Постанова
від 27.02.2012 по справі 2а-1604/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 27 лютого 2012 року                     письмове провадження           № 2а-1604/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Арсірія Р.О. розглянувши адміністративну справу

за позовом

 Прокурора Печерського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва

до

 Приватного підприємства "Каррера-Україна"

про

 стягнення податкової заборгованості у розмірі 136 310,64грн.

Позивач в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва звернувся до адміністративного суду з позовом про стягнення з відповідача податкового боргу по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в розмірі 136 310,64 грн.

Відповідно до ст.121 Конституції України, представництво інтересів держави в суді покладено на органи прокуратури України.

У відповідності до п.6) ч. 2 ст. 20, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб. Підставною представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або державою.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, податковий борг перед Державним бюджетом України виник у зв'язку з порушенням відповідачем законодавчих норм у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідач проти позову заперечував, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

03.11.2009 р. до суду надійшло клопотання Приватного підприємства "Каррера-Україна" про зупинення провадження у справі у зв'язку з тим, що ним подано адміністративний позов про скасування податкових повідомлень-рішень та актів перевірки Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва, за якими у даній справі позивач просить суд стягнути податкову заборгованість. Ухвалою суду від 03.11.2009 р. зазначене клопотання було задоволено, зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням суду у справі № 2а-12431/09/2670 за позовом Приватного підприємства "Каррера-Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про скасування рішень суб'єкта владних повноважень та зобов'язано сторін надати суду відомості про набрання законної сили рішенням у справі № 2а-12431/09/2670.

Судом звернуто увагу на невиконання позивачем вимог ухвали суду про зупинення провадження у справі від 03.11.2009 р. щодо надання відомостей про набрання законної сили рішенням у справі № 2а-12431/09/2670.

25.01.2012 р. провадження у справі було поновлено.

В судове засідання 20.02.2012 р. відповідач не прибув, хоча й був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які  беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи зазначене, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Приватне підприємство "Каррера-Україна" зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією і є платником податків (код ЄДРПОУ 32851637).

Державними районними податковими інспекціями міст Полтави, Харкова та Дніпропетровська в 2007-2008 р.р. були проведені перевірки залів гральних автоматів, що належать відповідачу, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, в результаті яких виявлені порушення законодавчих вимог, а саме: п. 1,2 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сферах торгівлі, громадського харчування та послуг"; п.29. ст.9, абз.7 ст.14 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності"; ст.5, ч.1 ст.7 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності"; п.2,3 Порядку обліку доходів фізичних осіб у гральних закладах та персоніфікації таких осіб"; абз.2 п.6 Постанови Кабінету Міністрів України "Про терміни переведення СПД на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням РРО"; п.4.1. Постанови Кабінету Міністрів України "Про терміни дії ліцензії на проведення певних видів господарської діяльності, розмір і порок зарахування плати за її видачу", про складені відповідні акти: від 17.04.2007 р. № 002086/265505852307; від 18.04.2007 р. №№ 002080/265505862307, 002100/265505872307, 002096/265505882307, 002090/265505892307; від 31.07.2007 р. №№ 011061/265510082307, 0111061/265510092307, 011174/265510102307, 011087/265510112307, 011060/265510122307, 011107/2655:0132307, 011142/265510142307, 011150/265510152307, 011156/265510162307, 011157/265510172307, 011168/265510182307, 011175/2655 10192307, 011179/265510202307, 011184/265510212307, 011187/265510222307, 011189/265510232307, 011196/265510242307, 011133/265510252307; від 01.08.2007 р. № 011226/265510532307; від 28.08.2007 р. №№ 012150/265510572307, 012123/265510582307, 012130/265510592307, 011840/265510602307, 012137/265510612307, 012006/265510622307; від 25.08.2007 р. №№ 011940/265510642307, 011019/265510652307, 011999/265510662307, 012016/265510672307, 012013/265510692307, 012010/265510702307, 012007/265510712307, 011887/265510722307, 011857/265510732307, 011923/265510742307, 011931/265510752307, 012023/265510762307, 012002/265510772307; від 26.08.2007 р.                  №№ 012067/265510782307, 012070/2655-0792307, 012042/265510802307, 012062/265510812307, 012073/265510822307, 012059/265510832307, 012048/265510842307, 012054/265510852307, 012065/265510862307, 012057/265510872307, 012039/265510882307, 012036/265510892307, 012051/265510902307, 012033/265510912307; від 27.08.2007 р. №№ 011984/265510952307, 012108/265510962307, 012114/265510972307, 013083/265510382307, 012080/265510992307, 012113/265511002307, 012095/265511022307, 012098/265511032307, 012031/265511042307, 012105/265511052307, 012101/265511062307, 011958/265511072307, 012030/265511082307, 012092/265511092307, 012090/265511102307, 012087/265511112307, 012116/265511122307; від 29.08.2007 р. №№ 012158/265511442307, 012132/265511452307, 012145/265511462307, 012166/265511472307, 012174/265511482307, 012049/265511492307, 012022/265511502307, 011970/265511512307, 012152/265511522307; від 30.08.2007 р. №№ 012187/265511532307, 011843/265511542307, 012190/265511552307, 012117/265511562307, 011973/265511572307, 012193/265511582307, 012179/265511592307, 012032/265511602307, 012162/265511612307, 012198/265511622307, 012199/265511632307, 012041/265511642307, 012180/265511652307, 012135/265511662307; від 31.08.2007 р. №№ 012214/265511682307, 012196/265511692307, 012208/265511702307, 012215/265511712307, 012168/265511722307, 012202/265511732307, 012184/265511742307, 012183/265511752307; від 07.03.2008 р. №№ 018764/265505632305, 018775/265505642305, 018788/265505652305, 018760/265505662305, 018769/265505762305, 018756/265505682305, 018782/265505692305, 018752/265505702305; від 16.04.2008 р. № 020311/265506422305; від 02.04.2008 р. №№ 019663/265506432305, 019655/265506442305, 019679/265506452305, 019678/265506462305, 019671/265506472305, 019660/265506482305, 019521/265506492305, 019437/265506502305, 019419/265506512305, 019485/265506522305, 019669/265506132305, 019651/265506542305, 019623/265506552305, 019601/265506562305, 019643/265506572305, 019633/265506582305, 019553/265506592305, 019619/265506602305, 019578/265506612305, 019570/265506622305, 019667/265506632305, 019685/265506642305, 019657/265506652305; від 09.04.2008 р. № 019990/265507042305; від 07.04.2008 р. № 019879/265507052305; від 04.04.2008 р. №№ 019795/265507072305, 019801/265507082305, 019812/265507092305, 019805/265507102305; від 23.04.2008 р. №№ 003229/265507522305, 003229/265507522305, 003232/265507532305; від 17.05.2008 р. №№ 00005186/265508212305; від 26.05.2008 р. №№ 021541/265509402305, 021547/265509412305, 021548/265509422305, 021532/265509432305, 021141/265509442305, 021508/265509452305, 021526/265509462305; від 04.06.2008 р. №№ 021857/265509472305, 021850/265509482305, 021854/265509492305, 021846/265509502305, 021861/265509512305; від 31.05.2008 р. №№ 0001722/265509552305, 0001723/265509562305; від 30.05.2008 р. №№ 0001719/265509572305, 0001721/265509582305.

На підставі зазначених актів перевірок, Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва стосовно відповідача були винесені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С": від 05.06.2007 р. №№ 5862307, 5872307, 5882307, 5892307, 5902307, 5912307, 5922307, 5932307, 5942307, 5952307; від 04.09.2007 р. №№ 10052307, 10062307, 10072307, 10092307, 10102307, 10112307, 10122307, 10132307, 10142307, 10152307, 10162307, 10172307, 10182307, 10192307, 10202307, 10212307, 10222307; від 06.09.2007 р. №№ 10082307; від 11.09.2007 р. № 10382307; від 11.09.2007 р. №№ 10422307, 10432307, 10442307, 10452307, 10462307, 10482307, 10502307, 10512307, 10522307, 10532307, 10552307, 10562307, 10572307, 10582307, 10592307, 10602307, 10612307, 10622307, 10632307, 10642307, 10652307, 10662307, 10672307, 10682307, 10692307, 10702307, 10712307, 10722307, 10732307, 10742307, 10752307, 10762307, 10772307; від 14.09.2007 р. №№ 10802307, 10812307, 10822307, 10832307, 10842307, 10862307, 10872307, 10882307, 10892307, 10902307, 10912307, 10922307, 10932307, 10942307, 10952307, 10962307, 10972307; від 21.09.2007 р. №№ 11252307, 11262307, 11272307, 11282307, 11292307, 11302307, 11312307, 11322307, 11332307, 11342307, 11352307, 11362307, 11372307, 11382307, 11392307, 11402307, 11412307, 11422307, 11432307, 11442307, 11452307, 11462307, 11472307, 11492307, 11502307, 11512307, 11522307, 11532307, 11542307, 11552307, 11562307; від 14.04.2008 р. №№ 5152305, 5162305, 5222305, 5212305, 5202305, 5192305, 5182305, 5172305; від 07.05.2008 р. №№ 5902305, 5912305, 5922305, 5932305, 5942305, 5952305, 5962305, 5972305, 5982305, 5992305, 6002305, 6012305, 6022305, 6032305, 6042305, 6052305, 6062305, 6072305, 6082305, 6092305, 6102305, 6112305, 6122305, 6212305; від 19.05.2008 р. №№ 6492305, 6502305, 6522305, 6532305, 6542305, 6552305; від 26.05.2008 р. №№ 6902305, 6912305, 6922305; від 09.06.2008 р. № 7592305; від 03.07.2008 р. №№ 8832305, 8842305, 8852305, 8862305, 8872305, 8892305, 8882305, 8902305, 8912305, 8962305, 8972305, 8922305, 9012305, 9022305, 9042305, 9042305, на загальну суму 136 310,64 грн.

Відповідач, не погоджуючись з такими рішеннями податкового органу, в порядку адміністративного оскарження, звертався зі скаргами до  Державної податкової адміністрації у м. Києві та Державної податкової адміністрації України, за результатами розгляду яких, рішення були залишені без змін, а скарги –без задоволення.

Використовуючи право оскарження рішень податкових органів в судовому порядку, відповідач звернувся до адміністративного суду з позовом про скасування відповідних рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми, винесених Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.12.2009 р. у справі № 2а-12431/09/2670 за позовом Приватного підприємства "Каррера-Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про скасування рішень суб'єкта владних повноважень, у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.  

Не погоджуючи з рішенням суду першої інстанції Приватним підприємством "Каррера-Україна" була подана до апеляційного суду апеляційна скарга на зазначене рішення, за результатами розгляду якої, ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.03.2011 р. апеляційна скарга була залишена без задоволення, а постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.12.2009 р. –без змін, отже, за правилами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, набрала законної сили.

Таким чином, в судовому порядку було встановлено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми, винесені Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва, які є основою формування податкового боргу відповідача, та, відповідно, предметом дослідження по даній справі,  відповідають вимогам чинного законодавства, отже є законними.

Відповідно до ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України (далі-Кодекс).

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно  пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 Кодексу, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.57.2. ст.57 Кодексу, у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.

Згідно з п. 95.1 ст.95 Кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст.95 Кодексу, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п.95.3 ст.95 Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

Відповідно до п.95.4 ст.95 Кодексу, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 102.4. ст.102 Кодексу визначено, що у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Згідно довідки податкового органу від 01.02.2012 р. № 1610/9/24-209 станом на 31.01.2012 р. у відповідача обліковується податковий борг перед бюджетом в сумі   156 720,64 грн. Доказів сплати відповідачем зазначеної суми податкового боргу суду не надано.

Разом з тим, суд звертає увагу, що позивач не виконав вимог Податкового кодексу України в частині статей 89, 91 та не застосував до відповідача податкову заставу, а також не надав доказів наявності у відповідача грошових коштів у сумі, що підлягає стягненню та не зазначено рахунки, з яких має бути звернено стягнення на грошові кошти.  

За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем  - фізична чи юридична  особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових  експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва задовольнити.                     Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства "Каррера-Україна"  (код ЄДРПОУ 32851637) податковий борг у розмірі 156 720,64 грн.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено03.04.2012
Номер документу22255621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1604/09/2670

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні