ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 лютого 2012 року 09:43 № 2а-702/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.
при секретарі судового засідання Деруга Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Заступник прокурора Дарницького району м.Києва
до
Товариство з обмеженою відповідальністю "Армоні та еспресіон"
про
стягнення заборгованості у розмірі 13 778,37грн.
за участю представників сторін:
від прокурора Манелюк Ю.А.
від позивача: не прибув;
від відповідача: не прибув
встановив:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відповідача, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»заборгованість у розмірі 13 778,37 грн.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що за відповідачем обліковується заборгованість по пені у сфері зовнішньоекономічної діяльності на суму 13 778,37 грн., яку відповідач у добровільному порядку не погоджується сплачувати, у зв'язку з чим просив суд позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Представники Державної податкової інспекції у Дарницькому районі міста Києва та Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»в судове засідання не прибули, хоча попереджалися про дату час та місце проведення судового засідання належним чином.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»зареєстроване Дарницькою районною в м. Києві Державною адміністрацією 13.02.2006 року, та перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у Дарницькому районі м. Києва, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності та сплату податків в Україні.
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі міста Києва проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон» з питань дотримання вимог валютного законодавства, про що складено Акт «Про результати позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»з питань дотримання вимог валютного законодавства за період з 22.01.2011 по 25.08.2011 року»№ 5031/2200/33994537 від 25.08.2011 року.
Так,у відповідності з даним Актом, перевіркою встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»укладено контракт № 10/01/20 від 14.01.2010 року з фірмою «Florharmoniе», S.r.o., Чехія, на поставку товару-сировини для виробництва парфумерно-косметичної продукції. Загальна сума контракту складає 50000 Євро. Умови поставки CPT –m.Aulnay-Sous-Bois (Paris). Пункт поставки: Daher Int'l & Logistic (Batiment 14 Magasin E BP550 Aulnay-Sous-Bois (Paris). Адреса нерезидента: Velke Kounracticke 1213, 14800 Praha 4. Банк нерезидента: Komercni Banka S.A., Praha, Swift: KBPPCZ, Acc. 51-0654030217/0100.
На виконання зобов'язань по даному контракту на валютний рахунок ТОВ ««Армоні та Еспресіон»22.01.2010 року надійшли валютні кошти, як передплата, в розмірі 50 000 Євро.
Також, на виконання зобов'язань по даному контракту ТОВ «Армоні та Еспресіон»було відправлено товару на експорт згідно вантажно-митної декларації № 006554 від 29.12.2010 року на суму 98334 Євро. Граничний термін надходження валютної виручки по експорту (180 днів) –27.06.2011 року.
Як вбачається з матеріалів справи, валютна виручка за поставлений товар надійшла: 14.07.2011 року –у розмірі 14 000 Євро, 18.07.2011 року –у розмірі 22 000 Євро та 25.07.2011 року у розмірі 12 334 Євро - на загальну суму 48 334 Євро.
Таким чином, податковим органом встановлено, що відповідачем допущено порушення ст. 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме:
- несвоєчасно отримано валютну виручку в сумі 14 000 Євро, (прострочення з дати відправлення товару на експорт складає 17 днів);
- несвоєчасно отримано валютну виручку на суму 22 000 Євро (прострочення з дати відправлення товару на експорт складає 21 днів);
- несвоєчасно отримано валютну виручку на суму 12 334 Євро (прострочення з дати відправлення товару на експорт складає 28 днів).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», експорт (експорт товарів) це продаж товарів українськими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб'єктам господарської діяльності (у тому числі з оплатою в не грошовій формі) з вивезенням або без вивезення цих товарів через митний кордон України, включаючи реекспорт товарів. При цьому зовнішньоекономічна діяльність це діяльність суб'єктів господарської діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.
Порядок та механізм розрахунків при здійсненні суб'єктами експортно-імпортних операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності встановлено спеціальним законодавством, зокрема, Законом України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
Згідно ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.
Порушення резидентами передбачених строків згідно зі статтею 4 цього Закону тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.
Режим здійснення валютних операцій на території України, визначення загальних принципів валютного регулювання, повноваження державних органів і функції банків та інших фінансових установ України в регулюванні валютних операцій, права й обов'язки суб'єктів валютних відносин, порядок здійснення валютного контролю, відповідальність за порушення валютного законодавства в Україні регулюється декретом Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю” №15-93 від 19.02.1993р. (Декрет КМ України)
Відповідно до ст. 1 даного Декрету КМ України валютні операції - це операції, пов'язані з переходом права власності на валютні цінності, за винятком операцій, що здійснюються між резидентами у валюті України; операції, пов'язані з використанням валютних цінностей в міжнародному обігу як засобу платежу, з передаванням заборгованостей та інших зобов'язань, предметом яких є валютні цінності; операції, пов'язані з ввезенням, переказуванням і пересиланням на територію України та вивезенням, переказуванням і пересиланням за її межі валютних цінностей.
Валютні операції за участю резидентів і нерезидентів підлягають валютному контролю. Органи, що здійснюють валютний контроль, мають право вимагати і одержувати від резидентів і нерезидентів повну інформацію про здійснення ними валютних операцій, стан банківських рахунків в іноземній валюті у межах повноважень, визначених статтею 13 цього Декрету, а також про майно, що підлягає декларуванню згідно з пунктом 1 статті 9 цього Декрету (ст.12 Декрету КМ України).
Керуючись вищевикладеним та у зав'язку з тим, що відповідачем допущені порушення положень ст. 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме несвоєчасно отримано валютну виручку за експортними операціями в загальній сумі 48 334 Євро по контракту № 10/01/20 від 14.01.2010 року, Товариству з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»нарахована у сфері зовнішньо-економічної діяльності пеня, залишок якої на момент розгляду даної справи не сплачений і становить у розмірі 13 778,37 грн.
У відповідності з положеннями ст. 59 Податкового кодексу України та з метою погашення заборгованості, податковим органом, відповідачу було направлено податкову вимогу.
Відповідно до Податкового Кодексу України, податковий борг –це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Кодексу, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Згідно п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу України –орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх достатності –шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунку платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
У відповідності з положеннями ст. Конституції України, ст.ст. 35, 36-1, 60 Закону України «Про прокуратуру», захист і представництво інтересів держави покладено на органи прокуратури.
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»у сфері зовнішньо-економічної діяльності на момент розгляду даної справи не сплачена і становить 13 778,37 грн.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких Позивачем є суб'єкт владних повноважень, а Відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з Відповідача не стягуються.
Враховуючи наведене та керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
постановив:
1.Позов Заступника прокурора Дарницького району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Дарницькому районі міста Києва задоволити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Армоні та Еспресіон»(ідентифікаційний код 33994537) заборгованість у розмірі 13 778,37 (тринадцять тисяч сімсот сімдесят вісім грн.) 37 коп., а саме пеню за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов'язань та за порушення вимог валютного законодавства на р/р № 31115105700003 до УДК у Дарницькому районі м. Київ, код 26077885 в банку ГУДК України у м. Києві, МФО 820019, код бюджетної класифікації 21081000.
Постанова набирає законної сили у відповідності з нормами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22118704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні