ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2012 р.
Справа № 2-а-5542/11/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Херсоні до Херсонської обласної федерації важкої атлетики про стягнення податкового боргу,
встановив:
Державна податкова інспекція у м. Херсоні (надалі - позивач, ДПІ) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Херсонської обласної федерації важкої атлетики (надалі - відповідач, ХОФВА), у якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 21.02.2012 року, просить стягнути з відповідача податковий борг по податку на прибуток у розмірі 2 040,00 грн.
В обґрунтування вказаних вимог позивач посилається на те, що за відповідачем обліковується податковий борг по податку на прибуток в сумі 2 040,00 грн., який виник внаслідок несплати визначених податковим органом узгоджених податкових зобов'язань за нарахованими штрафними санкціями, згідно податкового повідомлення-рішення № 0000031501/0 від 06.01.2011 року. Оскільки відповідач добровільно не сплатив вказаний податковий борг, позивач просить його стягнути у судовому порядку.
Ухвалою суду від 09.11.2011 року відкрито провадження у адміністративній справі.
У судове засідання, призначене на 21.02.2012 року, сторони не з'явилися, надавши суду заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Згідно частини 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Херсонська обласна федерація важкої атлетики зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Херсонської міської ради 03.05.1999 року, та взята на облік в органах державної податкової служби 11.05.2000 року № 300, відповідно довідки ДПІ.
Як вбачається з матеріалів справи, до 26.04.2010 року ХОФВА була включена до реєстру неприбуткових установ і організацій і виключена з вищезазначеного реєстру рішенням ДПІ № 89 від 26.04.2010 року. Рішенням ДПІ № 225 від 16.12.2010 року ХОВФА була знову включена до реєстру неприбуткових організацій (установ).
30.12.2010 року фахівцями ДПІ було проведено перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток, якою встановлено порушення вимог пункту 4.1.4 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (далі – Закон України № 2181-ІІІ) та п.16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року (далі - Закон України №334/94-ВР) щодо неподання до ДПІ податкових звітів про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 2007 рік, 1 квартал 2008 року, півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 2008 рік, 1 квартал 2009 року, півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, 2009 рік та податкових декларацій з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року, півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, про що складено акт від 30.12.2010 року № 56301/15-1/25651603 (далі - акт перевірки).
На підставі акту перевірки ДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.01.2011 року за № 0000031501/0, яким визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями у розмірі 2 040,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було вручено керівнику відповідача 17.01.2011 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що податкове повідомлення - рішення від 06.01.2011 року за № 0000031501/0 відповідачем не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Порядок оподаткування прибутку підприємств, в тому числі неприбуткових установ та організацій, та порядок подання ними звітності з податку на прибуток врегульовано Законом України №334/94-ВР.
Так в пп. 7.11.10. п. 7.11 ст. 7 Закону України №334/94-ВР зазначається, що з метою оподаткування центральний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цієї статті.
Центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації (пп. 7.11.12 п. 7.11 ст.7 Закону України №334/94-ВР).
Наказом Державної податкової адміністрації України № 233 від 11.07.1997 року "Про затвердження форми Звіту про використання коштів неприбуткових організацій і установ та Порядку їх заповнення" (далі - Наказ ДПА № 233) визначено, що податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі-звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітній період (пп. 1.3 п.1 Наказу ДПА № 233). Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду ( пп.4.1 п.4 Наказу ДПА № 233).
Обов'язок подавати податкову декларацію по податку на прибуток встановлюється абзацом другим пункту 16.4 ст. 16 Закону України №334/94-ВР, відповідно до якого платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Виходячи із наведених законодавчих норм, суд приходить до висновку, що статус неприбуткової організації ( установи) має значення при вирішенні питання щодо звільнення таких організацій ( установ) від оподаткування згідно з положеннями Закону України №334/94-ВР, проте з набуттям статусу неприбуткової організації ( установи) обов'язок платника податку щодо подання до податкового органу податкової звітності з податку на прибуток не припиняється.
Відповідно до п. 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Положеннями п.п.14.1.175 п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1. ст. 59 ПК України).
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України, відповідачу 14.03.2011 року була вручена податкова вимога від 03.02.2011 року за № 184, про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні про врученні.
Враховуючи, що вжиті податковим органом заходи щодо погашення податкового боргу відповідача не призвели до його погашення, суд вважає за можливе стягнення суми заборгованості з відповідача в примусовому порядку.
Відповідно довідки ДПІ про суми податкового боргу перед бюджетом станом на 21.10.2011 року відповідач суму податкового боргу у розмірі 2 040,00 грн. не сплатив.
Положенням п.п. 20.1.18 п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України передбачено право органу податкової служби звертатися до суду з позовом про стягнення податкового боргу.
Оскільки, сума несплаченого податкового боргу документально підтверджена наявними у справі документами, суд приходить до висновку щодо задоволення позовних вимог ДПІ про стягнення з Херсонської обласної федерації важкої атлетики податкового боргу по податку на прибуток в сумі 2 040,00 грн.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 71, 128, 158-163, 167 КАС України,
постановив:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Херсоні до Херсонської обласної федерації важкої атлетики про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з Херсонської обласної федерації важкої атлетики (код ЄДРПОУ 25651603, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 7) податковий борг по податку на прибуток у сумі 2 040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 8.1.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 28.03.2012 |
Номер документу | 22114934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні