Головуючий у 1 інстанції - Ципко О.В.
Суддя-доповідач - Блохін А.А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2010 року справа №2а-1 012/10/1270
приміщення суду за адресою :83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі: головуюч ого судді: Блохіна А.А., суддів : Нікуліна О.А., Казначеєва Е.Г., розглянувши в порядку письмо вого провадження апеляційну скаргу державної інспекції з контролю за цінами в Луганс ькій області на постанову Лу ганського окружного адмініс тративного суду від 26 серпня 2 010 року у справі № 2а-1012/10/1270 за позо вом міського комунального пі дприємства “Покоління”до де ржавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті про визнання не чинним при пису № 106 від 14.04.2009 року,-
В С Т А Н О В И Л А:
09 лютого 2010 року поз ивач звернувся до суду з адмі ністративним позовом до держ авної інспекції з контролю з а цінами в Луганській област і про визнання не чинним прип ису № 106 від 14.04.2009 року.
Постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 26 серпня 2010 ро ку у справі № 2а-1012/10/1270 позов задо волено. Не по годившись з таким судовим рі шенням відповідач подав апел яційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, ос кільки на думку відповідача рішення суду першої інстанці ї прийнято з порушенням норм матеріального права, не в пов ному обсязі з'ясовані всі обс тавини справи, зазначив, що су дова практика також підтверд жує, що позапланові перевірк и дозволяється проводити з і нших підстав передбачених за коном, крім тих, які встановле ні частиною 1 статті 6 Закону У країни “Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності”, просив ухвалити нове рішення, яким у задоволенні п озову відмовити.
Сторони до суду ап еляційної інстанції не з'яви лися, про дату, час та місце ро згляду справи повідомлені на лежним чином. Відповідач та п озивач письмово просили суд розглянути справу у їх відсу тність.
Відповідно до припис ів частин першої та другої ст атті 197 КАС України, суд апеляц ійної інстанції може розглян ути справу в порядку письмов ого провадження за наявними у справі матеріалами, якщо сп раву може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів, у р азі: 1) відсутності клопотань в ід усіх осіб, які беруть участ ь у справі, про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жод ної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хо ча вони були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового засідання.
Колегія суддів заслу хавши доповідь судді-доповід ача, перевіривши матеріали с прави, вивчивши доводи апеля ційної скарги, встановила на ступне.
Позивач - міське ком унальне підприємство “Покол іння», має статус юридичної о соби; включено до ЄДРПОУ та ма є ідентифікаційний код - 01549633 , зареєстровано на підставі р ішення Виконавчого комітету Луганської міської ради від 25.05.2001 № 44. Предметом діяльності п ідприємства є діяльність їда лень, шкільних їдалень, кафе, п ослуги з постачання готової їжі, виробництво та реалізац ія продуктів харчування, про дукції власного виробництва , товарів та інших продуктів х арчової промисловості, орган ізація забезпечення та доста вка продуктів харчування в д итячі дошкільні заклади та з аклади охорони здоров'я, розд рібна торгівля іншими продов ольчими товарами. Управління підприємством здійснюють Лу ганська міська рада та її вик онавчий комітет.
Згідно частин 2 та 3 ст атті 13 Закону України «Про цін и і ціноутворення» № 507-XII від 03.12.1 990 року ( далі Закон № 507-XII) контро ль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції по кладено Урядом України; держ авні органи, що здійснюють ко нтроль за цінами, та їх посадо ві особи мають права, виконую ть обов'язки і несуть відпові дальність, передбачені Закон ом України «Про державну под аткову службу в Україні», крі м повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону.
Повноваження та комп етенція відповідача визначе на постановою Кабінету Мініс трів України від 13 грудня 2000 ро ку № 1819, якою затверджено Полож ення про Державну інспекцію з контролю за цінами. Відпові дно до цього Положення Держа вна інспекція з контролю за ц інами (далі «Держцінінспекці я») є урядовим органом держав ного управління, який діє у ск ладі Міністерства економіки і підпорядковується йому. Де ржцінінспекція має серед інш их право: проводити в органах виконавчої влади, Раді мініс трів Автономної Республіки К рим, підприємствах, установа х та організаціях незалежно від форми власності перевірк и бухгалтерських документів , книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановлення м і застосуванням цін і тариф ів; у межах своєї компетенції вимагати від керівників та і нших посадових осіб органів виконавчої влади, підприємст в, установ та організацій, які перевіряються, усунення вия влених порушень порядку форм ування, встановлення і засто сування цін і тарифів; прийма ти рішення про вилучення до в ідповідного бюджету сум всіє ї необґрунтовано одержаної п ідприємством, установою, орг анізацією виручки у результа ті порушення державної дисци пліни цін та накладати штраф у двократному її розмірі, а та кож звертатись з позовами до судів про стягнення з підпри ємств, установ та організаці й зазначених сум у разі невик онання ними рішень державних інспекцій з контролю за ціна ми. Держцінінспекція ма є територіальні органи - де ржавні інспекції з контролю за цінами в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві та Севастополі, які стан овлять єдину систему органів державного контролю за ціна ми і мають права, передбачені пунктами 5, 6 цього Положення.
Відповідно до під пунктів 3.8 пункту 3 Інструкції про порядок застосування ек ономічних та фінансових (штр афних) санкцій органами держ авного контролю за цінами, за твердженої наказом Міністер ства економіки та з питань єв ропейської інтеграції Украї ни, Міністерства фінансів Ук раїни від 03.12.2001 року № 298/519, зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, Державна інспекція з ко нтролю за цінами, державні ін спекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі на підставі провед ених ними перевірок суб'єкті в господарювання приймають р ішення про застосування фіна нсових (штрафних) санкцій за п орушення вимог законодавств а, яким передбачено такі санк ції та їх розміри. Судом першої та апеляц ійної інстанції встановлено , що державною інспекцією з ко нтролю за цінами в Луганськ ій області у період з 6 квітня 2009 року по 7 квітня 2009 року прове дено позапланову перевірку п озивача на предмет дотриманн я діючого порядку формування та застосування цін на окрем і види продовольчих товарів відповідно до вимог розпоряд жень голови облдержадмініст рації від 08.11.07р. № 1411 «Про регулюв ання цін на окремі види продо вольчих товарів» із змінами внесеними розпорядженням го лови облдержадміністрації в ід 21.11.07. №1469 та від 14.11.08р. 1557, прийняти х на виконання пункту 12 абз.29 По станови КМУ від 25.12.96р. № 1548.
За результатами вказ аної перевірки працівниками відповідача 07.04.09 року складен о акт № 172 у висновку в акті вказ ано, що у період, що перевірявс я, внаслідок застосування то ргівельних надбавок понад за тверджений граничний розмір , при реалізації окремих виді в продовольчих товарів дошкі льним закладам м. Луганська т а з 01.03.09 року загальноосвітнім школам Кам'янобрідського ра йону, позивачем необґрунтова но одержана виручка на суму 332 626,81 грн. (а.с.12-23).
Статтею 14 Закону № 507-XII вста новлено, що вся необґрунтова но одержана підприємством, о рганізацією сума виручки в р езультаті порушення державн ої дисципліни цін підлягає в илученню в доход відповідног о бюджету залежно від підпор ядкованості підприємства, ор ганізації. Крім того, в позабю джетні фонди місцевих Рад ст ягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одер жаної суми виручки. Вказані с уми списуються з рахунків пі дприємств і організацій в ба нківських установах за рішен ням суду.
На підставі вказаного а кту перевірки державною інсп екцією з контролю за цінами в Луганській області було при йнято рішення № 82 від 13.04.09р., яке п остановою Луганського окруж ного адміністративного суду від 23.12.09 р. по справі № 2а-23951/09/1270 за п озовом міського комунальног о підприємства „Покоління" д о державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті, третя особа Виконавч ий комітет Луганської місько ї ради було скасовано з тих пі дстав, що дії відповідача по п роведенню перевірки позивач а не ґрунтувалися на Законі, а саме, перевірку було проведе но не з підстав, зазначених З аконом України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V (далі Закон № 877). Висновки пер евірки, викладені в акті пере вірки, судом не оцінювалися, о скільки докази, отримані з по рушенням вимог чинного закон одавства врахуванню не підля гають. 21.05.2010 року ухвалою Донець кого апеляційного адміністр ативного суду апеляційну ска ргу державної інспекції з ко нтролю за цінами в Луганські й області було залишено без з адоволення. Вищевказану пост анову по справі № 2а-23951/09/1270 від 23. 12.09р. залишено без змін.
Відповідно до част ини 1 статті 72 КАС України обст авини, встановлені судовим р ішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної с или, не доказуються при розгл яді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особ а, щодо якої встановлено ці об ставини. Відповідно до пп. 3.5 Ін струкції про порядок застосу вання економічних та фінансо вих (штрафних) санкцій органа ми державного контролю за ці нами, затвердженої наказом М іністерства економіки та з п итань європейської інтеграц ії України, Міністерства фін ансів України від 03.12.2001 року № 298/ 519 керівництву суб'єкта госпо дарювання - порушника напра вляються приписи (вимоги) щод о усунення виявлених поруше нь законодавства про порядок установлення і застосування цін. Підстав ою для прийняття оскаржувано го припису є виявлені відпов ідачем в ході перевірки відх илення, а саме: здійснення поз ивачем реалізації окремих пр одовольчих товарів за роздрі бними цінами, сформованими і з застосуванням торгівельни х надбавок понад установлени й граничний розмір, зафіксов аний в акті перевірки № 172 від 07 .04.2009 року, на підставі якого бул о прийнято рішення № 82 від 13.04.09р ., яке було визнано судом проти правним та скасовано.
Доводи апеляційної ск арги стосуються повноважень прокурора щодо висування ви мог у відповідності до статт і 8 Закону України “Про прокур атуру”, проте наявність вимо ги прокуратури не звільняє в ідповідача від обов'язку дот римання встановлених законо давством порядку та підстав проведення перевірок. Отже, колегія судд ів апеляційного суду, вважає , що припис № 106 від 14.04.2009 р. не ґрун тується на законі. Крім того, колегія суддів вважає п равильним застосування судо м першої інстанції частини 2 статті 11 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, тому , що для повного захисту п рав, свобод та інтересів пози вача, про захист яких він прос ить слід було вийти за межі по зовних вимог, обравши спосіб захисту у вигляді скасуванн я припису № 106 від 14.04.09р.
Таким чином, суд ап еляційної інстанції погоджу ється з висновком суду першо ї інстанції про задоволення позовних вимог, оскільки від повідачем правомірність пр ийняття оскаржуваного припи су не доведена. Виходячи з вищевикл аденого, колегія суддів вваж ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріал ьного і процесуального права , тому підстав для скасування постанови не має, у зв' язку з чим апеляційна скарга відп овідача не підлягає задоволе нню. Керуючи сь ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, с т. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 211, 212 Кодексу адміністративного судочинс тва України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скарг у державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті - залишити без задов олення.
Постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 26 серпня 2010 рок у у справі № 2а-1012/10/1270 за позовом м іського комунального підпри ємства “Покоління”до держав ної інспекції з контролю за ц інами в Луганській області п ро визнання не чинним припис у № 106 від 14.04.2009 року - залишити б ез змін.
Ухвала набирає законн ої сили через п' ять днів піс ля направлення її копії особ ам, які беруть участь в справі , та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протя гом двадцяти днів після набр ання законної сили судовим р ішенням суду апеляційної інс танції.
Головуючий: А.А. Блох ін
Судді: О.А. Нік улін
Е.Г. Казна чеєв
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2010 |
Оприлюднено | 04.04.2012 |
Номер документу | 22295915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні