Постанова
від 21.03.2012 по справі 1176/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 21 березня 2012 р.                                                                                 № 2-а- 1176/12/2070  

Суддя Харківського окружного адміністративного суду  Панов М.М.   розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом   

 Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова   

до

 Виробничо- комерційного підприємтва фірми "КРОК"   

про

  стягнення податкового боргу ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виробничо- комерційного підприємтва фірми "КРОК", в якому просив стягнути з відповідача борг у сумі 825,11 грн.        

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів була надіслана відповідачу з поштовим повідомленням за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Але до суду повернувся  конверт з позначкою "за закінченням терміну зберігання",  згідно ст. 35 ч. 11 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Заперечень проти позову або заяву про визнання позову до суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду відповідач не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закон України “Про систему оподаткування” втратили чинність.   

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закону України “Про систему оподаткування”, які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечує правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.

Відповідно до Закону України “Про систему оподаткування”від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.

ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова   на підставі  ст..10,11 Закону України Закону України від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» , п.п. 4.1, п.4.1, ст.4 Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників  податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.00р. було проведено документальна невиїзна камеральна) перевірка ВКПФ «Крок» та складено акт від 22.05.2009 року № 2730/1502/30655374 про порушення граничних термінів надання звітності, а саме, декларації по ПДВ за лютий 2009р.

На підставі Акту перевірки від  22.05.2009 року № 2730/1502/30655374, було винесено податкове повідомлення-рішення № 00002621502/0 від 05.06.2009 року, на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 170,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на юридичну адресу відповідача , лист з рішенням було повернуто до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова з поштою з відміткою адресат вибув.

Також, фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова  на підставі п.1 ст.11 Закону України від 04.12.1990 року № 509-ХІІ « Про державну податкову службу в Україні» було проведено невиїзна  документальна перевірка ВКПФ «Крок» з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток за 1 півріччя 2009р., 9 місяців 2009 року , 2009 рік, 1 квартал 2010 року. За результатами якої був складений Акт перевірки від 01.06.2010 року № 5163/1501/30655374.

Відповідно до висновків Акту перевірки від 01.06.2010 року № 5163/1501/30655374, позивачем встановлено порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року » 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»   зі змінами та доповненнями. п.16,4 ст.16. п.7.11.12 ст.7 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94 ВР « Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями платником податку на прибуток не надано декларації з податку  на  прибутку за 1 півріччя 2009р., 9 місяців 2009 року , 2009 рік, 1 квартал 2010 року.

На підставі Акту перевірки від 01.06.2010 року № 5163/1501/30655374, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0007701501/0 від 14.06.2010 року, на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 680 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було направлено на юридичну адресу відповідача , лист з рішенням було повернуто до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова з поштою з відміткою адресат не знаходиться за фактичним місцем розташування.

Відповідно до п.п. 5.3.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”від 21.12.00р. № 2181-ІІІ у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з п.п. 5.4.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”від 21.12.00р. № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”від 21.12.2000, № 2181-III (В редакції, чинній на момент виникнення боргу) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Згідно п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Для фізичних осіб, які займають посади, що підпадають під визначення суб'єктів корупційних діянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриманих протягом зайняття такої посади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Приписами п.п. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що  податковий борг –сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України: у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення –рішення.

Відповідно до п.20.1.18 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приписи ст.. 95 Податкового кодексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків.

Згідно даних облікових карток Виробничо- комерційного підприємтва фірми "КРОК"  станом на звернення до суду з позовною заявою  має заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі 825,11 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного,керуючись ст.ст.  9, 11,  71, 94,159, 160–163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов  Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова  до  Виробничо- комерційного підприємства фірми "КРОК"  про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Виробничо- комерційного підприємтва фірми "КРОК" (код ЄДРПОУ 30655374  ,адрес: м.Харків, вул.Аграрна, б.1/Б, кв.2)  на користь Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова (код ЄДРПОУ 22705936, адреса: 61166, м. Харків, пр. Леніна,9)  податковий борг   у сумі 825  (вісімсот двадцять п'ять  ) грн. 11 коп.  

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                              Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22108378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1176/12/2070

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 21.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні