ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 березня 2012 р. 16:43 Справа №2а-15013/11/0170/14
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Кірєєва Д.В., за учас тю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників ст орін:
від позивача - ОСОБА_1, д овіреність від 01.02.2012року;
від відповідача - ОСОБА _2, довіреність від 30.11.2010 року.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Кри мський фінансовий центр"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про визнання нечинним та ск асування податкового повідо млення-рішення №0026551501 від 13.01.2011 р оку,
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю "Кри мський фінансовий центр" (дал і - позивач) звернулось до ад міністративного суду з позов ом до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим (далі - відповідач) про ви знання нечинним та скасуванн я податкового повідомлення-р ішення №0026551501 від 13.01.2011 року.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 12.01.2012 року відкрито провадженн я по адміністративній справі , закінчено підготовче прова дження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення по суті с прави.
Представник відповідача у судове засіданні проти позо ву заперечував з підстав, вик ладених у письмових заперече ннях.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні до сис теми органів державної подат кової служби належать: Держа вна податкова адміністрація України, спеціалізовані дер жавні податкові інспекції, д ержавні податкові адміністр ації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, державні пода ткові інспекції в районах, мі стах (крім міст Києва та Севас тополя), районах у містах. Держ авна податкова адміністраці я України є центральним орга ном виконавчої влади. Держав ні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі підпорядковуються Державній податковій адміні страції України.
Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”.
Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Кримський фін ансовий центр" зареєстроване у якості юридичної особи Вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської Ради 25.08.1999 року , що підтверджується свідоцт вом про державну реєстрацію юридичної особи (Ідентифікац ійний код юридичної особи 30494561 ) (а.с.23).
Товариство з обмеженою від повідальністю "Кримський фін ансовий центр" знаходиться н а податковому обліку в Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.
Судом встановлено, що праці вниками Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі б уло проведено камеральну пер евірку податкової звітності з податку на прибуток за 2 ква ртал 2011 року.
За результатами вищенавед еної перевірки було складено акт № 14169/15-1 від 04.10.2011 року, у якому в становлено порушення п. 150.1 ст. 150 п. 3 підрозділу 4 Розділу ХХ Пе рехідних положень Податково го Кодексу України (далі - ПК У країни) (а.с.36).
На підставі зазначеного ак ту було прийнято податкове п овідомлення - рішення № 0026551501 від 14.10.2011 року про зменшення су ми від' ємного значення об' єкта оподаткування податком на прибуток за 2 квартал 2011 рок у на суму 29 363,00 грн. при переносі у рядок 06.6 «від' ємне значенн я об' єкта оподаткування поп ереднього податкового періо ду».(а.с.6).
21.10.2011 року позивачем до Держа вну податкову інспекцію в АР Крим направлено скаргу (вих. № 21/10) на податкове повідомлення № 0026551501 від 14.10.2011 року (а.с.7).
Рішенням Державної податк ової інспекції в АР Крим № 4393/10/15 -117 від 14.11.2011 року скаргу залишено без задоволення, податкове п овідомлення-рішення № 0026551501 від 14.10.2011 року залишено без змі н(а.с.8).
Не погодившись з податкови м повідомленням - рішенням № 0026551501 від 14.10.2011 року та висно вками акту перевірки позивач оскаржив їх до суду.
Вирішуючи питання щодо обґ рунтованості позовних вимог судом встановлено, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню за наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Судом встановлене, що оскар жуване податкове повідомлен ня-рішення було прийнято на п ідставі п. 54.3, ст.. 54, п. 58.1. ст. 58 ПКУ. В ідповідно до зазначеної норм и закону контролюючий орган зобов'язаний самостійно виз начити суму зменшення (збіль шення) від'ємного значення об 'єкта оподаткування податком на прибуток платника податк ів, передбачених цим Кодексо м або іншим законодавством, я кщо: дані перевірок результа тів діяльності платника пода тків свідчать про заниження або завищення суми від'ємног о значення об'єкта оподаткув ання податком на прибуток, за явлених у податкових (митних ) деклараціях, уточнюючих роз рахунках;
Суд вважає, що в даному випа дку перевіркою не було досто вірно встановлений факт зави щення суми від'ємного значен ня об'єкта оподаткування под атком на прибуток.
Зокрема, відповідач дійшов висновку, що у зв' язку із вст упом у силу розділу Ш ПК Украї ни 01.04.2011 року та відсутність у н ьому посилання на облік у дру гому кварталі 2011 року від' єм ного значення об' єкту опода ткування, крім того, що виник з а наслідками діяльності у пе ршому кварталі 2011 року у відпо відності до пункту 22.4. статті 22 Закону України “Про оподатк ування прибутку підприємств ”, до складу від'ємного значен ня другого кварталу 2011 року не включається від'ємне значен ня 2010 року.
Суд зазначає, що відповідно до підрозділу 4 Розділу XX "Пере хідні положення" ПК України, з астосування Розділу III "Подато к на прибуток підприємств" по чинається з 1 квітня 2011 року.
Відповідно до статті 3 Закон у України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 28.1 2.1994 №334/94-ВР (далі - Закон № 334/94), що дія в у 1 кварталі 2011 року, об' єкт о податкування визначений як п рибуток, який визначається ш ляхом зменшення суми скориго ваного валового доходу звітн ого періоду, визначеного згі дно з пунктом 4.3 цього Закону н а:
- суму валових витрат п латника податку, визначених статтею 5 цього Закону;
- суму амортизаційних відрахувань, нарахованих зг ідно із статтями 8 і 9 цього Зак ону.
Відповідно до пункту 5.1. стат ті 5 Закону № 334/94, валові витрати виробництва та обігу (далі - в алові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах, здійснюв аних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які пр идбаваються (виготовляються ) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діял ьності.
У пункті 22.4. Прикінцевих поло жень Закону № 334/94 передбачалос ь, що у 2011 році сума від'ємного з начення, яка відповідно до аб зацу першого цього пункту не була врахована у складі вало вих витрат, та від'ємне значен ня об'єкта оподаткування, яке виникло у 2010 році, підлягають в ключенню до складу валових в итрат у порядку, встановлено му статтею 6 цього Закону, без обмежень, встановлених цим п унктом.
У статті 6 Закону № 334/94 встанов лено, якщо об'єкт оподаткуван ня платника податку з числа р езидентів за результатами по даткового року має від'ємне з начення об'єкта оподаткуванн я (з урахуванням суми амортиз аційних відрахувань), сума та кого від'ємного значення під лягає включенню до складу ва лових витрат першого календа рного кварталу наступного по даткового року.
Судом встановлено, що 06.05.2011 по зивачем була сформована декл арація з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2011 рок у. 29.06.2011р. позивачем до ДПІ у м. Сі мферополі було подано уточне ний розрахунок податкових зо бов' язань у зв' язку з випр авленням самостійно виявлен их помилок, де у рядку 04.9. зазна чене від' ємне значення об' єкта оподаткування попередн ього податкового року у сумі 29 363,00 грн.
Відповідно до пункту 48.1. стат ті 48 далі ПК України податкова декларація складається за ф ормою, затвердженою в порядк у, визначеному положеннями п ункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
У першому кварталі 2011 року ді яв наказ Державної податково ї адміністрації України від 29 березня 2003 р. N 143, зареєстровани й у Мінюсті України 8 квітня 2003 р. за N 271/7592, яким був затверджени й Порядок складання декларац ії з податку на прибуток підп риємства. У пункті 4.1. Порядку б уло зазначено, що декларація подається платником податку до державного податкового о ргану для реєстрації протяго м 40 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) пер іоду. Пунктом 2.1 ст. 2 Порядку пе редбачено, що відповідно до п ункту 5.1 ст. 5 Закону N 2181, якщо плат ник податків самостійно вияв ляє помилки у показниках ран іше поданої податкової декла рації (з урахуванням строків давності, визначених статте ю 15 цього Закону), такий платни к податків має право надати у точнений розрахунок.
Уточнений розрахунок пода ткових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно вия влених помилок є самостійною податковою декларацією і йо го показники з моменту подач і розрахунку вважаються узго дженими і розносяться за осо бовим рахунком платника пода тку. Згідно матеріалів справи 29.06.2011 року позивачем по дана звітна нова декларація з податку на прибуток за 1 квар тал 2011 року де у рядку 04.9. зазнач ене від' ємне значення об' є кта оподаткування попереднь ого податкового року у сумі 29 363,00 грн.
На підставі наведеного суд робить висновок, що позиваче м був правомірно сформований склад об' єкту оподаткуванн я за 1 квартал 2011 року з урахува нням від'ємного значення об' єкта оподаткування попередн ього податкового року - 29 363,00 г рн.
Порядок урахування від'ємн ого значення об'єкта оподатк ування в результатах наступн их податкових періоді з 01.04.2011 вс тановлений статтею 150 ПК Украї ни, де зазначено, якщо результ атом розрахунку об'єкта опод аткування платника податку з числа резидентів за підсумк ами податкового року є від'єм не значення, то сума такого ві д'ємного значення підлягає в ключенню до витрат першого к алендарного кварталу наступ ного податкового року. Розра хунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьо х кварталів та року здійснює ться з урахуванням зазначено го від'ємного значення попер еднього року у складі витрат таких податкових періодів н аростаючим підсумком до повн ого погашення такого від'ємн ого значення.
Разом з тим пункт 3 підрозді лу 4 "Особливості справляння п одатку на прибуток підприємс тв у 2011 році" Розділу XX "Перехідн і положення" ПК України встан овлює, що пункт 150.1 статті 150 Коде ксу застосовується у 2011 році з урахуванням такого, якщо рез ультатом розрахунку об'єкта оподаткування платника пода тку з числа резидентів за під сумками першого кварталу 2011 р оку є від'ємне значення, то сум а такого від'ємного значення підлягає включенню до витра т другого календарного кварт алу 2011 року.
Розрахунок об'єкта оподатк ування за наслідками другого , другого і третього кварталі в, другого - четвертого кварта лів 2011 року здійснюється з ура хуванням від'ємного значення , отриманого платником подат ку за перший квартал 2011 року, у складі витрат таких податков их періодів наростаючим підс умком до повного погашення т акого від'ємного значення.
Відповідно до п. 46.5 ПК Україн и Державною податковою адмі ністрацією України розробле но нову форму податкової дек ларації з податку на прибуто к підприємства, яка затвердж ена наказом ДПА України від 28. 02.2011 року N 114 та зареєстрована в М іністерстві юстиції України 25 березня 2011 року за N 397/19135 (далі - н аказ N 114). Пунктом 4 наказу N 114 пер едбачено, що цей наказ набира є чинності з дня його офіційн ого опублікування. Зазначени й наказ офіційно опублікован ий 11.04.2011 в газеті "Офіційний віс ник України". Відповідно звіт ність з податку на прибуток з а податкові періоди, починаю чи з податкового періоду "II кв артал" 2011 року подається за фор мою податкової декларації, в изначеною наказом N 114. Вперше п одання податкової звітності за такою формою здійснювати меться до податкових органів з 01.07.2011 року. Виправлення самос тійно виявлених помилок, що м істяться у раніше поданих пл атником податкових декларац іях, шляхом подання нової дек ларації за минулі податкові періоди здійснюється після 0 1.07.2011 року за формою декларації , передбаченої наказом N 114 (абза ц 1 п. 50.1 ст. 50 Кодексу).
Суд не погоджується з думко ю податкового органу про те, щ о до складу другого кварталу 2011 року включається виключно від'ємне значення об'єкта опо даткування, отримане суб'єкт ами господарювання за резуль татами здійсненої господарс ької діяльності за перший кв артал 2011 без врахування від'єм ного значення, що увійшло до с кладу першого кварталу 2011 рок у з 2010 року.
Подібне тлумачення зазнач еного положення Податкового кодексу є хибним.
У даній нормі законодавець , як і раніше, під час коригува ння порядку формування розмі ру валових витрат з урахуван ням від'ємного значення у 2010 ро ці, шляхом прийняття Закону У країни від 20.05.2010 № 2275-УІ “Про внес ення змін до деяких законода вчих актів України”, визначи в особливий порядок формуван ня об' єкту оподаткування по датком на прибуток, а саме.
Дослівне тлумачення полож ень пункту 3 підрозділу 4 розді лу XX Перехідних положень ПК Ук раїни дає підстави вважати, щ о у разі наявності від'ємного значення об' єкту оподаткув ання у 1 кварталі 2011 року, то сум а такого від'ємного значення підлягає включенню до склад у витрат 2 кварталу 2011 року.
Обмеження витрат, що мають б ути враховані у складі валов их витрат 2 кварталу 2011 року, за значена законодавча норма не містить.
Відповідно до статті 4 ПК Ук раїни податкове законодавст во ґрунтується на таких прин ципах, зокрема, рівність усіх платників перед законом, нед опущення будь-яких проявів п одаткової дискримінації - за безпечення однакового підхо ду до всіх платників податкі в незалежно від соціальної, р асової, національної, релігі йної приналежності, форми вл асності юридичної особи, гро мадянства фізичної особи, мі сця походження капіталу. Згі дно до пункту 7.3. статті 7 ПК Укр аїни будь-які питання щодо оп одаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встанов люватися або змінюватися інш ими законами України, крім за конів, що містять виключно по ложення щодо внесення змін д о цього Кодексу та/або положе ння, які встановлюють відпов ідальність за порушення норм податкового законодавства.
Витрати, що не враховуються при визначенні оподаткуванн я прибутку зазначені у статт і 139 ПК України, цій перелік є ви черпним та не містить такого поняття як “від' ємне значе ння об' єкта оподаткування з а підсумками першого квартал у без врахування від'ємного з начення, що увійшло до складу першого кварталу 2011 року з 2010 р оку.”
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
З досліджених в ході судово го розгляду справи письмових доказів, пояснень представн иків сторін судом встановлен о відсутність порушень в дія х позивача норм пункту 3 підро зділу 4 розділу ХХ ПК України т а, відповідно, відсутність фа кту завищення суми від'ємног о значення об' єкта оподатку вання податком на прибуток у 2 кварталі 2011 року у розмірі 29 363, 00 грн.
З огляду на наведене, суд пр иходить до висновку про неві дповідність прийнятого відп овідачем податкового повідо млення-рішення вимогам части ни 3 статті 2 КАС України.
Із врахуванням вищевиклад ених обставин, суд вважає, що п одаткове повідомлення-рішен ня № 0026551501 від 14.10.2011 року є прот иправним, а позовні вимоги по зивача про його скасування п ідлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
У судовому засіданні 06.03.2012 ро ку оголошена вступна та резо лютивна частина постанови, з гідно зі ст. 160 КАСУ постанова с кладена у повному обсязі 07.03.2012 р оку.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити.
2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополь АР Крим № 0026551501 від 14 .10.2011 року.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Кримський фінансови й центр" (ЄДРПОУ 30494561) витрати зі сплати судового збору у сумі 34,52 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2012 |
Оприлюднено | 04.04.2012 |
Номер документу | 22281576 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні