Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 березня 2012 року Справа № 2а/1270/919/2012
Суддя Луганського окружн ого адміністративного суду Ч ернявська Т.І., розглянувши у м . Луганську у порядку скороче ного провадження адміністра тивну справу за позовом Луга нського обласного відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності до комунального п ідприємства «Саночистка» пр о стягнення заборгованості п о сплаті страхових внесків у сумі 4650,35 грн.,
ВСТАНОВИВ:
25 січня 2012 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності до комунального підприємства « Саночистка» про стягнення за боргованості по сплаті страх ових внесків в сумі 4650,35 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о комунальне підприємство «С аночистка» зареєстроване як платник збору на загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування, що використо вує працю найманих працівник ів, в Стахановській міській в иконавчій дирекції Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності за № 440310000661.
З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування», яким визначені правові та організаційні за сади забезпечення збору та о бліку єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування, умови та порядок його нарахування і с плати та повноваження органу , що здійснює його збір та веде ння обліку.
Згідно з частинами 5, 6 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та пер ехідні положення» Закону Укр аїни від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування » стягнення заборгованості і з сплати страхових внесків з а діючими видами загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування та сум штр афних санкцій, нарахованих т а/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі стр ахових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не наста в, здійснюється фондами зага льнообов'язкового державног о соціального страхування ві дповідно до законодавства, щ о діяло на момент виникнення такої заборгованості або за стосування штрафних санкцій . Погашення заборгованості з використанням коштів, що над ходять у рахунок сплати єдин ого внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати ст рахових внесків за діючими в идами загальнообов'язкового державного соціального стра хування та сум штрафних санк цій, нарахованих та/або не спл ачених у період до 1 січня 2011 ро ку, в тому числі нарахованих в несків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відп овідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування зберігаються повн оваження щодо контролю за пр авильністю нарахування, своє часністю сплати страхових вн есків, застосування фінансов их санкцій, якими вони були на ділені до набрання чинності цим Законом.
До набрання чинності Закон ом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання» діяв порядок, передба чений Законом України від 18 сі чня 2001 року № 2240-ІІІ «Про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами, зумов леними похованням».
Відповідно до пункту 2 части ни 2 статті 27 Закону України ві д 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ «Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими похованням» с трахувальник зобов' язаний нараховувати та сплачувати страхові внески в установлен і строки та в повному обсязі.
Розмір страхових внесків т а порядок їх обчислення і спл ата роботодавцями та застрах ованими особами було визначе но Законом України від 11 січня 2001 року № 2213-ІІІ «Про розмір вне сків на деякі види загальноо бов' язкового державного со ціального страхування» та Ін струкцією про порядок надход ження, обліку та витрачання к оштів Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності, затверджено ї постановою правління Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості від 26 червня 2001 року № 16, зок рема, відповідач, як суб' єкт підприємницької діяльності , що має найману робочу силу, п овинен нараховувати 1,4 % суми ф актичних витрат на оплату пр аці найманих працівників та 0,5 % - 1,0 % від суми оплати праці най маних працівників.
Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових роз рахунків здійснюється страх увальниками - роботодавцям и один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банків коштів на оплату праці за відповідний період. Несплачені в цей стро к кошти вважаються недоїмкою .
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьником або неповної їх сплат и страхувальник сплачує суму донарахованих контрою чим о рганом страхових внесків (не доїмки), штраф та пеню, що пере дбачено частиною 1 статті 30 За кону України від 18 січня 2001 рок у № 2240-ІІІ «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням».
Згідно фінансового звіту п ро нараховані внески, перера хування та витрати, пов' яза ні з загальнообов' язковим д ержавним соціальним страхув анням у зв' язку з тимчасово ю втратою працездатності, фо рми 4-ФСС з ТВП, станом на 01 жовт ня 2011 року за комунальним підп риємством «Саночистка» раху ється прострочена заборгова ність зі сплати страхових вн есків у розмірі 4650,35 грн., яку поз ивач просить стягнути в судо вому порядку.
Відповідач повідомлений н алежним чином про відкриття провадження у скороченому пр овадженні (арк. справи 26). У вста новлений судом строк відпові дачем не подано ані заперече нь проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.
З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування», яким запровадж ено єдиний внесок на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування як консолідо ваний страховий внесок, збір якого здійснюється до систе ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання в обов'язковому порядку та на регулярній основі з мет ою забезпечення захисту у ви падках, передбачених законод авством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування, та визначені правові та орга нізаційні засади забезпечен ня збору та обліку єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, умови та порядок його нар ахування і сплати та повнова ження органу, що здійснює йог о збір та ведення обліку.
Згідно з пунктом 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні по ложення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування» суми вне сків, нарахованих на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття, загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям, загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування в ід нещасного випадку на виро бництві та професійного захв орювання, які спричинили втр ату працездатності, строк сп лати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого з бору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січ ня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не спл ачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку , що діяв до 1 січня 2011 року. Стягн ення заборгованості із сплат и страхових внесків за діючи ми видами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування та сум штрафних с анкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійс нюється фондами загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування відповідн о до законодавства, що діяло н а момент виникнення такої за боргованості або застосуван ня штрафних санкцій. Погашен ня заборгованості з використ анням коштів, що надходять у р ахунок сплати єдиного внеску , забороняється.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР «Основи законодавства У країни про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних прав овідносин) страхові фонди є о рганами, які здійснюють кері вництво та управління окреми ми видами загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування, провадять збі р та акумуляцію страхових вн есків, контроль за використа нням коштів, забезпечують фі нансування виплат за загальн ообов' язковим державним со ціальним страхуванням та зді йснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.
Законом України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням» (тут і надалі посилання на норми Закону Ук раїни від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв' язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими поховання м» наводяться в редакції, яка діяла до 01 січня 2011 року) визнач ено правові, організаційні т а фінансові основи загальноо бов'язкового державного соці ального страхування громадя н на випадок тимчасової втра ти працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, наро дженням дитини та необхідніс тю догляду за нею, у разі смерт і, а також надання послуг із са наторно-курортного лікуванн я та оздоровлення застрахова ним особам та членам їх сімей . Матеріальне забезпечення т а соціальні послуги, що надаю ться за цим Законом, є окремим видом загальнообов'язкового державного соціального стра хування громадян, що здійсню ється Фондом соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до статті 1 Закон у України від 18 січня 2008 року № 22 40-ІІІ «Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування у зв' язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням» загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням, передбача є матеріальне забезпечення г ромадян у зв'язку з втратою за робітної плати (доходу) внасл ідок тимчасової втрати праце здатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-ін валідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, догля ду за малолітньою дитиною, ча сткову компенсацію витрат, п ов'язаних із народженням дит ини, смертю застрахованої ос оби або членів її сім'ї, а тако ж надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності , що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним орган ом, громадянами, а також за рах унок інших джерел, передбаче них цим Законом.
Згідно із частиною 3 статті 10 Закону України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням» виконавча дир екція Фонду є виконавчим орг аном правління Фонду, який за безпечує виконання рішень пр авління.
Виконавча дирекція є підзв ітною правлінню Фонду та зді йснює діяльність від імені Ф онду в межах та в порядку, визн ачених статутом Фонду та пол оженням про виконавчу дирекц ію Фонду, що затверджується й ого правлінням.
Відповідно до вимог статт і 13 Закону України від 18 січня 2 008 року № 2240-ІІІ «Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням» виконавча ди рекція Фонду:
1) забезпечує збір та акумул яцію внесків на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням;
2) здійснює оперативне розпо рядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду;
3) здійснює матеріальне забе зпечення та надає соціальні послуги за цим Законом;
4) здійснює контроль за прав ильним нарахуванням, своєчас ною сплатою страхових внескі в, а також забезпечує цільове використання коштів загальн ообов' язкового державного соціального страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням;
5) представляє інтереси стра ховика в судових та інших орг анах;
6) готує та подає на розгляд п равління:
пропозиції щодо розміру ст рахових внесків на наступний рік;
проект бюджету Фонду та зві т про його виконання;
пропозиції щодо розміру ре зервних коштів;
7) виконує інші функції відп овідно до положення про вико навчу дирекцію Фонду.
Частиною 1 статті 22 Закону Ук раїни від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнообов`язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв`язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими похованням» передбачено, що платниками с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезд атності та витратами, зумовл еними народженням та похован ням, є страхувальники та заст раховані особи.
Відповідно до частини 3 стат ті 22 Закону України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнооб ов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням» взяття на облік у виконавчих дирекціях відділ ень Фонду здійснюється:
- юридичних осіб (відокремле них підрозділів юридичних ос іб) та фізичних осіб - підприєм ців - на підставі відомостей з реєстраційної картки, надан их державним реєстратором ві дповідно до Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», не пізніше нас тупного робочого дня з дня от римання зазначених відомост ей робочими органами відділе нь Фонду;
- фізичних осіб, які не мають статусу підприємців та вико ристовують найману працю, - в д ень отримання від них відпов ідної заяви.
Згідно з частиною 4 статті 22 З акону України від 18 січня 2008 ро ку № 2240-ІІІ «Про загальнообов`я зкове державне соціальне стр ахування у зв`язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням» юридичні особи, фізи чні особи, в тому числі підпри ємці, які використовують най ману працю, набувають статус у страхувальника в такі стро ки:
- юридичні особи - з дня взятт я їх на облік у робочому орган і відділення Фонду;
- відокремлені підрозділи ю ридичних осіб - з дня взяття їх на облік у робочому органі ві дділення Фонду, за умови само стійного здійснення розраху нків по оплаті праці;
- фізичні особи - підприємці , які використовують найману працю, - в день одержання робо чим органом відділення Фонду в установленому порядку від органу державної служби зай нятості повідомлення про реє страцію трудового договору ( контракту) між фізичною особ ою - підприємцем та найманим п рацівником;
- фізичні особи - підприємці , які не використовують найма ну працю, - з дня взяття їх на об лік в робочому органі відділ ення Фонду, за умови виявленн я бажання брати участь у зага льнообов'язковому державном у соціальному страхуванні з тимчасової втрати працездат ності на добровільних засада х;
- фізичні особи, які не мають статусу підприємців та вико ристовують найману працю, - з д ня отримання від них робочим органом відділення Фонду ві дповідної заяви.
Комунальне підприємство « Саночистка» зареєстроване я к платник збору на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезда тності, що використовує прац ю найманих працівників, в Ста хановській міській виконавч ий дирекції Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності.
Відповідно до статті 1 Закон у України від 11 січня 2001 року № 22 13-ІІІ «Про розмір внесків на д еякі види загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування» (який був чинн им до 01 січня 2011 року) та підпунк тів 3.1.1 та 3.1.2 пункту 3.1 розділу 3 Ін струкції про порядок надходж ення, обліку та витрачання ко штів Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті від 26 червня 2001 року № 16 (яка б ула чинною до 16 червня 2011 року) р озмір страхових внесків у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності складає:
- для роботодавців - 1,4 відсот ка суми фактичних витрат на о плату праці найманих працівн иків, що включають витрати на виплату основної та додатко вої заробітної плати, інші за охочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натура льній формі, які визначаютьс я згідно з нормативно-правов ими актами, прийнятими відпо відно до Закону України «Про оплату праці», та підлягають обкладанню податком з доход ів фізичних осіб;
- 0,5 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких нижча прожиткового мінім уму, встановленого для праце здатної особи;
- 1,0 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких вища прожиткового мініму му, встановленого для працез датної особи.
Пунктом 15.1 Інструкції про по рядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і, затвердженої постановою Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності 19 вересня 2001 року № 38 (я ка була чинною до 11 квітня 2011 ро ку), встановлено, що ревізія (п еревірка) страхувальників по винна сприяти забезпеченню в иконання ними норм чинного з аконодавства з питань загаль нообов'язкового державного с оціального страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими народженням та по хованням, щодо надходження к оштів до бюджету Фонду, ефект ивного та цільового їх викор истання.
Пунктом 15.2 Інструкції про порядок проведення реві зій та перевірок по коштах Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності, затвердженої постан овою Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності 19 вересня 2001 рок у № 38, зазначено, що ревізія (пер евірка) проводиться згідно з планом - графіком роботи орга ну Фонду. Перевірці підлягаю ть документи за поточний та п опередній роки, а у разі виявл ення порушень або зловживань - за більш ранні періоди, неза лежно від того чи був цей пері од раніше обревізований.
Органи Фонду мають право зд ійснювати камеральні переві рки, за результатами яких мож е складатися довідка. В довід ці, що підписується працівни ком органу Фонду, якій здійсн ив камеральну перевірку, фік суються виявлені недоліки та порушення.
Відповідно до пункту 15.14.1 Інс трукції про порядок проведен ня ревізій та перевірок по ко штах Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності, затвердженої постановою Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності 19 верес ня 2001 року № 38, по результатах ре візії або перевірки складаєт ься акт. В акті ревізії (переві рки) зазначається: за який пер іод проведено ревізію (перев ірку), які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страх ових внесків та пені, обчисле нні і виплаті допомоги, у здій сненні інших виплат за рахун ок коштів Фонду; відображают ься суми додатково нарахован их страхових внесків і пені, с уми витрат, які не приймаютьс я до заліку в рахунок страхов их внесків чи належать до вип лати застрахованим особам до датково.
Згідно пункту 15.14.5 Інструкці ї про порядок проведення рев ізій та перевірок по коштах Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, затвердженої поста новою Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності 19 вересня 2001 ро ку № 38, за матеріалами акта рев ізії протягом 20 календарних д нів керівники виконавчої дир екції Фонду або його відділе нь, їх заступники приймають р ішення про застосування фіна нсових та штрафних санкцій д о страхувальника. Рішення пр иймається за встановленою фо рмою відповідно до ст. 28, 30 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням». У р ішенні вказуються суми фінан сових санкцій, які належить з арахувати до бюджету Фонду, ш ляхом відображення у звіті с трахувальника по коштах Фонд у.
В рішенні, яке надсилається страхувальнику зазначаютьс я строки, передбачені цією Ін струкцією для можливого оска рження нарахованого зобов'яз ання (штрафних санкцій і пені за їх наявності) по коштах Фон ду.
Рішення про застосування ф інансових (штрафних) санкцій та зарахування їх до бюджету Фонду, вважаються надіслани ми (врученими) юридичній особ і, якщо їх передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано п оштовим відправленням з пові домленням про вручення (пунк т 15.14.6 Інструкції про порядок п роведення ревізій та перевір ок по коштах Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності, затве рдженої постановою Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності 19 вересня 2001 року № 38).
Статтею 23 Закону України ві д 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про заг альнообов`язкове державне со ціальне страхування у зв`язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами, зумо вленими похованням» встанов лено, що страхувальники-робо тодавці сплачують до Фонду р ізницю між нарахованими для роботодавців і найманих прац івників страховими внесками та витратами, пов' язаними з наданням матеріального забе зпечення та соціальних послу г застрахованим особам відпо відно до цього Закону. Перера хування зазначених сум шляхо м безготівкових розрахунків здійснюється страхувальник ами-роботодавцями один раз н а місяць - у день, встановлений для одержання в установах ба нку коштів на оплату праці за відповідний період. Страхов і внески, сплачені в іноземні й валюті, підлягають перерах уванню на рахунок Фонду у вал юті України за офіційним кур сом Національного банку Укра їни на день сплати страхових внесків. У разі нестачі у стра хувальників-роботодавців ко штів для виплати заробітної плати та сплати страхових вн есків у повному обсязі нарах ування їх на заробітну плату і перерахування страхових в несків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітно ї плати. У разі незабезпеченн я банківськими установами пе рерахування страхових внеск ів до Фонду одночасно з видач ею коштів на виплату заробіт ної плати банківські установ и сплачують за рахунок власн их коштів до Фонду суму неспл ачених страхових внесків. Як що страхувальники несвоєчас но чи не в повному обсязі спла чують страхові внески, до них застосовуються фінансові са нкції, передбачені статтею 30 ц ього Закону.
Відповідно до пункту 2 части ни 2 статті 27 Закону України ві д 11 січня 2001 року № 2240-ІІІ «Пр о розмір внесків на деякі вид и загальнообов' язкового де ржавного соціального страху вання» страхувальник зобов'я заний нараховувати і сплачув ати в установлені строки та в повному обсязі страхові вне ски.
Пунктом 6 частини 1 статті 28 З акону України від 11 січня 2001 ро ку № 2240-ІІІ «Про розмір внесків на деякі види загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування» страховик має право накладати фінансо ві санкції та адміністративн і штрафи, передбачені цим Зак оном та іншими актами законо давства.
Статтею 30 Закону України ві д 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про заг альнообов`язкове державне со ціальне страхування у зв`язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами, зумо вленими похованням» передба чено, що страхувальник-робот одавець несе відповідальніс ть за ухилення від реєстраці ї як платника страхових внес ків, несвоєчасність сплати т а неповну сплату страхових в несків, у тому числі страхови х внесків, що сплачують застр аховані особи через рахунки роботодавців, а також за пору шення порядку використання с трахових коштів.
Згідно статті 23, підпункту 2 с татті 27 Закону України від 18 сі чня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальн ообов`язкове державне соціал ьне страхування у зв`язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням», підпункту 4.4, 4.6 розділу 4 Інструкції про поря док надходження, обліку та ви трачання коштів Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності, за твердженої постановою правл іння Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності від 26 червня 2001 р оку № 16 (яка була чинною до 16 чер вня 2011 року) та на підставі акта від 15 вересня 2011 року планової перевірки з питань повноти, с воєчасності сплати та поверн ення страхових коштів, право мірності використання кошті в Фонду на матеріальне забез печення і надання соціальних послуг застрахованим особам , яким встановлено, що поверне нню до Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності підлягає сум а несвоєчасно сплачених стра хових внесків у розмірі 4479,83 гр н., крім того, за несвоєчасне т а в неповному обсязі перерах ування страхових внесків у р озмірі 4479,83 грн., відповідачу рі шенням від 21 вересня 2011 року № 60 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових с анкцій за порушення законода вства про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування у зв' язку з тимчасов ою втратою працездатності на раховано пеню у розмірі 1957,14 гр н. та застосовано штрафну сан кцію у розмірі 2239,92 грн. - штраф у розмірі 50 % від належної до сп лати суми страхових внесків (арк. справи 10).
Рішення від 21 вересня 2011 року № 60 про повернення коштів Фон ду та застосування фінансови х санкцій за порушення закон одавства про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і було надіслано відповідачу поштовим відправленням з по відомленням про вручення та отримано 04 листопада 2011 року (а рк. справи 11).
Згідно звіту по коштах зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування у зв' язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, форми 4-ФСС з ТВП за 9 місяців 2011 року за комунальним підприєм ством рахується прострочена заборгованість зі сплати ст рахових внесків у розмірі 4197,06 грн. (арк. справи 6).
Згідно з рішенням від 21 вере сня 2011 року № 60 про повернення к оштів Фонду та застосування фінансових санкцій за поруше ння законодавства про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування у зв' язк у з тимчасовою втратою праце здатності, пунктом 6 частини 1 статті 28, частиною 1 статті 30 За кону України від 18 січня 2008 рок у № 2240-ІІІ «Про загальнообов`яз кове державне соціальне стра хування у зв`язку з тимчасово ю втратою працездатності та витратами, зумовленими похов анням» та на підставі довідк и від 21 листопада 2011 року позив ачем комунальному підприємс тву «Саночистка» рішенням ві д 21 листопада 2011 року № 79 про зас тосування фінансових санкці й за несвоєчасне повернення або повернення не в повному о бсязі коштів Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності засто совано фінансові санкції у р озмірі 419,71 грн. - штраф у розмі рі 10 % за несвоєчасне повернен ня страхових коштів, та нарах овано пеню у розмірі 33,58 грн. на суму несвоєчасно повернутих страхових коштів в розмірі 0,1 % за кожен день прострочки.
Згідно повідомлення про вр учення поштового відправлен ня рішення від 21 листопада 2011 р оку № 79 про застосування фінан сових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення н е в повному обсязі коштів Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності отримано 25 листопада 2011 р оку комунальним підприємств ом «Саночистка» (арк. справи 9) .
Донарахована сума внесків відповідачем в установлені законом терміни повністю не сплачена, внаслідок чого за в ідповідачем утворилась прос трочена заборгованість по сп латі страхових внесків у заг альному розмірі 4650,35 грн.
Відповідно до частини 2 стат ті 30 Закону України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнооб ов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням» строк давності що до стягнення страхових внеск ів, пені та фінансових санкці й не застосовується. Не сплач ені в строк страхові внески, п еня і штраф стягуються в дохо д Фонду із страхувальника у б езспірному порядку.
Оскільки відповідач у добр овільному порядку простроче ну заборгованість по сплаті страхових внесків у загально му розмірі 4650,35 грн. не сплатив, п озовні вимоги позивача визна ються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підля гають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 18 частини 1 статті 5 Закон у України від 08 липня 2011 року № 36 74-VІ «Про судовий збір» від спл ати судового збору звільнени й, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з ві дповідача, оскільки у справа х, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Стягнути з комунальн ого підприємства «Саночистк а» (ідентифікаційний код 21775219, м ісцезнаходження: 94100, Луганськ а область, м. Брянка, вул. Корол енко, буд. 18-А) на користь Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності (ідентифікаційний к од 21785643, місцезнаходження: 91055, м. Л уганськ, вул. Коцюбинського, б уд. 13, р/р 37172500100001 в ГУДКСУ у Лугансь кій області, МФО 804013, код 21785643) забо ргованість по сплаті страхов их внесків у розмірі 4650,35 грн. (чо тири тисячі шістсот п' ятдес ят гривень тридцять п' ять к опійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною та підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22099653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні