Ухвала
від 28.02.2012 по справі 2а-10918/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-10918/09/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Арсірі й Р.О.

Суддя-доповідач: Романч ук О.М

У Х В А Л А

Іменем України

"28" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляц ійний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Романчук О.М.,

Суддів: Пилипенко О.Є.,

Шелест С.Б .,

за участю секретаря Воронець Н. В.,

розглянувши у судовому з асіданні апеляційну скаргу К иївської міської державної а дміністрації на постанову Ок ружного адміністративного с уду м. Києва від 31 березня 2011 рок у у справі за адміністративн им позовом Дитячої клінічної лікарні № 6 Шевченківського р айону м. Києва до Київської мі ської державної адміністрац ії, третя особа Комунальне пі дприємство «Київжитлоспеце ксплуатація»про визнання пр отиправним та скасування роз порядження, -

В С Т А Н О В И В :

Дитяча клінічна лікар ня № 6 Шевченківського району м. Києва звернулися до Окружн ого адміністративного суду м . Києва із позовом до Київсько ї міської державної адмініст рації, третя особа Комунальн е підприємство «Київжитлосп ецексплуатація»про визнанн я протиправним та скасування розпорядження від 19.12.2005 року № 2333 «Про передачу приміщень бу динку № 43 на вул. Володимирськ ій».

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 31 березня 2011 року позов задо волено. Визнано протипра вним та скасовано розпорядже ння Київської міської держав ної адміністрації № 2333 від 19.12.2005 року «Про передачу нежитлови х приміщень».

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, представник відп овідач по справі подала апел яційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду пе ршої інстанції та прийняти н ову, якою відмовити у задовол енні позовних вимог повністю .

Заслухавши суддю-доповіда ча, учасників процесу, які з' явилися у судове засідання, д ослідивши матеріали справи т а доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга задоволенню н е підлягає з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.

Судом першої інстанції вст ановлено, що Дитяча клінічна лікарня № 6 Шевченківського р айону міста Києва зареєстров ана Шевченківською районною у місті Києві державною адмі ністрацією 29.03.2003 року (код ЄДРПО У 26387019).

З метою поліпшення амбулат орно-поліклінічного обслуго вування дитячого населення Л енінського району, рішенням від 05.03.1990 р. № 221 виконавчим коміт етом Київської міської ради народних депутатів передано на баланс Дитячій клінічній лікарні № 6 чотирьохповерхов ий нежилий будинок загальною площею 2,3 тис.кв.м. та триповерх овий нежилий флігель загальн ою площею 450 кв.м. по вул. Володи мирській, 43 для розміщення в н их поліклінічного відділенн я.

19.12.2005 року з метою підвищення ефективності використання о сновних фондів комунальної в ласності територіальної гро мади міста Києва Київською м іською державною адміністра цією було винесене розпорядж ення «Про передачу приміщень будинку № 43 на вул. Володимирс ькій»№ 2333, яким Дитячу клінічн у лікарню № 6 Шевченківського району міста Києва зобов' я зано передати у встановленом у законодавством порядку при міщення будинку № 43 на вул. Вол одимирській Комунальному пі дприємству «Київжитлоекспл уатація»в господарське віда ння.

Позивач вважає таке розпор ядження незаконним, оскільки воно прийняте з перевищення м наданих відповідачу повнов ажень.

Надаючи правову оцінку вст ановленим обставинам справи та висновкам суду першої інс танції, колегія суддів зазна чає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та Законами України.

Статтею 6 Закону України «Пр о столицю України - місто Ки їв»передбачено, що місцеве с амоврядування у місті Києві здійснюється територіально ю громадою міста як безпосер едньо, так і через Київську мі ську раду, районні в місті рад и (у разі їх утворення) та їх ви конавчі органи.

Згідно ст. 6, 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»первинним суб' єк том місцевого самоврядуванн я, основним носієм його функц ій і повноважень є територіа льна громада села, селища, міс та, у містах з районним поділо м територіальні громади райо нів у містах діють як суб' єк ти права власності. Сільські , селищні, міські ради є органа ми місцевого самоврядування , що представляють відповідн і територіальні громади та з дійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повнова ження місцевого самоврядува ння, визначені Конституцією України, цим та іншими закона ми.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону, терит оріальним громадам сіл, сели щ, міст, районів у містах належ ить право комунальної власно сті на рухоме і нерухоме майн о, доходи місцевих бюджетів, і нші кошти, землю, природні рес урси, підприємства, установи та організації, в тому числі б анки, страхові товариства, а т акож пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, з аклади культури, освіти, спор ту, охорони здоров' я, науки, с оціального обслуговування т а інше майно і майнові права, р ухомі та нерухомі об'єкти, виз начені відповідно до закону як об' єкти права комунально ї власності, а також кошти, отр имані від їх відчуження.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону , органи місцевого самовряду вання від імені та в інтереса х територіальних громад відп овідно до закону здійснюють правомочності щодо володінн я, користування та розпорядж ення об' єктами права комуна льної власності, в тому числі виконують усі майнові опера ції, можуть передавати об' є кти права комунальної власно сті у постійне або тимчасове користування юридичним та ф ізичним особам, здавати їх в о ренду, продавати і купувати, в икористовувати як заставу, в ирішувати питання їхнього ві дчуження, визначати в угодах та договорах умови використ ання та фінансування об' єкт ів, що приватизуються та пере даються у користування і оре нду.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»від імені та в інтересах територіальн их громад права суб' єкта ко мунальної власності здійсню ють відповідні ради.

Відповідно до Господарськ ого кодексу України, право го сподарського відання є речов им правом суб' єкта підприєм ництва, який володіє, користу ється і розпоряджається майн ом, закріпленим за ним власни ком (уповноваженим органом), з обмеженням правомочності ро зпорядження щодо окремих вид ів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим К одексом та іншими законами. П раво господарського відання надає певну сукупність прав і обов' язків, які дають змог у здійснювати функції власни ка. При цьому власником майна залишається держава, або від повідна територіальна грома да.

Як вбачається з матеріалів справи, Дитяча клінічна ліка рня № 6 Шевченківського район у м. Києва заснована на комуна льній власності територіаль ної громади м. Києва, майно зак ладу належить до комунальної власності територіальної гр омади м. Києва і закріплюєтьс я за ним на праві оперативног о управління (п.п. 1.1, 6.2 Статуту).

У даному випадку приміщенн я будиноку № 43 по вул. Володими рській в м. Києві належить до к омунальної власності терито ріальної громади м. Києва, а от же, питання які повязані із во лодіння, користування та роз порядження цим об' єктом нал ежить відповідній раді.

Згідно з ч. 8 ст. 60 Закону Украї ни «Про місцеве самоврядуван ня в Україні», право комуналь ної власності територіально ї громади захищається законо м на рівних умовах з правами в ласності інших суб' єктів. О б' єкти права комунальної вл асності не можуть бути вилуч ені у територіальних громад і передані іншим суб' єктам права власності без згоди бе зпосередньо територіальної громади або відповідного рі шення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випад ків, передбачених законом.

Розпорядження від 19.12.2005 року № 2333 «Про передачу приміщень б удинку № 43 на вул. Володимирсь кій», яким Дитячу клінічну лі карню № 6 Шевченківського рай ону міста Києва зобов' язано передати у встановленому за конодавством порядку приміщ ення будинку № 43 на вул. Володи мирській Комунальному підпр иємству «Київжитлоексплуат ація»в господарське відання прийнято Київською міською державною адміністрацією бе з належних на те повноважень .

Разом із тим, Законом Україн и «Про місцеві державні адмі ністрації»передбачено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і форм ах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань щодо: забез печення законності, охорони прав, свобод і законних інтер есів громадян; соціально-еко номічного розвитку відповід них територій; бюджету, фінан сів та обліку; управління май ном, приватизації, сприяння р озвитку підприємництва та зд ійснення державної регулято рної політики; промисловості , сільського господарства, бу дівництва, транспорту і зв' язку; науки, освіти, культури, охорони здоров' я, фізкульту ри і спорту, сім'ї, жінок, молод і та неповнолітніх; використ ання землі, природних ресурс ів, охорони довкілля; зовнішн ьоекономічної діяльності; об оронної роботи та мобілізаці йної підготовки; соціального захисту, зайнятості населен ня, праці та заробітної плати .

В управлінні відповідних м ісцевих державних адміністр ацій перебувають об' єкти де ржавної власності, передані їм в установленому законом п орядку.

Доказів того, що приміщення будиноку № 43 по вул. Володимир ській в м. Києві передано Київ ській міській державній адмі ністрації в установленому за коном порядку, відповідачем надано не було.

Суд апеляційної інстанції при оцінюванні рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень дотримуєть ся вимог частини третьої ста тті 2 КАС України відповідно д о якої, у справах про оскаржен ня рішень суб'єктів владних п овноважень суди повинні пере віряти чи прийняті такі ріше ння на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

«На підставі»означає, що су б' єкт владних повноважень: 1) повинен бути утвореним у пор ядку, визначеному Конституці єю та законами України; 2) зобо в' язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, в изначених ним.

«У межах повноважень» озна чає, що суб' єкт владних повн оважень повинен приймати ріш ення, а дії вчиняти відповідн о до встановлених законом по вноважень, не перевищуючи їх .

«У спосіб»означає, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний дотримуватися вст ановленої законом процедури і форми прийняття рішення аб о вчинення дії і повинен обир ати лише визначені законом з асоби.

За таких обставин, колегія с уддів погоджується із виснов ком суду першої інстанції пр о обгрунтованість вимог пози вача та, відповідно визнання розпорядження Київської міс ької державної адміністраці ї № 2333 від 19.12.2005 року «Про передач у нежитлових приміщень»прот иправним та скасування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Проте, доводи, викладені з аявником в апеляційній скарз і, не спростовують висновків суду першої інстанції та не з найшли свого належного підтв ердження в суді апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.

Отже, судом першої інстанці ї правильно встановлено обст авини справи та ухвалено ріш ення з додержанням норм мате ріального та процесуального права, а тому, у відповідності до ст. 200 КАС України, суд апеля ційної інстанції залишає апе ляційну скаргу без задоволен ня, а постанову суду - без змі н.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212, 25 4 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Київ ської міської державної адмі ністрації залишити без задов олення, а постанову Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 31 березня 2011 року - бе з змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складен ня в повному обсязі шляхом по дання касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.

Повний текст ухвали вигот овлено: 05 березня 2012 року.

Головуючий суддя Романчук О.М

Судді: Пилипенко О.Є.

Шелест С.Б.

Дата ухвалення рішення28.02.2012
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22312569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10918/09/2670

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні