КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 березня 2012 року Справа № 2а-933/12/1070
Київський окружний а дміністративний суд у складі : головуючого - судді Харчен ко С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адмі ністративну справу
за позовом Переяслав-Хмельницького міжрайонного прокурора Київ ської області в інтересах де ржави, в особі Переяслав-Хмел ьницької об' єднаної держав ної податкової інспекції Киї вської області Державної по даткової служби
до
про Селянського (фермерськог о) господарства «Урожай»
стягнення податкового бор гу,
ВСТАНОВИВ:
Переяслав-Хмельницький міжрайонний прокурор Київсь кої області в інтересах держ ави, в особі Переяслав-Хмельн ицької об' єднаної державно ї податкової інспекції Київс ької області Державної подат кової служби звернувся до су ду з позовом про стягнення з С елянського (фермерського) го сподарства «Урожай» податко вого боргу у сумі 14011 грн. 53 коп.
В обґрунтування позовних в имог прокурор зазначає, що зг ідно з даними податкового об ліку у відповідача утворилас я заборгованість перед бюдже том у вказаному вище розмірі внаслідок невиконання подат кового обов`язку зі сплати ор ендної плати за земельні діл янки державної і комунальної власності.
Податкові органи в силу зак ону від імені держави здійсн юють функції з контролю за св оєчасністю, правильністю нар ахування та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів), а також стягнення з плат ників податків заборгованос ті перед бюджетами та держав ними цільовими фондами.
Право звертатись до суду із заявами про захист прав і зак онних інтересів держави над ано законом і прокурору. Підс тавою для представництва у с уді інтересів держави є наяв ність порушень або загрози п орушень економічних, політич них та інших державних інтер есів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняю ться у відносинах між ними аб о з державою. Виявивши поруше ння інтересів держави, проку рор звернувся до суду з позов ом про стягнення з відповіда ча податкової заборгованост і на користь Державного бюдж ету України.
У судове засідання, признач ене на 20 березня 2012 року, предст авники осіб, які беруть участ ь у справі, не з`явились, були с воєчасно та належним чином п овідомлені про дату, час та мі сце судового розгляду справи . Матеріали справи містять кл опотання представника позив ача про розгляд справи за йог о відсутності.
Відповідач заперечень про ти позову не надав, у судове за сідання не з`явився, про розгл яд справи був повідомлений з а адресою, вказаною у спеціал ьному витязі з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців, а саме: 08436, Київська област ь, Переяслав - Хмельницький район, с. Стовп`яги.
До суду повернувся конверт , направлений на адресу відпо відача, із відміткою підприє мства зв' язку про відсутніс ть Селянського (фермерського ) господарства «Урожай»за за значеною адресою (а.с. 35).
Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка зазначена її представни ком, і це підтверджується під писом відповідної службової особи.
Згідно з приписами частини одинадцятої статті 35 цього Ко дексу, у разі повернення пошт ового відправлення із повіст кою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, в важається, що така повістка в ручена належним чином.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про дату, час та місце судовог о розгляду справи.
Відповідно до частини шост ої статті 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо немає перешкод для роз гляду справи у судовому засі данні, визначених цією статт ею, але прибули не всі особи, я кі беруть участь у справі, хоч а і були належним чином повід омлені про дату, час і місце су дового розгляду, суд має прав о розглянути справу у письмо вому провадженні у разі відс утності потреби заслухати св ідка чи експерта.
Беручи до уваги ту обставин у, що про дату, час та місце суд ового розгляду справи особи, які беруть у ній участь, повід омлені належним чином, однак у судове засідання не з`явили сь, зважаючи на відсутність п ідстав для відкладення судов ого розгляду, передбачених с таттею 128 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, судом прийнято рішення про р озгляд справи в порядку пись мового провадження за наявни ми у ній матеріалами та доказ ами.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, вр аховуючи принципи рівності с торін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наст упного.
Як вбачається з матеріалів справи, Селянське (фермерськ е) господарство «Урожай»(іде нтифікаційний код 24217744, місцез находження: 08436, Київська облас ть, Переяслав - Хмельниц ький район, с. Стовп`яги) зареє строване Переяслав - Хмельниць кою районною державною адмін істрацією Київської області як юридична особа 16.07.1996, про що з роблено запис у журналі облі ку реєстраційних справ за № 11 (копія свідоцтва про державн у реєстрацію (перереєстрацію ) суб`єкта підприємницької ді яльності - юридичної особи ( а.с. 6) та спеціальний витяг з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 30-31).
Відповідач перебуває на по датковому обліку в Переяслав -Хмельницькій об' єднаній де ржавній податковій інспекці ї Київської області Державно ї податкової служби, що підтв ерджується даними довідки по зивача від 17.08.2000 № 337 (а.с. 8).
Судом встановлено, що відпо відачем не сплачено узгоджен у суму податкового зобов' яз ання з орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності у сумі 1968 г рн. 60 коп.
Крім того, з матеріалів спра ви вбачається, що податковим органом було проведено ряд п еревірок дотримання Селянсь ким (фермерським) господарст вом «Урожай»вимог податково го законодавства.
Так, у квітні 2011 року позивач ем, у відповідності до припис ів підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статт і 20 та підпункту 75.1.2 пункту 75.1 ста тті 75 Податкового кодексу Укр аїни, проведено камеральну п еревірку Селянського (фермер ського) господарства «Урожай » на підставі поданої ним под аткової декларації з орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за 2011 рік, за результатами якої складено акт від 01.04.2011 № 322.
Під час перевірки податков им органом встановлено, що ві дповідачем у ході заповнення показників вказаної вище по даткової звітності допущено помилку в частині визначенн я бази оподаткування з плати за землю за 2011 рік, що призвело до заниження Селянським (фер мерським) господарством «Уро жай»податкового зобов`язанн я з орендної плати за земельн і ділянки державної і комуна льної власності за вказаний вище період на суму 14936 грн. 82 коп .
На підставі акта перевірки податковим органом прийнято податкове повідом лення - рішення від 04.04.2011 № 0001251501, як им відповідно до приписів підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 та пункту 7 підрозді лу 10 розділу ХХ «Перехідні пол оження»Податкового кодексу України, відповідачу визнач ено суму податкового зобов`я зання за платежем орендна пл ата за земельні ділянки держ авної і комунально ї власності у загальному роз мірі 14937 грн. 82 коп., з яких: 14936 грн. 82 коп. - за ос новним платежем; 1 грн. 00 коп. - за штрафними (фінансовими) санк ціями.
Вказане вище податкове пов ідомлення - рішення отриман о відповідачем 07.04.2011, що підтвер джується копією повідомленн я про вручення рекомендовано го поштового відправлення (а .с. 25).
Судом встановлено, що забор гованість по сплаті орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті, визначену у вказаному ви ще податковому п овідомленні - рішенні, сплач ено відповідачем частково, а саме: у розмірі 3014 грн. 62 коп.
З матеріалів адміністрати вної справи також вбачається , що у листопаді 2011 року посадов ими особами органу державної податкової служби, на підста ві пункту 1 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податков у службу в Україні»від 04.12.1990 № 509- ХII, проведено невиїзну докуме нтальну перевірку своєчасно сті сплати відповідачем узго дженої суми податкового зобо в`язання з орендної плати за з емельні ділянки державної та комунальної власності, за ре зультатами якої складено акт від 07.11.2011 № 1026.
Під час перевірки податков им органом виявлено порушенн я відповідачем вимог статті 57 Податкового кодексу Україн и, що виявилось у несвоєчасні й сплаті нарахованого контро люючим органом грошового зоб ов`язання за платежем орендн а плата за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості.
На підставі акта перевірки податковим органом прийнято податкове повід омлення - рішення від 07.11.2011 № 00039 91501, яким відповідно до приписі в пункту 126.1 статті 126 Податково го кодексу України до відпов ідача застосовано штрафні са нкції за затримку сплати узг одженого податкового зобов' язання за платежем орендна п лата за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті на суму 96 грн. 60 коп.
Зазначене податкове повід омлення - рішення отримано в ідповідачем 07.11.2011, про що свідчи ть підпис його представника на корінці рішення (а.с. 53).
Крім того, податковим орган ом, на виконання вимог пункту 129.4 статті 129 Податкового кодек су України, після закінчення встановлених строків погаше ння узгодженого грошового зо бов'язання відповідачу на су му податкового боргу нарахов ано пеню у розмірі 23 грн. 13 коп.
Враховуючи вимоги пункту 59. 4 статті 59 Податкового кодексу України, відповідачу було ви ставлено податкову вимогу ві д 27.04.2011 № 167 на загальну суму 12406 грн . 19 коп., яка була отримана його представником 29.04.2011, про що свід чить його підпис на корінці п одаткової вимоги (а.с. 50).
Податковий обов`язок щодо с плати узгодженої суми грошов ого зобов'язання у заг альному розмірі 14011 грн. 53 коп. у встановлені законодавством строки відповідачем не вико нано, у зв`язку з чим прокурор звернувся до суду з даним поз овом.
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд виходить з н аступного.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів з 1 січня 2011 року регулюють ся Податковим кодексом Украї ни.
Так, Податковий кодекс Укра їни визначає вичерпний перел ік податків та зборів, що спра вляються в Україні, порядок ї х адміністрування, платників податків та зборів, їх права т а обов'язки, компетенцію конт ролюючих органів, повноважен ня і обов'язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства.
Згідно з пунктом 38.1 статті 38 П одаткового кодексу України, виконанням податкового обов 'язку визнається сплата в пов ному обсязі платником відпов ідних сум податкових зобов'я зань у встановлений податков им законодавством строк.
Відповідно до пункту 6.1 стат ті 6 цього Кодексу, податком є обов'язковий, безумовний пла тіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
В силу приписів підпункту 9. 1.10 пункту 9.1 статті 9 та підпункт у 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього Ко дексу, плата за землю - це заг альнодержавний податок, який справляється у формі земель ного податку та орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності .
Згідно з приписами статті 26 9 Податкового кодексу Україн и, платниками податку є власн ики земельних ділянок, земел ьних часток (паїв) та землекор истувачі.
Статтею 271 цього Кодексу виз начено, що базою оподаткуван ня з плати за землю є норматив на грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіц ієнта індексації, визначеног о відповідно до порядку, вста новленого цим розділом; площ а земельних ділянок, нормати вну грошову оцінку яких не пр оведено.
Відповідно до пункту 288.7 стат ті 288 Податкового кодексу Укра їни, податковий період, поряд ок обчислення орендної плати , строк сплати та порядок її за рахування до бюджетів застос овується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно з приписами пункту 28 6.2 статті 286 цього Кодексу, плат ники плати за землю (крім фізи чних осіб) самостійно обчисл юють суму податку щороку ста ном на 1 січня і не пізніше 20 лют ого поточного року подають в ідповідному органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями.
Пунктом 287.3 статті 287 Податков ого кодексу України передбач ено, що податкове зобов'язанн я щодо плати за землю, визначе не у податковій декларації н а поточний рік, сплачується р івними частками власниками т а землекористувачами земель них ділянок за місцезнаходже нням земельної ділянки за по датковий період, який дорівн ює календарному місяцю, щомі сяця протягом 30 календарних д нів, що настають за останнім к алендарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ц ього Кодексу, платник податк ів самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митні й) декларації або уточнюючом у розрахунку, що подається ко нтролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Та ка сума грошового зобов'язан ня та/або пені вважається узг одженою.
Строком сплати податку та з бору визнається період, що ро зпочинається з моменту виник нення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством . Податок чи збір, що не був спл ачений у визначений строк, вв ажається не сплаченим своєча сно (пункт 31.1 статті 31 Под аткового кодексу України).
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, ві дповідачем було подано до Пе реяслав-Хмельницької об' єд наної державної податкової і нспекції Київської області податкову декларацію з оренд ної плати за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності за 2011 рік, належним чин ом засвідчена копія якої ная вна в матеріалах справи (а.с. 21-2 3).
За даними зазначеної подат кової звітності, відповідаче м самостійно визначено розмі р орендної плати за земельні ділянки державної і комунал ьної власності, що підлягає с платі ним за січень - груден ь 2011 року, у загальній сумі 2362 гр н. 33 коп.
З урахуванням часткового п огашення відповідачем забор гованості у розмірі 393 грн. 73 коп., узгоджену суму по даткового зобов'язання з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності у розмірі 1968 грн. 60 ко п. платником податків у строк , визначений законом, не сплач ено.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 стат ті 14 Податкового кодексу Укра їни, передбачено, що сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання, визнається сумою пода ткового боргу платника пода тків.
В силу приписів пункту 61.1 ста тті 61 цього Кодексу, податкови й контроль - це система захо дів, що вживаються контролюю чими органами з метою контро лю правильності нарахування , повноти і своєчасності спла ти податків і зборів, а також д отримання законодавства з пи тань проведення розрахунков их та касових операцій, патен тування, ліцензування та інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на контролюючі органи.
Статтею 62 Податкового кодек су України передбачено, що по датковий контроль здійснюється, зокрема, шляхо м проведення перевірок та зв ірок відповідно до вимог цьо го Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавст ва, контроль за дотриманням я кого покладено на контролююч і органи, у порядку, встановле ному законами України, що рег улюють відповідну сферу прав овідносин.
Як вже зазначалося судом ви ще, під час проведення камера льної перевірки, результати якої оформлені актом від 01.04.2011 № 322, податковим органом встано влено заниження Селянським ( фермерським) господарством « Урожай»податкового зобов`яз ання з орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності за 2011 рік н а суму 14936 грн. 82 коп. внаслідок д опущеної відповідачем помил ки в частині обрахування баз и оподаткування з плати за зе млю за вказаний вище звітний період.
Так, згідно даних податково ї декларації відповідача з о рендної плати за земельні ді лянки державної і комунально ї власності за 2011 рік та додатк ів до неї, об`єктом оподаткува ння орендною платою визначе но земельну ділянку площею 0,45 3 га за цільовим призначенням - землі промисловості (харч ової), що перебуває у користув анні Селянського (фермерсько го) господарства «Урожай» ві дповідно до умов договору ор енди землі від 21.01.2009 № 36, укладено го між відповідачем та Стовп `язькою сільською радою Пере яслав - Хмельницького район у Київської області.
Згідно з даними вказаного в ище договору, сторонами прав очину визначено, що орендна п лата за земельну ділянку ста новить 5 % від нормативної грош ової оцінки земель.
В силу приписів підпункту 14 .1.125 пункту 14.1 статті 14 Податково го кодексу України, норматив на грошова оцінка земельних ділянок для цілей оподаткува ння платою за землю - це капі талізований рентний дохід із земельної ділянки, визначен ий відповідно до законодавст ва центральним органом викон авчої влади з питань земельн их ресурсів.
Пунктом 289.1 статті 289 цього Код ексу визначено, що для визнач ення розміру податку та орен дної плати використовується нормативна грошова оцінка з емельних ділянок.
Відповідні центральні орг ани виконавчої влади з питан ь земельних ресурсів та держ авної реєстрації речових пра в на нерухоме майно щомісяця , але не пізніше 10 числа наступ ного місяця, а також за запито м відповідного органу держав ної податкової служби за міс цезнаходженням земельної ді лянки подають інформацію, не обхідну для обчислення і спр авляння плати за землю, у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України (пункт 286.1 ст атті 286 Податкового кодексу Ук раїни).
З матеріалів адміністрати вної справи, зокрема, даних ак та перевірки від 01.04.2011 № 322 вбачає ться, що станом на 01.01.2011 нормати вна грошова оцінка земельної ділянки, отриманої відповід ачем у користування за догов ором оренди землі від 21.01.2009 № 36, с кладає 345983 грн. 00 коп.
Згідно з приписами пункту 28 8.5 статті 288 Податкового кодекс у України, розмір орендної пл ати встановлюється у договор і оренди, але річна сума плате жу не може бути меншою: для зем ель сільськогосподарського призначення - розміру земель ного податку, що встановлюєт ься цим розділом; для інших ка тегорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розді лом. Крім того, річна сума плат ежу не може перевищувати: а) дл я земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва , обслуговування та експлуат ації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енерг ію з відновлюваних джерел ен ергії, включаючи технологічн у інфраструктуру таких об'єк тів (виробничі приміщення, ба зи, розподільчі пункти (прист рої), електричні підстанції, е лектричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки ; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та на дані для будівництва та/або е ксплуатації аеродромів - чот ирикратний розмір земельног о податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших зем ельних ділянок, наданих в оре нду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
При цьому, статтею 274 цього Ко дексу визначено, що ставка по датку за земельні ділянки, но рмативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх норм ативної грошової оцінки, за в инятком земельних ділянок, з азначених у ст аттях 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу.
Враховуючи, що згідно з умов ами договору оренди землі ві д 21.01.2009 № 36, укладеного між відпов ідачем та Стовп`язькою сільс ькою радою Переяслав - Хмельницько го району Київської області, орендна плата за земельну ді лянку складає 5 % від нормативн ої грошової оцінки земель, що з 01.01.2011 становить 345983 гр н. 00 коп., зважаючи на те, що в сил у приписів статті 288 Податково го кодексу України річна сум а цього податку не може бути м еншою трикратного розміру зе мельного податку (3 х (345983 грн. 00 ко п. х 1%) = 10379 грн. 49 коп.) та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошо вої оцінки ((345983 грн. 00 коп. х 12% = 41517 грн. 96 коп.), суд дійшов висновку, що річний ро змір орендної плати відповід ача у 2011 році становить 17299 грн. 15 коп. (345983 грн. 00 коп. х 5% = 17299 грн. 15 коп.).
Натомість, визначений відп овідачем у декларації з орен дної плати за земельні ділянки держа вної і комунальної власності за 2011 річний розмір о рендної плати є меншим від за конодавчо встановленого на 1 4936 грн. 82 коп. (17299 грн. 15 к оп. - 2362 грн. 33 коп. = 14936 грн. 82 коп.).
Пунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючи й орган зобов'язаний самості йно визначити суму грошових зобов'язань платника податкі в, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, як що дані перевірок результаті в діяльності платника податк ів свідчать про заниження аб о завищення суми його податк ових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) декларац іях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до пункту 7 підро зділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»Податкового коде ксу України, штрафні санкції за порушення податкового за конодавства за період з 1 січн я по 30 червня 2011 року застосову ються у розмірі не більше 1 гри вні за кожне порушення.
Зважаючи на положення вказ аних вище правових норм, суд д ійшов висновку, що податкови м органом обґрунтовано відко риговано у сторону збільшенн я податкове зобов`язання від повідача з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік на суму 14936 грн. 82 коп. та заст осовано до нього штрафні сан кції, виходячи з приписів пун кту 7 підрозділу 10 розділу ХХ « Перехідні положення»Податк ового кодексу України, у розм ірі 1 грн. 00 коп.
Згідно з приписами пункту 57 .3 статті 57 Податкового кодекс у України, у разі визначення г рошового зобов'язання контро люючим органом за підстав, за значених у підпункті 54.3.2 пункт у 54.3 статті 54 цього Кодексу, пла тник податків зобов'язаний с платити нараховану суму грош ового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настают ь за днем отримання податков ого повідомлення-рішення, кр ім випадків, коли протягом та кого строку такий платник по датків розпочинає процедуру оскарження рішення контролю ючого органу.
Відповідно до пункту 126.1 стат ті 126 Податкового кодексу Укра їни, у разі, якщо платник подат ків не сплачує узгоджену сум у грошового зобов'язання про тягом строків, визначених ци м Кодексом, такий платник под атків притягується до відпов ідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримц і до 30 календарних днів включн о, наступних за останнім днем строку сплати суми грошовог о зобов'язання, - у розмірі 10 від сотків погашеної суми податк ового боргу; при затримці біл ьше 30 календарних днів, наступ них за останнім днем строку с плати суми грошового зобов'я зання, - у розмірі 20 відсотків п огашеної суми податкового бо ргу.
Враховуючи положення вказ аних вище норм, суд дійшов вис новку, що податковий орган, ви явивши при проведенні переві рки 07.11.2011 порушення відповідач ем норм податкового законода вства, що полягало у сплаті у ж овтні 2011 року частини визначе ного податковим повідомленн ям - рішенням від 04.04.2011 № 0001251501 гро шового зобов`язання з орендн ої плати за земельні ділянки державної і комунальної вла сності у сумі 482 грн. 99 к оп. із затримкою більше 30 кале ндарних днів, наступних за останнім днем строку сплати узгодженої суми грош ового зобов`язання, обґрунтовано застосував до відповідача штрафні санк ції на суму 96 грн. 60 коп. (482 грн. 99 коп. х 20 % = 96 грн. 60 коп.).
Згідно з приписами підпу нкту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Пода ткового кодексу України, піс ля закінчення встановлених с троків погашення узгодженог о податкового зобов' язання на суму податкового боргу на раховується пеня.
Так, пеня, визначена підпунк том 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Подат кового кодексу України, нара ховується на суму податковог о боргу (включаючи суму штраф них санкцій за їх наявності т а без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, діючої на день виникнення такого пода ткового боргу або на день йог о (його частини) погашення, зал ежно від того, яка з величин та ких ставок є більшою, за кожни й календарний день простроче ння у його сплаті.
З матеріалів адміністрати вної справи вбачається, що по датковим органом, на виконан ня вказаних вище вимог подат кового законодавства, після закінчення встановлених стр оків погашення узгодженого г рошового зобов'язання з орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності відповідачу на суму податкового боргу нарахован о пеню у загальному розмірі 23 грн. 13 коп.
Відповідно до пункту 59.1 ст атті 59 цього Кодексу, у разі, ко ли платник податків не сплач ує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені з аконодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податк ову вимогу в порядку, визначе ному для надсилання (врученн я) податкового повідомлення- рішення.
Згідно з пунктом 59.5 зазначен ої статті, у разі, коли у платн ика податків, якому надіслан о (вручено) податкову вимогу, с ума податкового боргу збільш ується, погашенню підлягає в ся сума податкового боргу та кого платника податку, що вин ик після надіслання (врученн я) податкової вимоги.
Пунктами 56.2, 56.3 статті 56 Податк ового кодексу України передб ачено, що у разі, коли платник податків вважає, що контролю ючий орган неправильно визна чив суму грошового зобов'яза ння або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить закон одавству або виходить за меж і повноважень контролюючого органу, встановлених цим Код ексом або іншими законами Ук раїни, він має право звернути ся до контролюючого органу в ищого рівня із скаргою про пе регляд цього рішення. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмо вій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розраху нками та доказами, які платни к податків вважає за потрібн е надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодек су) протягом 10 календар них днів, що настають за днем о тримання платником податків податкового повідомлення-рі шення або іншого рішення кон тролюючого органу, що оскарж ується.
Процедура адміністративно го оскарження закінчується, зокрема, днем, наступним за ос таннім днем строку, передбач еного для подання скарги на п одаткове повідомле ння-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контро люючого органу у разі, к оли така скарга не була подан а у зазначений строк (підпунк т 56.17.1 пункту 56.17 статті 56 Податко вого кодексу України).
Згідно з приписами підпунк ту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податк ового кодексу України, день з акінчення процедури адмініс тративного оскарження вважа ється днем узгодження грошов ого зобов'язання платника по датків.
Оскільки відповідач не оск аржував прийняту податковим органом податкову вимогу ві д 27.04.2011 № 167 та податкові повідомл ення - рішення від 04.04.2011 № 0001251501, 07.11 .2011 № 0003991501, податковий борг є узго дженим.
Таким чином, загальна сума п одаткового боргу, що підляга є сплаті відповідачем, стано вить 14011 грн. 53 коп.
Зазначений факт підтвердж ується доказами, наявними в м атеріалах справи, зокрема, об ліковими картками платника п одатків (зворотній бік) з орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності (а.с. 14-20, 45-49) та повідомл енням форми № 10-ОПП про наявні сть заборгованості з податкі в і зборів (обов`язкових плате жів) станом на 07.02.2012 (а.с. 9).
На час розгляду справи та ви несення рішення по суті заяв лених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми в ідповідачем суду надано не б уло.
Згідно з частиною першою ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні»від 04.12.1990 № 509-ХII, державні по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об' єднані спеціалізован і державні податкові інспекц ії здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів.
Пунктом 2 статті 121 Констит уції України передбачено, що прокуратура України станови ть єдину систему на яку покла дається представництво інте ресів громадянина або держав и в суді у випадках, визначени х законом.
Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру»від 05.11.1991 № 1789- XII передбачено, що прокурор зд ійснює представництво інтер есів держави у суді, тобто, вчи няє від імені держави процес уальні та інші дії, спрямован і на захист інтересів держав и. Підставою для представниц тва у суді інтересів держави є наявність порушень або заг рози порушень економічних, п олітичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльності) фіз ичних або юридичних осіб, що в чиняються у відносинах між н ими або з державою.
Враховуючи, що предметом по зову є стягнення до Державно го бюджету України податково го боргу, позов прокурором пр ед`явлено в інтересах держав и, в межах наданих законом пов новажень.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, системного аналізу полож ень чинного законодавства Ук раїни та матеріалів справи, б еручи до уваги ту обставину, щ о суму заборгованості до дер жавного бюджету у розмірі 14011 г рн. 53 коп. відповідач у вста новлені законодавством стр оки не сплатив; наявність у нь ого вказаної заборгованості підтверджується доказами, щ о містяться у матеріалах спр ави; доказів погашення відпо відачем зазначеної заборгов аності на день прийняття ріш ення не надано, суд дійшов вис новку про обґрунтованість по зовних вимог та вважає їх так ими, що підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 71, 128, 158-163, 16 7, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний поз ов задовольнити.
2. Стягнути з Селянського (фе рмерського) господарства «Ур ожай» на користь Державного бюджету України податковий б орг у сумі 14011 грн. (чотирнадцят ь тисяч одинадцять) грн. 53 коп.
Постанова набирає законної сили після закінче ння строку подання апеляційн ої скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки .
У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається до Київського апел яційного адміністративного суду через Київський окружн ий адміністративний суд прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Суддя Харченко С.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22341806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Харченко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні