УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2012 р. Справа № 2а-12392/11/2070
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Філато ва Ю.М.
Суддів: Тацій Л.В. , Водолажс ької Н.С.
за участю секретаря судово го засідання Букар Х.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Харківськог о обласного комунального під приємства "Дирекція розвитку інфраструктури території" н а постанову Харківського окр ужного адміністративного су ду від 15.11.2011р. по справі № 2а-12392/11/2070
за позовом Харківсько го обласного комунального пі дприємства "Дирекція розвитк у інфраструктури території"
до Управління Пенсійно го фонду України в Куп'янсько му районі Харківській област і
про визнання неправомі рним та скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Харківське обл асне комунальне підприємств о "Дирекція розвитку інфраст руктури території", звернувс я до Харківського окружного адміністративного суду з поз овною заявою, в якій просив су д визнати неправомірними та скасувати у повному обсязі р ішення Управління Пенсійног о фонду України в Куп'янськом у районі Харківської області № 272, № 273, № 274 від 28.03.2011 року про заст осування фінансових санкцій та нарахування пені за неспл ату (неперерахування) або нес воєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальни ками страхових внесків, у том у числі, донарахованих страх увальниками або органом Пенс ійного фонду.
Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 15.11.2011р. по справі № 2а-12392 /11/2070 у задоволенні позову відм овлено.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, пози вач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану п останову скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким поз ов задовольнити в повному об сязі. В обґрунтування вимог а пеляційної скарги позивач за значає, що судом при винесенн і рішення порушено норми мат еріального та процесуальног о права.
Представник позивача в суд овому засіданні апеляційну с каргу підтримав з підстав і м отивів, викладених в ній.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про що свідчить повідо млення про вручення поштовог о відправлення.
Враховуючи положення ч.4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів дійшла висновку, що н еприбуття представника відп овідача не перешкоджає судов ому розгляду справи, оскільк и він був належним чином пові домлений про дату, час та місц е судового розгляду.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши суддю доповід ача, пояснення представника позивача, перевіривши рішенн я суду першої інстанції та до води апеляційної скарги, кол егія суддів вважає, що апеляц ійна скарга не підлягає задо воленню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, підтверджується на явними в матеріалах справи д оказами, що філія Харківсько го обласного комунального пі дприємства "Дирекція розвитк у інфраструктури території" "Куп'янське підприємство теп лових мереж" (код 34013866) зареєстро вана в Управлінні Пенсійного фонду України в Куп'янському районі Харківської області як платник страхових внесків на обов'язкове державне пенс ійне страхування, про що свід чить заява про реєстрацію (а.с . 17).
28.03.2011 року Управлінням Пенсій ного фонду України в Куп'янсь кому районі Харківської обла сті прийняті наступні рішенн я про застосування фінансови х санкцій та нарахування пен і за несплату (неперерахуван ня) або несвоєчасну сплату (не своєчасне перерахування) стр ахувальниками страхових вне сків, у тому числі донарахова них страхувальниками або орг аном Пенсійного фонду: № 272, яки м позивачеві нараховані штра ф в розмірі 5325,31 грн. (10 %) та пеня в р озмірі 11305,96 грн. (0,1 відсотка на су ми недоїмки і фінансових сан кцій); № 273, яким позивачеві нара ховані штраф в розмірі 5325,31 грн . (10 %) та пеня в розмірі 11305,96 грн. (0,1 в ідсотка на суми недоїмки і фі нансових санкцій);№274, яким поз ивачеві нараховані штраф в р озмірі 5325,31 грн. (10 %) та пеня в розм ірі 11305,96 грн. (0,1 відсотка на суми недоїмки і фінансових санкці й) (а.с. 6-8).
Спірні правовідносини вре гульовані Законом України «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» (н адалі - Закон України № 1058-ІУ) та Інструкцією про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України, затвердженої поста новою Правління Пенсійного ф онду України 19.12.2003 року №21-1, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 16.01.004 року №64/8663 (над алі - Інструкція №21- 1), в редакці ях, що були чинними на момент в иникнення спірних правовідн осин.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Зако ну України № 1058-IV позивач є стра хувальником.
Згідно з п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону Укр аїни № 1058-IV, що був чинним на моме нт виникнення спірних правов ідносин, страхувальник зобов 'язаний нараховувати, обчисл ювати і сплачувати в установ лені строки та в повному обся зі страхові внески до Пенсій ного фонду.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України № 1058-IV обчислення стра хових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувал ьниками на підставі бухгалте рських та інших документів, в ідповідно до яких провадитьс я нарахування (обчислення) аб о які підтверджують нарахува ння (обчислення) заробітної п лати (доходу), на які відповідн о до цього Закону нараховуют ься страхові внески.
За приписами ч. 6 ст. 20 Закону У країни № 1058- IV страхувальники з обов'язані сплачувати страхо вої внески, нараховані за від повідний базовий звітний пер іод, не пізніше ніж через 20 кал ендарних днів із дня закінче ння цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суму яких нарахов уються страхові внески.
Як слідує з матеріалів спра ви, позивачем несвоєчасно та не в повному обсязі було спла чено внески на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України за січень, лютий, бере зень 2010 року, що також підтверд жується даними картки особов ого рахунку позивача (а.с. 30-47).
Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Зако ну України № 1058- IV, що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або територіальними о рганами Пенсійного фонду, на кладається штраф у розмірі 10 в ідсотків своєчасно не сплаче них сум; одночасно на суми сво єчасно не сплачених страхови х внесків і фінансових санкц ій нараховується пеня в розм ірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожни й день прострочення платежу.
Як вбачається із змісту оск аржуваних рішень, правовою п ідставою для їх винесення є п . 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування".
При цьому, колегія суддів ві дзначає, що станом на 28.03.2011 року Закон України № 1058-IV не містив н орми ч. 9 ст. 106, яка виключена згі дно із Законом України від 08.07.2 010 року №2464-VI.
Разом з тим, відповідно до п . 7 розділу VIII Прикінцевих та пе рехідних положень Закону Укр аїни "Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування" стягнення заборгован ості із сплати страхових вне сків за діючими видами загал ьнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахо ваних та/або не сплачених у пе ріод до 1 січня 2011 року, в тому чи слі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року н е настав, здійснюється фонда ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання відповідно до законодав ства, що діяло на момент виник нення такої заборгованості а бо застосування штрафних сан кцій.
Погашення заборгованості з використанням коштів, що на дходять у рахунок сплати єди ного внеску, забороняється (а бз. 5 п. 7 Прикінцевих та перехід них положень); на період до пов ного стягнення заборгованос ті із сплати страхових внеск ів за діючими видами загальн ообов'язкового державного со ціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахован их та/або не сплачених у періо д до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк с плати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штраф них санкцій за фондами загал ьнообов'язкового державного соціального страхування збе рігаються повноваження щодо контролю за правильністю на рахування, своєчасністю спла ти страхових внесків, застос ування фінансових санкцій, я кими вони були наділені до на брання чинності цим Законом (абз. 6 п. 7 Прикінцевих та перехі дних положень).
З приписів наведеної норми закону слідує, що територіал ьні органи Пенсійного фонду України і після 01.01.2011 року наділ ені законодавцем повноважен нями на застосування до плат ників внесків на загальнообо в'язкове пенсійне страхуванн я штрафних (фінансових) санкц ій за діяння, що визнавались з аконом правопорушеннями до 0 1.01.2011 року та були вчинені платн иками внесків до 01.01.2011 року або в разі вчинення триваючого п равопорушення (як-то: несвоєч асна сплата (несвоєчасне пер ерахування) страхувальникам и страхових внесків) були роз початі платниками внесків до 01.01.2011 року, а завершені вже післ я вказаної дати.
При цьому, такі повноваженн я підлягають реалізації за п равилами, що діяли до набранн я чинності Законом України "П ро збір та облік єдиного внес ку на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я", тобто за правилами ч. 9 ст. 106 З акону України № 1058- IV.
Щодо посилання позивача на невірно зазначені відповіда чем періоди, за які були нарах овані позивачу штрафні санкц ії та пеня, колегія суддів заз начає наступне.
Виходячи із системного ана лізу положень ст. 106 Закону Укр аїни № 1058- IV та п.п. 9, 10 Інструкції № 21-1, які визначають порядок роз рахунку фінансових санкцій, пені та їх оформлення, рішенн я про застосування фінансови х санкцій повинно містити у с обі періоди, з якого починаєт ься розрахунок санкції та пе ні (дата виникнення боргу, яки й погашається) та дата його по гашення (дата останнього пла тежу, на який нараховується ф інансова санкція).
З наявних в матеріалах спра ви оскаржуваних рішень та ро зрахунку сум фінансових санк цій та пені вбачається, що фін ансова санкція та пеня засто совані до позивача за рішенн ям №272 від 28.03.2011 року за період з 22. 02.2010 року по 29.11.2010 року, за рішення м №273 від 28.03.2011 року за період з 22.03.2 010 року по 06.01.2011 року, за рішенням №274 від 28.03.2011 року за період з 20.04.2010 року по 08.02.2011 року, тобто чітко в казано дата виникнення боргу , який погашається та дата йог о погашення, тобто дата остан нього платежу на який нарахо вується фінансова санкція.
Отже, посилання позивача на порушення відповідачем п.п. 9. 3.2 Інструкції №21-1 спростовуєть ся розрахунком фінансової са нкції та пені по особовому ра хунку позивача, які надані до матеріалів справи.
При цьому, розрахунок суми ф інансової санкції здійснюєт ься на підставі облікових да них картки особового рахунка страхувальника, яка формуєт ься за даними звітів платник а, що розраховуються ним само стійно.
З наданої до матеріалів спр ави картки особового рахунку позивача вбачається, коли та в яких розмірах позивачем бу ло сплачено суми страхових в несків, нарахованих за відпо відний базовий звітний періо д.
При порівнянні оскаржуван их рішень, які приймалися щод о позивача, та розрахунків фі нансових санкцій та пені (а.с. 48) з даними картки особового р ахунку позивача, суми нарахо ваних штрафних санкцій та пе ня співпадають та розрахован і відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Зако ну України № 1058- IV.
Таким чином, відповідачем б уло правомірно розраховано с уми штрафних санкцій та пеня відповідно до облікових дан их картки особового рахунка страхувальника.
Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками с уду першої інстанції та вваж ає, що суд першої інстанції ді йшов вичерпних юридичних вис новків щодо встановлення обс тавин справи і правильно зас тосував до спірних правовідн осин сторін норми матеріальн ого та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Хар ківського обласного комунал ьного підприємства "Дирекція розвитку інфраструктури тер иторії" залишити без задовол ення.
Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 15.11.2011р. по справі № 2а-12392/11/ 2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя Філатов Ю.М.
Судді Тацій Л.В.
Водолажс ька Н.С.
Повний текст ухвали вигото влений 21.02.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2012 |
Оприлюднено | 29.03.2012 |
Номер документу | 22152909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Тацій Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні