ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 лютого 2012 р. м. Львів № 2а-13978/11/1370
17 год. 05 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сподарик Наталії Іванівни розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Бориславі до спортивної громадської організації «Федерація футболу м. Борислава»про припинення юридичної особи,
встановив:
Державна податкова інспекція в м. Бориславі Львівської звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до спортивної громадської організації «Федерація футболу м. Борислава»про припинити юридичної особи.
Підставами подання позову є те, що юридична особа не подає податкову звітність про використання коштів неприбуткових організацій більше року.
Ухвалою суду від 13.12.2011 року відкрито скорочене провадження у даній справі, та надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснив наслідки такого неподання.
Суд належним чином виконав обов'язок щодо повідомлення відповідача. Проте, відповідач заперечення проти позову чи заяву про визнання позову до суду не подав, хоча належним чином був повідомлений про наслідки такого неподання.
Таким чином, суд, відповідно до вимог ч.4 ст.183-2 КАС України, дійшов висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Суд, повно та всебічно дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази і встановив наступні фактичні обставини справи :
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію об'єднання громадян від 14.06.20101 року, спортивна громадська організація «Федерація футболу м. Борислава»зареєстрована рішенням виконавчого комітету Бориславської міської ради від 23.05.2001 року № 204.
Згідно з довідкою № 1879 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, виданої Львівським обласним управлінням статистики 23.03.2001 року, спортивна громадська організація «Федерація футболу м. Борислава» зареєстрована як юридична особа.
Відповідно до довідки державної податкової інспекції у м. Бориславі Львівської області № 317 від 17.07.2002 року, спортивна громадська організація «Федерація футболу м. Борислава» взята на облік платника податків 14.06.2002 року за № 879.
Як вбачається з довідки позивача № 9821/10/29-017 від 29.11.2011 року у відповідача немає відкритих рахунків в установах банків. Податковий борг по платежах до бюджету за спортивною громадською організацією «Федерація футболу м. Борислава»відсутній, що підтверджується довідкою позивача № 28/10/19-022/300 від 06.12.2011 року.
Як вбачається з довідки державної податкової інспекції у м. Бориславі Львівської області № 10081/151 від 05.12.2011 року відповідач подавав податкову звітність «Про використання коштів неприбутковими установами та організаціями»останній різ 12.05.2009 року.
Відповідно до акту обстеження юридичної (фактичної) адреси платника податків від 02.12.2011 року при виході на місце встановлено, що спортивна громадська організація «Федерація футболу м. Борислава» за адресою: 82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Шевченка, 24 не знаходиться.
Приймаючи рішення, суд виходив з наступного .
Діяльність громадських організацій в Україні регулюється Законом України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року № 2460-ІІ (далі - Закон № 2460).
Відповідно до ст. 1 Закону № 2460 об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка, тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону № 2460 об'єднання громадян, створені ними установи та організації, зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватися в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Відповідно до п.п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України № 2755-VI вiд 02.12.2010 (далі –ПК України) року неприбуткові підприємства, установи та організації –це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.
Статтею 157 ПК України встановлено правила оподаткування неприбуткових установ і організацій. Відповідно до п. 157.1 ст. 157 ПК України, ця стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесеними органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ.
Згідно з п. 157.14 ст. 157 ПК України центральний орган державної податкової служби встановлює порядок обліку та подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій.
Відповідно до п. 1.2 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями, затвердженого наказом ДПА України від 31.01.2011 р. № 56 (далі Порядок № 56), цей Порядок застосовується установами та організаціями, які визначені пп. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Розділу 1 ПК України та включеними органами державної податкової служби до Реєстру неприбуткових установ та організацій, ведення якого передбачено пп. 157.12 ст. 157 Розділу III Кодексу з присвоєнням ознаки неприбутковості.
Як вбачається з п. 1.3 Порядку № 56, податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі-звіт) складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 р. № 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.
Відповідно до п. 1.6 Порядку № 56, податковий звіт складається наростаючим підсумком з початку календарного року та оригінал звіту подається до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку неприбуткова організація.
Згідно із ст. 27 Закону № 2460, за порушення законодавства об'єднання громадян несуть відповідальність, передбачену цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Статтею 25 Закону № 2460 передбачено, що контроль за джерелами та розмірам надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції.
Відповідно до п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 ПК України, органи ДПС у випадках, встановлених законом мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до частини 3 ст. 19 Закону № 2460, ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»підставами для прийняття судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до Закону.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги підставні і обґрунтовані, а тому адміністративний позов належить задовольнити.
Згідно вимог ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.17-19, 94, 160-165, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, –
постановив:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу –спортивну громадську організацію «Федерація футболу м. Борислава»( м. Борислав, вул. Шевченка, 24; код ЄДРПОУ 26205610).
3. Зобов'язати засновників спортивної громадської організації «Федерація футболу м. Борислава»провести дії по ліквідації юридичної особи.
4. Копію постанову надіслати органу Державної реєстрації для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи на підставі судового рішення.
Постанова виконується негайно відповідно до п.9 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 28.03.2012 |
Номер документу | 22101901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні