КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 березня 2012 року 2а -6100/11/1070
Київський окружний ад міністративний суд у складі: головуючого - судді Терлецьк ої О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом К иївського обласного відділе ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності, в особі викона вчої дирекції
до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю інженерно-виробниче під приємство «Комплекс»
про стя гнення заборгованості
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружно го адміністративного суду зв ернулось Київське обласне ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності, в особі ви конавчої дирекції (далі - по зивач) з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю інженерно-виробниче підпр иємство «Комплекс» (дал і - відповідач) про стягненн я заборгованості зі сплати с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезд атності у розмірі 402, 72 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач є платником страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування у зв' язку з тимчас овою втратою працездатності , який відповідно до закону зо бов' язаний сплачувати стра хові внески до Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності. Оск ільки, відповідач не сплатив страхові внески в повному об сязі, у підприємства утворил ася заборгованість перед Фон дом, яку позивач просить стяг нути.
Ухвалами Київського окруж ного адміністративного суду від 19.12.2011 відкрито провадження в адміністративній справі, з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду.
12 березня 2012 року в суд ове засідання сторони не з' явились.
Від позивача до суду наді йшло клопотання від 24.01.2012, в яко му позивач зазначив, що підтр имує позовні вимоги у повном у обсязі та просить суд здійс нювати розгляд справи за від сутності його уповноваженог о представника.
Відповідач повідомлений судом належним чином про дат у, час та місце судового розгл яду.
Однак, до суду повернулись конверти №0113312702672 та №0113312666706 з довід кою пошти ф 20 - «за закінченн ям терміну зберігання».
Ухвала суд та повістки суду направлялась відповідачеві за адресою вказаною у позовн ій заяві позивачем та у довід ці, виданій державним реєстр атором Виконавчого комітету Славутицької міської ради К иївської області, а саме: 07100, Київська область, м. Славутич , Московський квартал, буд. 1, кв .139.
Відповідно до частини оди надцятої статті 35 Кодексу адм іністративного судочинства України, розписку про одержа ння повістки (повістку у разі неможливості вручити її адр есату чи відмови адресата її одержати) належить негайно п овернути до адміністративно го суду. У разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністрат ивного судочинства України я кщо немає перешкод для розгл яду справи у судовому засіда нні, визначених цією статтею , але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідом лені про дату, час і місце судо вого розгляду, суд має право р озглянути справу у письмовом у провадженні у разі відсутн ості потреби заслухати свідк а чи експерта.
Враховуючи приписи вказан ої правової норми, суд здійсн ює розгляд даної справи в пор ядку письмового провадження .
Розглянувши матеріали спр ави суд дійшов висновку, що по зовні вимоги є обґрунтованим и та підлягають задоволенню, з таких підстав.
Товариство з обмеженою від повідальністю інженерно-вир обниче підприємство «Компле кс»перебуває на обліку в Сла вутицькій міській виконавчі й дирекції Київського обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності як п латник внесків на загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності.
Відповідно до звіту про нар аховані внески, перерахуванн я та витрати, пов' язані із за гальнообов' язковим держав ним соціальним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втра тою працездатності за 2010 рік, я кий підписаний керівником та скріплений печаткою підприє мства, відповідач самостійно визначив суму заборгованост і у розмірі 402, 72 грн.
У зв' язку з тим, що відпові дач вказану суму заборговано сті за страховими внесками н е сплатив в установлений зак оном строк, позивач звернувс я до суду про стягнення вказа ної суми заборгованості.
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд виходить з таких пол ожень законодавчих актів.
Правова основа, економічни й механізм та організаційна структура загальнообов' яз кового державного соціально го страхування громадян від нещасного випадку на виробни цтві та професійного захворю вання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництв і визначено Законом України від 18.01.2001 № 2240-III «Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням»(далі - Закон Укра їни від 18.01.2001 № 2240-III), в редакції, як а підлягала застосуванню до спірних правовідносин.
Відповідно до статті 22 Зако ну України від 18.01.2001 № 2240-III платни ками страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, є юр идичні особи, фізичні особи, в тому числі підприємці, які ви користовують найману працю.
Розмір внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезд атності та витратами, зумовл еними похованням встановлен о Законом України від 11.01.2001 № 2213-II I «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального стра хування», а саме:
для роботодавців - 1,5 відсо тка суми фактичних витрат на оплату праці найманих праці вників, що включають витрати на виплату основної та додат кової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсацій ні виплати, у тому числі в нату ральній формі, які визначают ься згідно з нормативно-прав овими актами, прийнятими від повідно до Закону України «П ро оплату праці», та підлягаю ть обкладанню податком з дох одів фізичних осіб;
для роботодавців - на підп риємствах та в організаціях громадських організацій інв алідів, де кількість інвалід ів становить не менше 50 відсот ків загальної чисельності пр ацюючих і за умови, що фонд опл ати праці таких інвалідів ст ановить не менше 25 відсотків с уми витрат на оплату праці, - о кремо 0,7 відсотка суми фактичн их витрат на оплату праці най маних працівників-інвалідів та 1,5 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці інших працівників, що включають ви трати на виплату основної та додаткової заробітної плати , інші заохочувальні та компе нсаційні виплати, у тому числ і в натуральній формі, які виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни «Про оплату праці», та під лягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;
для найманих працівників - від суми оплати праці, що вклю чає основну та додаткову зар обітну плату, а також інші зао хочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натура льній формі, які підлягають о бкладанню податком з доходів фізичних осіб: 0,5 відсотка - д ля найманих працівників, зар обітна плата яких нижча прож иткового мінімуму, встановле ного для працездатної особи; 1,0 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких вища прожиткового мініму му, встановленого для працез датної особи.
Статтею 23 Закону України ві д 18.01.2001 № 2240-III перерахування сум с трахових внесків шляхом безг отівкових розрахунків здійс нюється страхувальниками-ро ботодавцями один раз на міся ць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за від повідний період. При цьому, до страхувальників, які несвоє часно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, з астосовуються фінансові сан кції, передбачені статтею 30 ць ого Закону.
Згідно з частиною першою ст атті 9 Закону України від 18.01.2001 № 2240-III Фонд соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності є органом, який з дійснює керівництво та управ ління загальнообов' язкови м державним соціальним страх уванням у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням, провадить збір і аку муляцію страхових внесків та інших коштів, призначених дл я фінансування матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачен і статтею 34 цього Закону, та за безпечує їх надання, а також з дійснює контроль за використ анням цих коштів.
Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правлінн я Фонду, який забезпечує вико нання рішень правління.
Частиною п' ятою статті 10 З акону України від 18.01.2001 № 2240-III виз начено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду т а його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і. Статутом Фонду може бути пе редбачено створення виконав чих дирекцій або уповноважен их представників відділень у районах та містах республік анського (Автономної Республ іки Крим) та обласного значен ня.
Відповідно до пунктів 1, 5 час тини першої статті 13 Закону Ук раїни від 18.01.2001 № 2240-III виконавча д ирекція Фонду забезпечує збі р та акумуляцію внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, пре дставляє інтереси страховик а в судових та інших органах.
Відповідно до частин 5 та 6 пу нкту 7 Прикінцевихта перехід них положень Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування»стягнення з аборгованості із сплати стра хових внесків за діючими вид ами загальнообов' язкового державного соціального стра хування та сум штрафних санк цій, нарахованих та/або не спл ачених у період до 1 січня 2011 ро ку, в тому числі страхових вне сків, строк сплати яких на 1 сі чня 2011 року не настав, здійснює ться фондами загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заб оргованості або застосуванн я штрафних санкцій. Погашенн я заборгованості з використа нням коштів, що надходять у ра хунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На час розгляду справи та пр ийняття рішення по суті заяв лених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми в ідповідачем не надано.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача відповідач ем суду не надано.
З урахуванням викладеного , позовні вимоги є обґрунтова ними та підлягають задоволен ню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов' язаних із залучення м свідків та проведенням суд ових експертиз, судові витра ти (судовий збір) стягненню з в ідповідача не підлягає.
Керуючись статтями 11, 14, 35, 69, 70, 7 1, 128, 158-163, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний поз ов задовольнити.
1. Позов задовольнити повні стю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю ін женерно-виробниче підприємс тво «Комплекс» (ідентифікаці йний код - 13710424) на користь Київс ького обласного відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, в особі виконавчої дирекції страхові внески на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрато ю працездатності в сумі 402 (чот ириста дві) грн. 72 коп.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.
Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а у разі про голошення лише вступної та р езолютивної частини постано ви або прийняття постанови у письмовому провадженні, - про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22099093 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні