Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а/1570/5963/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/5963/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2012 року                                                                                                      м. Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді                               - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання      - Бобровській О.Ю.

         за участю сторін:

представника позивача                     - ОСОБА_1 (по довіреності)

представника відповідача                    - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 4885 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 152 грн. 41 коп., всього у розмірі 5037 грн. 41 коп.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно у відповідності до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому справу розглянуто за його відсутності.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»зареєстровано як юридичну особу, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців станом на 24.01.2012 року та Витягом з ЄДРПОУ Головного управління статистики в Одеській області.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 року № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Середньооблікова чисельність штатних працівників Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»у 2010 році склала 10 осіб, що підтверджується поданим відповідачем звітом за формою №10-ПІ за 2010 рік (аркуш справи 6), тому відповідач мав створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.

При цьому відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Враховуючи вищевикладене, на підприємстві відповідач повинен був створити 1 місце для інвалідів, проте не створив жодного.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Порядком Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», затвердженим Постановою КМ України №70  від 31.01.2007 року визначено процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідів та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості.

Крім того, як вбачається з ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Судом встановлено, що будь-яких дій для працевлаштування інвалідів Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»не здійснювало, звіти форми 3-ПН про наявність вакансій до центру зайнятості не подавало, особи з інвалідністю на зазначене підприємство не направлялись (аркуш справи 26).

Відповідно до вимог ч. 10 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

При цьому, ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.91 № 875-ХІІ передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.  

Крім того, відповідно до п. 2.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року за №223, адміністративно-господарська санкція – це грошове зобов'язання, альтернативне зобов'язанню самостійно здійснити працевлаштування інвалідів відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI підприємства, установи, організації, у тому числі  підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим віділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

У відповідності п. 3.3 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року №286 середня кількість зовнішніх сумісників і працюючих за цивільно-правовими договорами за період з початку року і рік визначається шляхом підсумовування середньої кількості цих працівників за усі місяці з початку року і ділення отриманої суми на кількість місяців, тобто на 2, 3, 4, 5 ... 12.

Відповідно до розрахунку адміністративного –господарських санкцій за 2010 рік (аркуш справи 8), сума адміністративно-господарських санкцій, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 4885 грн.

Згідно із ч. 4, 9, 10 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-XI та Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженим Постановою КМ України №70  від 31.01.2007 року адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, а у разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.  

Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на підставі звітів позивача наведено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яку відповідач повинен був самостійно сплатити до бюджету (аркуш справи 8), проте відповідачем суму адміністративно-господарських санкцій у строк до 15.04.2010 року позивачу не перерахував, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача суму несплачених адміністративно-господарських санкцій  за  невиконання нормативу 1  робочого місця  для  працевлаштування  інвалідів  у  2010 році.

Згідно ч. 2 ст. 20  «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.  

Таким чином, відповідач крім санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів повинен сплатити пеню у розмірі 152 грн. 41 коп.

Суд вважає, що позивачем доведено виникнення зобов'язання відповідача по сплаті заявлених у  позові  адміністративно - господарських санкцій у сумі 4885 грн.,  та  пені  в  сумі 152 грн. 41 коп. У зв'язку з чим, загальна сума,  яка підлягає стягненню з відповідача складає 5037 грн. 41 коп.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачем не було надано доказів до адміністративного позову, які б спростовували заявлені позивачем позовні вимоги.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює  докази,  які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають задоволенню повністю.

Згідно до частини 4 статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

   Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 4885 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 152 грн. 41 коп., всього у розмірі 5037 грн. 41 коп. – задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Логістик 2000»(код ЄДРПОУ 35713152) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 4885 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 152 грн. 41 коп., всього у розмірі 5037 грн. 41 коп. на р/р 31217230700083, банк УДК у Білгород-Дністровському районі, одержувач ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23215016, код 50070000.  

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Повний текст постанови складено та підписано 21 лютого 2012 року.

Суддя                                                                                                    Л.І. Свида

                                                                                                    

.

                                                     

              

               

                                            

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22102894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5963/2011

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні