УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2012 р. Справа № 2а-12965/11/2070
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Філато ва Ю.М.
Суддів: Тацій Л.В. , Водолажс ької Н.С.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Спеціалізо ваної державної податкової і нспекції по роботі з великим и платниками податків у м. Хар кові на постанову Харківськ ого окружного адміністратив ного суду від 14.12.2011р. по справі № 2а-12965/11/2070
за позовом Українсько го державного підприємства п оштового зв'язку "Укрпошта" в о собі Харківської дирекції Ук раїнського державного підпр иємства поштового зв'язку "Ук рпошта"
до Спеціалізованої дер жавної податкової інспекції по роботі з великими платник ами податків у м. Харкові
про скасування податко вого повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Українське дер жавне підприємство поштовог о зв'язку "Укрпошта" в особі Ха рківської дирекції Українсь кого державного підприємств а поштового зв'язку "Укрпошта ", звернувся до Харківського о кружного адміністративного суду з адміністративним поз овом до Спеціалізованої Дер жавної податкової інспекції по роботі з великими платник ами податків у місті Харкові , в якому просив скасувати под аткове повідомлення - рішенн я Спеціалізованої державної податкової інспекції по роб оті з великими платниками по датків у м. Харкові від 25.07.2011р. № 0000900854 у частині збільшення с уми грошового зобов'язання з податку на землю за основним платежем в розмірі 89940,73 грн., за штрафними (фінансовими) санк ціями в розмірі 22485,18 грн. (всього 112425,91 грн.).
Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 14.12.2011р. по справі № 2а-12965 /11/2070 позов задоволено.
Відповідач, не погодившись з даним судовим рішенням, под ав апеляційну скаргу, в якій п росить скасувати постанову т а прийняти нову, якою відмови ти в задоволенні позовних ви мог в повному обсязі.
Позивач в письмових запере ченнях на апеляційну скаргу проти задоволення апеляційн ої скаги заперечував в повно му обсязі, наполягаючи на зак онності та обґрунтованості п останови суду першої інстанц ії.
Представник позивача та пр едставник відповідача в судо ве засідання не прибули, про п ричини неявки не повідомили, хоча були належним чином пов ідомлені про дату, час та місц е судового засідання, про що с відчать поштові повідомленн я.
Враховуючи положення ч.4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів дійшла висновку, що н еприбуття представника відп овідача та представника пози вача не перешкоджає судовому розгляду справи, оскільки во ни були належним чином повід омлені про дату, час та місце с удового розгляду.
Апеляціна скарга розгляда ється в порядку письмового п ровадження.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши суддю доповід ача, перевіривши рішення суд у першої інстанції та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, підтверджується на явними в матеріалах справи д оказами, що Харківська дирек ція Українського державного підприємства поштового зв'я зку "Укрпошта" (далі - Харківсь ка дирекція УДППЗ "Укрпошта") є філією Українського державн ого підприємства поштового з в'язку "Укрпошта" (далі - УДППЗ "У крпошта"), здійснює свою діяль ність від імені УДППЗ "Укрпош та". Харківська дирекція УДПП З "Укрпошта"діє відповідно до Положення про Харківську ди рекцію УДППЗ "Укрпошта", затве рдженого наказом генерально го директора УДППЗ "Укрпошта " від 09.11.2006р. № 852. Головне підприєм ство УДППЗ "Укрпошта" перебув ає на податковому обліку в СД ПІ ВПП у м. Києві. Харківська д ирекція УДППЗ "Укрпошта" взят о на податковий облік в СДПІ В ПП у м. Харкові 01.09.2000р. за №123. У пер іоді, за який проводилась пер евірка, Харківська дирекція УДППЗ «Укрпошта» не є платни ком податку на додану вартіс ть. Платником податку на дода ну вартість є головна органі зація УДППЗ "Укрпошта" (м. Київ ). Харківська дирекція УДППЗ "У крпошта" не є юридичною особо ю і здійснює свою діяльність від імені Підприємства.
Вказані обставини сторона ми визнаються, а тому в силу ч. 3 ст. 72 КАС України не доказують ся перед судом.
Спеціалізованою Державною податковою інспекцією по ро боті з великими платниками п одатків у місті Харкові була проведена виїзна планова пе ревірка Харківської дирекці ї УДППЗ "Укрпошта" з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р.
Результати перевірки офор млені актом від 12.07.2011р. № 1773/23-106/22721970 (а .с. 27-60, т.1).
Згідно висновків, викладен их в акті перевірки, контролю ючим органом, в тому числі, вст ановлено порушення позиваче м абз.1 ст. 7, ст. 13, ст.23 Закону Укра їни "Про плату за землю", п.3 "Пор ядку нормативної грошової оц інки земель сільськогоспода рського призначення та насел ених пунктів", затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурс ах, Міністерства аграрної по літики України від 27.01.2006р. №18/15/21/11, п.2.7, п. 9.1 "Положення про впровадж ення - нормативної грошової оцінки земель міста Харкова " затвердженого Рішенням Хар ківської міської ради від 27.02. 2008р. № 42/08 , що привело до заниженн я податку на землю на загальн у суму 132576,73 грн., в тому числі: в 2008 році на 34487,84 грн.; в 2009 році на 70743,77 г рн., в 2010 році на 27345,12 грн.
За результатами перевірки та на підставі висновків акт у Спеціалізованою Державною податковою інспекцією по ро боті з великими платниками п одатків у місті Харкові прий нято податкове повідомлення -рішення від 25.07.2011 р. № 0000900854 про збільшення суми грошового з обов'язання з податку на земл ю у загальному розмірі 165720,91 гр н., у т.ч. за основним платежем в розмірі 132576,73 грн., за штрафним и (фінансовими) санкціями в ро змірі 33144,18 грн. (а.с. 86, т.1).
Позивач оскаржив вказане п одаткове повідомлення- рішен ня в адміністративному поряд ку (а.с. 87-91,т.1). За результатами ро згляду скарги ДПА у Харківсь кій області вона залишена бе з задоволення, а податкове по відомлення-рішення від 25.07.2011 р. № 0000900854-без змін (а.с. 92-93, т. 1).
Позивач оскаржив в судовом у порядку податкове повідомл ення-рішення від 25.07.2011р. № 0000900854 в частині збільшення суми гр ошового зобов'язання з подат ку на землю за основним плате жем в розмірі 89940,73 грн., за штраф ними (фінансовими) санкціями в розмірі 22485,18 грн.
Перевіряючи юридичну та фа ктичну обґрунтованість моти вів, які покладені суб' єкто м владних повноважень в осно ву спірного правового акту і ндивідуальної дії на відпові дність вимогам ч.3 ст.2 КАС Укра їни, колегія суддів виходить з наступного.
Як вбачається з акту № 1773/23-106/227 21970 від 25.07.2011 року перевіркою пов ноти визначення податкового зобов'язання по податку на зе млю та земельні ділянки м. Хар кова, встановлена грошова оц інка, за період з січня 2008 року по грудень 2010 року встановлен о заниження податкового зобо в'язання в загальному розмір і 132576,73 грн., в т.ч. за 2008 рік - 34487,84 грн., з а 2009 рік -70743,77 грн., за 2010 рік - 27345,12 грн.
В 2008р. Харківська дирекція УД ППЗ "Укрпошта" розраховувала та сплачувала земельний под аток, зокрема за 13 земельних д ілянок м. Харкова, на яких розт ашовані об'єкти нерухомого м айна, що знаходяться на балан сі Харківської дирекції УДПП З "Укрпошта" (за адресами: вул. Б лагодатна,2; вул. Кірова, 6; вул. К ірова, 6; вул. Кірова, 6; вул. Кіров а, 6; вул. 1 Кінної Армії, 52; пров. Ди намічний, 1; вул. Дружби народі в, 253; вул. Котлова, 123; вул. Жовтнев а, 46; пл. Привокзальна ; пл. Приво кзальна; вул. Благодатна,2).
Згідно «Даних державного з емельного кадастру» отриман их Харківською дирекцією УДП ПЗ "Укрпошта" в 2002 році коефіціє нт функціонального використ ання земельної ділянки склад ає 0,8.
У 2009, 2010 роках згідно до «Витяг у з технічної документації» коефіцієнт функціонального використання земельної діля нки складає 1,0.
З матеріалів справи слідує , що позивач розраховував зем ельний податок у розмірі 1% від грошової оцінки земельних д ілянок, згідно до довідок «Да нні державного земельного ка дастру» та витягів «Витяги з технічної документації» з м ісяця їх отримання з урахува нням коефіцієнта індексації у відповідності до ч. 1 ст. 7, ст. 1 3, ст. 23 Закону України «Про плат у за землю».
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про плату за землю" вико ристання землі в Україні є пл атним. Плата за землю справля ється у вигляді земельного п одатку або орендної плати, що визначається залежно від гр ошової оцінки земель.
Згідно зі ст. 5 Закону Україн и "Про плату за землю" об'єктом плати за землю є земельна діл янка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власнос ті або користуванні, у тому чи слі на умовах оренди.
Приписами ст. 7 Закону Украї ни "Про плату за землю" передба чено, що ставки земельного по датку з земель, грошову оцінк у яких встановлено, встановл юються у розмірі одного відс отка від їх грошової оцінки, з а винятком земельних ділянок , зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та части ні другій статті 6 цього Закон у.
Відповідно до ст.13 Закону Ук раїни "Про плату за землю" підс тавою для нарахування земель ного податку є дані державно го земельного кадастру, а оре ндної плати за земельну діля нку, яка перебуває у державні й або комунальній власності, - договір оренди такої земель ної ділянки.
Згідно з ст.15 Закону України "Про плату за землю" власники землі та землекористувачі сп лачують земельний податок, а також орендну плату за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності з дня вин икнення права власності або права користування земельно ю ділянкою.
Відповідно до ст.23 Закону Ук раїни "Про плату за землю" грош ова оцінка земельної ділянки проводиться Державним коміт етом України по земельних ре сурсах за методикою, затверд женою Кабінетом Міністрів Ук раїни. Грошова оцінка земель ної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіц ієнт індексації, порядок про ведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України .
З довідок у формі «Дані держ авного земельного кадастру» вбачається, що Державним ком ітетом України по земельних ресурсах при оцінці земельни х ділянок був використаний к оефіцієнт функціонального в икористання ділянки 0,8, що від повідало Додатку № 3 до Порядк у грошової оцінки земель сіл ьськогосподарського призна чення та населених пунктів, з атвердженому наказом Держав ного комітету України по зем ельним ресурсам, Міністерств а сільського господарства та продовольства України, Держ авного комітету України по с правам містобудування та арх ітектури та Української акад емії аграрних наук від 27.11.1995 р. № 76/230/325/150 (в редакції наказу від 15.04.1 997р. № 46/131/63/34), зареєстрованому в Мі ністерстві юстиції України 3 0.11.1995р. під № 427/963.
З 16.04.2006 р. набрав чинності Поря док нормативної грошової оці нки земель сільськогосподар ського призначення та населе них пунктів, затверджений на казом Державного комітету Ук раїни по земельним ресурсам, Міністерства аграрної політ ики України, Міністерства бу дівництва та житлово-комунал ьного господарства, Українсь кої академії аграрних наук в ід 27.01.2006р. № 18/15/21/11, зареєстрований в Міністерстві юстиції Украї ни 05.04.2006р. під № 388/12262. Згідно Додатк у № 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 даного По рядку коефіцієнт, який харак теризує функціональне викор истання земельної ділянки, д ля земель транспорту, зв'язку складає 1,0.
Методика нормативної грош ової оцінки земель сільськог осподарського призначення т а населених пунктів затвердж ена Постановою Кабінету Міні стрів України № 213 від 23.03.1995 р. Згі дно п. 21 даної Методики коефіц ієнт, який характеризує функ ціональне використання земе льної ділянки, є одним із скла дових формули для визначення нормативної грошової оцінки землі.
Згідно до вимог ч. 3 ст.18 Закон у України «Про оцінку землі» нормативна грошова оцінка з емельних ділянок проводитьс я юридичними особами, які отр имали ліцензію на проведення робіт по землеустрою.
Аналогічне положення міст ить п. 17 Порядку нормативної г рошової оцінки земель сільсь когосподарського призначен ня та населених пунктів затв ердженого наказом Державног о комітету України по земель ним ресурсам, Міністерства а грарної політики України, Мі ністерства будівництва, архі тектури та житлово-комунальн ого господарства, Українсько ї академії аграрних наук від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрований в М іністерстві юстиції України 05.04.2006 р. №388/12262.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташова них у межах населених пункті в незалежно від їх цільового призначення, згідно до статт і 18 Закону України «Про оцінку землі», проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років і підст авою для проведення оцінки з емель є рішення органу викон авчої влади або органу місце вого самоврядування (що пере дбачено статтею 15 Закону).
«Данні державного земельн ого кадастру» в формі довідк и, Харківською дирекцією УДП ПЗ «Укрпошта» були отримані 2002 року. «Витяги з технічної до кументації» позивачем були о тримані в період з 2009 по 2010 роки.
З урахуванням наведеного, к олегія суддів погоджується з висновком суду першої інста нції про те, що позивач строк , зазначений в Законі України «Про оцінку землі» не поруши в.
Діючим законодавством Хар ківська дирекція УДППЗ «Укрп ошта» як землекористувач не наділена правом вносити змін и у проведену Державним комі тетом України по земельних р есурсах оцінку земельної діл янки, змінюючи коефіцієнт фу нкціонального використання земельної ділянки.
Проведення або зміна грошо вої оцінки земельної ділянки , встановлення або зміна коеф іцієнта функціонального при значення земельної ділянки т акож не відноситься до компе тенції органів державної под аткової служби згідно Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», Подат кового кодексу України, яким и визначена компетенція дано го контролюючого органу.
Доказів отримання належно складеної іншої грошової оц інки земельних ділянок відпо відач суду не подав.
Таким чином, донарахування СДПІ по роботі з ВПП у м. Харко ві земельного податку за 2008р. в сумі 34487,84 грн. по результатам пе ревірки, внаслідок зміни роз міру грошової оцінки земельн их ділянок у зв'язку із збільш енням коефіцієнта функціона льного використання земельн их ділянок з 0,8 до 1 є неправомір ним.
Окрім того, згідно з п. 102.1 ст.102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім вип адків, визначених пунктом 102.2 ц ієї статті, має право самості йно визначити суму грошових зобов'язань платника податкі в у випадках, визначених цим К одексом, не пізніше закінчен ня 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку пода ння податкової декларації та /або граничного строку сплат и грошових зобов'язань, нарах ованих контролюючим органом , а якщо така податкова деклар ація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Я кщо протягом зазначеного стр оку контролюючий орган не ви значає суму грошових зобов'я зань, платник податків вважа ється вільним від такого гро шового зобов'язання, а спір ст осовно такої декларації та/а бо податкового повідомлення не підлягає розгляду в адмін істративному або судовому по рядку.
Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни "Про плату за землю" плат ники земельного податку, а та кож орендної плати за земель ні ділянки державної або ком унальної власності (крім гро мадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подають відповідно му органу державної податков ої служби за місцезнаходженн ям земельної ділянки податко ву декларацію на поточний рі к за формою, встановленою цен тральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій.
Отже, граничний строк подан ня податкового розрахунку зе мельного податку за 2008 рік - до 01.02.2008р., позивач скористався заз наченим правом та подав річн у декларацію з податку на зем лю. СДПІ по роботі з ВПП у м. Хар кові самостійно не визначил а суму грошових зобов'язань з земельного податку за 2008р. - до 01.02.2011р. . Відповідно до вищевказ аної норми закону платник по датків вважається вільним ві д такого грошового зобов'яза ння, а спір стосовно такої дек ларації та/або податкового п овідомлення не підлягає розг ляду в адміністративному або судовому порядку.
Щодо не нарахування податк у на землю по отриманим дов ідкам «Витяг з технічної док ументації про нормативну гро шову оцінку земельної ділянк и» колегія суддів відзначає наступне.
Харківською дирекцією УДП ПЗ «Укрпошта» у 2009, 2010р.р. було от римано "Витяги з технічної до кументації", за якими не прове дено перерахунок податковог о зобов'язання з податку на зе млю, а саме: витяг № 1463/09 з техніч ної документації про нормати вну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим № 6310138500: 10:010:0516 за адресою: вул. Благодатн а, 2, площею 1794 кв. м. зареєстрован ий від 11.06.2009р. № 3159; витяг № 2060/10 № 6310138800:0 2:012:0054 за адресою: вул. Кірова, 6, пл ощею 9729 кв.м. , зареєстрований в ід 01.11.2010р. № 5005; витяг № 1465/09 № 6310138800:03:016:0501 з а адресою: вул. 1 Кінної Армії, 52 , площею 755 кв.м, зареєстрований від 11.06.2009р. № 3158; витяг № 1464/09 з техні чної документації про нормат ивну грошову оцінку земельно ї ділянки за кадастровим № 6310137 200:02:034:0006 за адресою: пров. Динаміч ний, 1, площею 19032 кв.м, зареєстров аний від 11.06.2009р. № 3160; витяг № 2061/10 № 6310 136600:15:003:0041 за адресою: вул. Дружби н ародів, 253,площею 943 кв.м, зареєст рований від 01.11.2010р. № 5004; витяг № 1462/ 09 № 6310137200:02:022:0503 за адресою: вул. Котл ова, 123, площею 494 кв.м, зареєстров аний від 11.06.2009р. № 3161; - витяг № 848/10 № 631 0137200:01:031:0007 за адресою: майдан Прив окзальний, 2, площею 12543 кв.м, заре єстрований від 05.05.2010р. № 1964 (а.с. 136-144) .
Як вбачається з зазначених витягів з технічної докумен тації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки фа ктично Харківською дирекціє ю УДППЗ «Укрпошта» занижено земельний податок в 2009р. на 33691 г рн., а не на 70743,77 грн., в 2010р. на 8945 грн. , а не на 27345,12 грн., як зазначено в акті перевірки.
СДПІ по роботі з ВПП у м. Харк ові необґрунтовано встановл ено суми заниження земельног о податку в 2009р. в розмірі 70743,77 гр н. та в 2010р. в розмірі 27345,12 оскільк и здійснений податковим ор ганом розрахунок не відпові дає даним про грошову оцінку зазначену у довідках "Дані д ержавного земельного кадаст ру", "Витяг з технічної докумен тації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ", по зивачем здійснено розрахуно к земельного податку виходяч и з зазначеної грошової оцін ки з моменту отримання таког о витягу.
Частиною 2 ст.71 КАС України пе редбачено, що в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єкта владних повнова жень обов'язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.
Відповідач не надав суду до казів отримання іншої оцінки земельних ділянок на підста ві якої розраховане податков е зобов' язання, не довів пра вомірності та обґрунтованос ті мотивів винесення спірног о податкового повідомлення-р ішення. Вчинення відповідаче м дій по самостійному розрах унку грошової оцінки земельн их ділянок для визначення по даткового зобов' язання не ґ рунтується на вимогах чинног о законодавства.
Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.
Враховуючи викладене, коле гія суддів відзначає, що суд п ершої інстанції дійшов вичер пних юридичних висновків щод о встановлення обставин спра ви і правильно застосував до спірних правовідносин сторі н норми матеріального та про цесуального права.
Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Спе ціалізованої державної пода ткової інспекції по роботі з великими платниками податкі в у м. Харкові залишити без за доволення.
Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 14.12.2011р. по справі № 2а-12965/11/ 2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.
Головуючий суддя Філатов Ю.М.
Судді Тацій Л.В.
Водолажс ька Н.С.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2012 |
Оприлюднено | 29.03.2012 |
Номер документу | 22153423 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Тацій Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні