страхування повідомлення т а відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстрац ійних дій, які передбачені ци м Законом, у тому числі щодо ст ворення або ліквідації відок ремлених підрозділів юридич них осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних сп рав (крім реєстраційних спра в юридичних осіб, зареєстров аних відповідно до частини ч етвертої статті 3 цього Закон у). Якщо кількість державних р еєстраторів у виконавчому ко мітеті міської ради міста об ласного значення або районно ї, районної в містах Києві та С евастополі державної адміні страції становить три і біль ше осіб, зберігання реєстрац ійних справ забезпечує відпо відна посадова особа структу рного підрозділу (відділу, уп равління), який створюється д ля організаційного та матері ально-технічного забезпечен ня роботи державних реєстрат орів;
- здійснює оформлення та вид ачу свідоцтв про державну ре єстрацію (крім видачі свідоц тв юридичним особам, зареєст рованим відповідно до частин и четвертої статті 3 цього Зак ону), а також їх заміну;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державног о реєстру;
- проводить державну реєстр ацію змін до установчих доку ментів юридичних осіб та дер жавну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичн их осіб - підприємців;
- проводить державну реєстр ацію припинення юридичних ос іб та державну реєстрацію пр ипинення підприємницької ді яльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із зая вою про зміну мети установи у встановленому законом поряд ку;
- здійснює оформлення, видач у та засвідчення юридичним о собам дублікатів оригіналі в їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державн ого реєстру відомості про де ржавну реєстрацію особи на п ідставі рішення суду;
- здійснює інші дії, передба чені цим Законом.
Як свідчать викладені повн оваження державного реєстра тора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації п еревірка документів на відпо відність вимогам чинного зак онодавства, а лише перевіряє ться комплектність документ ів. Також він не зобов' язани й перевіряти мету суб' єкта господарювання спрямовану а бо не спрямовану на здійснен ня підприємницької діяльнос ті, та в подальшому ведення фі нансово-господарської діяль ності.
Згідно ч.1 ст.19 Закону №755-ІV у ра зі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі, не пов'язана із змінами до установчих документів юриди чної особи або не підлягає де ржавній реєстрації, виконавч ий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобо в'язаний подати (надіслати ре комендованим листом) державн ому реєстратору за місцезнах одженням реєстраційної спра ви юридичної особи заповнену реєстраційну картку про вне сення змін до відомостей про юридичну особу, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі. У разі, якщо подається (над силається) реєстраційна карт ка про внесення змін до відом остей про місцезнаходження ю ридичної особи, до неї додаєт ься свідоцтво про державну р еєстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 зазначе ного Закону державному реєст ратору забороняється вимага ти додаткові документи для в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, які містят ься в Єдиному державному реє стрі, якщо вони не передбачен і частиною першою цієї статт і.
Як було встановлено матері алами справи 19.12.2011 державним ре єстратором Печерської район ної державної адміністрації в м. Києві було проведено реєс траційну дію «Внесення змін до відомостей про юридичну о собу, що не пов'язані зі змінам и в установчих документах» в частині зміни місцезнаходже ння ТОВ «Будсервіс 2001» код ЄДР ПОУ 31750651) на адресу 69013, Запорізьк а область, м. Запоріжжя, Жовтне вий район, вулиця Дзерджинсь кого, будинок 114.
Згідно ч.5 ст.19 Закону №755-ІV, д ержавний реєстратор має прав о залишити без розгляду реєс траційну картку про внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі, якщ о реєстраційна картка оформл ена з порушенням вимог, які вс тановлені частинами першою т а другою статті 8 цього Закону , або якщо до реєстраційної ка ртки не додано документи, пер едбачені частиною першою ціє ї статті, або якщо до державно го реєстратора надійшло ріше ння суду щодо заборони у пров еденні реєстраційних дій.
У Законі №755-ІV, відсутній мех анізм скасування реєстрацій ної дії «внесення відомостей , що містяться в Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в».
Стосовно статусу відомост ей з ЄДР зазначно у п.2 ст.18 Зако ну №755-ІV, «Якщо відомості, які п ідлягають внесенню до Єдиног о державного реєстру, є недос товірними і були внесені до н ього, то третя особа може поси латися на них у спорі як на дос товірні. Третя особа не може п осилатися на них у спорі у раз і, якщо вона знала або могла зн ати про те, що такі відомості є недостовірними.»
Особи, винні у внесенні до у становчих документів або інш их документів, які подаються державному реєстратору, зав ідомо неправдивих відомосте й, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, вс тановлену законом. Це передб ачено ст.53 Закону №755-ІV.
Статтею 38 Закону №755-ІV, передб ачені підстави для постановл ення судового рішення про пр ипинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством. С еред таких підстав є наявніс ть в ЄДР запису про відсутніс ть юридичної особи за вказан им її місцезнаходженням. На п ідставі такого судового ріше ння здійснюється державна ре єстрація припинення юридичн ої особи, а не скасування держ авної реєстрації.
Відповідно до статті 14 Зако ну №755-ІV, ТОВ «Будсервіс 2001» 20.12.2011 з нято з обліку Державним реєс тратором Печерської районно ї державної адміністрації в місті Києві у зв'язку зі зміно ю місцезнаходження юридично ї особи. Реєстраційну справу передано до виконавчого ком ітету Запорізької міської р ади, де 04.01.2012 юридичну особу взя то на облік.
Крім того, приймаючи дане рі шення, суд також враховує нас тупне.
Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акт и, прийняті відповідним орга ном на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.
Державна податкова адміні страція України, до складу як ого входить ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя, є одним і з органів державної виконавч ої влади. Відповідно, її діяль ність має підпорядковуватис ь вимогам наведеної норми Ко нституції України та аналогі чним вимогам ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» та Податков ого Кодексу України.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Діяльність Державної пода ткової інспекції та її повно важення регламентуються Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні» т а Податковим кодексом Україн и.
Стаття 11 Закону України «Пр о Державну податкову службу в Україні» встановлює права органів державної податково ї служби.
Зокрема, відповідно до п.17 ст .11 Закону України «Про Державн у податкову службу в Україні », органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право, зокрема, звертати ся у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до норм Податко вого Кодексу України, п. 20.1.12. ст. 20 ПК України у випадках, встан овлених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця про визнання нед ійсними установчих (засновни цьких) документів суб'єктів г осподарювання; п. 67.2. ст. 67 ПК Укр аїни в установленому законом порядку мають право звертат ися до суду про винесення суд ового рішення щодо: припинен ня юридичних осіб або підпри ємницької діяльності фізичн их осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припин ення юридичних осіб або підп риємницької діяльності фізи чних осіб - підприємців; скасу вання державної реєстрації з мін до установчих документів .
Враховуючи викладене, чинн им законодавством не передба чено право на звернення орга нів державної податкової слу жби до адміністративних суді в з такими позовними вимогам и про визнання недійсними зм ін до установчих документів ТОВ «Будсервіс 2001» щодо перер еєстрації місцезнаходження , чи то зобов'язання Державног о реєстратора внести запис, щ одо скасування державної реє страції змін до установчих д окументів, що пов' язані зі з міною місцезнаходження юрид ичної особи, не можуть бути пр едметом судового розгляду в якості самостійних позовних вимог.
Згідно з вимогами ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння; безсторонньо (неупередж ено); добросовісно: розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
На підставі викладеного, вр аховуючи положення ч. 1 ст. 71 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюється на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч . 1 ст. 71 КАС України (кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення) суд дійш ов висновку, що заявлені пози вачем вимоги є необґрунтован ими, не підтвердженими зібра ними у справі доказами а, отже , є такими, що задоволенню не п ідлягають.
За правилами ч.4 ст.94 КАС Укра їни, у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Кр ім цього, позивачем не було на дано суду доказів понесених ним судових витрат.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити у по вному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті а пеляційного провадження або набрання законної сили ріше нням за наслідками апеляційн ого провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя Ж.М.Ч ернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22095990 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні