Постанова
від 05.03.2012 по справі 1570/722/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cправа № 1570/722/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2012 року

Суддя Одеського окружно го адміністративного суду Ів анов Е.А. розглянувши у скороч еному провадженні у приміщен ні Одеського окружного адмін істративного суду справу за адміністративним позовом Ро здільнянської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Одеської області до Велик омихайлівської районної орг анізації партії промисловці в та підприємців України Оде ської області про стягнення податкового боргу у сумі 1700 гр н., -

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду зве рнулась Роздільнянська міжр айонна державна податкова ін спекція Одеської області до Великомихайлівської районн ої організації партії промис ловців та підприємців Україн и, в якому позивач просить стя гнути з відповідача податков ий борг у сумі 1700 грн.

Ухвалою суду від 25 січня 2011 ро ку було відкрито провадження по справі та надано відповід ачу строк для надання запере чень.

Відповідач повідомлений п ро відкриття скороченого про вадження по даній справі нал ежним чином, про що свідчить к онверт, що повернувся на адре су суду із відміткою органу п оштового зв'язку про те, що а дресат за зазначеною адресою не функціонує.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС Укр аїни, у разі провернення пошт ового відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, в важається, що така повістка в ручена належним чином.

За таких обставин, суд вважа є, що відповідач повідомлени й належним чином про відкрит тя скороченого провадження п о справі.

Дослідивши наявні в справі письмові докази суд приходи ть до висновку про можливіст ь задоволення позовних вимог з наступних підстав:

Позивач на підставі ст. 1 Зак ону України «Про державну по даткову службу», в редакції, щ о діяла на час виникнення спі рних правовідносин, є місцев им підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст. 7, 10 цього ж З акону здійснює повноваження щодо встановлення порушень податкового законодавства, з дійснюють контроль за своєча сністю, достовірністю, повно тою нарахування та сплати по датків та зборів.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П К України органи державної п одаткової служби мають право , зокрема застосовувати до пл атників податків фінансові ( штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податковог о боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Ко дексом.

В зв`язку з вищевикладеним, позови податкових органів що до стягнення податкової забо ргованості віднесені до комп етенції адміністративних су дів згідно ч. 1 ст. 17, п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України.

Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС У країни, скорочене провадженн я застосовується в адміністр ативних справах щодо стягнен ня грошових сум, які ґрунтуют ься на рішеннях суб'єкта вл адних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Відповідно до ч. 2 ст. 183-2 КАС Ук раїни суд може розглядати в п орядку скороченого провадже ння адміністративні справи щ одо вимог, передбачених част иною першою цієї статті, якщо такі вимоги не стосуються пр ав, свобод, інтересів та обов' язків третіх осіб.

Положеннями ч. 3, 4 ст. 183-2 КАС Укр аїни передбачено, що суддя ро зглядає справу в порядку ско роченого провадження одноос обово, без проведення судово го засідання та виклику осіб , які беруть участь у справі. З а результатами розгляду спра ви у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обс тавини, за наявності достатн іх підстав приймає законне т а обґрунтоване судове рішенн я.

Відповідно до ч. 5 ст. 183-2 КАС Ук раїни справа повинна бути ро зглянута у порядку скорочено го провадження не пізніше тр ьох днів - у разі, якщо протяг ом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого части ною третьою цієї статті до су ду не надійшло заперечення в ідповідача та за умови, що спр ава не розглядається судом з а місцезнаходженням відпові дача.

25.12.2001 року Великомихайлівськ а районна організація партії промисловців та підприємців України Одеської області вз ята на податковий облік до Ро здільнянської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Одеської області за № 504, про що свідчить довідка Розділь нянської МДПІ від 17.11.2011 року № 624.

Судом встановлено, що відпо відач є осередком політичної партії, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, з якого в бачається, що видом діяльнос ті відповідача є діяльність політичних організацій.

Як вбачається з матеріалів справи Роздільнянською МДПІ Одеської області була здійс нена камеральна перевірка по даткової звітності з податку на прибуток за результатом я кої складено акт від 11.07.2011 року № 384/1501/26133230, яким встановлено, що в ідповідачем не подані звіти про використання коштів непр ибутковими установами та орг анізаціями за 9 місяців 2008 року ; 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріч чя 2009 року, 9 місяців 2009 року, 2009 рік , 1 квартал 2010 року, 1 півріччя 2010 р оку, 9 місяців 2010 року, 2010 рік та 1 к вартал 2011 року.

На підставі вищевказаного акту винесене податкове пов ідомлення-рішення від 27.07.2011 рок у № 0000921501, згідно якого до від повідача застосована штрафн а санкція у сумі 1700 грн.

Вказане податкове повідом лення-рішення було спрямован о на адресу відповідача, прот е до Роздільнянської МДПІ по вернувся конверт із відмітко ю органу поштового зв'язку, що адресат за зазначеною адр есою не існує.

Як вбачається з облікової к артки станом на 14.12.2011 року за ві дповідачем рахується заборг ованість у розмірі 1700 грн.

З матеріалів справи також в бачається, що відповідачу бу ла також виставлена податков а вимога від 16.09.2011 року № 21 на сум у боргу 1700 грн., яка також була с прямована на адресу відповід ача, проте згідно конверта, як ий повернувся до податкового органу, адресат за зазначено ю адресою не знаходиться.

Як уже встановлено судом ві дповідач є політичною партіє ю.

Закон України «Про оподатк ування прибутку підприємств », що діяв до 01.01.2011 року, а саме п. 7. 11.1 п. 7.11 ст. 7 визначає оподаткува ння неприбуткових установ і організацій, які є, зокрема, по літичних партій.

Після 01.01.2011 року питання опод аткування неприбуткових уст анов та організацій регулює Податковий кодекс України, з окрема ст. 157 ПК України.

Відповідно до п. 1.3. Порядку с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями, затвердженого нака зом ДПА України від 11.07.1997 року № 233, що діяв до 31.01.2011 року, податков ий звіт про використання кош тів неприбутковими установа ми й організаціями (далі - звіт ) складається за формою, що дод ається, і подається неприбут ковою установою за кожний зв ітний період.

Аналогічна норма міститьс я у Порядку складання Податк ового звіту про використання коштів неприбуткових устано в та організацій, затверджен ого Наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 31.01.2011 N 56, згідно п. 1.3. якого встан овлено, що податковий звіт пр о використання коштів неприб уткових установ та організац ій (далі - Податковий звіт) скл адається за формою, затвердж еною наказом Державної подат кової адміністрації України від 31.01.2011 N 56, та подається неприб утковою установою, організац ією, їх відокремленими підро зділами (далі - неприбуткові о рганізації) за кожний звітни й (податковий) період.

Пунктами 1.5 та 1.6. Порядку вста новлено, що податковий звіт з аповнюється у гривнях. Подат ковий звіт складається нарос таючим підсумком з початку к алендарного року.

Відповідно до п.п. 16.4. ст.. 16 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств»пода ток за звітний період сплачу ється його платником до відп овідного бюджету у строк, виз начений законом для кварталь ного податкового періоду. Пл атники податку у строки, визн ачені законом, подають до под аткового органу податкову де кларацію про прибуток за зві тний період, розраховану нар остаючим підсумком з урахува нням від'ємного значення об'є кта оподаткування минулих по даткових періодів у разі йог о наявності відповідно до пу нкту 6.1 статті 6 цього Закону. Пр и цьому за звітні квартал, пів річчя та три квартали платни ки податку подають спрощену декларацію, а за результатам и звітного року - повну.

Відповідно до п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст.. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», що діяв до 01.01.2011 року, под аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період, що дорівнює календ арному кварталу або календар ному півріччю (у тому числі пр и сплаті квартальних або пів річних авансових внесків), - пр отягом 40 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) кварталу (півріччя), календа рному року, - протягом 60 календ арних днів за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) року.

Згідно п. 49.18 ст. 49 ПК України по даткові декларації, крім вип адків, передбачених цим коде ксом, подаються за базовий зв ітний (податковий) період, що д орівнює: календарному кварта лу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати кв артальних або піврічних аван сових внесків) - протягом 40 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем звітного (податкового) кварт алу (півріччя), календарному р оку, крім випадків передбаче них підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цьог о пункту - протягом 60 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) року.

Як встановлено судом, відпо відач у порушення вищевказан ої норми не надав звіти про ви користання коштів неприбутк овими установами та організа ціями за за 9 місяців 2008 року; 2008 р ік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2 009 року, 9 місяців 2009 року, 2009 рік, 1 к вартал 2010 року, 1 півріччя 2010 рок у, 9 місяців 2010 року, 2010 рік та 1 ква ртал 2011 року.

Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язання плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», що визначав відпові дальність за неподання подат кової звітності до 01.01.2011 року, п латник податків, що не подає п одаткову декларацію у строки , визначені законодавством, с плачує штраф у розмірі десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян за кожне таке неподання або її затрим ку.

Відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПК Укр аїни, що набрав чинності з 01.01.2011 року, неподання або несвоєча сне подання платником податк ів або іншими особами, зобов' язаними нараховувати та спла чувати податки, збори податк ових декларацій (розрахунків ) - тягнуть за собою накладен ня штрафу у розмірі 170 грн., за к ожне таке неподання або несв оєчасне подання.

Відповідно до п.п 54.3.1. п. 54.3. ст. 54 ПК України, 54.3. контролюючий ор ган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобо в'язань, зменшення (збільшенн я) суми бюджетного відшкодув ання та/або зменшення (збільш ення) від'ємного значення об'є кта оподаткування податком н а прибуток або від'ємного зна чення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом а бо іншим законодавством, якщ о, зокрема, платник податків н е подає в установлені строки податкову (митну) декларацію .

Пунктом 57.3 ст. 57 ПК України, вс тановлено, що у разі визначен ня грошового зобов'язання ко нтролюючим органом за підста вами, зазначеними у підпункт ах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зо бов'язаний сплатити нарахова ну суму грошового зобов'язан ня протягом 10 календарних дні в, що настають за днем отриман ня податкового повідомлення -рішення, крім випадків, коли п ротягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішенн я контролюючого органу.

Відповідно до 58.1 ст. 58 ПК Украї ни, у разі коли сума грошового зобов'язання платника подат ків, передбаченого податкови м або іншим законодавством, к онтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі ор гани, розраховується контрол юючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків по даткове повідомлення-рішенн я.

Пунктом 58.3 ст. 58 ПК України вст ановлено, що у разі коли пошта не може вручити платнику под атків податкове повідомленн я-рішення або податкові вимо ги, або рішення про результат и розгляду скарги через відс утність за місцезнаходження м посадових осіб, їх відмову п рийняти податкове повідомле ння-рішення або податкову ви могу, або рішення про результ ати розгляду скарги, незнахо дження фактичного місця розт ашування (місцезнаходження) платника податків або з інши х причин, податкове повідомл ення-рішення або податкова в имога, або рішення про резуль тати розгляду скарги вважают ься врученими платнику подат ків у день, зазначений поштов ою службою в повідомленні пр о вручення із зазначенням пр ичин невручення.

Згідно п. 59.1 ст. 59 ПК України, у р азі коли платник податків не сплачує узгодженої суми гро шового зобов'язання в устано влені законодавством строки , орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, в изначеному для надсилання (в ручення) податкового повідом лення-рішення.

Отже, як вбачається з матері алів справи Роздільнянська М ДПІ Одеської області вжила в сіх передбачених законодавс твом України заходів щодо ст ягнення податкового боргу, а ле відповідач, в супереч вимо г податкового законодавства заборгованість не погасив.

Частиною 1 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 183-2, 254, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Роздільнянської м іжрайонної державної податк ової інспекції Одеської обла сті до Великомихайлівської р айонної організації партії п ромисловців та підприємців У країни Одеської області задо вольнити повністю.

Стягнути з Великомихайлі вської районної організації партії промисловців та підп риємців України Одеської обл асті, місцезнаходження: Одес ька область, смт. Велика Михай лівка, вул. Леніна 115, код ЄДРПОУ - 26133230 заборгованість по пода тку на прибуток у сумі 1700 грн.

Постанова підлягає негайн ому виконанню.

Постанова набирає законно ї сили в порядку ст. 254 КАС Украї ни.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції м оже бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одесько го апеляційного адміністрат ивного суду через Одеський о кружний адміністративний су д. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Одеського а пеляційного адміністративн ого суду.

Суддя Е.А. Іван ов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22103293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/722/2012

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Постанова від 05.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні