Постанова
від 01.03.2012 по справі 13563/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

                                                                                                    

                              

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

Харків  

 01 березня 2012 р.                                                              Справа № 2а- 13563/11/2070

           Харківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

суддів: Білової О.В., Мар'єнко Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Вороніної І.О.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представника позивача - ОСОБА_3,

представника відповідача - ОСОБА_4,           

          розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Системне обслуговування та логістика об'єктів" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Системне обслуговування та логістика об'єктів" (далі - позивач або ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова (далі - відповідач або ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова), в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення №0000680700 від 26.09.2011, Форма "В1", видане Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м.Харкова.

В обґрунтування позовних вимог позивач повідомив, що вважає необґрунтованим висновок відповідача, що ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" неправомірно задекларовано суму бюджетного відшкодування по декларації з податку на додану вартість за червень 2011р. у розмірі 112577грн. Тому позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 26 вересня 2011 року №0000680700, Форма «В1» винесено відповідачем безпідставно.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, обґрунтовуючи їх доводами, викладеними у позовній заяві та поданих до суду письмових поясненнях.

У судовому засіданні та наданих до суду запереченнях (а.с.107-110) представники відповідача проти позову заперечували, оскільки вважають, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято правомірно, з дотриманням вимог чинного законодавства, суми завищення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та штрафних (фінансових) санкцій, визначені у податковому повідомленні-рішенні №0000680700 від 26.09.2011, є обґрунтованими.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Згідно зі ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства.

ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова проведено документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" (код ЄДРПОУ 34861144) з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку по податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2011р., яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ,  що декларувалось у листопаді 2010р., грудні 2010р., січні 2011р. та лютому 2011р., березні 2011р., квітні 2011р., травні 2011р., за результатами якої складено акт від 02.09.2011 №4196/07-0/34861144 (а.с.10-35).

Відповідно до висновків акта від 02.09.2011 №4196/07-0/34861144 (далі - акт про результати перевірки), перевірено суму бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за червень 2011р., що задекларована на рахунок платника у банку у розмірі 796062грн.

Перевіркою встановлено:

- порушення п.56.18 ст.56 Податкового кодексу України, в результаті чого ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" неправомірно задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню по декларації з ПДВ за червень 2011р. в розмірі 491460грн., та суму рядка 24 декларації звітного податкового періоду по декларації з ПДВ за червень 2011р. в розмірі 163148грн.;

- в порушення п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та недотримання вимог п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України не підтверджено суму бюджетного відшкодування, яка задекларована по декларації з ПДВ за червень 2011р. у розмірі 112577грн.

У висновках акта про результати перевірки також зазначено, що на суму податкового кредиту у розмірі 407333грн., 228972грн., 101627грн., 239798грн., 154509грн., 48426грн. по податкових деклараціях з ПДВ за листопад 2010р., грудень 2010р., січень 2011р., лютий 2011р., березень 2011р., квітень 2011р., травень 2011р. відповідно, проводиться додатковий комплекс заходів, направлений на підтвердження достовірності відомостей, що є підставою для нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

На підставі акта про результати перевірки від 02.09.2011 №4196/07-0/34861144 згідно з п.54.3 ст.54, п.58.1 ст.58, п.200.14 ст.200 ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова прийнято податкове повідомлення-рішення №0000680700 від 26.09.2011 (а.с.9), яким зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 112577грн. та визначено штрафні (фінансові) санкції в сумі 1грн.

При вирішенні даного спору суд бере до уваги наступне.

ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" надано до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова податкові декларації з податку на додану вартість, в яких декларувались суми від'ємного значення з ПДВ:

- декларація з ПДВ за листопад 2010 року (вх.№9005749145 від 20.12.2010р.) - задекларовано від'ємне значення з ПДВ по рядку 18.2 - 400840грн.;

- декларація з ПДВ за грудень 2010 року (вх.№9006261057 від 19.01.2011р.) - задекларовано від'ємне значення з ПДВ по рядку 18.2 - 227955 грн., залишок від'ємного          значення по рядку 26 - 1770198грн.;

- декларація з ПДВ за січень 2011 року (вх.№9000478059 від 18.02.2011р.) – задекларовано від'ємне значення з ПДВ по рядку 18.2 -107237грн., залишок від'ємного значення по рядку 26 -          868904грн.;

- декларація з ПДВ за лютий 2011 року (вх.№9001339959 від 18.03.2011р.) – задекларовано від'ємне значення з ПДВ по рядку 18.2 - 251141грн., залишок від'ємного значення по рядку 26 - 976141грн.;

- декларація з ПДВ за березень 2011 року (від 19.04.2011р. вх.№9002223215) – задекларовано залишок від'ємного значення по рядку 24 - 849539грн.;

- декларація з ПДВ за квітень 2011 року (від 19.05.2011р. вх.№9003442462) – задекларовано залишок від'ємного значення по рядку 19 - 50191грн., залишок від'ємного значення по рядку 24 - 898761грн.;

- декларація з ПДВ за травень 2011 року (від 17.06.2011р. вх.№9004078288) – задекларовано залишок від'ємного значення по рядку 24 - 948952грн.

Вищенаведені задекларовані суми від'ємного значення з податку на додану вартість не декларувались ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" до бюджетного відшкодування в податкових деклараціях з податку на додану вартість у відповідних наступних податкових періодах.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено статтею 200 Податкового кодексу України.

Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. (Пункт 200.1 ст.200 Податкового кодексу України.)

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. (Пункт 200.2 ст.200 Податкового кодексу України.)

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. (Пункт 200.3 ст.200 Податкового кодексу України.)

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду. (Пункт 200.4 ст.200 Податкового кодексу України.)

Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів. (Пункт 200.6 ст.200 Податкового кодексу України.)

Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. (Пункт 200.7 ст.200 Податкового кодексу України.)

Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. (Пункт 200.10 ст.200 Податкового кодексу України.)

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. (Пункт 200.11 ст.200 Податкового кодексу України.)

Відповідно до п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах;

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

в) у разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Проаналізувавши акт про результати перевірки, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів/послуг постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України у попередніх (звітних) податкових періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх звітних (податкових) періодів або не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування, що переноситься до рядка 2 розрахунку бюджетного відшкодування, яка виникла у березні 2011 року за даними підприємства позивача склала 154509грн., а за даними перевірки склала 42842грн., розбіжність становить -111667грн., у квітні 2011 року - за даними підприємства позивача склала 47386грн., а за даними перевірки склала 46474грн., розбіжність становить -910грн., усього розбіжність становить 112577 грн.

Відповідно до п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.

З урахуванням положень п.200.6 ст.200 Податкового кодексу України у позивача виникло право на включення зазначених сум податку на додану вартість до розрахунку сум бюджетного відшкодування за квітень, травень 2011 року по деклараціям з ПДВ за вказані періоди.

Як вбачається з декларацій за квітень, травень 2011 року з додатками (а.с.130-141) позивач таким правом не скористався.

Додаткові пояснення представників позивача від 27.02.2012 року, в яких зазначено про те, що в податкових деклараціях з ПДВ за червень 2011 року були зазначені уточнені показники щодо бюджетного відшкодування за період листопад 2010року - травень 2011 року не беруться судом до уваги як належне обгрунтування заявлених позовних вимог, з огляду на наступне.

Нормою п.50.1 ст.50 ПК України визначено право платника податків здійснити виправлення самостійно виявлених помилок у раніше поданій податковій декларації. У  спірних правовідносинах позивачем не було виявлено помилок у показниках податкових декларацій за квітень, травень 2011 року, тому вказана норма не поширюється на спірні правовідносини.   

Таким чином, ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" неправомірно задекларовано суму бюджетного відшкодування по декларації з податку на додану вартість за червень 2011р. у розмірі 112577грн.

Відповідно до п.113.3 ст.113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування визначено статтею 123 Податкового кодексу України.

Пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Враховуючи викладене, суд вважає правомірним зменшення Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова на підставі акта про результати перевірки від 02.09.2011 №4196/07-0/34861144 суми бюджетного відшкодування ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" з податку на додану вартість у розмірі 112577грн. та вважає правомірним застосування ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова до ТОВ "Системне обслуговування та логістика об'єктів" штрафу в сумі 1грн.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0000680700 від 26.09.2011 прийнято ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова з дотриманням чинного законодавства України та вимог ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Тому позовні вимоги про скасування вказаного податкового повідомлення - рішення суд вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                   ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Системне обслуговування та логістика об'єктів" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити у повному обсязі.

           Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 07 березня 2012 року.

Головуючий суддя                                                               Р.В. Мельников

Суддя                                                                                  О.В. Білова

                                                  

Суддя                                                                                   Л.М. Мар'єнко

   

                                                                       

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22108041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13563/11/2070

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 01.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні