Постанова
від 06.03.2012 по справі 0670/880/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 справа №0670/880/12  

категорія  8.3.2

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                    06 березня 2012 р.                                                              м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Майстренко Н.М.,

за участю секретаря - Гнітецької Т.Ф.,  

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Житомирі  до  Приватного підприємства "Понтій" про  припинення юридичної особи,

встановив:

Державна податкова інспекція у м. Житомирі звернулась до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "Понтій" про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те,  що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, а тому суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності його представника.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Приватне підприємство "Понтій" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради 02.06.2004 року, код ЄДРПОУ 32988900.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 09.08.2011 року державним реєстратором було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, що є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи відповідно до вимог ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Приписами п. 20.1.12 ст. 20 Податкового кодексу України визначено право органів державної податкової служби у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Чинне законодавство імперативно не визначає коло осіб, які мають право ініціювати в судовому порядку питання про припинення юридичної особи у зв'язку з внесенням інформації щодо відсутності такої особи за зареєстрованою адресою, що свідчить на користь того, що позивачу надано повноваження звертатися до суду з позовом про припинення юридичної особи з зазначеної підстави, однак таке звернення має відбуватись в установленому законом порядку.

Досліджуючи питання дотримання ДПІ у м. Житомирі порядку звернення з позовом до суду, судом враховується, що про факт такого дотримання могли б свідчити обставини, які б вказували на порушення прав органів державної податкової служби та на неможливість виконання покладених на них завдань внаслідок існування відповідної юридичної особи.  

Функції державних податкових інспекцій в Україні встановлені статтею 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", яка основною з них визначає здійснення контролю за додержанням законодавства про податки, інші платежі, сплатою (надходженням) таких податків, зборів.

Виконуючи надані законом повноваження, органи податкової служби повинні діяти у відповідності до основних завдань та функцій, а саме: забезпечення дотримання податкового та іншого законодавства, пов'язаного  з надходженням коштів до бюджетів. А тому підставою для звернення податкового органу з позовом до суду про припинення юридичної особи можуть бути лише обставини, які достовірно свідчать про неможливість виконання органом державної податкової служби своїх повноважень та, як наслідок, порушення його відповідних прав. А тому підставою для звернення податкового органу з позовом до суду про припинення юридичної особи  відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" може, зокрема, бути неподання такою особою податкової звітності до податкового органу протягом року, що перешкоджає здійсненню контролю за нарахуванням та сплатою податків.

У той же час, за умови відсутності доказів, які б вказували на порушення прав органу державної податкової служби, останній підстав для звернення з позовом до суду про припинення юридичної особи у зв'язку із внесенням до державного реєстру відомостей про відсутність такої  особи за місцезнаходженням не має.

Визначаючи наявність обставин, які б свідчили про існування у ДПІ у м. Житомирі підстав для ініціювання питання щодо постановлення судового рішення про припинення ПП "Понтій", суд зобов'язав позивача надати докази порушення його прав. Жодних доказів ДПІ у м. Житомирі надано не було.

При цьому, позивач під час звернення до суду надав довідку, зі змісту якої вбачається, що у відповідача відсутня заборгованість зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

Отже, позивачем не було надано жодних доказів, які б вказували на те, що він не може виконувати функції, покладені на нього чинним законодавством, та які б вказували про наявність негативних наслідків для органу державної податкової служби, з огляду на факт внесення до Єдиного державного реєстру інформації щодо відсутності юридичної особи за зареєстрованою адресою.

Так, ДПІ у м. Житомирі навіть не навела обставин того, що була позбавлена можливості здійснювати контроль за справлянням податків відповідачем, який немає заборгованості з їх сплати; намагалась провести перевірку ПП "Понтій, однак не змогла її здійснити у зв'язку з відсутністю підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням підприємства або не мала можливості отримати пояснення від платника податків тощо.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України  завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Таким чином,  позивач не зазначає про жодні обставини, які свідчать про порушення прав ДПІ у м. Житомирі. Наведені у позовній заяві посилання про можливе порушення прав податкової інспекції у майбутньому не спростовують висновку про те, що у ДПІ у м. Житомирі не має підстав для звернення з даним позовом до суду, оскільки, як було зазначено, відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства України є захист вже порушених прав, а не тих, які можуть бути порушені.

Оскільки позивачем не наведено доказів в обґрунтування підстав для звернення з позовом до суду про припинення юридичної особи у зв'язку із внесенням до державного реєстру відомостей про відсутність такої особи за її місцезнаходженням, суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Житомирі не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 158-163, 254 КАС України, суд 

постановив:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Житомирі  відмовити.     

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення.

У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Головуючий суддя:                                                                      Н.М. Майстренко

  

          

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2012
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22282464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/880/12

Постанова від 06.03.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні