Постанова
від 28.05.2008 по справі а18/713-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А18/713-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

15.04.08р.

Справа № А18/713-07

За позовом  Органу самоорганізації населення

"Будинковий комітет "Оберіг" будинку № 27 по Бульвару Слави"

                     м. Дніпропетровськ  

до   Дніпропетровської міської радим.Дніпропетровськ

третя особа

на стороні

позивача:      Головне архітектурно-планувальне управління

                     Дніпропетровського міськвиконкому  

                     м.Дніпропетровськ             

третя особа

на стороні

відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "КСдевелопмент"

                     м.Дніпропетровськ                      

про визнання нечинними рішень

Суддя  Петрова В.І.

Представники:

  від позивача: Матвієвський О. В. - дов. № АТТ-01 від 19.09.2001р.

  від відповідача:   не з'явився

  від 3-ої особи (ГоловАПУ):     Демченко С. О. - дов. від 12.02.2008 р.

від третьої особи  (ТОВ "КСдевелопмент") Баліян С.Г. довіреність від 12.02.2008р.  

СУТЬ СПОРУ:

  Орган  самоорганізації  населення  "Будинковий комітет "Оберіг" будинку № 27 по Бульвару Слави" звернувся до суду з позовом, в якому просить:

  - визнати нечинним рішення Дніпропетровської міської ради ІV скликання від  13.07.2005р. №  120/29 про погодження Товариству з обмеженою відповідальністю „КСдевелопмент" місця розташування будівлі торговельного комплексу по бульвару Слави в районі буд. № 17 (Жовтневий район).

   - визнати нечинним рішення Дніпропетровської міської ради V скликання від 06.12.2006          р. № 153/8 про передачу земельної ділянки по бульвару Слави у районі будинку № 17 (Жовтневий район) в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю „КСдевелопмент",   код  ЄДРПОУ   32350524  для  будівництва  будівлі  торговельного комплексу.

 Позовні вимоги обгрунтовує тим, що зазначені рішення прийняті з порушенням чинного законодавства. Позивач зазначає, що містобудівне обгрунтування щодо розміщення будівлі торговельного комплексу по Бульвару Слави  у районі буд. № 17 не розроблялось, межі червоних ліній перед прийняттям відповідачем оспорюваних рішень не змінювались, громадські слухвання не проводились. Вважає, що землі, на яких планується будівництво, віднесені до земель рекреаційного призначення і повинні використовуватись за призначенням.

Відповідач позов не визнає, зазначає, що оскаржувані позивачем рішення Дніпропетровської міської ради прийняті відповідно до чинного законодавства України. При прийнятті рішень відповідачем  були розглянуті всі необхідні документи, які обгрунтовують  місце розташування торговельного комплексу по бул. Слави у районі буд. № 17 та були затверджені в установленому порядку. Про зміну цільового призначення земельної ділянки за вищезазначеною адресою вказано в рішенні Дніпропетровської міської ради від 06.12.2006 р. № 153/8 "Про передачу земельної ділянки по бул. Слави у районі буд. № 17 ( Жовтневий район) в оренду ТОВ "КСдевелопмент" код ЄДРПОУ 32350524, для будівництва будівлі торговельного комплексу". Земельна ділянка, яка надана в оренду ТОВ "КСдевелопмент" відокремлена від території  кварталу червоними лініями і являється окремою ділянкою, таким чином, не є територією мікрорайону (кварталу). Тому проект розподілу території кварталу у  даному випадку не потрібний.

 Відповідно до ст. 18 Закону України "Про автомобільні дороги" складовими вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є: проїздна частина вулиць і доріг, трамвайне полотно, дорожнє покриття, штучні споруди, споруди дорожнього відводу, технічні засоби організації дорожнього руху, зупинки міського транспорту, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, зелені насадження, наземні та підземні мережі. Межі вулиці за її шириною визначаються "червоними лініями". Розташування будь-яких об"єктів, будівель, споруд або їх частин у межах "червоних ліній" вулиці не допускається.

      Зміна червоних ліній бул. Слави з урахуванням розміщення торговельного комплексу на житловому масиві "Перемога" була здійснена відповідно до чинних процедур. Проект будівлі торговельного комплексу по бульвару Слави увійшов до проекту генерального плану розвитку міста Дніпропетровська на період до 2026 року, який був затверджений рішенням Дніпропетровської міської ради 25 липня 2007 року. Будівля торговельного комплексу по бульвару Слави зазначена на генеральному плані з урахуванням зміни червоних ліній.

     Згідно з ст. 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань  місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.

     Статтею 5 Закону України "Про основи містобудування" передбачена участь громадян, об"єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об"єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій.

   Процедура громадського обговорення була дотримана, права мешканців не порушені, думки висловлені в протоколах громадських слухань, що відповідали діючому законодавству, по-можливості максимально враховані та ще будуть враховуватися при затвердженні проектної документації для будівництва торговельного комплексу, яка ще розробляється та не затверджена у  встановленому порядку.

   До того ж відповідач зазначає, що згідно чинного законодавства громадські слухання повинні носити ознайомлювальний, а не дозвільний характер.

     3-я особа - ТОВ "КСдевелопмент"  заперечує проти позовних вимог позивача в повному обсязі і зазначає, що містобудівне обгрунтування  розміщення торговельного комплексу по бул. Слави у районі будинку № 17 існує та затверджено в установленому порядку. Земельна ділянка, яка надана в аренду, відокремлена від території кварталу червоними лініями і являється окремою ділянкою , таким чином, не є територією кварталу (мікрорайону).

   Передача в оренду земельної ділянки здійснена за проектом відведення земельної ділянки, який був погоджений  та затверджений у встановленому законодавством порядку.  

   Щодо процедури громадського обговорення,  зазначає, що 11.01.2006 року в газеті "Наше місто" була здійснена публікація про планування будівництва торговельного комплексу з пропозицією надання інформації, побажань та скарг від мешканців Жовтневого району. 21.05.2007 року  проведено відкрите засідання з метою з"ясування громадської думки щодо будівництва  торговельного комплексу, згідно якого будівництво торговельного комплексу підтримано. Товариство зазначає, що громадські слухання повинні носити ознайомлювальний характер, а не дозвільний, вважає,  що права мешканців при виділенні земельної ділянки  під будівництво ніяким чином не порушені.

    3-я особа - Головне архітектурно-планувальне Управління Дніпропетровської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначає, що за даними діючого Генерального плану м. Дніпропетровська  зазначена земельна ділянка знаходиться в районі обслуговуванняя житлового району. Будівництво будівлі торговельного комплексу передбачено з урахуванням потреб мешканців перспективного житлового району, формує на перспективу повноцінну інфраструктуру житлового середовища, максимально привабливого та зручного для майбутніх мешканців цього району. Розміщення даного об"єкту відповідає вимогам планувальної зони.

  Згідно Порядку організації проектно-будівельного процесу та відведення земельних ділянок під об"єкти будівництва у м. Дніпропетровську, затвердженому рішенням Дніпропетровської міської ради 13.07.05 р. № 34/29, п.1.5 ДБН Б.1.-4-2002 ( Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження містобудівного обгрунтування) необхідність розроблення, мета, об"єми його матеріалів визначаються місцевим спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури або замовником за згодою з відповідним органом містобудування та архітектури.

    Відповідно до ст. 12 Закону України "Про планування і забудову територій" червоні лінії згідно Генерального плану розробляються та затверджуються міською радою. На даний час дані червоні лінії не затверджені міською радою, а тому немає правових підстав говорити про планування розміщення і будівництва будівлі торговельного комплексу по Бульвару Слави у районі будинку № 17 в межах червоних ліній.

    З приводу громадських слухань, які відбулися 18.10.2007 року, Управління зазначає, що згідно Порядку  організації проектно-будівельного процесу та відведення земельних ділянок під об"єкти будівництва у м. Дніпропетровську, затвердженому рішенням Дніпропетровської міської ради 13.07.05 р.  № 34/29, депутат міської ради по відповідному виборчому округу самостійно вибирає необхідність проведення громадських слухань та зборів громадян. Діючим законодавством не передбачено, що результати громадських слухань є прямою підставою для визнання нечинним спірних рішень.

      Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд:

                                                        ВСТАНОВИВ:

     13.07.2005 року Дніпропетровська міська рада розглянувши матеріали, що обгрунтовують місце розташування об"єкта, на підставі висновків постійно діючої комісії з питань вибору земельних ділянок для розміщення об"єктів у місті на сесії IV скликання прийняла рішення № 120/29, яким "ТОВ КСдевелопмент" погоджено місце розташування будівлі торговельного комплексу ( попередній кадастровий номер 1210100000: 0106:03353) по бульвару  Слави в районі буд. № 17, надано згоду на розробку проекту відведення земельних ділянок для розташування  об"єкта та дозвіл на проведення проектних робіт та збір вихідних даних для проектування об"єкта на один рік з дня прийняття цього рішення. Вказаним рішенням зобов"язано ТОВ "КСдевелолопмент" одержати вихідні дані для проектування в установленому порядку, замовити у проектній організації, яка має ліцензію на проектування, проектну документацію відповідно до вихідних даних, що підлігає погодженню в установленому порядку, при розробці робочої проектної документації врахувати перспективи забудови ж/м Перемога та ж/м Сокіл уздовж бульвару Слави, максимальне заглиблення будівель відносно планувальних відміток і використання  підземного простору для приміщень торговельного комплексу, влаштування парковок для автомобілів, привести у відповідність до чинного законтодавства  правовідносини з третіми особами у разі винекнення їх прав на територію або її частку  та на будівлі і споруди, що розташовані на цій території, до початку розроблення проекту відведення земельної ділянки.

  Дніпропетровському міському Управлінню земельних ресурсів було запропоновано  організувати виконання землевпорядних робіт зі складання проекту відведення земельної ділянки для розташування об"єкта в  установленому порядку.

   06.12.2006 року Дніпропетровська міська рада на підставі вищезазначеного рішення міської ради, висновку ГоловАПУ міської ради від 28.09.05 року № 1509 на сесії V скликання прийняла рішення № 153/8, яким затвердила проект відведення земельної ділянки площею 1 1550 га (кадастровий номер 1210100000:03:064:0002) і передала її в оренду ТОВ "КСдевелопмент" для будівництва будівлі  торговельного комплексу по бул. Слави у районі  буд. № 17 за рахунок земель загального користування код цільового використавння землі (УКУВЗ) 1.11.3( роздрібна торгівля) та комерційні послуги (договір оренди землі т.2 а.с. 42)

   Згідно зі ст. 12 Земельного кодексу України  до повноважень місцевих рад у галузі земельних відносин на території міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад та надання земельних ділянок у користування  із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

     Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону України "Про планування і забудову територій", рішення органів викрнавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань забудови  та іншого використання територій, вибору, вилучення (викупу) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб приймаються в межах, визначенх законом  відповідно до містобудівної документації за погодженням з спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури.

    У відповідності до п. 1.4 ДБНБ 1.1-4-2002 "Склад, зміст, порядок розробки, узгодження та затвердження містобудівного обгрунтування" передбачено, що необхідність розроблення, мета містобудівного обгрунтування, відповідні обсяги його матеріалів визначаються місцевим спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури або замовником по узгодженню з відповідним органом містобудування та архітектури.

  Головне архітектурно-планувальне Управлінняя зазначає, що за даними діючого Генерального плану м. Дніпропетровська земельна ділянка надана під будівництво торговельного комплексу знаходиться в районі обслуговування житлового району та не відноситься до земель рекреаційного призначення. Розміщення об"єкту  відповідає вимогам планувальної зони. Містобудівне обгрунтування щодо розміщення будівлі розроблялось згідно Порядку організації  проектно-будівельного процесу  та відведення  земельних ділянок під об"єкти будівництва у  м. Дніпропетровську.

    В  2004 році було зроблено містобудівне обгрунтування зміни червоних ліній бул. Слави з урахуванням розміщення торговельного комплексу на житловому масиві "Перемога". Червоні лінії змінені з урахуванням розміщення торговельного комплексу. План зміни червоних ліній був затверджений Головним архітектурно-плановим Управлінням Дніпропетровської міської ради. Данний план на час розгляду спору є чинним.

  Містобудівне обгрунтування розміщення торговельного комплексу по бул. Слави в районі буд. № 17 було ухвалено Архітектурно-містобудівною радою при Голов АПУ міської ради.

 Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України "Про планування і забудову територій" проект розподілу територіій - це містобудівна документація, яка розробляється  для мікрорайону (кварталу) чи його частини з метою розмежування земельних ділянок.

  Згідно до Правил та порядку розподілу території житлового кварталу (мікрорайону) , затвердженого наказом Держбуду України від 16.09.1999 р. квартал (мікрорайон) - це частина території забудови, обмежена червоними лініями або лініями регулювання забудови, з установленням на підставі місцевих правил забудови (при їх відсутності на підставі місто- будівної документації) режимом землевикористання.

  Межами кварталу  (мікрорайону), як правило, є червоні лінії  магістральних або житлових вулиць, проїзди або лінії регулювання забудови. Квартал розподіляється на ділянки забудови різного функціонального призначення, визначеного у містобудівній документації, які знаходятьсяі в державній, комунальній, приватній (спільній) власності.

 До складу території кварталу (мікрорайону) включають житлову територію та розташтовані в кварталі ділянки установ та споруд обслуговування , адміністративних установ, комунальних споруд, підприємств  обслуговування автомобілів, інших громадських будівель і споруд загальноміського, районного, місцевого значення, які знаходяться у державній, комунальній, приватній (спільній) власності сторонніх осіб і не передаються у власність.

   Земельна ділянка, яка надана в оренду третій особі, відокремлена  від території кварталу  червоними лініями і є окремою ділянкою, таким чином, не є територією кварталу (мікрорайону).

   Відповідно до ч. 2 ст. 20 Земельного Кодексу Україн  зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у надання у користування  і затверджують проекти землеустрою.

   Зміна цільового призначення земельної ділянки по бул. Слави у районі будинку № 17 була здійснена при прийнятті рішення Дніпропетровської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду.

  Частиною 3 ст. 124 Земельного Кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку  ст.ст. 118, 123 цього Кодексу. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, оргном по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об"єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

 Рішенням Дніпропетровської міської ради № 120/29 від 13.07.05 року було погоджено місце розташування  будівлі  торговельного комплексу  на території  бул. Слави в районі буд. 17  м. Дніпропетровську та надано згоду на розробку проекту відведення земельної ділянки для розташування будівлі - торговельного комплексу. 06.12.2006 року рішенням міськради  № 153/8 затверджено проект відведення земельної ділянки передано в оренду  3-й особі земельну ділянку за рахунок земель загального користування, код цільового використання землі (УКУВЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля на комерційні послуги). Отже, передача в оренду земельної ділянки по бул. Слави в районі буд. № 17 третій особі  відбулася із зміною її цільового призначення. Проект відведення земельної ділянки був погоджений та затверджений у встановленому порядку.

  Щодо громадський слухань, то слід зазначити, що: 11.01.2006 року в газеті "Наше місто" була здійснена публікація про планування будівництва третьою особою торговельного комплексу за адресою м.Дніпропетровськ бул. Слави у районі буд. № 17 з пропозицією надання інформації та побажань від мешканців Жовтневого району щодо розташування торговельного комплексу.

 05.05.2007 року в газеті "Наше місто" здійснено публікацію "Заяви про екологічні наслідки  будівництва та експлуатації торговельного комплексу.".

 Із матеріалів справи вбачається, що з метою з"ясування громадської думки були проведені громадські слухання. Отже, процедура громадського обговорення, яка носить ознайомлювальний характер, була дотримана.

 На підставі викладеного, суд вважає, що оскаржувані  рішення  Дніпропетровської міської ради від 13.07.05 р. № 120/29 та від  06.12.06  № 153/8 є такими, що прийняті в межах компетенції відповідача, у відповідності до чинного законодавства та без істотних порушень конституційних прав мешканців буд. № 27 по бул. Слави в м. Дніпропетровську.

 До того ж слід зазначити, що відповідно до рішення Жовтневої районної у місті Дніпропетровську  ради № 43 від 16.08.06 р. територія, в межах якої має діяти "Будинковий комітет "Оберіг" буд. 27 по бул. Слави" - це територія в межах будинку  № 27 по Бульвару Слави".

 Заходи по забезпеченню позову,  застосовані ухвалою господарського суду від  27.12.07 року у цій справі , підлягають скасуванню в порядку п. 7 ч. 1 ст. 161 Кодексу адміністративного Судочинства України з дати набрання постановою законної сили.

 Судові витрати покласти на позивача, згідно ч. 1  44 Кодексу адміністративного Судочинства України.

 Керуючись ст.ст. 5, 7-12, 19, 69-71, 87, 94, 104, 160-163, 254 КАС України, господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

     У позові відмовити.

   Скасувати заходи з забезпечення позову,  застосовані ухвалою господарського суду від 27.12.07 року  у цій справі, з дати набрання постановою законної сили.

   Постанова набирає сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у порядку та строки встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

      Суддя

В.І. Петрова

Постанова підписана 21.05.08 року

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.05.2008
Оприлюднено05.11.2008
Номер документу2230786
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а18/713-07

Ухвала від 04.06.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Постанова від 28.05.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 27.02.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 13.02.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 05.02.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 16.01.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 21.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

Ухвала від 10.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні