Справа № 2а/1570/9042/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2012 року Одеський окружний адмініс тративний суд колегією у скл аді:
головуючого судді Левчук О.А.
суддів: Завальнюка І.В.,
Свиди Л.І.
при секретарі Височенко Н.М.
розглянувши в відкритом у судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністра тивним позовом ОСОБА_2 до Державної митної служби Укра їни, Південної митниці, треті особи - ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5, про визнання про типравним, незаконним та ска сування наказу № 2269-к від 14.10.2011 ро ку в частині припинення пере бування на державній службі в митних органах України ста ршого інспектора відділу мит ного оформлення № 3 митного по ста «Одеса-Порт»Південної ми тниці ОСОБА_2, -
П О С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся з дан им позовом до суду та, уточнив ши позовні вимоги, в їх обґрун тування зазначив, що наказом Державної митної служби Укр аїни № 2269-к від 14.10.2011 року припине но перебування на державній службі в митних органах Укра їни старшого інспектора відд ілу митного оформлення № 3 мит ного поста «Одеса-Порт»Півде нної митниці ОСОБА_2 за по рушення Присяги державного с лужбовця відповідно до п. 6 ч. 1 с т. 30 Закону України «Про держа вну службу». Позивач зазначи в, що наказ Державної митної с лужби України № 2269-к від 14.10.2011 рок у в частині припинення переб ування на державній службі в митних органах України стар шого інспектора відділу митн ого оформлення № 3 митного пос та «Одеса-Порт»Південної мит ниці ОСОБА_2 є незаконним, необґрунтованим та підлягає скасуванню за наступних під став. Позивач вказує на те, що зазначення в оскаржуваному н аказі, що ОСОБА_2 було прий нято рішення про здійснення митних процедур без проведен ня митного огляду та не проін формовано начальника підроз ділу митного оформлення стос овно наявності суперечливих даних у товаросупровідних д окументах, не відповідає дій сності, оскільки 06.09.2011 року експ едитором підприємства ТОВ « Альтаіс СВ»до митного поста «Одеса-Порт»були надані наря ди № 0420, № 0421 на товар «вапно не га шене», що надійшов на адресу Т ОВ «Мідек»та після перевірки наданих експедитором ТОВ «А льтаіс СВ»товаросупровідни х документів ОСОБА_2, керу ючись Положенням про порядок здійснення контролю за дост авкою вантажів у митниці, зат вердженого наказом ДМСУ № 771 в ід 08.12.1998 року, перевірив відпові дність зазначених відомосте й (найменування, вагу та варті сть) у електронному журналі т а товаросупровідних докумен тах, вніс дані про перевізник а, отримав від водія зобов' я зання щодо строку поставки д ля подальшого митного оформл ення, що собою являє, на думку позивача, лише пропуск ванта жу, а не його митне оформлення . Також позивач зазначив, що ос кільки на момент пропуску то вару були відсутні будь-які о рієнтировки правоохоронних органів чи Служби відділу бо ротьби з контрабандою, та на н аданих експедитором нарядах були наявні підпис уповнова женого співробітника Служби безпеки України, на підставі поданих документів, що вже пр ойшли всі необхідні види кон тролю, при здійсненні докуме нтального контролю з боку по зивача будь-яких зауважень н е було, ОСОБА_2 було здійсн ено пропуск вантажу для пода льшого митного оформлення в Запорізькій митниці, який на дійшов до Запорізької митниц і у встановлений термін та на момент проведення службовог о розслідування розмитнений без зауважень та передано у в ільний обіг. Враховуючи вище викладене, позивач зазначає, що вчинені ним дії були викон ані у відповідності до ст. 40 Ми тного кодексу України, п. 4.1.8 Ти мчасової технологічної схем и, а тому просить суд визнати п ротиправним, незаконним та с касувати наказ № 2269-к від 14.10.2011 ро ку в частині припинення пере бування на державній службі в митних органах України ста ршого інспектора відділу мит ного оформлення № 3 митного по ста «Одеса-Порт»Південної ми тниці ОСОБА_2.
Позивач у судовому засідан ні позов підтримав у повному обсязі, просив його задоволь нити.
Представник відпові дачів у судовому засіданні з позовом не погодився, проти й ого задоволення заперечував , в обґрунтування заперечень зазначив, що відповідно до на казу Південної митниці від 06.1 0.2011 року № 1017 було проведено слу жбове розслідування, в ході я кого встановлено, що протяго м 2011 року через митний кордон У країни в зоні діяльності Пів денної митниці на адресу тов ариства з обмеженою відповід альністю «Мідек»переміщено 11 контейнерів, в яких згідно з наданими до митного контрол ю та митного оформлення доку ментами переміщувався товар material», що у перекладі з англійсь кої на українську мову означ ає «додатковий матеріал», та згідно до електронного журн алу обліку контейнерів, дані до якого вносились позиваче м, в зазначених контейнерах м істився товар «вапно негашен е». Проте, як зазначає предста вник відповідачів, 06.10.2011 року пр ацівниками митної варти Півд енної митниці під час провед ення переогляду зазначених к онтейнерів, встановлено, що в них знаходився товар «мішки поліпропіленові», у зв' язк у з чим встановлено, що позива чем в порушення вимог чинног о законодавства не призначен о додаткових форм митного ко нтролю незважаючи на наявніс ть суперечливої та неповної інформації, зазначеної у тов аросупровідних документах, н арядах та електронних копіях документів контролю доставк и, та не здійснено інформуван ня начальника підрозділу мит ного оформлення стосовно ная вності суперечливих даних у товаросупровідних документ ах. У зв' язку з виявленими по рушеннями, як зазначає предс тавник відповідачів, Державн ою митною службою України бу ло видано наказ № 2269-к від 14.10.2011 ро ку про припинення перебуванн я на державній службі в митни х органах України старшого і нспектора відділу митного оф ормлення № 3 митного поста «Од еса-Порт»Південної митниці ОСОБА_2. Також, представни к відповідача зазначає, що вс тановлені у ході службового розслідування порушення поз ивачем вимог законодавства У країни свідчать про несумлін не виконання ОСОБА_2 основ них обов' язків державного с лужбовця та своїх службових обов' язків, що є порушенням Присяги державного службовц я та у відповідності до ст. 30 За кону України «Про державну с лужбу»є самостійною підстав ою припинення державної служ би, а тому, на думку представни ка відповідачів, твердження позивача про те, що його звіль нення повинно було відбувати сь відповідно до Дисциплінар ного статуту митної служби У країни не відповідає нормам чинного законодавства. На пі дставі вищевикладеного пред ставник відповідачів просит ь суд у задоволенні адмініст ративного позову відмовити у повному обсязі.
Треті особи - ОСОБА_3 , ОСОБА_4, ОСОБА_5 до су дового засідання не з'явилис ь, про дату, час та місце розгл яду справи були повідомлені належним чином та своєчасно. ОСОБА_3 надав до суду заяв у про розгляд справи без його присутності.
Вивчивши матеріали с прави, вислухавши пояснення позивача та представника від повідачів, суд встановив нас тупне.
Закон України «Про де ржавну службу»№ 3723-XII від 16.12.1993 рок у визначає загальні засади д іяльності, а також статус дер жавних службовців, які працю ють в державних органах та їх апараті.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 З акону України «Про державну службу»регулювання правово го становища державних служб овців, що працюють в апараті о рганів прокуратури, судів, ди пломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, вну трішніх справ та інших, здійс нюється відповідно до цього Закону, якщо інше не передбач ено законами України.
Згідно до ст. 17 Закону У країни «Про державну службу» , громадяни України, які впер ше зараховуються на державн у службу, приймають Присягу, я кою присягаються суворо дотр имувати Конституції та закон ів України, сприяти втіленню їх у життя, зміцнювати їх авто ритет, охороняти права, свобо ди і законні інтереси громад ян, з гідністю нести високе зв ання державного службовця, с умлінно виконувати свої обов 'язки.
Митний кодекс Україн и визначає засади організаці ї та здійснення митної справ и в Україні, регулює економіч ні, організаційні, правові, ка дрові та соціальні аспекти д іяльності митної служби Укра їни. Кодекс спрямований на за безпечення захисту економіч них інтересів України, створ ення сприятливих умов для ро звитку її економіки, захисту прав та інтересів суб'єктів п ідприємницької діяльності т а громадян, а також забезпече ння додержання законодавств а України з питань митної спр ави.
Статтею 408 Митного код ексу України визначено, що пр авовий статус посадових осіб митної служби України, їх пра ва та обов' язки визначаютьс я Конституцією України, цим К одексом, а в частині, що не рег ламентується ним, Законом Ук раїни «Про державну службу».
Відповідно до ст. 410 Митного кодексу України порядок і ум ови прийняття на службу до ми тних органів, порядок та умов и проходження служби, просув ання посадових осіб по служб і, оплати та стимулювання пра ці в митних органах визначаю ться законодавством України .
Згідно до ст. 413 Митног о кодексу України особи, які в перше зараховуються на посад и державної служби у митних о рганах, спеціалізованих митн их установах та організаціях , приймають Присягу державно го службовця.
Відповідно до трудової кн ижки позивача з 07.06.1995 року по 17.10.20 11 року ОСОБА_2 перебував на державній службі в органах Д ержавної митної служби Украї ни (а.с. 44-55).
08.06.1995 року позивачем прийнята Присяга державного службовц я (а.с. 48).
Наказом Державної м итної служби України № 980-к від 09.10.2009 року ОСОБА_2 було перев едено на посаду старшого інс пектора ВМО № 3 митного поста « Одеса-порт»Південної митниц і (а.с. 55).
Згідно до наказу № 2269-к від 14 жовтня 2011 року про припин ення перебування на державні й службі за порушення Присяг и державних службовців, відп овідно до вимог ст. 17, п. 6 ч. 1 ст. 30 З акону України «Про державну службу»припинено 17 жовтня 2011 р оку перебування на державній службі в митних органах Укра їни ОСОБА_2 старшого інспе ктора відділу митного оформл ення № 3 митного поста «Одеса-п орт»Південної митниці (а.с. 116-12 0).
Як зазначено в наказі № 2269-к від 14 жовтня 2011 року, підст авами для його винесення ста ли: Закон України «Про держав ну службу», подання Південно ї митниці, Акт службового роз слідування від 13.10.2011 року № 40/11-2011.
У судовому засіданні вста новлено, що наказом Південно ї митниці № 1017 від 06.10.2011 року про п роведення службового розслі дування (зі змінами внесеним и наказом Південної митниці від 10.10.2011 року № 1036) з метою повног о, всебічного та об' єктивно го з' ясування обставин пров едення митних процедур стосо вно товарів, які переміщувал ись через митний кордон Укра їни в зоні діяльності митног о поста «Одеса-порт»та напра влялись на адресу одержувача ТОВ «Мідек»(код ЄДРПОУ 36878867) (а.с . 93-94, 92).
З 07 жовтня 2011 року по 13 жовтня 20 11 року комісією Південної мит ниці було проведено службове розслідування, за результат ами якого складено акт служб ового розслідування № 40/11-2011 від 13 жовтня 2011 року та зроблено ви сновок про те, що ОСОБА_2 до пущено порушення вимог статт і 41 Митного кодексу України та розділу 4.1 Тимчасової техноло гічної схеми здійснення митн ого контролю водних транспор тних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ни ми через державний митний ко рдон України в пункті пропус ку «Одеський морський торгов ельний порт», що, як зазначено в акті службового розслідув ання, свідчить про неналежне виконання позивачем своїх с лужбових обов' язків, передб ачених пунктами 2.22, 2.23 Посадово ї інструкції; допущено поруш ення вимог п. п. 4.13, 4.14 Положення п ро порядок здійснення контр олю за доставкою вантажів у м итниці призначення, що, як заз начено в акті службового роз слідування, свідчить про нен алежне виконання позивачем с воїх службових обов' язків, передбачених пунктами 2.1 та 2.12 Посадової інструкції. У зв' язку з виявленими порушенням и в акті службового розсліду вання внесено пропозицію щод о припинення перебування на державній службі в митних ор ганах України відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про державну службу»за порушенн я Присяги державного службов ця старшого інспектора ВМО № 3 митного поста «Одеса-порт» ОСОБА_2 (а.с. 151-163).
Відповідно до ст. 40 Ми тного кодексу України митном у контролю підлягають усі то вари і транспортні засоби, що переміщуються через митний кордон України. Митний контр оль передбачає проведення ми тними органами мінімуму митн их процедур, необхідних для з абезпечення додержання зако нодавства України з питань м итної справи. Обсяг таких про цедур та порядок їх застосув ання визначаються відповідн о до цього Кодексу, інших норм ативно-правових актів, а тако ж міжнародних договорів Укра їни, укладених в установлено му законом порядку. Митний ко нтроль товарів, транспортних засобів перевізників у пунк тах пропуску через державний кордон України здійснюється цілодобово відповідно до ти пових технологічних схем про пуску через державний кордон України автомобільних, водн их, залізничних та повітряни х транспортних засобів перев ізників, що затверджуються К абінетом Міністрів України.
Згідно до ст. 41 Митного кодексу України митний конт роль здійснюється безпосере дньо посадовими особами митн их органів шляхом: перевірки документів та відомостей, не обхідних для такого контролю ; митного огляду (огляду та пер еогляду товарів і транспортн их засобів, особистого огляд у громадян); обліку товарів і т ранспортних засобів, що пере міщуються через митний кордо н України; усного опитування громадян та посадових осіб п ідприємств; перевірки систем и звітності та обліку товарі в, що переміщуються через мит ний кордон України, а також св оєчасності, достовірності, п овноти нарахування та сплати податків і зборів, які відпов ідно до законів справляються при переміщенні товарів чер ез митний кордон України; огл яду територій та приміщень с кладів тимчасового зберіган ня, митних ліцензійних склад ів, спеціальних митних зон, ма газинів безмитної торгівлі т а інших місць, де знаходяться або можуть знаходитися това ри і транспортні засоби, що пі длягають митному контролю, ч и провадиться діяльність, ко нтроль за якою покладено на м итні органи законом; викорис тання інших форм, передбачен их цим Кодексом та іншими зак онами України з питань митно ї справи. Порядок здійснення митного контролю визначаєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни відповідно до норм цього К одексу.
Відповідно до ст. 70 Мит ного кодексу України метою м итного оформлення є засвідче ння відомостей, одержаних пі д час митного контролю товар ів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформленн я результатів такого контрол ю, а також статистичного облі ку ввезення на митну територ ію України, вивезення за її ме жі і транзиту через її терито рію товарів і транспортних з асобів. Митне оформлення зді йснюється посадовими особам и митного органу. Операції ми тного оформлення, порядок їх здійснення, а також форми мит них декларацій та інших доку ментів, що застосовуються пі д час митного оформлення тов арів і транспортних засобів, визначаються Кабінетом Міні стрів України.
Статтею 92 Митного коде ксу України встановлено, якщ о митне оформлення товарів і транспортних засобів у повн ому обсязі відповідно до їх м итного режиму здійснюється н е в місці перетинання митног о кордону, митному органу у пу нкті пропуску на митному кор доні України подаються транс портні, комерційні та інші су провідні документи, що містя ть відомості про товари і тра нспортні засоби, достатні дл я прийняття рішення про можл ивість їх пропуску через мит ний кордон України.
З метою встановлення надійного контролю за перем іщенням товарів та інших пре дметів між митницями України , оперативного реагування у р азі виникнення ускладнень чи непередбачених ситуацій під час такого переміщення, підв ищення рівня відповідальнос ті осіб, що здійснюють переве зення вантажів, з метою веден ня статистичної обробки та а налізу інформації про перемі щувані вантажі наказом Держа вної митної служби України № 771 від 08.12.1998 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції Укра їни 22 січня 1999 року за N 42/3335, затвер джено Положення про порядок здійснення контролю за дост авкою вантажів у митниці при значення.
Згідно до п.п. 4.13, 4.14 Полож ення про порядок здійснення контролю за доставкою ванта жів у митниці призначення по садова особа митниці відправ лення в межах своїх повноваж ень: перевіряє наявність у то варосупровідних документах запису про дату і номер оформ леного ПП; робить оперативни й запит до ЄАІС Держмитслужб и України за номером ПП та пер евіряє наявність у ЄАІС Держ митслужби України електронн ої копії цього ПП; перевіряє в ідповідність поданих до митн ого оформлення товаросупров ідних документів та вантажу відомостям, зазначеним в еле ктронній копії ПП. По отриман ні підтвердження з ЄАІС Держ митслужби України про наявні сть ПП та за відсутності заув ажень посадова особа митниці відправлення заповнює контр ольну мітку ПП шляхом унесен ня до електронної копії ПП ві домостей про: транспортний з асіб (вид, тип, номер тощо); пере візника (найменування, адрес а, відомості про особу, що безп осередньо здійснює перевезе ння тощо); переміщувані товар и (кількість товару, який факт ично переміщується у цій пар тії, у додаткових одиницях ви міру, а за їх відсутності - в ос новних; вартість товарів тощ о); вид і реквізити всіх наявни х товаротранспортних та това росупровідних документів на товари; ідентифікаційні озн аки митного забезпечення, на явного на вантажному відсіку транспортного засобу чи ван тажному місці або накладеном у на нього; серію, номер та сто рінки книжки міжнародного до рожнього перевезення (далі - к нижка МДП) у разі перевезення товарів на умовах Митної кон венції про міжнародне переве зення вантажів із застосуван ням книжки міжнародного доро жнього перевезення 1975 р.; дату і час перетину кордону; визнач ений митницею відправлення с трок доставки товарів у митн ицю призначення; номер служб ового посвідчення посадової особи митниці відправлення, що здійснював митне оформле ння цього вантажу; номер особ истої номерної печатки посад ової особи митниці відправле ння, що здійснював митне офор млення цього вантажу.
Загальні засади форм ування інформації про товари і транспортні засоби до пере тину ними митного кордону Ук раїни (далі - попередня інформ ація), організації її передач і Південній митниці та викор истання цієї інформації поса довими особами Південної мит ниці при здійсненні митних п роцедур, а також організацій но-правовий статус підрозділ у аналізу попередньої інформ ації в Південній митниці виз начені Положенням про функці онування системи попередньо го інформування Південної ми тниці та діяльність підрозді лу аналізу попередньої інфор мації, затвердженим наказом Державної митної служби Укра їни від 01.10.2010 року № 1127 (чинне стан ом на дату виникнення спірни х правовідносин).
Згідно до п.п. 1.3 - 1.6 Пол оження про функціонування си стеми попереднього інформув ання Південної митниці та ді яльність підрозділу аналізу попередньої інформації регі ональна інформаційна митниц я забезпечує приймання попер едньої інформації, її зберіг ання в центральній базі дани х та доведення попередньої і нформації до митного органу. При прийнятті рішень щодо об сягу митних процедур до това рів, які переміщуються через митний кордон України, з урах уванням відомостей, що містя ться в попередній інформації , встановлюється диференційо ваний підхід: митний контрол ь та митне оформлення зі здій сненням мінімального обсягу митних процедур; митний конт роль та митне оформлення у за гальному порядку. Рішення що до проведення митного контро лю та митного оформлення із з дійсненням мінімального обс ягу митних процедур, а саме, бе з проведення митного огляду, як правило, приймається при н аправленні товарів у митний орган призначення, якщо в рез ультаті опрацювання поперед ньої інформації, іншої інфор мації, визначеної пунктом 5.1.3 ц ього положення, з урахування м наступних умов: інформація , надана митниці відповідно д о п. 1.3 цього Положення, не місти ть достатніх підстав для при йняття обґрунтованого рішен ня щодо проведення митного о гляду; необхідність проведен ня митного огляду певних тов арів і транспортних засобів прямо не визначена законодав чими актами, нормативно-прав овими документами, а також ро зпорядженнями Держмитслужб и; відсутність орієнтувань а бо іншої інформації від митн их та правоохоронних органів , яка є підставою для проведен ня огляду. Рішення про можлив ість проведення митного конт ролю та митного оформлення у загальному порядку приймаєт ься у випадку недотримання о днієї з умов, визначених у пун кті 1.5 цього Положення.
З метою визначення по слідовності дій посадових ос іб митного поста «Одеса-порт »під час здійснення митного контролю та митного оформлен ня товарів та транспортних з асобів, у міжнародному пункт і пропуску для морського спо лучення «Одеський морський т орговельний порт»Південною митницею розроблено тимчасо ву технологічну схему здійсн ення митного контролю водних транспортних засобів переві зників і товарів, що переміщу ються ними через державний к ордон України в пункті пропу ску «Одеський морський торго вельний порт», затверджену н аказом Південної митниці від 29.04.2011 року № 460.
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1. Роз ділу 4 Тимчасової технологіч ної схеми здійснення митного контролю водних транспортни х засобів перевізників і тов арів, що переміщуються ними ч ерез Державний кордон Україн и в пункті пропуску «Одеськи й морський торговельний порт »митний контроль та митне оф ормлення товарів, які перево зяться в морських контейнера х, здійснюється посадовими о собами ВМО, відповідно до роз поділу функцій та завдань мі ж ВМО Поста.
Згідно до п.п. 4.1.2. п. 4.1. Розділу 4 Тимчасової технологічної сх еми вповноважена посадова ос оба ВМО приймає інформацію, я ка надходить від агентських організацій про товари, прий няті до перевезення у контей нерах до пункту пропуску за д опомогою програмно-інформац ійного комплексу “Інспектор -2006”. Посадовій особі ВМО, яка в повноважена здійснювати офо рмлення нарядів, на підставі наявної в неї інформації, над ається право зазначати додат кові форми митного контролю за винятком форми митного ко нтролю «митний огляд». Рішен ня про необхідність митного огляду переміщуваних товарі в приймає начальник ВМО та йо го заступник самостійно у ви падках, зокрема, якщо товарот ранспортні документи містят ь суперечливі дані про товар и. У випадку необхідності про ведення митного огляду товар ів посадова особа ВМО, яка впо вноважена здійснювати оформ лення нарядів, передає начал ьнику ВМО оформлені відповід ним чином два примірники нар яду, з проставленим відбитко м штампу ПМК.
Отже, згідно до вищевикладе них норм, у разі наявності суп еречливих даних у товаросупр овідних документах на товар, який надійшов на митну терит орію України для митного офо рмлення, посадова особа, яка з дійснює митне оформлення тов ару повинна повідомити про і снування суперечливих даних на товар начальнику ВМО, який в свою чергу приймає рішення про необхідність митного ог ляду товару.
У акті службового розсліду вання зазначено, що під час сл ужбового розслідування вста новлено, що протягом 2011 року че рез митний кордон України в з оні діяльності Південної мит ниці на адресу одержувача ТО В «Мідек» (м. Запоріжжя, вул. Бо родинська, б. 5, кв. 31) переміщено 11 контейнерів: KNLU3351669, MRKU6753601, MRKU6755230, CMAU59876 48, CMAU8268289, AMFU8832227, DRYU9159491, ECMU9322659, TGHU6384580, EMCU9322659, TGHU6384580, EMCU9 476844 з товаром згідно коносамен тів № 554379651 materials», № 554379673 materials», № CNSE146834 materials» , № CNSE147561 materials», № NGKKL1600 «Additional materials», № NGKKL1500 onal ma terials», № ZBXW001321 materials», № 143184479363 materials»відпові дно. Контейнер № DRYU9159491 надійшов до пункту пропуску «Одеськи й морський торговельний порт »02.10.2011 року на т/х JURA»з товаром зг ідно коносаменту № NGKKL1500 ditional materials»т а 04.10.2011 року експедитором підпр иємства ТОВ «Альтаіс СВ» до м итного поста «Одеса-порт»був наданий наряд № 0431 на товар «ва пно негашене», що надійшов на адресу ТОВ «МІДЕК»(м. Запоріж жя, вул. Бородинська, б. 5, кв. 31), як ий після перевірки наданих д окументів, був завізований с таршим інспектором ВМО № 3 О СОБА_2 згідно облікового но меру митного поста «Одеса-по рт» Південної митниці від 04.10.20 11 року № 95029/2011, до електронного жу рналу обліку контейнерів О СОБА_2 внесено хибну інформ ацію щодо товару, а саме: у пол і найменування вантажу внесе но інформацію: «вапно негаше не», документи були передані експедитору для проходження подальшого оформлення та 06.10.20 11 року після надання експедит ором документів, необхідних для здійснення митних процед ур, товар у вищезазначеному к онтейнері було направлено до Запорізької митниці на адре су одержувача по документу к онтролю за доставкою ПП № 112000000/2 011/903576 від 05.10.2011 року, проте в резуль таті переогляду митною варто ю контейнера № DRYU9159491 встановле но, що в контейнері знаходить ся товар «мішки поліпропілен ові у кількості 213 000 штук».
Судом встановлено, що на під ставі листа ГУСБУ в Одеській області від 06.10.2011 року № 4-1346, дору чення на проведення переогля ду № 116/01-10 від 06.10.2011 року нарядом сл ужби митної варти Південної митниці 06 жовтня 2011 року було п роведено переогляд контейне ру № DRYU9159491, за результатами яког о складено акт про переогляд оформлених митними органами транспортних засобів, товар ів, інших предметів та речей (а .с. 146).
Згідно до зазначеного акту від 06.10.2011 року під час проведен ня переогляду контейнеру № DRYU 9159491, який знаходиться на а/м »д.н . НОМЕР_1, вантаж було повні стю вивантажено, доглянуто, п ерераховано та встановлено, що вантаж не відповідає заяв леному у ТСД, оскільки у конте йнері знаходиться вантаж міш ків поліпропіленових розмір ом 56 см на 96 см з внутрішнім вкл адишем із поліетиленового па кета у тюках по 1000 штук загальн ою кількістю 213 000 мішків.
Таким чином, позивачем при з дійсненні митних процедур що до товару, який надійшов в ко нтейнері № DRYU9159491, в порушення ви мог нормативно-правових акті в було обрано форму та обсяг м итного контролю не достатні для забезпечення додержання законодавства України з пит ань митної справи в частині н е здійснення належним чином перевірки товаросупровідни х та митних документів, оскіл ьки здійснюючи перевірку тов аросупровідних документів, н а етапі прийняття інформації від агентських організацій про товари, прийняті до перев езення у контейнерах, позива чем було прийнято рішення пр о достатність зазначеної у н их інформації для подальшого митного оформлення товарів та пропуску їх на митну терит орію України в зону діяльнос ті Запорізької митниці не зв ажаючи на те, що у коносаменті № NGKKL1500 зазначено, що у контейне рі № DRYU9159491 знаходиться «Additional materials» («додатковий матеріал»), а в на ряді, наданому експедитором значиться, що в контейнерах з находиться «вапно негашене» , ОСОБА_2 здійснено пропус к зазначеного товару через м итний кордон України до митн иці призначення та не проінф ормовано начальника підрозд ілу митного оформлення стосо вно наявності суперечливих д аних у товаросупровідних док ументах.
Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про державну службу»о сновними обов'язками державн их службовців є: додержання К онституції України та інших актів законодавства України ; безпосереднє виконання пок ладених на них службових обо в'язків, своєчасне і точне вик онання рішень державних орга нів чи посадових осіб, розпор яджень і вказівок своїх кері вників; сумлінне виконання с воїх службових обов'язків, ін іціатива і творчість в робот і.
Згідно ст. 11 Закону України « Про державну службу»конкрет ні обов'язки та права державн их службовців визначаються н а основі типових кваліфікаці йних характеристик і відобра жаються у посадових положенн ях та інструкціях, що затверд жуються керівниками відпові дних державних органів у меж ах закону та їх компетенції.
Службові обов' язки позив ача визначені у Посадовій ін струкції старшого інспектор а відділу митного оформлення № 3 митного поста «Одеса-порт» Південної митниці, затвердже ній начальником Південної ми тниці.
Відповідно до п.п. 2.1, 2.12 Посадо вої інструкції старшого інсп ектора відділу митного оформ лення № 3 митного поста «Одеса -порт»Південної митниці стар ший інспектор ВМО № 3 митного п оста «Одеса-порт»здійснює ми тний контроль та митне оформ лення товарів та інших предм етів, які переміщуються чере з митний кордон України. Вияв ляє факти контрабанди та пор ушень митних правил. До почат ку складання протоколу про п орушення митних правил негай но доповідати начальнику від ділу та інформувати працівни ків служби боротьби з контра бандою та порушеннями митних правил, оперативного чергов ого митниці про обставини ви явленого правопорушення.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає обґрунтованим ви сновок акту службового розсл ідування про порушення позив ачем ст. 41 Митного кодексу Укр аїни, п. 4.1 Тимчасової технолог ічної схеми здійснення митно го контролю водних транспорт них засобів перевізників і т оварів, що переміщуються ним и через Державний кордон Укр аїни в пункті пропуску «Одес ький морський торговельний п орт», п.п. 4.13, 4.14 Положення про по рядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниц і призначення, п.п. 2.1, 2.12 Посадов ої інструкції старшого інспе ктора відділу митного оформл ення № 3 митного поста «Одеса-п орт»Південної митниці, оскіл ьки, як встановлено судом, в ре зультаті неналежного викона ння своїх службових обов' яз ків ОСОБА_2 перед керівниц твом відділу не було ініційо вано проведення митного огля ду переміщуваних товарів та не було складено за результа тами огляду актів на підтвер дження достовірності перемі щуваних на адресу одержувача товарів.
На підставі викладеного, су д дійшов до висновку, що позив ачем було допущено порушення Присяги державного службовц я, яке полягало у несумлінном у виконанні ОСОБА_2 своїх службових обов' язків під ча с перебування на посаді стар шого інспектора відділу митн ого оформлення № 3 митного пос та «Одеса-порт»Південної мит ниці, своїми діями позивач по ставив під сумнів здатність гідно нести високе звання де ржавного службовця, зашкодив авторитетові митної служби України, що також свідчить пр о невідповідність позивача з айманій посаді за діловими я костями державного службовц я, як суб' єкта зі спеціальни м статусом.
Пунктом 4.2 Розділу 4 Посадово ї інструкції старшого інспек тора відділу митного оформле ння № 3 митного поста «Одеса-по рт»Південної митниці встано влено, що відповідно до Закон одавства України старший інс пектор несе відповідальніст ь за невиконання або неналеж не виконання своїх службових обов' язків, прийняття ріше нь, дії чи бездіяльність, що не відповідають вимогам чинног о законодавства та за їх нега тивні наслідки.
Відповідно до ст. 14 За кону України «Про державну с лужбу»дисциплінарні стягне ння застосовуються до держав ного службовця за невиконанн я чи неналежне виконання слу жбових обов'язків, перевищен ня своїх повноважень, поруше ння обмежень, пов'язаних з про ходженням державної служби, а також за вчинок, який порочи ть його як державного службо вця або дискредитує державни й орган, в якому він працює.
Згідно до п. 6 ч. 1 ст. 30 Зак ону України «Про державну сл ужбу»крім загальних підстав , передбачених Кодексом зако нів про працю України, держав на служба припиняється у раз і відмови державного службов ця від прийняття або порушен ня Присяги, передбаченої ста ттею 17 цього Закону.
Законом України «Про Дисц иплінарний статут митної слу жби України»від 06 вересня 2005 ро ку № 2805-IV затверджено Дисциплін арний статут митної служби У країни.
Зазначений Статут в изначає суть службової дисци пліни, права та обов'язки поса дових осіб митної служби Укр аїни, яким присвоєно спеціал ьні звання (далі - посадові осо би митної служби), у тому числі керівників митних органів, с пеціалізованих митних устан ов та організацій (далі - митни х органів), щодо забезпечення та додержання дисципліни, а т акож види та порядок застосу вання заохочень і дисципліна рних стягнень. Регулювання п равового становища державни х службовців, що працюють у ми тних органах, здійснюється з урахуванням вимог Закону Ук раїни «Про державну службу».
Пунктом 22 Розділу IV Дисципл інарного статуту митної служ би України визначено перелік випадків, за яких посадову ос обу митної служби може бути з вільнено на підставі Дисципл інарного статуту митної служ би України, проте в ньому відс утня така підстава для звіль нення як порушення Присяги д ержавного службовця.
Таким чином, оскільки Дисци плінарний статут митної служ би України не передбачає так ої підстави для звільнення, я к звільнення за порушення Пр исяги державного службовця, а правовий статус позивача я к посадової особи, що має спец іальне звання, та прийняв При сягу державного службовця, д одатково регулюється Законо м України «Про державну служ бу», суд вважає правомірним п рипинення перебування на дер жавній службі старшого інспе ктора відділу митного оформл ення № 3 митного поста «Одеса-п орт» ОСОБА_2 Державною мит ною службою України згідно д о наказу про припинення пере бування на державній службі № 2269-к від 14.10.2011 року на підставі с т.17, п. 6 ст. 30 Закону України «Про державну службу».
На підставі викладеного, су д вважає необґрунтованим пос илання позивача в обґрунтува ння позовних вимог на положе ння Дисциплінарного статуту митної служби України, оскіл ьки на спірні правовідносини розповсюджуються положення саме Закону України «Про дер жавну службу».
Відповідно до части ни 3 статті 2 КАС України у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті вони на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії); добросовісно; ро зсудливо.
За таких обставин, розглян увши справу в межах позовних вимог, на підставі наданих ст оронами доказів, з урахуванн ям встановлених у судовому з асіданні фактів, суд дійшов д о висновку, що Державна митна служба України та Південна м итниця діяли у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України, а тому адміністрати вний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11 , 86, 159-164 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адмініст ративного позову ОСОБА_2 д о Державної митної служби Ук раїни, Південної митниці, тре ті особи - ОСОБА_3, ОСОБА _4, ОСОБА_5, про визнання п ротиправним, незаконним та с касування наказу № 2269-к від 14.10.2011 року в частині припинення пе ребування на державній служб і в митних органах України ст аршого інспектора відділу ми тного оформлення № 3 митного п оста «Одеса-Порт»Південної м итниці ОСОБА_2 відмовити у повному обсязі.
Постанову може бути оскар жено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного ад міністративного суду через О деський окружний адміністра тивний суд шляхом подання в д есятиденний строк з дня її пр оголошення апеляційної скар ги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС Укра їни, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб' єкта владних повноваж ень було повідомлено про мож ливість отримання копії пост анови суду безпосередньо в с уді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження поста нови суду обчислюється з нас тупного дня після закінчення п' ятиденного строку з моме нту отримання суб' єктом вла дних повноважень повідомлен ня про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає з аконної сили в порядку перед баченому статтею 254 КАС Україн и.
Повний текст постанови ск ладено та підписано 21 березня 2012 року.
Головуючий судд я О.А. Левчук
Судді І.В. Завальнюк
Л.І . Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22113054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні