Постанова
від 29.07.2011 по справі 2а/0570/7654/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Хохленков О.В.

Суддя-доповідач - Блохін А.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2011 року справа №2а/0570/7654/2011

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Блохіна А.А.

суддів Міронової Г.М. , Юрк о І.В.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Державного підпр иємства «Шахтарськантрацит » на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду від 08 червня 2011 року у справ і № 2а/0570/7654/2011 за позовом Державно го підприємства «Шахтарськ антрацит» до управління Пе нсійного фонду України в м істі Шахтарську Донецької об ласті про визнання недійсним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИЛА:

Державне підприємст во «Шахтарськантрацит» в осо бі відокремленого підрозділ у «Центральна збагачувальна фабрика «Шахтарська» зверну лося до Донецького окружного адміністративного суду з по зовом до Управління Пенсійно го фонду України в м. Шахтарсь ку Донецької області про виз нання недійсним рішення № 109 в ід 06.04.2011 року про застосування ф інансових санкцій та нарахув ання пені за несплату (непере рахування) або несвоєчасну с плату (несвоєчасне перерахув ання) єдиного внеску в сумі 748,25 грн. та 52,38 грн. В обґрунтуванн я зазначених позовних вимог позивач зазначив, що дії відп овідача щодо застосування фі нансових санкцій та нарахува ння пені за порушення строкі в сплати єдиного внеску є так ими що не відповідають вимог ам п.14 розділу ХУ Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» № 1058 (далі по тексту - Закон 10 58), згідно яких гірничі підпри ємства зобов'язані сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше як чер ез 28 календарних днів з дня за кінчення цього періоду. Прос ив позов задовольнити.

Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 08 червня 2011 року у с праві № 2а/0570/7654/2011 у задоволені по зову відмовлено.

Не погодившись з таки м рішенням, позивач подав апе ляційну скаргу, в якій зазнач ив, що постанова прийнята з по рушенням норм права, у зв' яз ку з чим просять скасувати рі шення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яки м задовольнити позовні вимог и.

Всі особи, які беру ть участь у справі, у судове за сідання не прибули, хоча вони були належним чином повідом лені про дату, час і місце судо вого засідання, тому відпові дно до пункту 2 частини 1 статі 197 КАС України суд апеляційно ї інстанції розглянув справу в порядку письмового провад ження за наявними у справі ма теріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п ояснення осіб, які приймали у часть у справі, перевіривши м атеріали справи і обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, встановила наступн е.

Відповідно до ста ті 195 Кодексу адміністративно го судочинства України суд а пеляційної інстанції перегл ядає судові рішення суду пер шої інстанції в межах апеляц ійної скарги.

Згідно із частино ю 1 статті 2 Кодексу адміністра тивного судочинства України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

У справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб'єктів владних по вноважень адміністративні с уди відповідно до вимог част ини 3 статті 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони: на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України; з викорис танням повноваження з метою, з якою це повноваження надан о; обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення (вчинення дії); безсторон ньо (неупереджено); добросові сно; розсудливо; з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; своєчасно, то бто протягом розумного строк у.

Статтею 19 Конституц ії України встановлено, що пр авовий порядок в Україні ґру нтується на засадах, відпові дно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не пе редбачено законодавством. Ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимо г Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та З аконами України, та принципо м рівності усіх учасників ад міністративного процесу пер ед законом і судом.

Судом першої та апел яційної інстанції встановл ено, що Позивач, Державне підп риємство «Шахтарськантраці т», зареєстроване 30.04.2003 р. Шахта рською міської радою в якост і юридичної особи на підстав і свідоцтва про державну реє страцію юридичної особи, вкл ючено до Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України за № 32299510.

До структури позивача в ходить відокремлений підроз діл «Центральна збагачуваль на фабрика « Шахтарська» без права юридичної особи, ідент ифікаційний код 33604359 який є пла тником страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування.

У відповідності до Закону України «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування», в редакц ії, яка діяла до 01.01.2011р., позивач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування.

Відповідач, Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Шахтарську Донецької області, є суб'єктом владних п овноважень - органом виконав чої влади, який в цих правовід носинах здійснює повноважен ня, покладені на нього ст. 12 При кінцевих положень Закону України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування». Положенням про Пен сійний фонд України, затверд женим Указом Президента Укра їни від 1 березня 2001 року №121/2001 з н аступними змінами та доповне ннями. У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про

з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у пер іод до перетворення Пенсійно го

фонду України в неприбу ткову самоврядну організаці ю він функціонує як централь ний

орган виконавчої влад и на підставі норм цього За кону (крім норм, зазначених в абзаці

шостому пункту 1 ц ього розділу) та Положення пр о Пенсійний фонд України, яке

затверджує Президент Укр аїни. Бюджет Пенсійного фонд у України в зазначений періо д

затверджує Кабінет Міні стрів України. х

Згідно зі ст. 1 Положе ння про Пенсійний фонд Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними зміна ми та доповненнями, Пенсійни й фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та упр авління солідарною системою загальнообов'язкового держа вного пенсійного страхуванн я, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, п ризначає пенсії та готує док ументи для їх виплати, забезп ечує своєчасне і в повному об сязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на похованн я, інших соціальних виплат, як і згідно із законодавством з дійснюються за рахунок кошті в Пенсійного фонду України, з дійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсій ного фонду України. Діяльніс ть Пенсійного фонду України спрямовується та координуєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни через Міністра праці та с оціальної політики України.

Згідно статті 15 Пол оження, Пенсійний фонд Украї ни здійснює свої повноваженн я безпосередньо та через утв орені в установленому порядк у головні управління Пенсійн ого фонду України в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві, Севастополі та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і ра йонах у містах.

У відповідності до пу нкту 5 статті 4 вказаного Поло ження, Пенсійний фонд Україн и відповідно до покладених н а нього завдань організовує, координує та контролює робо ту органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезп ечення додержання підприємс твами, установами, організац іями та громадянами законода вства про пенсійне забезпече ння; забезпечення збирання т а акумулювання страхових вне сків, інших надходжень до бюд жету Пенсійного фонду Україн и відповідно до законодавств а; стягнення у передбаченому законодавством порядку своє часно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування; призначенн я і виплати пенсій; забезпече ння повного та своєчасного ф інансування витрат на виплат у пенсій, допомоги на похован ня та інших соціальних випла т, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду Укр аїни.

Управління Пенсійн ого фонду України в м. Шахтарс ьку Донецької області діє на

підставі Положення про Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в районах, містах і райо нах у

містах.

З 01.01.2011 року набрав чинно сті Закон України «Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування» № 2464 від 08.07.2010 року. З дня набрання чинно сті цим Законом платники страхових внесків, зокрема, н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування, вва жаються платниками єдиного в неску.

Рішенням начальника УПФУ в м. Шахтарську Донецько ї області № 109 від 06.04.2011 року про з астосування фінансових санк цій та нарахування пені за не сплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєч асне перерахування) єдиного внеску позивачеві нарахован о штраф в розмирі 748,25 та пеню в с умі 52,38 грн. за період з 21.03.2011 року по 28.03.2011 року за несвоєчасну сп лату єдиного внеску.

Згідно частини 1 статт і 2 дія Закону 2464 поширюєть ся на відносини що виникають під час провадження діяльно сті, пов'язаної із збором та ве дення обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правов их актів може поширюватися н а зазначені відносини лише, в изначених цим законом, або в ч астини що не суперечить цьом у закону.

Виключно цим закон ом визначаються принципи збо ру та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного вне ску; порядок нарахування, обч ислення та сплати єдиного вн еску; розмір єдиного внеску т а пропорції його розподілу з а видами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного вн еску, його повноваження та ві дповідальність; склад, поряд ок ведення та використання д аних Державного реєстру зага льнообов'язкового державног о соціального страхування; п орядок здійснення державног о нагляду за збором та веденн я обліку єдиного внеску.

Відповідно до пунк ту 2 статті 1 Закону 2464 єдини й внесок - це консолідований с траховий внесок, збір якого з дійснюється до системи загал ьнообов'язкового державного соціального страхування в о бов'язковому порядку та на ре гулярний основі з метою забе зпечення захисту у випадках, передбачених законодавство м, прав застрахованих осіб та членів їх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за д іючими видами загальнообов'я зкового соціального страхув ання, не пізніше 20 числа місяц я, що настає за базовим звітни м періодом.

Згідно частини 8 статті 9 Закону 2464 платники єдино го внеску зобов'язані сплачу вати єдиний внесок, нарахова ний за відповідний базовий п еріод

Відповідно до частин 10, 11 статті 25 Закону 2464 у разі н есвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеск у до платника застосовуються фінансові санкції, передбач ені цим Законом.

Колегія суддів зазн ачає, що єдиний внесок є консо лідованим внеском, відміннім від внеску на пенсійне страх ування; по друге, правовіднос ини пов'язані зі сплатою єдин ого внеску регулюються виклю чно Законом 2464, а правовідн осини пов'язані зі сплатою вн еску на пенсійне страхування регулюються Законом 1058. Саме Законом 2464 встановлени й граничний строк уплати єди ного внеску та санкції пов'яз ані з його несвоєчасною спла тою. Приписи п.14 розділу ХУ Зак ону 1058 суперечать вимогам час тини 8 ст.9 Закону 2464 що стосу ється строків сплати внесків . Тому саме норма статті 9 Зак ону 2464 підлягає застосуванн ю в даному випадку, оскільки н орми інших законів можуть по ширюватися на правовідносин и пов'язані зі сплатою єдиног о внеску, якщо вони не супереч ать нормам Закону 2464.

З урахуванням вищевик ладеного посилання позивача на те що вимоги п.14 розділу ХУ З акону 1058, згідно яких гірничі п ідприємства зобов'язані спла чувати страхові внески, нара ховані за відповідний базови й звітний період, не пізніше я к через 28 календарних днів з д ня закінчення цього періоду, поширюються на правовідноси ни пов'язані зі сплатою єдино го внеску є помилковими.

Між тим, колегія су ддів вважає, що рішення суду п ершої інстанції підлягає ска суванню з постановленням нов ого рішення про задоволення позовних вимог з наступних п ідстав.

ідповідачем при йняте спірне рішення яке є пр авовими актами індивідуальн ої дії, визнання недійсними я ких здійснюється за правилам и КАС України відповідно до п ункту 1 частини 2 статті 17 КАС Ук раїни.

Зазначене рішення, як спосіб реалізації владни х управлінських функцій при йняті начальником управлінн я на підставі пункту 2 частини 11статті 25 Закону 2464

Наведений пункт 2 части ни 11статті 25 Закону 2464 не пе редбачає застосування пені , яка зазначена в оскаржувано му рішенні у розмірі 52,38 грн.

Таким чином, відпов ідачем на момент прийняття з азначеного рішення застосов ана норма Закону яка не пе редбачає стягнення пені, що д оводить безпідставність при йняття спірного рішення відп овідно до пункту 1 частини 3 ст атті 2 КАС України.

Відповідно до п.4.ч.1 с татті 202 Кодексу адміністрати вного судочинства України пі дставами для скасування судо вого рішення та ухвалення но вого рішення є невідповідніс ть висновків суду обставинам справи, порушення норм матер іального права, що призвело д о неправильного вирішення сп рави.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.с т. 167, 195-197, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ст.ст. 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів,

ПОСТАНОВИЛА :

Апеляційну скаргу Де ржавного підприємства «Шахт арськантрацит» на постанову Донецького окружного адміні стративного суду від 08 червня 2011 року у справі № 2а/0570/7654/2011 - за довольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 08 червня 2011 року у сп раві № 2а/0570/7654/2011 за позовом Держа вного підприємства «Шахтар ськантрацит» до управління Пенсійного фонду України в місті Шахтарську Донецько ї області про визнання недій сним та скасування рішення - с касувати.

Позовні вимоги Держа вного підприємства «Шахтар ськантрацит» до управління Пенсійного фонду України в місті Шахтарську Донецько ї області про визнання недій сним та скасування рішення - з адовольнити.

Скасувати вимогу рішенн я начальника управління Пенс ійного фонду України в м. Шахт арську Донецької області від 06 квітня 2011 року за № 109 про засто сування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоє часне (несвоєчасне перерахув ання) єдиного внеску.

Постанова суду апеляці йної інстанції за наслідками розгляду в порядку письмово го провадження набирає закон ної сили через п'ять днів післ я направлення її копії особа м, які беруть участь у справі т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни протягом 20 днів після на брання нею законної сили.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Г.М. Міронова

І.В. Ю рко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2011
Оприлюднено05.04.2012
Номер документу22304629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7654/2011

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 29.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні