Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 березня 2012 р. № 2-а- 16486/11/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панов а М.М.,
за участю:
секретаря судового засіда ння - Каряки С.Г.,
представників сторін:
позивача - Зінченка В.І.,
відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові адмініст ративну справу за позовом
Красноградської міжрайо нної державної податкової ін спекції Харківської області
до Приватного підприємства "Вітафон"
про стягнення податкового бо ргу ,
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окруж ного адміністративного суду звернулась Красноградська міжрайонна державна податко ва інспекція Харківської обл асті, з адміністративним поз овом до Приватного підприєм ства "Вітафон", в якому просить суд стягнути з відповідача з аборгованость перед бюджето м у розмірі 452600,55 гривень.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив позов задовольни ти за викладених у ньому підс тав.
Відповідач, який належним ч ином повідомлений, відповідн о до ч. 8 ст. 35 КАС України, шляхом направлення повісток з пошт овими повідомленнями за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, про дат у, час і місце судового розгля ду в судове засідання не приб ув, причину неявки суду не пов ідомив, заяву про розгляд спр ави за його відсутності та за перечень проти позову не над авав.
Розглянувши відомості про належне повідомлення відпов ідача про дату час та місце ро згляду справи, заслухавши ду мку представника позивача пр о можливість розгляду справи за відсутності сторін, суд ві дповідно до ст.35 КАС України в важає відповідача належно п овідомленим про дату, час та м ісце судового засідання та в важає за можливе продовжити розгляд справи за його відсу тності на підставі наявних у ній доказів, відповідно до с т. 128 КАСУ.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріа ли справи, суд приходить до ви сновку, що позов підлягає зад оволенню з наступних підстав .
Суд зазначає, що 01 січня 2011 рок у набув чинності Податковий Кодекс України, який встанов лює перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки ї х посадових осіб під час здій снення податкового контролю , а також відповідальність за порушення податкового закон одавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Податкового коде ксу України з 01.01.2011 року Закон У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” т а Закон України “Про систему оподаткування” втратили чин ність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України “Про систему оподаткування” , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” контроль за правильніс тю та своєчасністю справлянн я податків і зборів здійснює ться державними податковими органами та іншими державни ми органами в межах повноваж ень, визначених законами.
На підставі Закону України “Про систему оподаткування” від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники пода тків, зборів (обов' язкових п латежів) зобов' язанні сплач увати належні суми податків та зборів у встановлені зако ном терміни і це зобов' язан ня припиняється їх сплатою.
Відповідно п.3 ст. 10 Закону Ук раїни „Про державну податков у службу в Україні” органи по даткової служби контролюють своєчасність подання платни ками податків бухгалтерськи х звітів і балансів, податков их декларацій, розрахунків т а інших документів, пов'язани х з обчисленням податків, інш их платежів, а також перевіря ють достовірність цих докуме нтів щодо правильності визна чення об'єктів оподаткування і обчислення податків, Прива тне підприємство «Вітафон» з ареєстровано як юридичну осо бу виконавчим комітетом Крас ноградською районною держав ною адміністрацією Харківсь кої області 16.05.2001 року за № 1463120000000017 3.Державна реєстрація ПП «Віт афон» проведена за адресою: 6 3343,Харківська область, Красно градський район, с. Наталине, в ул. Красноармійська, буд.38, що п ідтверджується свідоцтвом п ро державну реєстрацію юриди чної особи, та взятий на подат ковий облік до Красноградськ ої МДПІ з 18.06.2001р. за № 696.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України правовий порядок в Україні ґрунтується на зас адах, відповідно до яких ніхт о не може бути примушений роб ити те, що не передбачено зако нодавством. Органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їхні посадові особи зобов' язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно з п.4.1.1 ст. 4 Закону Укра їни „Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” від 21.12.2000 року, № 2181-ІІІ платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій де кларації.
На підставі п. 5.1 ст. 5 Закону Ук раїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві д 21.12.2000 року податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації. Заз начене податкове зобов' яза ння не може бути оскаржене пл атником податків в адміністр ативному або судовому порядк у.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 За кону № 2181-ІІІ платник податків зобов' язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в' язання, вказаного в надан ій їм податковій декларації, на протязі десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранично го строку, передбаченого п.4.1.4. ст. 4 Закону №2181-ІІІ, для надання податкової декларації. В п.п. 5.4.1, п. 5.4 ст.5 вказаного Закону заз начається, що узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена платником податк ів у строки, визначені ст. 5, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків.
Як свідчать матеріали спра ви, платник податків надав до Красноградської МДПІ декла рації з податку на на додану в артість , а саме:
- декларація № 9959 від 19.08.200 9 року ;
- декларація № 1933 від 22.03.201 0 року;
- декларація №3395 від 19.04.2010 року ;
- декларація № 4791 від 19.05.201 0 року;
- декларація № 5208 від 17.06.201 0 року;
- декларація № 6902 від 20.07.201 0 року ;
- декларація № 8106 від 18.08.201 0 року;
- декларація № 9909 від 19.10.201 0 року;
- декларація № 11585 від 20.12.20 10 року;
- декларація № 13021 від 19.01.20 11 року ;
- декларація № 12369 від 20.10.20 11 року;
Також, платник податків над ав до Красноградської МДПІ декларації з податку на приб уток , а саме:
- декларація № 4224 від 6.05.2010 року;
- декларація № 5865 від 09.08.201 0 року.
Також, платник податків над ав до Красноградської МДПІ уточнюючий розрахунок розр ахункок з податку на додану в артість у зв»язку з виправле нням самостійно виявлених по милок, а саме:
- розрахунок № 8468 від 22.09.201 0 року.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” контроль за правильніс тю та своєчасністю справлянн я податків і зборів здійснює ться державними податковими органами та іншими державни ми органами в межах повноваж ень, визначених законами.
Представником позивача у с удовому засіданні підтвердж ено, що працівниками Красног радською міжрайонної держав ної податкової інспекції Хар ківської області було прове дено невиїзна позопланова пе ревірка приватного підприєм ства «Вітафон» з питань прав ових відносин з ТОВ «Промтех континентальінвест» за пері од з 01.05.2006 року по 31.01.2007 року. За рез ультатами перефірки складен о акт від 24.07.2008 року № 758/23/30773607 про ре зультати невиїзної позаплан ової перевірки ПП «Вітафон» з питань правових відносин Т ОВ «Промтехконтинентальінв ест» за період 01.05.2006 року по 03.01.2007 р оку від 24.07.2008 року № 758/23/30773607.
На підставі зазначеного ак ту Начальником Красноградсь кою міжрайонної державної по даткової інспекції Харківсь кої області прийнято податко ве повідомлення-рішення № 00002623 00/0 від 07 серпня 2008 р. про визначен ня податкового зобов' язанн я з податку на прибуток в розм ірі 249714 грн. грн., з яких за основ ним платежем 166476 грн., штрафні (ф інансові) санкції 83238 грн. та №0000 252300/0 від 07 серпня 2008 року про визн ачення податкового зобов' я зання з податку на додану вар тість в розмірі 198017 грн. грн., з яких за основним платежем 13211 г рн., штрафні (фінансові) санкці ї 66006 грн.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 ви щезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' яза ння в установлені строки, под атковий орган надсилає таком у платнику податків податков і вимоги.
12 жовтня 2009 р. Красноградсько ю міжрайонною державною пода тковою інспекцією Харківськ ої області було винесено ріш ення про стягнення коштів та продаж інших активів платни ка податків в рахунок погаше ння його податкового боргу.
У зв' язку з несплатою забо ргованості Красноградською міжрайонною державною подат ковою інспекцією Харківсько ї області винесено першу под аткову вимогу № 1/78 від 10.08.2011 року , та другу податкову вимогу № 2 /91 від 10.09.2011 року.
12.10.2011 р. податковим органом пр ийнято рішення № 17 про опис ма йна відповідача в податкову заставу, яке направлено відп овідачу.
Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України “Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми”від 21.12.2000, № 2181-III (В редакції, чин ній на момент виникнення бор гу) контролюючий орган зобов 'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язан ня платника податків у разі я кщо: а) платник податків не под ає у встановлені строки пода ткову декларацію; б) дані доку ментальних перевірок резуль татів діяльності платника по датків свідчать про заниженн я або завищення суми його под аткових зобов'язань, заявлен их у податкових деклараціях; в) контролюючий орган внаслі док проведення камеральної п еревірки виявляє арифметичн і або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які п ризвели до заниження або зав ищення суми податкового зобо в'язання.
Згідно п. 17.1 ст. 17 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами”штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства наклад аються на платника податків у розмірах, визначених цією с таттею, крім штрафних санкці й за порушення валютного зак онодавства, що встановлюютьс я окремим законодавством. Шт рафні санкції накладаються к онтролюючими органами, а у ви падку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нар аховуються та сплачуються пл атником податків. Платник по датків, що не подає податкову декларацію у строки, визначе ні законодавством, сплачує ш траф у розмірі десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян за кожне таке неп одання або її затримку. Для фі зичних осіб, які займають пос ади, що підпадають під визнач ення суб'єктів корупційних д іянь відповідно до закону, за неподання або несвоєчасне п одання декларації про доходи таких фізичних осіб, отриман их протягом зайняття такої п осади, штраф застосовується у розмірі тридцяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян за кожне таке непода ння або її затримку.
Податковий борг відповіда ча становить 452600,55 грн. в т.ч: осно вний платіж - 166425,18 грн., штрафн і санкції - 83240,00 грн., нарахован о пені - 70,19 грн.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України правовий порядок в Україні ґрунтується на зас адах, відповідно до яких ніхт о не може бути примушений роб ити те, що не передбачено зако нодавством. Органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їхні посадові особи зобов' язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” втратив чи нність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податків, виникли д о набрання чинності Податков им Кодексом України, суд прих одить до висновку, що в даному випадку разом з нормами Пода ткового Кодексу України слід також застосовувати норми З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”.
Згідно п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 ро ку № 2755-VІ платник податків зобо в' язаний сплачувати податк и та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м та законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 ст.54 Податкового к одексу України передбачено, що крім випадків, передбачен их податковим законодавство м платник податків самостійн о обчислює суму податкового та/або грошового зобов' язан ня та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом. Така сума грош ового зобов' язання та/або п ені вважається узгодженою.
Згідно п.п.14.1.175. п.14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України: податк овий борг - сума узгодженого грошового зобов' язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплач еного платником податків у в становлений цим Кодексом стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов ' язання.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового к одексу України: у разі коли пл атник податків не сплачує уз годженої суми грошового зобо в' язання в установлені зако нодавством строки, орган дер жавної податкової служби над силає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеном у для надсилання (вручення) по даткового повідомлення - рі шення.
На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не п огашена.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Красноградської міжрайо нної державної податкової ін спекції Харківської області до Приватного підприємства "Вітафон" про стягнення пода ткового боргу- задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підп риємства "Вітафон" (адреса: 63343, Х арківська область, Красногра дський район, с.Наталине, вул. Красноармійська, б.38, код 30773607) на користь Красноградської між районної державної податков ої інспекції Харківської обл асті (адреса: 63304, Харківська об ласть, м. Красноград, вул. Коро ленко, 85, код 22706077) заборгованіст ь перед бюджетом у розмірі 452 600 (чотириста п'ятдесят дві тис ячі шістсот) грн. 55 коп.
Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.
У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.
У повному обсязі постанова виготовлена 19 березня 2012 рок у.
Суддя Панов М .М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2012 |
Оприлюднено | 02.04.2012 |
Номер документу | 22225170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні