Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 березня 2012 р. № 2-а- 1677/12/2070
Суддя Харківського окруж ного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у пор ядку скороченого провадженн я адміністративну справу за адміністративним позовом
Державної податкової інс пекції у Дзержинському район і м. Харкова
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "С. Діджитал юкрейн"
про стягнення податкового бо ргу ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна под аткова інспекція у Дзержинсь кому районі м. Харкова, зверну вся до Харківського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю "С. Діджитал юкр ейн", в якому просив стягнути з відповідача податковий бор г у сумі 1529,00 грн. по ПДВ та перер ухвати на р/р 31118029700003 , УДКСУ у Дзер жинському районі м.Харкова . к од ЄДРПОУ 37999654, МФО 851011.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження раз ом з копією позовної заяви та доданих до неї документів бу ла надіслана відповідачу з п оштовим повідомленням за адр есою, внесеною до відповідно го державного реєстру. Але до суду повернувся конверт з по значкою "адресат не значитьс я", згідно ст. 35 ч. 11 КАС України, у разі повернення поштового в ідправлення із повісткою, як а не вручена адресату з незал ежних від суду причин, вважає ться, що така повістка вручен а належним чином.
Заперечень проти позову аб о заяву про визнання позову д о суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду ві дповідач не надав.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС Ук раїни, суддя розглядає справ у в порядку скороченого пров адження одноособово, без про ведення судового засідання т а виклику осіб, які беруть уча сть у справі.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 рок у набув чинності Податковий Кодекс України, який встанов лює перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки ї х посадових осіб під час здій снення податкового контролю , а також відповідальність за порушення податкового закон одавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Податкового коде ксу України з 01.01.2011 року Закон У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” т а Закон України “Про систему оподаткування” втратили чин ність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України “Про систему оподаткування” , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.
Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону Укра їни „Про державну податкову службу в Україні” Державна п одаткова інспекція у Київськ ому районі м. Харкова здійсню є контроль за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів) та забезпечує правильні сть обчислення і своєчасніст ь надходження цих податків.
Відповідно до Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я”від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники по датків, зборів (обов' язкови х платежів) зобов' язанні сп лачувати належні суми податк ів та зборів у встановлені за коном терміни і це зобов' яз ання припиняється їх сплатою .
ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова на підставі ст..10,11 Закону України Закону Україн и від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Про держ авну податкову службу в Укра їні», п.п. 4.1, п.4.1, ст.4 Закону Украї ни « Про порядок погашення зо бов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.00р. було проведено докум ентальна невиїзна (камеральн а) перевірка Товариства з обм еженою відповідальністю "С. Д іджитал юкрейн" та складено а кт про не надання та несвоєча сне надання звітності, а саме : декларації по ПДВ за вересен ь 2009 року, жовтень 2009 року, листо пад 2009 року , грудень 2009 року та с ічень 2010 року та складено акт в ід 23.02.2010 року № 1116.
Відповідно до висновків Ак ту перевірки від 23.02.2010 року № 1116, п озивачем встановлено поруше ння п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року » 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» зі змінами та доповненнями , п.п.2.6.1, п.2.6 Поря дком заповнення та не наданн я податкових декларацій по П ДВ № 213 від 15.06.2005р., який зареєстро ваний міністерством Юстиції 30.06.2005 року № 702/10982.
На підставі Акту перевірки від 23.02.2010 року № 1116, було винесен о податкове повідомлення-ріш ення № 00001051502/0 від 04.03.2010 року, на суму податкового зобов' язання з штрафних санкцій в розмірі 850 ,00 грн. Вказане податкове пові домлення-рішення було направ лено на юридичну адресу відп овідача , рішення було поверн уто до ДПІ у Дзержинському ра йоні м. Харкова з поштою з відм іткою з терміном зберігання.
Також , ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова на підставі ст..10,11 Закону України Закону У країни від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Пр о державну податкову службу в Україні», п.п. 4.1, п.4.1, ст.4 Закону України « Про порядок погаше ння зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181 від 21.12.00р. було проведено документальна невиїзна (каме ральна) перевірка Товариства з обмеженою відповідальніст ю "С. Діджитал юкрейн" та склад ено акт про не надання, а саме: декларації по ПДВ за лютий - травень 2010 року. За результата ми перевірки складено акт в ід 25.06.2010 року № 6832/1502/35350930.
Відповідно до висновків Ак ту перевірки від 25.06.2010 року № 6832/150 2/35350930, позивачем встановлено по рушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Укр аїни від 21 грудня 2000 року » 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» зі зм інами та доповненнями , п.п.2.6.1, п .2.6 Порядком заповнення та не н адання податкових деклараці й по ПДВ № 213 від 15.06.2005р., який зареє стрований міністерством Юст иції 30.06.2005 року № 702/10982.
На підставі Акту перевірки від 23.02.2010 року № 1116, було винесен о податкове повідомлення-ріш ення № 00004141502/0 від 08.07.2010 року, на суму податкового зобов' язання з штрафних санкцій в розмірі 680 ,00 грн. Вказане податкове пові домлення-рішення було направ лено на юридичну адресу відп овідача , рішення було поверн уто до ДПІ у Дзержинському ра йоні м. Харкова з поштою з відм іткою з терміном зберігання.
Відповідно до п.п. 5.3.1. ст. 5 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми”від 21.12.00р. № 2181-ІІІ у разі визн ачення податкового зобов'яза ння контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4, платник податк ів зобов'язаний погасити нар аховану суму податкового зоб ов'язання протягом десяти ка лендарних днів від дня отрим ання податкового повідомлен ня, крім випадків коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру апеляційного узгодженн я.
Згідно з п.п. 5.4.1. ст. 5 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”ві д 21.12.00р. № 2181-ІІІ узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України “Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми”від 21.12.2000, № 2181-III (В редакції, чин ній на момент виникнення бор гу) контролюючий орган зобов 'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язан ня платника податків у разі я кщо: а) платник податків не под ає у встановлені строки пода ткову декларацію; б) дані доку ментальних перевірок резуль татів діяльності платника по датків свідчать про заниженн я або завищення суми його под аткових зобов'язань, заявлен их у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслі док проведення камеральної п еревірки виявляє арифметичн і або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які п ризвели до заниження або зав ищення суми податкового зобо в'язання.
Згідно п. 17.1 ст. 17 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами”штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства наклад аються на платника податків у розмірах, визначених цією с таттею, крім штрафних санкці й за порушення валютного зак онодавства, що встановлюютьс я окремим законодавством. Шт рафні санкції накладаються к онтролюючими органами, а у ви падку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нар аховуються та сплачуються пл атником податків. Платник по датків, що не подає податкову декларацію у строки, визначе ні законодавством, сплачує ш траф у розмірі десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян за кожне таке неп одання або її затримку. Для фі зичних осіб, які займають пос ади, що підпадають під визнач ення суб'єктів корупційних д іянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне п одання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриман их протягом зайняття такої п осади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян за кожне таке непода ння або її затримку.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України правовий порядок в Україні ґрунтується на зас адах, відповідно до яких ніхт о не може бути примушений роб ити те, що не передбачено зако нодавством. Органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їхні посадові особи зобов' язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Приписами п.п. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 Пода ткового кодексу України визн ачено, що податковий борг - с ума узгодженого грошового зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), але не сплаченого платни ком податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пе ня, нарахована на суму такого грошового зобов' язання.
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі, коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов' язання в установлені ст роки, податковий орган надси лає такому платнику податків податкові вимоги.
Матеріалами справи підтве рджено, що позивачем до відпо відача були надіслані перша податкова вимога № 1/743 від 07.06.2010 р . про сплату податкового борг у та направлена друга податк ова вимога 2/1886 від 02.08.2010 року.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового к одексу України: у разі коли пл атник податків не сплачує уз годженої суми грошового зобо в' язання в установлені зако нодавством строки, орган дер жавної податкової служби над силає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеном у для надсилання (вручення) по даткового повідомлення - рі шення.
Відповідно до п.20.1.18 Податков ого кодексу України, органи д ержавної податкової служби м ають право звертатися до суд у щодо стягнення коштів плат ника податків, який має подат ковий борг, з рахунків у банка х, обслуговуючих такого плат ника, на суму податкового бор гу або його частини.
Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”, подат кові органи подають до судів позови до підприємств, орган ізацій, установ та громадян п ро стягнення заборгованості перед бюджетом та державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України Орган держа вної податкової служби здійс нює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового борг у такого платника податків шляхом стягнення коштів, я кі перебувають у його власно сті, а в разі їх недостатност і - шляхом продажу майна тако го платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі.
Відповідно до Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів переди бюджетами та держа вними цільовими фондами» ДПІ у Дзержинському районі м. Хар кова було прийнято рішення № 208 від 09.09.2010 року про стягнення к оштів та продаж інших активі в платника.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постано ви суду, прийняті в порядку ск ороченого провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,159, 160- 163, 183-2,186, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інс пекції у Дзержинському район і м. Харкова до Товариства з о бмеженою відповідальністю "С. Діджитал юкрейн" про стягн ення податкового боргу - задо вольнити.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "С . Діджитал юкрейн" (м.Харків , пр. Леніна,буд.27-А, кв.612 , код ЄД РПОУ 35350930) податковий борг у су мі 1529 (одна тисяча п' ятсот дв адцять дев' ять) грн. 00 коп. та перерахувати на р/р 31118029700003 УДКСУ у Дзержинському районі м. Хар кова , код ЄДРПОУ 37999654, МФО 851011.
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10-денний строк з дня отрима ння копії постанови апеляцій ної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи
Суддя Панов М .М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22114628 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні