ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 лютого 2012 р.
Справа № 2-а-5909/11/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Реал-Торг" про стягнення податкового боргу,
встановив:
Державна податкова інспекція у м. Херсоні (далі - позивач, ДПІ у м. Херсоні) звернулася до товариства з обмеженою відповідальністю "Реал - Торг" (далі - відповідач, ТОВ "Реал - Торг") із адміністративним позовом, в якому просить стягнути податковий борг у розмірі 2040,00 грн. по податку на прибуток приватних підприємств.
Свої вимоги мотивує тим, що за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності відповідач станом на 26.10.2011 р. має податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 2040,00 грн., який виник 18.11.2010 р. в результаті несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих згідно акту від 06.09.2010 р. № 3888/15-1/32725924 "Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності". За результатами перевірки податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 09.09.2010 р. № 0006841501/0 на загальну суму 2040,00 грн.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження. Крім того, представник позивача надав клопотання про заміну сторони по справі у зв'язку із ліквідацією ДПІ у м. Херсоні, просить замінити Державну податкову інспекцію у м. Херсоні на правонаступника Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби.
У зв'язку з тим, що Державна податкова інспекція у м. Херсоні 23.02.2012 р. реорганізована та виключена з Єдиного державного реєстру, а її правонаступником є Державна податкова інспекція у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби, що підтверджується випискою із Єдиного державного реєстру від 23.02.2012 р., за клопотанням представника відповідача на підставі ст. 55 КАС України суд допустив процесуальне правонаступництво.
Таким чином, позивачем по справі слід вважати Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби. (далі - ДПІ у м. Херсоні Херсонської області ДПС).
Відповідач письмових заперечень на адміністративний позов не надав, в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.
Разом з тим, на адресу, яка зазначена в позовній заяві та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, відповідачу 04.01.2012 р. та 24.01.2012 р. було надіслано ухвали про відкриття провадження у адміністративній справі, про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду та повістки про виклик. У матеріалах справи містяться поштові повідомлення, які повернулись до суду із відміткою пошти, - за закінченням терміну зберігання.
Згідно з ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Реал-Торг" зареєстровано рішенням виконавчого комітету Херсонської міської ради від 13.11.2003 р. № 10175, взято на облік до ДПІ у м. Херсоні 20.11.2003 за № 6088.
За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності відповідач має податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 2040,00 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, нарахованих згідно акту перевірки від 06.09.2010 р. № 3888/15-1/32725924 "Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності". За результатами перевірки податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 09.09.2010р. № 000684501/0 на загальну суму 2040,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 09.09.2010 р. № 000684501/0 відповідач отримав 08.11.2010 р., про що свідчить підпис на корінці даного повідомлення.
Таким чином, податковий борг ТОВ "Реал-Торг" становить 2040,00 грн.
Вказана податкова заборгованість підтверджується наданими ДПІ у м. Херсоні розрахунками та обліковою карткою платника податків.
Положеннями п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно пункту 20.1.28 статті 20 ПК України органи державної податкової служби застосовують до платників податків фінансові (штрафні) фінансові санкції, стягують до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
На момент виникнення спірних правовідносин спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовим фондами" № 2181–ІІІ від 21.12.2000 р., з наступними змінами і доповненнями (далі –Закон № 2181–ІІІ).
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону 2181-ІІІ встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Пунктом 5.2.1. Закону № 2181-ІІІ встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до пункту 5.2.2. Закону № 2181-ІІІ у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Відповідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визначається сумою податкового боргу платника податків.
Пунктом 17.1.1. Закону № 2181-ІІІ передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
З метою стягнення податкового боргу, до боржника застосовувалися заходи, визначені Законом № 2181-ІІІ та Податковим кодексом Уркаїни.
Згідно пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ, боржнику направлено поштою першу податкову вимогу від 22.11.2010 р. за № 1/1826 на суму 2040,00 грн., яка вручена поштою 22.01.2011 р.
Відповідно до ст. 89 ПК України податковим органом прийнято рішення від 01.03.2011р. за № 10 про опису майна в податкову заставу.
Згідно бази даних ДПІ у м. Херсоні станом на 26.10.2011 р. у ТОВ "Реал-Торг" відсутні відкриті розрахункові рахунки.
Таким чином, застосовані податковим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу.
Нормами ст. 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законодавством.
Частиною 1 ст. 71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки товариством з обмеженою відповідальністю "Реал-Торг" податковий борг у сумі 2040,00 грн. не погашено, суд приходить до висновку про задоволення позову ДПІ у м. Херсоні Херсонської області ДПС у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 71, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив:
Позов державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Реал-Торг" про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Реал-Торг" (код ЄДРПОУ 32725924) до державного бюджету 2040,00 грн. (дві тисяч сорок) грн. 00 коп. боргу з податку на прибуток приватних підприємств та фінансових установ комунальної власності р/р № 31116009700002, код платежу 11021000, отримувач: УДК, код 24104230, банк ГУДК МФО 852010.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 8.1.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 28.03.2012 |
Номер документу | 22133690 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні