Постанова
від 27.02.2012 по справі 0870/1037/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 27 лютого 2012 року   о/об 13 год. 09 хв.                                   Справа №  0870/1037/12

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя

до Публічного акціонерного товариства «Культторг»

про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Запоріжжя (надалі – позивач або ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства «Культторг» (надалі – відповідач або ПАТ «Культторг») про стягнення на користь Державного бюджету Шевченківського району м.Запоріжжя коштів з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих відповідача, у розмірі податкового боргу 44945 грн. 70 коп. з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Позивач в адміністративному позові зазначив, що заборгованість відповідача виникла внаслідок несвоєчасної сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, визначеної платником, а також несплаченої пені за період заборгованості.

Позивачем під час судового розгляду справи зменшено розмір позовних вимог. Позивач просить суд стягнути з відповідача на користь Державного бюджету Шевченківського району м.Запоріжжя 34569 грн. 28 коп. (34174 грн. 52 коп. – недоїмка, 394 грн. 76 коп. – пеня) заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з підстав, викладених у позові. Зменшення розміру позовних вимог пояснює частковою сплатою відповідачем зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просить їх задовольнити.

Відповідачем надано до суду письмові пояснення згідно яких він з сумою боргу погоджується, заборгованість виникла внаслідок необґрунтованої суми орендної плати за землю, впродовж 5 років ставки орендної плати за землю підвисились у 9 разів.

У судовому засіданні представник відповідача проти суми позовних вимог – не заперечував.

Сторони, під час розгляду справи, у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.

Вислухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69084, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд.6. ПАТ «Культторг» має ідентифікаційний код 01553014.

З поданої відповідачем до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік (реєстраційний №579 від 25.01.2011), відомостей із Договору оренди землі від 21.12.2005 виходить, що ПАТ «Культторг» за даним Договором, укладеним з Запорізькою міською радою, є орендарем земельної ділянки площею 1,2344га для розташування складської бази по вул. Миколи Краснова, 6 у м.Запоріжжі, розмір орендної плати становить 269467 грн. 08 коп.

Податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України).

Як зазначено у п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до приписів п.288.1-п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п.290.1 ст.290 Податкового кодексу України).

Згідно з п.4 ч.1 ст.69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать: плата за землю, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

За приписами п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України).

Згідно наданої позивачем довідки з облікової картки ПАТ «Культторг» по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за вказаною юридичною особою на день судового розгляду справи обліковується борг у сумі 34569 грн. 28 коп. (34174 грн. 52 коп. – недоїмка, 394 грн. 76 коп. – пеня). Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ – не містить.

За приписами пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків – від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.

Згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Згідно матеріалів справи, за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ПАТ «Культторг» нарахована пеня у сумі 271 грн. 18 коп.

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Судом досліджено податкову вимогу №542 від 07.07.2011.

Доказів погашення податкового боргу у повному обсязі (платіжні документи) відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ПАТ «Культторг» на час судового засідання має заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 34569 грн. 28 коп. (34174 грн. 52 коп. – недоїмка, 394 грн. 76 коп. – пеня), яка у добровільному порядку – не сплачена. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України суд, –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Публічного акціонерного товариства «Культторг» (69084, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд.6, ідентифікаційний код 01553014) у банках на користь Державного бюджету Шевченківського району м.Запоріжжя 34569 грн. 28 коп. заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, перерахувавши на р/р 33213812700009, код платежу 13050200, код отримувача 38025367, МФО 813015, банк – ГУДКСУ у Запорізькій області.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 29.02.2012.

Суддя                    (підпис)                       О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22096857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/1037/12

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні