Постанова
від 27.03.2012 по справі 2а-5179/11/0170/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 березня 2012 р. Справа №2а-5179/11/0170/10

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшо вої А.М.,

при секретарі судового зас ідання - Левченко Д.С.,

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1, до віреність від 01.03.2012 року,

від відповідача - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Армянського мі ського центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Армянський міський цен тр зайнятості звернувся до О кружного адміністративного суду АР Крим із адміністрати вним позовом до ОСОБА_2 пр о стягнення незаконно виплач еної допомоги по безробіттю в розмірі 7398,37 гривень.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 06.05.2011 року відкрито провадженн я по справі, закінчено підгот овче провадження та справу п ризначено до судового розгля ду, про що сторони повідомлен і належним чином та завчасно .

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і з підстав, викладених в адмі ністративному позові, вказав ши, що на час розгляду справи з аборгованість відповідачем у добровільному порядку не с плачена.

Відповідач в судовому засі данні заперечував проти задо волення адміністративного п озову, пояснив, що відповідно до наказу № 81/1-к від 06.10.2009 року він був звільнений з ТОВ "Птицеко мплекс-Агро" за власним бажан ням з 06.10.2009 року, тому на час пере бування на обліку у центрі за йнятості не був працевлаштов аним та не отримував доходів від трудової діяльності, у зв 'язку з чим вважає, що допомога по безробіттю виплачена нез аконно.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та відпові дача, дослідивши подані доку менти та матеріали справи, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, судом вста новлене наступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 34 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття" № 1533-III від 02.03.2000 року забезп ечення збору страхових внеск ів, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язк ів Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття (да лі Фонд).

Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випа док безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 ро ку функції робочих органів в иконавчої дирекції Фонду пок ладаються на центр зайнятост і Автономної Республіки Крим , обласні, Київський і Севасто польський міські, районні, мі ськрайонні, міські та районн і у містах центри зайнятості .

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України "Про зайнятість насе лення" № 803-XII від 01.03.1991 року, статте ю 18 якого встановлено, що для р еалізації державної політик и зайнятості населення, проф есійної орієнтації, підготов ки і перепідготовки, працевл аштування та соціальної підт римки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визна чається Кабінетом Міністрів України, створюється держав на служба зайнятості, діяльн ість якої здійснюється під к ерівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кри м, обласних, Київського та Сев астопольського міських, райо нних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів з айнятості, центрів організац ії професійного навчання нез айнятого населення і центрів професійної орієнтації насе лення, інспекцій по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення.

Отже, судом встановлено, що Армянський міський центр зай нятості являється установою Державної служби зайнятості , та підпорядковується Мініс терству праці та соціальної політики Автономної Республ іки Крим, яке відповідно до пу нкту 1 Положення про Міністер ство праці та соціальної пол ітики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постан овою Ради Міністрів Автоно мної Республіки Крим від 13.06.2005 р оку № 249 являється республікан ським органом виконавчої вла ди.

Судом встановлено, що Армян ський міський центр зайнятос ті, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фіз ичними та юридичними особами являється органом виконавчо ї влади та, відповідно, суб' є ктом владних повноважень.

Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 Зак ону України "Про зайнятість н аселення" № 803-XII від 01.03.1991 року, від повідно до якого Державна сл ужба зайнятості має право в у становленому законодавство м порядку подавати громадяна м допомогу по безробіттю та м атеріальну допомогу по безро біттю, припиняти і відкладат и їх виплати.

Відповідно до п. 6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття", зат вердженим Постановою Ка бінету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357, якщо відом ості про доходи є недостовір ними з вини особи, центри зайн ятості припиняють відповідн і виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стяг уються з такої особи відпові дно до пункту 7 цього Порядку.

Відповідно до п. 7 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття" зат вердженим Постановою Ка бінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 у разі відм ови особи повернути кошти аб о відмови роботодавця відшко дувати кошти, а також у разі не повернення (невідшкодування ) їх у встановлений строк стяг нення таких коштів здійснюєт ься у судовому порядку відпо відно до законодавства.

Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття" сам е у судовому порядку, визначе на також статтею 39 зазначеног о Закону.

Таким чином, судом встановл ено, що Армянський міський це нтр зайнятості, являючись су б' єктом владних повноважен ь, відповідно до законодавст ва має право подавати до суду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнен ня з громадян безпідставних виплат у вигляді допомоги по безробіттю.

Суд зазначає, що відповідно до ст.6 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття" право на матер іальне забезпечення на випад ок безробіття (далі - забезпеч ення) та соціальні послуги ма ють застраховані особи.

Судом встановлено, що ОСО БА_2 відповідно до даних пер сональної картки № НОМЕР_1 відноситься до застрахован их осіб, які мають право на мат еріальне забезпечення.

Таким чином, судом встановл ено, що відповідач відповідн о до ст.6 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття" має право на м атеріальне забезпечення на в ипадок безробіття та соціаль ні послуги.

Згідно зі ст.25 Закону Україн и "Про зайнятість населення" д ержава створює умови незайня тим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та за безпечує їм виплату в устано вленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забез печення на випадок безробітт я визначаються Законом Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття".

Згідно зі ст.7 Закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття" одни м з видів забезпечення за цим Законом є допомога по безроб іттю, у тому числі одноразова її виплата для організації б езробітним підприємницької діяльності.

Відповідно до п.1 ст.22 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я" застраховані особи, визнан і у встановленому порядку бе зробітними, які протягом 12 міс яців, що передували початку б езробіття, працювали на умов ах повного або неповного роб очого дня (тижня) не менше 26 кал ендарних тижнів та сплачувал и страхові внески, мають прав о на допомогу по безробіттю з алежно від страхового стажу.

Згідно з п.3 ст. 22 Закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття" доп омога по безробіттю виплачує ться з 8 дня після реєстрації з астрахованої особи в установ леному порядку в державній с лужбі зайнятості.

Судом встановлено, що ОСО БА_2 перебував на обліку як б езробітний у Армянському мі ському центрі зайнятості у п еріод з 01.01.2010 року до 26.12.2010 року, що підтверджується реєстрацій ною персональною карткою № НОМЕР_1 (а.с. 6).

Судом встановлено, що ОСО БА_2 01.01.2010 року надав заяву до А рмянського міського центру з айнятості про відсутність ро боти, зарплатні та інших дохо дів, зобов' язання у випадку працевлаштування, укладення договору цивільно-правового характеру та іншої діяльнос ті, яка надає дохід, повідомит и Армянський міський центр з айнятості.

У заяві від 01.01.2010 року ОСОБА _2 вказав, що просить надати с татус безробітного з виплато ю допомоги по безробіттю від повідно до Законів України "П ро зайнятість населення" та "П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття до виріш ення питання про її працевла штування".

Суд зазначає, що у витягу із наказів "Про прийняття рішен ь службою зайнятості, передб ачених Законами України "Про зайнятість населення", "Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття" та нормативн ими актами щодо їх застосува ння" від 13.01.2011 року зазначено, що наказом від 04.01.2010 року № НТ100104 О СОБА_2 надано статус безроб ітного з 01.01.2010 року; наказом від 04.01.2010 року № НТ100104 відповідачу пр изначено допомогу по безробі ттю як застрахованій особі з алежно від страхового стажу відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття" та п.2.1 "Порядку наданн я допомоги по безробіттю, у то му числі одноразової її випл ати для організації безробіт ними підприємницької діяльн ості" з 01.01.2010 року по 26.12.2010 року; нак азом від 04.01.2010 року № НТ100104 скороч ено виплату допомоги по безр обіттю у зв'язку зі звільненн ям безробітного з останнього місця роботи за власним бажа нням без поважних причин від повідно до пп. "1" п. 5 ст. 31 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття " та пп. 1 п. 5.3. "Порядку надання до помоги по безробіттю, у тому ч ислі одноразової її виплати для організації безробітним и підприємницької діяльност і" на строк 90 к.д. з 01.01.2010 року по 31.03.20 10 року; наказом від 01.04.2010 року № Н Т100401 розпочато (поновлено) випл ату допомоги по безробіттю з 01.04.2010 року.

Судом встановлено, що наказ ом Армянського міського цент ру зайнятості № НТ101231 від 31.12.2010 ро ку була припинена виплата до помоги по безробіттю ОСОБА _2 у зв'язку із закінченням ст року виплати відповідно до п п. "12" п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" з 27.12.2010 року.

Як свідчать матеріали спра ви, під час перебування на обл іку в Центрі зайнятості та от римання допомоги по безробіт тю, ОСОБА_2 знаходився у тр удових відносинах з ТОВ "Птиц екомплекс-Агро" в період з 28.07.2009 року по 22.03.2010 року. Відповідач н е повідомив спеціалістів цен тру зайнятості, внаслідок чо го незаконно отримав допомог и по безробіттю за період з 01.01. 2010 року по 26.12.2010 року в сумі 7398,37 гри вень.

Відповідно до абз. 1 п. З ст. 36 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття" сума виплаченого за безпечення відповідачу внас лідок умисного невиконання н им своїх обов'язків та зловжи вання ними підлягає стягненн ю з цієї особи відповідно до з аконодавства України з момен ту виникнення обставин, що вп ливають на умови виплати їй з абезпечення та надання соціа льних послуг.

Згідно з п 6, та п.7 Порядку роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття" затв ердженим Постановою Каб інету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357 у разі вста новлення центром зайнятості належності безробітної особ и до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та по вертає суму незаконно отрима ного матеріального забезпеч ення і вартості наданих посл уг з моменту виникнення обст авин, що впливають на умови ма теріального забезпечення та надання соціальних послуг. Я кщо відомості про доходи є не достовірними з вини особи, це нтри зайнятості припиняють в ідповідні виплати, а суми зді йснених з дня призначення ви плат стягуються з такої особ и відповідно до пункту 7 цього Порядку. Рішення про поверне ння коштів особою та відшкод ування приймається директор ом центру зайнятості і оформ ляється наказом. Повернення коштів особою здійснюється п ротягом 10 робочих днів після о знайомлення під особистий пі дпис з прийнятим рішенням пр о повернення коштів. У разі ві дмови особи повернути кошти або у разі неповернення (неві дшкодування) їх у встановлен ий строк стягнення таких кош тів здійснюється у судовому порядку відповідно до законо давства.

Суд зазначає, що відповідно до п.1 ч.1 ст.31 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" виплата д опомоги по безробіттю припин яється у разі працевлаштува ння безробітного.

Відповідно до наказу № НТ110106 від 06.01.2011 року ОСОБА_2 зобов' язано повернути кошти у вста новленому порядку відповідн о до п. 6.14 Порядку надання допом оги по безробіттю, у тому числ і одноразової її виплати для організації безробітними пі дприємницької діяльності, за твердженого наказом Мінпрац і та соціальної політики Укр аїни від 20.11.2000 року № 307.

Наказом від 06.01.2011 року № НТ110106 ОСОБА_2 був знятий з обліку в ідповідно до п. 20 "Порядку реєс трації, перереєстрації та ве дення обліку громадян, які шу кають роботу, і безробітних" у зв'язку з виявленням факту по дання недостовірних даних, щ о мало місце під час одержанн я допомоги по безробіттю, або неповідомлення ДСЗ про виїз д за межі України з метою прац евлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямован ої на отримання прибутку від повідно до абзацу 14 пп. 20 Порядк у з 04.01.2011 року.

Як свідчить акт № 89 розсліду вання страхових випадків та обґрунтованості виплат мате ріального забезпечення відп овідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" від 08.12.2010 рок у за результатами розслідува ння зроблений висновок, що ОСОБА_2 дійсно перебував у т рудових відносинах на час от римання допомоги по безробіт тю, є необхідним знятті з облі ку ОСОБА_2 за обман центру зайнятості відповідно з абз ацом 14 п.п. 1 п. 20 Порядку з відшко дуванням незаконно отримано ї допомоги по безробіттю за п еріод з 01.01.2010 року по 26.12.2010 року.

Посилання відповідача на н аказ № 81/1-к від 06.10.2009 року про звіл ьнення з ТОВ "Птицекомплекс-А гро" за власним бажанням з 06.10.2009 року як на підтвердження тог о, що він не перебував у період знаходження на обліку у цент рі зайнятості в трудових від носинах з ТОВ "Птицекомплекс -Агро", суд не може прийняти до уваги, оскільки під час розгл яду справи встановлено, що да ний наказ був виготовлений п ідприємством у результаті зв ернення позивача до суду та п ісля проведення Армянським м іським центром зайнятості ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни "Про загальнообов'язкове д ержавне страхування на випад ок безробіття" та прийняття н аказу № 1 від 06.01.2011 року "Про повер нення коштів, сплачених як до помога по безробіттю", тобто д аного наказу не існувало у пе ріод отримання позивачем доп омоги по безробіттю. Окрім то го, матеріалами справи підтв ерджується, що ОСОБА_2 був прийнятий на роботу з 28.07.2009 рок у на підставі наказу № 58- к від 2 8.07.2009 року "По особовому складу" (а.с.13). При оформленні на роботу трудову книжку не надавав, за час роботи йому було нарахов ана зарплата в розмірі: 275,00 гри вень - за липень, 707,00 гривень - за серпень, 707,00 гривень - за вересе нь, з жовтня 2009 року ОСОБА_2 н е виходив на роботу, тому у під приємства не було можливості оформити його звільнення до кументально, у зв'язку з чим в березні 2010 року при проведенн і інвентаризації був виявлен ий факт тривалої відсутності працівника ОСОБА_2, внасл ідок чого він був звільнений на підставі наказу № 26-к від 22.03. 2010 року без внесення відповід ного запису до трудової книж ки, бухгалтерія нарахувала ОСОБА_2 кошти за невикорист ану відпустку в період робот и з 28.07.2009 року по 22.03.2010 року в розмі рі 95,00 гривень, вказана сума бул а відображена в звітності ТО В "Птицекомплекс-Агро" за І ква ртал 2010 року, що підтверджуєть ся поясненнями підприємства до прокурора м. Армянська від 17.03.2011 року (а.с. 32), а також копіями наказів підприємства про пр ийняття та звільнення ОСОБ А_4 (а.с. 13,14) та витягом з інформ аційного листу обміну між Де ржавним центром зайнятості т а Державною податковою адмін істрацією України за І кварт ал 2010 року (а.с. 9-100. При цьому суд в раховує, що наказ ТОВ "Птицеко мплекс-Агро" № 26-к від 22.03.2010 року "П о особовому складу", яким ОС ОБА_2 звільнений за ст. 38 КЗпП України, за власним бажанням з 22 березня 2010 року, не скасован ий та відповідає відомостям відображеним підприємством , що наявні у податкового орга ну. Данні обставини спростов ують твердження позивача про відсутність трудових правов ідносин із ТОВ "Птицекомплек с-Агро" у період з 01.01.2010 року по 22.03 .2010 року, тобто у період постано ви на облік у центр зайнятост і та отримання допомоги по бе зробіттю.

Таким чином, в період отрима ння допомоги по безробіттю ОСОБА_2 був працевлаштован ий та отримував зарплату від ТОВ "Птицекопмлекс-Агро", що є порушенням законодавства та підставою для стягнення з ві дповідача суми незаконно вип лаченої йому допомоги по без робіттю. При цьому для врахув ання ОСОБА_2 як особи, яка п рацевлаштована, не має значе ння фактичне отримання нарах ованої йому заробітної плати .

Судом встановлено, що відпо відачем до теперішнього часу кошти в сумі 7398,37 гривень до Арм янського міського центру зай нятості не повернені, тому по зовні вимоги являються обґру нтованими та підлягають задо воленню у повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться, тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.

Під час судового засідання , яке відбулось 27.03.2012 року, були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову с кладено 28.03.2012 року.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_2 суму незаконно отриманого матері ального забезпечення в періо д безробіття у розмірі 7398 (сім т исяч триста дев'яносто вісім ) гривень 37 копійок на користь Армянського міського центру зайнятості - ЄДРПОУ 20742264, МФО 824026, банк: ГУ ДК в АР Крим м. Сімферо поль на р/р 37178001000458.

Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ку дряшова А.М.

Дата ухвалення рішення27.03.2012
Оприлюднено02.04.2012
Номер документу22234206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5179/11/0170/10

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 16.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 27.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні