cправа № 1570/1657/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»про стягнення штрафу у розмірі 250 грн.,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду звернулась Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»про стягнення штрафу у розмірі 250 грн., зазначивши, що позивачем проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено Акт про порушення законодавства по фінансові послуги №297/41/05-ЛБ від 12.09.2011 року. За порушення відповідачем вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»Держфінпослуг на підставі акту було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 250 грн. накладеного постановою №297/41/05/01-ЛБ від 22.09.2011 року. Однак, на день подачі позовної заяви відповідач не виконав вимоги зазначеної постанови та не сплатив штраф у добровільному порядку в розмірі 250 грн., а тому просять стягнути його у судовому порядку.
19.03.2012 року повне товариство «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»отримало копію ухвали про відкриття скороченого провадження. Разом з тим, у строк, встановлений ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не подано до суду заперечень проти позову.
Дослідивши наявні в справі письмові докази суд доходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 № 157 Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Статтею 28 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” визначенні повноваження уповноваженого органу в сфері регулювання ринків фінансових послуг. Відповідно до вказаної статті Уповноважений орган у межах своєї компетенції: видає фінансовим установам відповідно до законів з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг відповідні дозволи та на провадження діяльності з надання фінансових послуг; затверджує умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, здійснення яких потребує відповідної ліцензії чи дозволу, та порядок контролю за їх додержанням: проводить самостійно чи разом з іншими уповноваженими органами нагляду виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ; у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів уповноваженого органу застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Таким чином, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є суб'єктом владних повноважень, яка у правовідносинах з юридичними особами реалізує надані владні управлінські функції, а тому спори за участю відповідача є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до статті 1 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії , установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Як встановлено судом, повне товариство «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Держфінпослуг.
Суом також встановлено, що Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України було проведено перевірку відповідача, за результатами якої було складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги №297/41/05-ЛБ від 12.09.2011 року.
13.09.2011 року Відповідачу було надіслано Листа за №11158/41-8 щодо направлення акту про порушення та повідомлення про розгляд справи, який було отримано ним та підтверджується копією повідомлення про вручення поштового повідомлення від 23.09.2011 року.
На підставі вказаного акта та встановлених порушень Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України ПТ «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»винесено постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги №297/41/05/01-ЛБ від 22.09.2011 у розмірі 250 грн., що складає не більше одного відсотка від розміру статутного капіталу.
Відповідно до резолютивної частини Постанови, відповідача було зобов'язано повідомити Держфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови в термін до 21.10.2011. з одночасним поданням, у разі сплати штрафу, документів, що підтверджують його сплату.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачу було надіслано листа №11673/41-8 від 22.09.2011 щодо виконання вимог Постанови №297/41/05/01-ЛБ.
Проте, документів, які б підтверджували виконання вказаної Постанови, до Держфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 250 грн. перерахована до Державного бюджету України не була.
Статтею 39 України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» уповноважений орган застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
Згідно п. 6.1, 6.2. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, рішення про застосування заходів впливу можуть бути оскаржені до Держфінпослуг або до суду. Рішення про застосування заходів впливу, крім рішень, передбачених підпунктами 4-5 пункту 2.1 цього Положення, можуть бути оскаржені Голові Держфінпослуг протягом 15 календарних днів з дня отримання рішення.
Пунктом 4.20 вищевказаного Положення встановлено, що рішення про застосування заходів впливу, крім тих, що підлягають схваленню Комісією, набирають чинності через 10 днів після дня їх прийняття або в інший строк, передбачений самим рішенням.
Відповідно до п. 12 Положення, рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковими до виконання Особами. У разі невиконання Держфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішення у порядку, визначеному законодавством.
Суду не надано доказів оскарження відповідачем у встановленому законом порядку постанови Держфінпослуг №297/41/05/01-ЛБ від 22.09.2011р. про застосування штрафу у розмірі 250 грн. Доказів сплати зазначеної суми штрафу станом на день розгляду позовної заяви відповідачем не надано.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Судом не було встановлено жодної обставини або факту, які б спростовували наявність заборгованості відповідача щодо сплати податку або звільняли б його від їхньої сплати, як то передбачено ст.67 Конституції України.
З огляду на викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в даному випадку підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 158-163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до повного товариства «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія»задовольнити повністю.
2. Стягнути з повного товариства «Ломбард «Кредит»Стравінська і компанія» (65080, м. Одеса, вул. Космонавтів, 7, Код ЄДРПОУ 24532827) на користь Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у розмірі 250 (двісті п'ятдесят) гривень 00 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Бутенко А.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22286658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні