Постанова
від 02.03.2012 по справі 2а/1570/10683/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/10683/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 лютого 2012 року

Одеський окружний ад міністративний суд у склад і:

головуючого су дді Вовченко O.A.,

секретар судового за сідання Дубовик Г.В.,

за участі:

представника позивач а - ОСОБА_1 (довіреність в ід 26.12.2011 року),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Миколаївсько го районного центру зайнятос ті до Житлово-комунального п ідприємства Миколаївської с елищної ради Миколаївського району Одеської області про стягнення штрафу в сумі 23625 грн . 49 коп., -

В С Т А Н О В И В :

Миколаївський райо нний центр зайнятості зверну вся в Одеський окружний адмі ністративний суд з адміністр ативним позовом до Житлово-к омунального підприємства Ми колаївської селищної ради Ми колаївського району Одесько ї області про стягнення штра фу в сумі 23625 грн. 49 коп.

Позовні вимоги мотив овані тим, що за результатами проведеної Одеським обласни м центром зайнятості перевір ки відповідача щодо додержан ня законодавства України про зайнятість населення, було в становлено, що Житлово-комун альним підприємством Микола ївської селищної ради були в ивільнені три працівника, пр оте до Миколаївського районн ого центру зайнятості в пору шення вимог п.5 ст.20 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я»поданий звіт за формою №4-ПН про позапланове вивільнення лише на одного працівника - ОСОБА_2, при цьому з поруше нням встановленого десятиде нного строку подання після з вільнення, що передбачений с т. 5 Закону України «Про зайнят ість населення». В зв' язку з зазначеними порушеннями, ін спекцією Одеського обласног о центру зайнятості, складен ий акт за №12/16/33 від 17.11.2011 року, відп овідачу було запропоновано в десятиденний термін внести штраф в розмірі річної зароб ітної плати за кожного вивіл ьненого працівника в загальн ій сумі 23625,49 грн. В добровільном у порядку відповідачем штраф не було сплачено, що і стало п ідставою для звернення до су ду з позовом.

Представник позивача у ві дкритому судовому засіданні підтримав позов повністю, по силаючись на обставини, викл адені в позовній заяві.

Від відповідача до суду над ійшли заперечення на позовну заяву, в яких зазначено, що ві дповідач визнає позовну заяв у тільки частково - в сумі 5922,83 грн., оскільки при наданні Мик олаївському районному центр у зайнятості звітності по фо рмі №4-ПН на трьох осіб, а саме: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА _2, спеціаліст Миколаївсько го районного центру зайнятос ті ОСОБА_5 дала консультац ію, якою повідомила представ ника позивача, що необхідно п ереписати згадану звітність на одну особу - ОСОБА_2, та к як Миколаївський районний центр зайнятості звітність в поданному вигляді не прийме , в звязку з тим, що ОСОБА_3 т а ОСОБА_4 є пенсіонерами і не можуть мати статус безроб ітнього та отримати допомогу по безробіттю. Представник Ж итлово-комунального підприє мства Миколаївської селищно ї ради Миколаївського району Одеської області переписала один екземпляр звітності по формі №4-ПН на одну особу, а інш ий екземпляр звітності залиш ився в Миколаївському ЖКП з в иправленнями. На підставі ви кладеного, відповідач визнає позов частково тільки в сумі 5922,83 грн.

Директор Житлово-комуналь ного підприємства Миколаївс ької селищної ради Миколаївс ького району Одеської област і в запереченнях просив спра ву розглядати у відсутності представника відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупно сті, суд встановив наступне.

Житлово-комунальне підпри ємство Миколаївської селищн ої ради Миколаївського район у Одеської області зареєстро вано 05.09.2001 року Миколаївською р айонною державною адміністр ацією Одеської області за мі сцезнаходженням: 6700, Одеська о бласть, Миколаївський район, смт Миколаївка, вул. Леніна, 75-Б , що підтверджується Свідоцт вом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.29).

Заступником начальника ін спекції по контролю за додер жанням законодавства про зай нятість населення ОСОБА_6 в період з 16 по 17 листопада 2011 ро ку проведена позапланова пер евірка Житлово-комунального підприємства Миколаївської селищної ради Миколаївськог о району Одеської області з п итань дотримання вимог закон одавства України про зайняті сть населення за участі голо вного спеціаліста відділу на дання соціальних послуг Мико лаївського районного центру зайнятості Гординої Н.М. Перевірка проводилася у прис утності головного бухгалтер а відповідача ОСОБА_8 Факт проведення вказаної перевір ки підтверджується актом №12-17 /209 перевірки додержання закон одавства України про зайняті сть населення від 17.11.2011 року (а.с .5-8). В даному акті зазначено, що до Миколаївського районного центру зайнятості з порушен ням встановленого строку под ання, поданий 04.10.2011 року звіт за формою №4-ПН (факт) «Звіт про фа ктичне вивільнення працівни ків»на ОСОБА_2 про вивільн ення з 31 серпня 2011 року. Звіти за формою №4-ПН (факт) «Звіт про фа ктичне вивільнення працівни ків»на ОСОБА_4 та ОСОБА_3 з 31 серпня 2011 року до Миколаїв ського районного центру зайн ятості не подані.

За наслідками встановлени х правопорушень, прийнято ві дповідні реагування, а саме: а кт №12-16/33 про порушення законод авства про зайнятість населе ння від 17.11.2011 року (а.с.9-10), в якому з апропоновано відповідачу ві дповідно до вимог п.5 ст.20 Закон у України «Про зайнятість на селення»добровільно у десят иденний строк внести штраф у розмірі річної заробітної п лати за кожного вивільненого працівника у загальній сумі 23625 грн.49 коп. 17.11.2011 року виконуючи й обов' язки директора Житл ово-комунального підприємст ва Миколаївської селищної ра ди Миколаївського району Оде ської області ознайомлений з зазначеним актом та отримав один примірник (а.с.10). При цьом у, судом встановлено, що відпо відачем не були надані заува ження на вказаний акт.

Крім того, заступником нача льника інспекції по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення ОСОБА_6 було винесено Припи с від 17.11.2011 року (а.с.11), яким припис ано відповідачу вжити заходи щодо усунення порушень, вияв лених зазначеною вище переві ркою.

Судом встановлено, що штраф був розрахований позивачем на підставі довідок від 31.08.2011 ро ку: про річну заробітну плату ОСОБА_3, згідно якої остан ній була нарахована заробітн а плата за період з 01.09.2010 року по 31.08.2011 року в сумі 11683,05 грн. (а.с.17); про річну заробітну плату ОСОБ А_4, згідно якої останній бул а нарахована заробітна плата за період з 01.09.2010 року по 31.08.2011 рок у в сумі 6019,61 грн. (а.с.18); про річну з аробітну плату ОСОБА_2, зг ідно якої останній була нара хована заробітна плата за пе ріод з 01.09.2010 року по 31.08.2011 року в су мі 5922,83 грн. (а.с.19).

Проаналізувавши положен ня чинного законодавства, що регулює спірні правовідноси ни, враховуючи обставини спр ави, та досліджені докази, які є в матеріалах справи, суд вва жає, що позовні вимоги підляг ають задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Зак ону України «Про зайнятість населення», зайнятість - це д іяльність громадян, пов'язан а із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм до ход у грошовій або іншій форм і.

Згідно з п.1 та п.4 ст. 18 цього Закону України для реалізац ії державної політики зайня тості населення, професійної орієнтації, підготовки і пер епідготовки, працевлаштуван ня та соціальної підтримки т имчасово не працюючих грома дян у порядку, що визначаєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и, створюється державна сл ужба зайнятості, діяльніст ь якої здійснюється під кері вництвом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни, місцевих державних адмі ністрацій та органів

міс цевого самоврядування. У ск ладі державної служби зайн ятості створюється

інс пекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про

зайнятість підприє мствами, установами й органі заціями, незалежно від форм власності і господарюван ня, фермерами та іншими робо тодавцями.

Відповідно до п. 5. Положен ня про інспекцію по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення, з атвердженим постановою Кабі нету Міністрів України від 24.0 6.1991 року № 47, основними завдання ми інспекції є: здійснення к онтролю за дотриманням під приємствами, установами і ор ганізаціями усіх форм власн ості, фермерами та іншими роб отодавцями законодавства пр о зайнятість; забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом з дійснення заходів щодо запо бігання та усунення виявлени х порушень законодавства про зайнятість населення.

Згідно з п. 6 цього Положен ня, Інспекція відповідно до п окладених на неї завдань: а) п роводить перевірку додержан ня законодавства про зайняті сть населення підприємствам и, установами та організаці ями усіх форм власності, ферм ерами та іншими роботодавця ми, передусім щодо, зокрема: п одання державній службі зайн ятості інформації про наявні сть вільних робочих місць (в акантних посад), про всіх при йнятих працівників, про наст упне вивільнення працівник ів та фактично вивільнених п рацівників;

Відповідно до п. 5 ст. 20 зако ну України «Про зайнятість н аселення»при вивільненні п рацівників (у тому числі пр ацюючих пенсіонерів та інвал ідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і п раці, у тому числі ліквідаціє ю, реорганізацією або перепр офілюванням підприємств, ус танов, організацій, скорочен ням чисельності або штату п рацівників, підприємства, у станови, організації, незале жно від форми власності, пові домляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій фор мі державну службу

зайня тості, вказуючи підстави і ст роки вивільнення, найменуван ня професій, спеціальностей , кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направля ють списки фактично вивільне них працівників, зазначаючи в них інвалідів. У разі непод ання або порушення строків п одання цих даних стягується штраф у розмірі річної заро бітної плати за кожного виві льненого працівника. Ці кошт и зараховуються до Фонду з агальнообов'язкового держа вного соціального страхува ння України на випадок безро біття і використовуються для фінансування заходів по пра цевлаштуванню та соціально го захисту вивільнюваних пра цівників.

Крім того, такий самий по рядок передбачений ст. 49-2 КЗпП України.

Відповідно до п. 8 абз. л Пол оження про державну службу з айнятості, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 24.06.1991 року № 47, державн а служба зайнятості має прав о стягувати відповідно до За кону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприєм ств, установ та організацій у сіх форм власності у разі: неп одання або порушення строків подання державній службі за йнятості письмового повідо млення про наступне вивіль нення працівників, як це пере дбачено пунктом 5 статті 20 Зак ону України "Про зайнятість н аселення".

Суд критично оцінює посила ння відповідача в запереченн ях на те, що підставою не подан ня останнім до Миколаївськог о районного центру зайнятост і звітності по формі №4-ПН на ОСОБА_3 та ОСОБА_4, стала у сна консультація спеціаліст а Миколаївського районного ц ентру зайнятості про необхід ність переписати згадану зві тність на одну особу, оскільк и відповідач повинен керуват ися у своїй діяльності норма ми чинного законодавства, а н е усними консультаціями спів робітників Миколаївського р айонного центру зайнятості.

Таким чином, суд вважає, що в ідповідач не виконав своїх о бов' язків, передбачених п. 5 с т. 20 Закону України «Про зайня тість населення», тому позов ні вимоги Миколаївського рай онного центру зайнятості до Житлово-комунального підпри ємства Миколаївської селищн ої ради Миколаївського район у Одеської області про стягн ення штрафу в сумі 23625 грн. 49 коп. підлягають задоволенню в по вному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 69-71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ми колаївського районного цент ру зайнятості до Житлово-ком унального підприємства Мико лаївської селищної ради Мико лаївського району Одеської о бласті про стягнення штрафу в сумі 23625 грн. 49 коп. - задовольни ти.

Стягнути з житлово-ко мунального підприємства Мик олаївської селищної ради Мик олаївського району Одеської області на користь Миколаїв ського районного центру зайн ятості штраф у сумі 23625 (двадцят ь три тисячі шістсот двадцят ь п' ять) грн. 49 коп. за порушенн я вимог п.5 ст.20 Закону України « Про зайнятість населення» на рахунок: №37177305900346, МФО 828011, банк оде ржувача - ГУДКУ в Одеській о бласті, код бюджетної класиф ікації 50040500, символ банку 405, код Є ДРПОУ 22509550.

Постанова набира є законної сили згідно ст. 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України та може бут и оскаржена до суду апеляцій ної інстанції за правилами, в становленими ст. ст. 185 -187 Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Повний текст постанови ск ладено та підписано суддею 02 березня 2012 року.

Суддя Вовченко O.A.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22103188
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10683/2011

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Постанова від 02.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні