Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а-0870/8392/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 21 лютого 2012 року                                      Справа №  2а-0870/8392/11

           Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калашник Ю.В.,  розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовною заявою Публічного акціонерного товариства «Азовські мастила і оливи»

до Бердянської об'єднаної  державної податкової інспекції Запорізької області

про визнання податкового повідомлення рішення №0001072320/0 від 21.07.2008 року частково недійсним,

ВСТАНОВИВ:

10 жовтня 2011 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Азовські мастила і оливи»(далі іменується – позивач) до Бердянської об'єднаної  державної податкової інспекції Запорізької області (далі іменується – відповідач, БОДПІ), в якому позивач просить визнати податкове повідомлення рішення №0001072320/0 від 21.07.2008 року частково недійсним.

Заявлені позовні вимоги, з урахуванням уточнень, позивач обґрунтовує тим, що спірне податкове повідомлення-рішення є недійсним в частині визначення податкових зобов'язань в розмірі 1486977 грн., оскільки правомірність віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ є обґрунтованою, у зв'язку з тим, що у підприємства є усі необхідні документи, які свідчать, що ПАТ «АЗМОЛ» мало право віднести цю суму до податкового кредиту, тому що відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

21.02.2012 в судове засідання представник позивача не прибув, проте подав до канцелярії суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому зазначив, що підтримує заявлені позовні вимоги та просить суд задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, однак подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. В матеріалах справи знаходяться письмові заперечення на адміністративний позов, згідно яких відповідач просить суд відмовити позивачу в задоволенні заявлених позовних вимог в повному обсязі.

         За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін,  у поряду ч.4 ст.122 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

         З 18.07.2008 року по 21.07.2008 року посадовими особами БОДПІ була проведена позапланова невиїзна документальна перевірка фінансово-господарської діяльності ВАТ «АЗМОЛ», з питання правових відносин з платником податку та правомірності віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту у попередніх періодах (згідно Д.2 до податкової декларації за березень, квітень  2008 року) та правомірності декларування бюджетного відшкодування у березень, квітень  2008 року, на підставі отриманих матеріалів проведених зустрічних перевірок по ланцюгу постачання з врахуванням вимог п.9 частини 6 ст.111 Закону України від 04.12.1990 № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» (із змінами та доповненнями).

        На підставі перевірки було складено Акт від 21.07.2008р. №128/23-208/00152365.

        Метою перевірки ВАТ «АЗМОЛ», як платника податків була перевірка питання правових відносин з платником податків та правомірності віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту у серпні, вересні, жовтні, листопаді 2007 року та січні, лютому, березні 2008 року. Як наслідок БОДПІ встановила, що згідно попередніх актів документальних позапланових перевірок ВАТ «АЗМОЛ» згідно якого перевірялось питання правомірності декларування від'ємного значення сум податку на додану вартість (акт від 19.05.2008 р. № 086/23-508/00152365 - перевірка бюджетного відшкодування за березень 2008 р. та довідка від 23.06.08р. №338/23-208/00152365 - перевірка бюджетного відшкодування за квітень 2008 року) направлено запити до інших органів державної податкової служби щодо проведення зустрічних перевірок з питання підтвердження правомірності віднесення ВАТ «АЗМОЛ» сум ПДВ сплачених у ціні придбання товарів(робіт, послуг) до складу податкового кредиту. Згідно висновків по результатах проведених позапланових документальних перевірок передбачено, що остаточне підтвердження податкового кредиту буде здійснено після проведення зустрічних перевірок по ланцюгу придбання товарів (робіт, послуг), а при отриманні матеріалів, що не підтверджують дані обліку підприємства, яке перевіряється, будуть вжиті заходи щодо проведення позапланової документальної перевірки відповідно ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509 - XII зі змінами та доповненнями.

       Згідно податкової декларації за березень 2008 р. сума бюджетного відшкодування ПДВ (рядок 25.1 податкової декларації) склала 14642220 грн., за матеріалами проведеної позапланової перевірки (акт від 19.05.2008 р. №086/23-208/00152365) зменшено бюджетне відшкодування за березень 2008 року у розмірі 8839876. Таким чином залишок бюджетного відшкодування за березень 2008 року становить 5802344 грн.

       Згідно даних Довідки (додаток №2 до податкової декларації за березень 2008 року) та результатів проведеної перевірки «щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду», залишки від'ємного значення визначено у таких податкових періодах: вересень, жовтень, листопад 2007 року та січень, лютий 2008 року всього у розмірі 5802344 грн. Дана сума складається з сум ПДВ формування податкового кредиту, по яких здійснювалось у наступних попередніх податкових періодах:

      1. З податкового кредиту за вересень 2007 року - 2730603 грн. Із загальної суми податкового кредиту за вересень 2007 р,- 9280123 грн. діідтверджено податковий кредит у розмірі 8324270,33 грн., що складає 89,7 % від загальної суми податкового кредиту, або 2449350,89 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (2730603 * 89,7 %).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 955852,67 грн., що становить 10,3 % від загальної суми податкового кредиту за вересень 2007 року або 281253 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних, перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

      ДПІ у Калінінському районі м. Донецька №1580/7/23-514 від 23.04.08р.(повторно від 15.07.08р. №2981/7/23-514) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Славолу ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС - Ойл» — ТОВ «Інтертакт» код 33822099 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 281253 грн.

       2.З податкового кредиту за жовтень 2007 року - 649618 грн. Із загальної суми податкового кредиту за жовтень 2007 р.- 7415466 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 6128882,65 грн., що складає 82,65 % від загальної суми податкового кредиту, або 536 910 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного : відшкодування (649618 82,65 %).

        Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 1286583,35 грн., що становить 17,35 % від загальної суми податкового кредиту за жовтень 2007 року або 112708 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

        ДПІ у Печерському районі м. Києва №599/7/23-514 від 15.02.08р.(повторно від 12.06.08р. №239/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Славолу ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС - Ойл» — ЗАТ «Енергокомплекс» код 30303231, на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 38262грн.

        ДПІ у Солом'янському районі м. Києва №27925/10/23-1009 від 10.12.07р. (повторно№2322/7/23-214 від 10.07.08р.) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання оливи ГО-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «Бусмаркет - Україна» код 31456527 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 39691грн.

       ДПІ у Дніпровському районі м. Києва від 23.04.08р. №15282/7/23-514 (повторно від 04.07.08р. №2790/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила індустріального ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» — ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 34755 грн.

       3. З податкового кредиту за листопад 2007 року - 1035368 грн. Із загальної суми податкового кредиту за листопад 2007 р,- 7111230 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 6121346,78 грн., що складає 86,08 % від загальної суми податкового кредиту, або 891244,77 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (1035368 * 86,08 %).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає - 989883,22 грн., що становить 13,92 % від загальної суми податкового кредиту за листопад 2007 року або 144124 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу вставки), а саме:

       ДПІ у Дніпровському районі м. Києва від 23.04.08р. №15282/7/23-514 (повторно від 04.07.08р. №2790/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила індустріального ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» — ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 144124 грн.

       4. З податкового кредиту за січень 2008 року - 1112591 грн. Із загальної суми податкового кредиту за січень 2008 р,- 10291421 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 9517506,14 грн., що складає 92,48 % від загальної суми податкового кредиту, або 1028924,16 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (1112591 * 92,48 %).

        Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 773915 грн., що становить 7,52 % від загальної суми податкового кредиту за січень 2008 року або 83667 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки, а саме:

      ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 03.04.08р. №1281/7/23-514 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Ю-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» код 21472418 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 83667 грн.

       5. З податкового кредиту за лютий 2008 року - 274164 грн. Із загальної суми податкового кредиту за лютий 2008 р,- 4222598 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 3241688,50 грн., що складає 76,77 % від загальної суми податкового кредиту, або 210475,70 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного «шкодування (274164 * 76,77 %).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 980909 грн., що становить 23,23 % від загальної суми податкового кредиту за лютий 2008 року або 63689 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 03.04.08р. №1281/7/23-514 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Ю-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» код 21472418 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розміні 63689 грн.

       На час складання Акту будь-які матеріали які підтверджують взаємовідносини по ланцюгу постачання по даних операціях до Бердянської ОДПІ не надходили та, як слід, підтвердити факт нарахування податкових зобов'язань та факт сплати до бюджету сум податку на додану вартість по операціях з впщенаведеним начальником не можливо. Таким чином, всього не підтверджено податковий кредит виходячи з питомої ваги у загальній сумі бюджетного відшкодування згідно податкової декларації за березень у розмірі 685 441 грн. (281253 + 112708 + 144124 + 83667 + 63689)

       Згідно податкової декларації за квітень 2008 р. сума бюджетного відшкодування ПДВ (рядок 25.1 податкової декларації) склала 10924467 грн., за матеріалами проведеної позапланової перевірки задеклароване бюджетне відшкодування за квітень 2008 року залишено без змін.

       Згідно даних Довідки (додаток №2 до податкової декларації за квітень 2008 року) та результатів проведеної перевірки «щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податковихперіодів,що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду», залишки від'ємного значення визначено у таких податкових періодах: липень, серпень, вересень, жовтень 2007 року та березень 2008 року всього у розмірі 10924467 грн. Дана сума складається з сум ПДВ формування податкового кредиту, по яких здійснювалось у наступних попередніх податкових періодах:

        1. З податкового кредиту за липень 2007 роду - залишок невідшкодованого від'ємного значення вступного податкового періоду - 638641 грн. Із загальної суми податкового кредиту за липень 2007 р.-8912239 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 8377950,27 грн., що складає 94,005 % від загальної суми податкового кредиту, або 600360 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (638641* 94,005%).

        Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 534288,73 грн., що становить 5,995 % від загальної суми податкового кредиту за липень 2007 року або 38281 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Шевченківському районі м. Львова №831/7/23-511 від 06.03.2008р. щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання жесті ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг-Ойл»- ЗАТ «Західно-Український консорціум» ІПН 305835513076, код 30583551 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 38281 грн.

       2. З податкового кредиту за серпень 2007 року - залишок невідшкодованого від'ємного значення наступного податкового періоду - 658598 грн. Із загальної суми податкового кредиту за серпень 2007 р,- 6699412 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 5816429,50 грн., що складає 86,82 % від загальної суми податкового кредиту, або 571795 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (658598*86,82%).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 882982,50 грн., що становить 13,18 % від загальної суми податкового кредиту за серпень 2007 року або 86803 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Калінінському районі м. Донецька №1580/7/23-514 від 23.04.2008р. (повторно від 15.07.08р. №2981/7/23-514) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Славолу ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС - Ойл» — ТОВ «Інтертакт» код 33822099 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 86803 грн.

       3. З податкового кредиту за вересень 2007 року - залишок невідшкодованого від'ємного значення наступного податкового періоду — 790121 грн. Із загальної суми податкового кредиту за вересень 2007 р.- 9280123 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 8210124,82 грн., що складає 88,47 % від загальної суми податкового кредиту, або 699020 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (790121 * 88,47%).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 10.07.2008 року складає 1069998,18 грн., що становить 11,53 % від загальної суми податкового кредиту за вересень 2007 року або 91101 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Калінінському районі м. Донецька №1580/7/23-514 від 23.04.2008р. (повторно від 15.07.08р. №2981/7/23-514) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Славолу ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС - Ойл» — ТОВ «Інтертакт» код 33822099 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 91101 грн.

        4. З податкового кредиту за жовтень 2007 року - залишок невідшкодованого від'ємного значення наступного податкового періоду - 3270954 грн. Із загальної суми податкового кредиту за жовтень 2007 р.-1415466 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 5634271 грн., що складає 75,98 % від загальної суми податкового кредиту, або 2485271 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (3270954 * 75,98%).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 1781195 грн., що становить 24,02 % від загальної суми податкового кредиту за жовтень

року або 785683,15 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Печерському районі м. Києва №599/7/23-514 від 15.02.2008р. (повторно від 12.06.08р. №239/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила Славолу ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС - Ойл» — ЗАТ «Енергокомплекс» код 30303231 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 279884 грн.

       ДПІ у Солом'янському районі м. Києва №27925/10/23-1009 від 10.12.2007р. (повторно№2322/7/23-214 від 10.07.08р.) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання оливи 10-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «Бусмаркет - Україна» код 31456527 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 243577 грн.

       ДПІ у Дніпровському районі м. Києва від 23.04.2008р. №15282/7/23-514 (повторно від 04.07.08р. №2790/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила індустріального ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» — ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 262221грн.

       5. З податкового кредиту за березень 2008 року - залишок невідшкодованого від'ємного значення наступного податкового періоду - 5566153 грн. Із загальної суми податкового кредиту за березень 2008 р.-9781419 грн. підтверджено податковий кредит у розмірі 8643840 грн., що складає 88,37% від загальної суми податкового кредиту, або 4918809 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги бюджетного відшкодування (5566153 * 88,37%).

       Сума непідтвердженого податкового кредиту станом на 21.07.2008 року складає 1137579 грн., що становить 11,63 % від загальної суми податкового кредиту за березень

року або 647343,59 грн. з розрахунку питомої ваги у обсязі бюджетного відшкодування (не отримано матеріали зустрічних перевірок по ланцюгу поставки), а саме:

       ДПІ у Дніпровському районі м. Києва від 23.04.2008р. №15282/7/23-514 (повторно від 04.07.08р. №2790/7/23-214) щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання мастила індустріального ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» — ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 82936 грн.

       ДПІ у Подільському районі м. Києва №2966/7/23-214 від 14.07.2008р. щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання металопроводу ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ „ТБ «Юг - Ойл» ТОВ «Азовпромснаб».

       ТОВ «МД Холдинг» код 34428120; ДПІ у Іллічівськом районі м. Маріуполя №2964/7/23-214 від 14.07.08р. щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання сталі холоднокатанної ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг - Ойл» - ТОВ «Азовпромснаб» - ЗАТ «Ілліч - сталь» код ІПН 248158005829;

       ДПІ у Нахімівському районі м. Севастополя від 14.07.08р. №2962/7/23-24 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання сталі х/к ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг - Ойл» - ТОВ «Азовпромснаб» ПП «КВВМПУ» код 31338726;

ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 27.05.2008р. №2075/7/23-214 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання олії ріпакової ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг - Ойл» - ПП «Вікст» код 34428120;

       ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська від 27.05.2008р. №2078/7/23-211 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання поліетилену ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг - Ойл» - ТОВ «Термінал-93» код 19320919;

       ДПІ у м. Сєвєродонецьку від 27.05.2008р. №2074/7/23-214 щодо проведення зустрічної перевірки по ланцюгу придбання кислоти оцтової ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ «Юг - Ойл» ТОВ «ТБ «Сєвєродонецький Азот» код 33164246; всього поставка продукції через постачальника першої ланки ТОВ «ТД «Юг - Ойл» на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з питомої ваги у загальній сумі податкового кредиту по першому ланцюгу постачання, що складає у розмірі 318410 грн.

       ДПІ у Дніпровському районі м. Києва №1948/7/23-514 від 19.05.2008р. (повторно від 10.06.08р. №2303/7/23-214) щодо надання інформаційної довідки по постачальнику у першій ланці. - ТОВ «Авітел» код 30727160 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з суми віднесеної до складу податкового кредиту за березень 2008 року у розмірі 74939,78 грн.

       ДПІ у Києво-Святошинському районі м. Києва від 15.05.2008р. №1858/7/23-514 (повторно від 10.06.08р. №2295/7/23-214) щодо надання інформаційної довідки по постачальнику у першій ланці - ТОВ «Експрес деталь» код 32683817 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з суми віднесеної до складу податкового кредиту за березень 2008 року у розмірі 63661,45 грн.

       Тисьменська МДПІ від 23.05.2008р. №2052/7/23-514 (повторно від 10.06.08р. №2290/7/23-214) щодо надання інформаційної довідки по постачальнику у першій ланці - СПД ОСОБА_1 код НОМЕР_1 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з суми віднесеної до складу податкового кредит за березень 2008 року у розмірі 22718,80 грн.

       ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя від 19.05.2008р. №1947/7/23-514 щодо проведення зустрічної перевірки по постачальнику у першій ланці - ТОВ «Зодіак» код 20503186 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з суми віднесеної до складу податкового кредиту за березень 2008 року у розмірі 70416,43 грн.

       ДПІ у м. Дніпродзержинську від 15.05.2008р. №1863/7/23-514 щодо проведення зустрічної перевірки по постачальнику у першій ланці - ПП «Пігмент» код 30740375 на суму непідтвердженого бюджетного відшкодування виходячи з суми віднесеної до склад) податкового кредиту за березень 2008 року у розмірі 14261,24 грн.

       На час закінчення перевірки будь-які матеріали які підтверджують взаємовідносини по ланцюгу постачання по даних операціях до Бердянської ОДПІ не надходили та, як слід, підтвердити факт нарахування податкових зобов'язань та факт сплати до бюджету сум податку на додану вартість по операціях з вищенаведеним постачальником не можливо. Таким чином, всього не підтверджено податковий кредит виходячи з питомої ваги у загальній сумі бюджетного відшкодування згідно податкової декларації за квітень у розмірі + 9110 М 785683 + 647344).

         Суд не погоджується з висновками відповідача про те, що ненадходження податку на додану вартість до бюджету є наслідком того, що контрагентами ВАТ «Азмол» не підтверджено факт сплати суми податку до бюджету у відповідному періоді та факт відображення в податковій декларації з ПДВ в рядку «податкове зобов'язання», а також з твердженнями відповідача про те, що у позивача відсутнє право бюджетного відшкодування в силу того, що на день складання Акта перевірки у відповідному податковому періоді суми в податкових деклараціях з ПДВ в рядку «податкове зобов'язання» не підтверджено його контрагентами по ланцюгу постачання, враховуючи наступне.

       Законом, що визначав платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету є Закон України «Про податок на додану вартість».

        Згідно п.1.3. ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97 -ВР .платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України Згідно п. 1.7. ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. №168/97 -ВР «податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом»

        Згідно п.1.8 ст.1 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. №168/97 -ВР бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом».

       Згідно п.п.7.7.1. п.7.7 ;т.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. №168/97 -ВР (в редакції від 25.03.2005р.) „суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-якою поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду».

       Згідно п.п.7.2.3. п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. №168/97 -ВР (в редакції від 25.03.2005р.) «податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця... Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом...»

       Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. № 168/97-ВР зі змінами і доповненнями «Не дозволяється включення до податкового кредиту будь яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями(іншими подібними документами...)

        У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються непідтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, непідтверджену зазначеними цим підпунктом документами».

        Крім того, враховуючи те що ВАТ «АЗМОЛ» заявляє суму бюджетного відшкодування, а в п.1.8 ст.1 Закону №168 визначено, що «бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом», право на відшкодування ПДВ виникає лише при фактичній надмірній сплаті ПДВ, а не з самого факту існування зобов'язань по сплаті ПДВ в ціні товару.

        Ненадходження податку на додану вартість до бюджету є наслідком того, що вищевказаними постачальниками ВАТ «АЗМОЛ» не підтверджено факт сплати суми податку до Державного бюджету України у відповідному періоді та факт відображення в податковій декларації з ПДВ в рядку «податкове зобов'язання».

        Тобто, постачальниками ВАТ «АЗМОЛ» на день складання акту у відповідному податковому періоді суми в податковій декларації з ПДВ в рядку «податкове зобов'язання» не підтверджено та, відповідно, сплата до бюджету податку на додану вартість по даних операціях, то у ВАТ «АЗМОЛ» відсутнє право вимагати бюджетного відшкодування.

         Враховуючи вищенаведене, податкові накладні, виписані по ланцюгу постачання, які не підтверджують факт нарахування податкових зобов'язань та факт сплати до бюджету сум податку на додану вартість постачальником, не виконують своїх функцій як розрахунковий документ. Тому в порушенням п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР зі змінами і доповненнями ВАТ «АЗМОЛ» необгрунтовано включено до складу податкового кредиту суми ПДВ в ціні придбання товарно-матеріальних цінностей:

        У липні 2007 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ЗАТ «Західно український консорціум» м. Львів код 30583551 у розмірі 38281 грн. виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ «ТБ Юг - Ойл» м. Бердянськ), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

       У серпні 2007 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ТОВ «Інтертакт» код 33822099 у розмірі 86803 грн. (по розрахунку бюджетного відшкодування за квітень 2008 року)виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ «ГТС-Ойл»), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

       У вересні 2007 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ТОВ «Інтертакт» код 33822099 всього у розмірі 372354 грн. (з них по розрахунку бюджетного відшкодування за березень 2008 року -281253 грн. та за квітень 2007 року - 91101 грн.) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ «ГТС-Ойл»), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

        У жовтні 2007 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ЗАТ «Енергокомплекс» код 30303231 (через ТОВ «ГТС-Ойл» у першій ланці); ТОВ «Бусмаркет – Україна» код 31456527 (перша ланка); ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 (через ТОВ НВФ «Екотем») всього у розмірі 898391 грн. (з них по розрахує:у бюджетного відшкодування за березень 2008 року - 112708 грн. та за квітень 2007 року - 785683грн.) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосередніх постачальників, сума ПДВ від придбання яких віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

        У листопаді 2007 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 у розмірі 144124 грн. (по розрахунку бюджетного відшкодування за березень 2008 року) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ НВФ «Екотем»), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

        У січні 2008 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 у розмірі 83667 грн. (по розрахунку бюджетного відшкодування за березень 2008 року) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ НВФ «Екотем»), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

        У лютому 2008 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 у розмірі 63689 грн. (по розрахунку бюджетного відшкодування за березень 2008 року) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосереднього постачальника (ТОВ НВФ «Екотем»), сума ПДВ від придбання якого віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

        У березні 2008 року - постачальниками яких по ланцюгу поставки є ПП «Торговий дім «Анвас» код 32489883 (через постачальника у першому ланцюгу ТОВ НВФ «Екотем»); ТОВ «МД Холдинг» код 34428120; ЗАТ «Ілліч-сталь» код ІПН 248158005829; ПП «КВВМПУ» код 31338726; ПП «Вікст» код 34428120; ТОВ «Термінал-93» код 19320919; ТОВ «ТБ «Сєвєродонецький Азот» код 33164246 (через постачальника у першому ланцюгу ТОВ «ТБ «Юг-Ойл»); та постачальників у першій ланці ТОВ «Авітел» код 30727160; ТОВ «Експресдеталь» код 32683817; СПД ОСОБА_1 код НОМЕР_1; ТОВ «Зодіак» код 20503186; ПП «Пігмент» код 30740375 всього у розмірі 647344 грн. (з них по розрахунку бюджетного відшкодування за квітень 2007 року - 647344 грн.) виходячи з розрахунку питомої ваги віднесених сум податку на додану вартість від придбання сировини по даних постачальниках в загальному обсязі поставки сировини через безпосередніх постачальників, сума ПДВ від придбання яких віднесена до складу податкового кредиту у повному обсязі.

       Таким чином, перевіркою встановлено, що підприємством в порушенням п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97- ВР зі змінами і доповненнями віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ, не підтверджені зустрічними перевірками, що призвело до завищення розрахункової суми бюджетного відшкодування за березень 2008 року у розмірі 685 441 грн. та у розмірі 1 649 212грн. за квітень 2008 року.

       Зазначеною вище оскаржуваним податкового повідомлення - рішенням було встановлено, що в супереч вимогам п.п.7.4.5 п.7.4 та п.п.7.7.1 п. 7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями ВАТ «АЗМОЛ» завищено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2007 року та січень, лютий, березень 2008року та виходячи з обсягу даної операції загальній сумі дозволеного податкового кредиту завищено суму бюджетного відшкодування згідно податкової декларації, за березень 2008 року у розмірі 685441 грн. та у розмірі 1649212 грн. згідно податкової декларації за квітень 2008 року.

        Податковий кредит - це сума (вартість) витрат, понесених платником податку - резидентом у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року (крім витрат на сплату податку на додану вартість та акцизного збору), на суму яких дозволяється зменшення суми його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року, у випадках, визначених Законом. Причому Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-УІ, а саме ст. 198 дано чітке тлумачення, у разі здійснення яких операцій з'являється право на віднесення сум податку до податкового кредиту: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

         Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

         Таким чином у відповідності до норм діючого податкового законодавства ПАТ «АЗМОЛ», як сумлінний платник податків, отримало усі необхідні оригінали податкових накладних від постачальників та сформувало податковий кредит, при цьому не порушуючи та не завдаючи шкоди, охоронюваним державним інтересам.

         В акті перевірки відповідачем вчинено запис, що позивач, включивши за вищевказаними господарськими операціями до складу податкового кредиту суми податку, порушив пп. 1.3, 1.8 ст. 1, пп. 7.2.3 - 7.2.5 п. 7.2 ст. 7, п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість». При цьому жодного доказу на підтвердження правомірності здійсненого в акті перевірки запису відповідачем не доведено.

        Доводи відповідача в обґрунтування правомірності прийняття спірного податкового повідомлення - рішення зводяться до того, що вищезазначені в акті перевірки юридичні особи реалізовували продукцію по ланцюгу через інші підприємства позивачеві.

        На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення- рішення від 21.07.2008. № 0000302320/0 про зменшення суми бюджетного відшкодування на 685441 грн.

        Проте слід врахувати, що віднесення до податкового кредиту ПАТ «АЗМОЛ» здійснив у відповідності до вимог ст. 198 Податкового Кодексу України (пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»), згідно з яким податковий кредит звітного періоду складається із сум податків,сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що

підлягають амортизації, і не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, не підтверджених податковими накладними.

       На час розгляду справи непідтверджена сума  ПДВ податкового кредиту зустрічними перевірками  становить 1486977 (один мільйон чотириста вісімдесят шість тисяч дев'ятсот сімдесят сім) грн. У серпні, вересні та жовтні 2008 року відбулося поновлення частини непідтверджених сум ПДВ, шляхом включення до податкового кредиту вказаних місяців через надходження інформації до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції, на підставі отриманих матеріалів проведених зустрічних перевірок по ланцюгу постачання, від інших податкових інспекцій.

        Однак, досі залишається непідтверджені суми ПДВ за березень 2008 року по ланцюгу придбання оливи Славол ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС-Ойл» - ТОВ «Інтертакт» на суму 281253 грн., по ланцюгу придбання оливи Славол ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС-Ойл» - ЗАТ «Енергокомплекс» на суму 38262 грн., по ланцюгу придбання оливи індустріальної ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» - ПП «Торговий дім «Анвас» на суму 34755 грн., по ланцюгу придбання оливи індустріальної ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» - ПП «Торговий дім «Анвас» на суму 144124 грн., по ланцюгу придбання олива Ю-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» па суму 83667 грн., по ланцюгу придбання олива Ю-22 ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» на суму 63689 грн., що складає разом 645750 грн.

        За квітень 2008 року по ланцюгу придбання жерсті ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ТБ "Юг-Ойл» - ЗАТ "Західно- Український консорціум" на суму 38281 грн., по ланцюгу придбання оливи Славол ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС-Ойл» - ТОВ «Інтертакт» на суму 86803 грн., по ланцюгу придбання оливи Славол ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС- Ойл» - ТОВ «Інтертакт» на суму 91101грн., по ланцюгу придбання оливи Славол ОБ ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ «ГТС-Ойл» - ЗАТ «Енергокомплекс» на суму 279884 грн., по ланцюгу придбання оливи індустріальної ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» - ПП «Торговий дім «Анвас» на суму 262221 грн., по ланцюгу придбання оливи індустріальної ВАТ «АЗМОЛ» — ТОВ НВФ «Екотем» - ПП «Торговий дім «Анвас» на суму 82936 гри., що складає разом 841226 грн.

        Проте правомірність віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ у розмірі 291371 (двісті дев'яносто одна тисяча триста сімдесят одна) грн. є обґрунтованою, у зв'язку з тим, що у нашого підприємства є усі необхідні документи, які свідчать, що ПАТ «АЗМОЛ» мало право віднести цю суму до податкового кредиту, тому що відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

         Докази правомірного віднесення вищезазначеної суми до податкового кредиту ПАТ «АЗМОЛ» знаходяться в матеріалах справи, а саме належним чином завірені копії податкових накладних № 2 від 02.08.2007р., № 4 від 10.08.2007р., № 3 від 13.08.2007р„ № 6 від 28.08.2007р., № 7 від 30.08.2007р., № 8 від 15.09.2007р., №10 від 18.09.2007р., № 11 від 26.09.2007р., № 12 від 28.09.2007р., № 13 від 29.09.2007р., №14 від 02.10.2007р„ № 114 від 26.12.2007р., № 115 від 26.12.2007р., №116 від 26.12.2007р., № 117 від 30.12.2007р., № 16 від 30.01.2008р., № 17 від 30.01.2008р., № 18 від 30.01.2008р., № 19 від 30.01.2008р., № 20 від 30.01.2008р., № 23 від 30.01.2008р. та № 24 від 18.02.2008р.

Із матеріалів справи вбачається, що податкові накладні, які виписані позивачу його контрагентами відповідають вимогам чинного законодавства. Сумнівів щодо правильності їх оформлення та достовірності під час перевірки представники БОДПІ не висловлювалось.

Відповідно до ст. 61 Конституції України юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Нормативними актами України не передбачена відповідальність юридичної особи за зобов'язаннями іншої юридичної особи, в тому числі за податковими зобов'язаннями.

Таким чином, суд вважає, що у господарській діяльності позивача відсутні порушення приписів податкового законодавства. В той же час, будь-які порушення норм закону контрагентами по ланцюгу не можуть бути правомірною підставою для настання негативних юридичних наслідків для позивача. При придбанні товару покупець зобов'язаний лише сплатити відповідну суму податку на додану вартість продавцю в ціні товару, який зобов'язаний внести цю суму податку на додану вартість до бюджету і у випадку невиконання свого обов'язку понести за це відповідальність.

        Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

        Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

        Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Всупереч ч. 3 ст. 2 КАС України відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, дослідивши наявні в матеріалах справи допустимі та належні докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ч.2 ст.11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Згідно із п.1 ч.2 ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Позивачем заявлені вимоги про визнання оскаржуваного рішення частково недійсним. З огляду на зазначене, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та частково визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення.   

Відповідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст. ст.11, 161-163, 167  КАС  України, суд

                                            ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов  задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення №0001072320/0 від 21.07.2008 року у частині 1 486 977 (один мільйон чотириста вісімдесят шість тисяч дев'ятсот сімдесят сім) грн.

3.Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Азовські мастила і оливи» (код ЄДРПОУ 00152365) судовий збір у розмірі 3,40грн. (три  грн. 40 коп.) Видати виконавчий лист.

          

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після  закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності оформлена і підписана 27.02.2012.

Суддя                                            (підпис)                                                             Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22096896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/8392/11

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 25.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні