41/176пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.10.08 р. Справа № 41/176пн
Суддя господарського суду Донецької області Гончаров С.А.
при секретарі судового засідання Говор О.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест”, м. Київ
до відповідача-1: Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради, м. Донецьк
до відповідача-2: Управління Держкомзему у місті Донецьку Донецької області, м. Донецьк
до відповідача-3: Донецької міської ради, м.Донецьк
про визнання права Товариства з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест” на отримання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру, шляхом укладення прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” в редакції, що діяла на момент звернення ТОВ „Амстор-інвест” з заявою до Донецького міського голови; зобов'язання відповідача-1 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру; зобов'язання відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368)
При участі представників:
від позивача: Шеретова О.В. – за довіреністю від 23.09.2008р.
від відповідача-1: Парієнко О.В. – за довіреністю №01/17-1320-1 від 25.03.2008р.
від відповідача-2: не з'явились
від відповідача-3: Головченко О.І. – довіреність №01/13-1514 від 17.03.2008 року.
СУТЬ СПОРУ
Позивач, ТОВ „Амстор-інвест", м. Київ, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради, м. Донецьк та Управління земельних ресурсів у місті Донецьку Донецької області, м. Донецьк про зобов'язання відповідача-1 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру; зобов'язання відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368).
Позивач надав суду уточнену позовну заяву (вих. № 101 від 06.10.2008 року), відповідно до якої просить суд визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест” на отримання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру, шляхом укладення прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” в редакції, що діяла на момент звернення ТОВ „Амстор-інвест” з заявою до Донецького міського голови; зобов'язати відповідача-1 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру; зобов'язати відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368).
Ухвалою суду від 02 жовтня 2008р. замінено відповідача-2 по справі - Управління земельних ресурсів у місті Донецьку Донецької області, м. Донецьк, його правонаступником - Управлінням Держкомзему у місті Донецьку Донецької області, м. Донецьк та залучено в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору з боку відповідачів Донецьку міську раду.
Ухвалою суду від 21.10.2008 року залучено до участі у справі в якості відповідача-3 Донецьку міську раду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на своє звернення 03.08.2005 року до Донецького міського голови з клопотанням щодо відведення земельної ділянки, розташованої по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька, з метою розташування торгівельного центру; надання позивачу Постійно діючою комісією з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів 02.11.2006 року Акту вибору земельної ділянки; отримання позивачем позитивних висновків відповідних органів щодо погодження місця розташування об'єкту. Позивачем зазначено, що рішенням виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.12.2006 року № 747/12 позивачу погоджено місце розташування будівлі суспільно-торгівельного центру на земельній ділянці орієнтовною площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі, дозволено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Позивач зазначає про розроблення ним проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та про непогодження такого проекту відповідачем-1 та відповідачем-2, що було вмотивовано необхідністю набуття прав на земельну ділянку в порядку аукціону. Позивач вважає, що непогодження відповідачем-1 та відповідачем-2 наведеного проекту землеустрою перешкоджає його передачі для проведення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації та набуття Позивачем права користування земельною ділянкою шляхом отримання відповідного рішення Донецької міської ради та укладення договору оренди землі.
Позивач стверджує, що зміни, що були внесені в ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі”, на які посилаються відповідач-1 та відповідач-2, набрали чинності 03.06.2008 року, а правовідносини стосовно отримання позивачем земельної ділянки в оренду виникли в момент звернення позивача з відповідним клопотанням 03.08.2005 року, а тому позивач має право на оренду спірної земельної ділянки в порядку, що діяв на час його звернення з клопотанням та у такому випадку слід застосовувати норми законодавства, що діяли на час звернення позивача до Донецької міської ради.
Щодо вимог до відповідача-3 позивачем зазначено, що відповідач-1 є виконавчим органом Донецької міської ради; ним прийнято незаконне рішення, яке за своєю правовою природою є актом ненормативного характеру, що має індивідуальну дію. Донецькою міською радою до теперішнього часу не прийнято рішення щодо скасування висновку відповідача-1 та, таким чином, Донецька міська рада також не визнає право позивача на оренду спірної земельної ділянки.
Відповідач-1, Головне управління містобудування і архітектури Донецької міської ради, проти позову заперечив, посилаючись на те, що ним не було відмовлено у погодженні спірного проекту землеустрою, а лише повідомлено про неможливість надання такого погодження у зв'язку зі змінами у законодавстві України, а для надання висновку щодо погодження проекту землеустрою відповідач-1 у будь-якому разі повинен перевірити проект землеустрою на відповідність вимогам Еталону проекту відведення земельної ділянки юридичним та фізичним особам для буд-яких потреб, затвердженому державним комітетом по земельних ресурсах 18.06.1999 року.
Також, відповідачем-1 зазначено про те, що прямий договір оренди спірної земельної ділянки між позивачем та відповідачем-3 на даний час не може бути укладений, оскільки проект землеустрою ще не є узгодженим у встановленому законом порядку та не пройшов процедуру землевпорядної експертизи.
Відповідач-3, Донецька міська рада, згідно з відзивом на позовну заяву, проти позову заперечив, посилаючись на відсутність предмету спору та можливість отримання позивачем спірної земельної ділянки в оренду, проте, позивачем для цього повинні бути здійснені відповідні заходи, передбачені діючим законодавством.
Відповідач-3, з огляду на положення Конституції України та Земельного кодексу України, стверджує, що передача в оренду земельних ділянок здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування, що є його виключною компетенцією, відповідно до вимог Конституції України та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та чинне законодавство України не передбачає надання земельних ділянок в оренду за рішенням суду.
Відповідач-2, Управління Держкомзему у місті Донецьку Донецької області, про день та час розгляду справи був повідомлений належним чином, але відзиву на позовну заяву не подав, не використав своє право на участь у судовому засіданні, представника в судове засідання не направив. Враховуючи, що наявних в матеріалах справи документів та пояснень достатньо для прийняття рішення, суд вважає за можливе відповідно до ст.75 ГПК України вирішити спір по суті.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, присутніх у судовому засіданні, суд ВСТАНОВИВ:
Як зазначалось, позивач звернувся до суду із позовом про визнання за ним права на набуття земельної ділянки в оренду шляхом укладання прямого договору оренди, зобов'язання відповідача-1 та відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, посилаючись при цьому на необґрунтованість посилання відповідача-1 та відповідача-2 на Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року.
Земельні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України „Про оренду землі”, ст.ст. 792-797 Цивільного кодексу України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на їх виконання.
Відповідно до статті 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією, усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Cтаттею 2 Земельного Кодексу України передбачено, що земельні відносини – це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
Стаття 12 Земельного кодексу України встановлює повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин. Зокрема, до їх повноважень належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності; додержання земельного та екологічного законодавства.
Згідно з ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Зазначена норма Земельного кодексу України кореспондується з вимогами ч. 3 ст. 16 Закону України „Про оренду землі”, відповідно до якої необхідною передумовою укладення договору оренди землі визначено згоду органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
З огляду на встановлений ст.ст. 6, 627 Цивільного кодексу України принцип свободи Договору сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахування вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Позивачем 03.08.2005 року на ім'я міського голови м. Донецька було подану заяву щодо виділення земельної ділянки, розташованої на пустирі по вул. Островського між вул. Ляшенко та вул. Терешкової у Кіровському районі.
Відповідно до акту вибору земельної ділянки для розташування об'єкта від 02.11.2006 року постійно діючою комісією з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів Донецької міської ради, земельна ділянка, розташована за адресою: Кіровський район, вул. Островського (перетин з вул. В. Терешкової) орієнтовною площею 1,4270 га визнана придатною для проектування та будівництва будівлі суспільно-торгівельного центру.
Позивачем було отримано позитивні висновки державних органів та органів місцевого самоврядування про погодження місця розташування об'єкту на земельній ділянці площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі, а саме:
висновок Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради від 17.10.2006 року № 01/14-46734;
висновок Науково-методичного відділу охорони пам'яток історії та культури Донецького обласного краєзнавчого музею від 13.11.2006 року № 2061;
висновок Центрально-Донецької регіональної екологічної інспекції Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області від 24.11.2006 року № 37/2239;
висновок Донецької міської санітарно-епідеміологічної станції від 27.11.2006 року № 2305/07.
висновок Донецького міського управління земельних ресурсів від 28.11.2006 року № 01/35-6246.
Рішенням виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.12.2006 року № 747/12 позивачу погоджено місце розташування будівлі суспільно-торгівельного центру на земельній ділянці загальною орієнтовною площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі, дозволено проведення проектно-дослідницьких робіт для будівництва будівлі суспільно-торгівельного центру на земельній ділянці загальною орієнтовною площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі.
На виконання рішення виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.12.2006 року № 747/12, позивачем були отримані позитивні висновки стосовно погодження проекту землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі, а саме:
висновок Донецької міської СЕС № 63/07 від 22.07.2008 року щодо вибору (відведення) земельної ділянки під забудову;
висновок відділу регуляторної політики Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області від 28.01.2008 року № 05/166;
висновок відділу культури Донецької міської ради від 24.01.2008 року № 01-1/105-з.
Позивачем було отримано висновок від Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради від 11.07.2008 року № 01/14-2990, відповідно до якого відповідач-1, розглянувши проект відводу земельної ділянки позивачу для будівництва будівлі громадсько-торгівельного центру по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі, повідомив позивача про те, що у відповідності до положень ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” зі змінами, що внесені Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008, передачу земельних ділянок в оренду для будівництва об'єкта необхідно здійснювати в порядку аукціону.
Управлінням земельних ресурсів у м. Донецьку, правонаступником якого є відповідач-2, також було розглянуто проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивачу для будівництва будівлі громадсько-торгівельного центру по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі та, згідно з висновком Управління земельних ресурсів у м. Донецьку від 23.07.2008 року № 05-6-1994, позивача було повідомлено про те, що відповідно до положень ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” зі змінами, що внесені Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008, передачу земельних ділянок в оренду для будівництва об'єкта необхідно здійснювати в порядку аукціону.
При зверненні до суду з позовом позивач виходив з того, що посилання відповідача-1 та відповідача-2 на Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року, згідно з яким придбання права оренди земельних ділянок здійснюється виключно на аукціонах, є незаконним.
Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено право особи звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до ст. 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
За своїм загальноправовим змістом вимоги позивача щодо визнання за ним права на надбання земельної ділянки шляхом укладання прямого договору оренди – є засобом захисту цивільного права у вигляді визнання права, передбаченого ст. 16 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського права України та закріпленого ст. 152 Земельного кодексу України.
Підстави набуття права на землю передбачені статтею 116 Земельного кодексу України. У цій статті врегульовані відносини щодо набуття громадянами та юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності. Підставою набуття права на землю у таких випадках є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах установлених цим Кодексом повноважень.
Порядок надання у постійне користування земельних ділянок юридичним особам та порядок передачі земельних ділянок в оренду визначені ст.ст. 123, 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі”.
В силу ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент звернення позивача до Донецького міського голови із заявою про надання в оренду земельної ділянки) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року внесено зміни до ст. 124 Земельного кодексу України та визначено виключно конкурсні засади передання в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності.
Прийняття Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року, не є підставою, що позбавляє позивача пріоритетного права на укладання договору оренди, визначеної та погодженої з органом місцевого самоврядування земельної ділянки, оскільки, згідно встановленого статтею 5 Цивільного кодексу України загально правового принципу ретроактивності закону, гарантованого ст. 58 Конституції України, акти цивільного законодавства не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують цивільну відповідальність особи.
Згідно із зазначеним правилом дія закону чи іншого нормативно-правового акту поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності.
Також, відповідно до пп. 2 п. 11 розділу ІІ „Прикінцеві положення” Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року передбачено обов'язок Кабінету Міністрів України визначити особливості оформлення права оренди земельної ділянки без проведення аукціону громадянам чи юридичним особам, які звернулись із заявою (клопотанням) про передачу земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, якщо станом на 1 січня 2008 року відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування було прийнято рішення про погодження місця розташування такого об'єкта або про надання дозволу на розробку проекту її відведення.
Тобто, з наведених положень закону випливає, що у будь-якому разі на осіб, у відношенні яких до 01.01.2008р. прийнято рішення про погодження місця розташування такого об'єкта або про надання дозволу на розробку проекту її відведення не розповсюджується процедура оформлення права оренди земельної ділянки з обов'язковим проведенням проведення аукціону. До таких осіб застосовується звичайний порядок укладання прямого договору оренди.
Як зазначалось, Рішенням виконавчого комітету Донецької міської ради від 20.12.2006 року № 747/12 позивачу погоджено місце розташування будівлі суспільно-торгівельного центру на земельній ділянці загальною орієнтовною площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі, дозволено проведення проектно-дослідницьких робіт для будівництва будівлі суспільно-торгівельного центру на земельній ділянці загальною орієнтовною площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі.
Таким чином, з урахуванням вимог ст. 58 Конституції України, ст. 16 Закону України „Про оренду землі”, ст. 124 Земельного кодексу України, а також зважаючи на прийняття виконавчим комітетом Донецької міської ради рішення про погодження місця розташування об'єкта до 01.01.2008 року, позивач має право на проведення дій, пов'язаних з переданням в оренду спірної земельної ділянки на засадах, встановлених у зазначених актах в редакції, що діяла до 01.01.2008р..
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про правомірність захисту цивільного права позивача у заявлений ним спосіб, визнавши за ним право на отримання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру, шляхом укладення прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” в редакції, що діяла на момент звернення ТОВ „Амстор-інвест” з заявою до Донецького міського голови, як превентивні міри захисту прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Позивачем також заявлені вимоги про зобов'язання відповідача-1 та відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру.
Як зазначалось, позивачем було отримано висновки від Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради від 11.07.2008 року № 01/14-2990 та від Управління земельних ресурсів у м. Донецьку від 23.07.2008 року № 05-6-1994, згідно з якими позивача було повідомлено про те, що у відповідності до положень ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” зі змінами, що внесені Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008, передачу земельних ділянок в оренду для будівництва об'єкта необхідно здійснювати в порядку аукціону.
Згідно ст.58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до ч.4 п.3 мотивувальної частині рішення Конституційного суду України від 09.02.1999р. №1-рп/99 норми ст.58 Конституції України можуть розповсюджуватись на юридичні особи.
Як встановлено судом, правовідносини стосовно отримання позивачем в оренду спірної земельної ділянки виникли в момент звернення 03.08.2005 року позивача до Донецького міського голови з заявою щодо виділення земельної ділянки, розташованої на пустирі по вул. Островського між вул. Ляшенко та вул. Терешкової у Кіровському районі, тобто до набрання чинності Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року, яким внесено зміни до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України.
Наведені обставини та положення ст. 58 Конституції України свідчать про неправомірність застосування до правовідносин, які склалися між позивачем та відповідачами щодо надання в оренду спірної земельної ділянки, положень Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року.
Таким чином, відповідачем-1 та відповідачем-2 було необґрунтовано не погоджено проект землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки площею 1,4270 га по вул. Островського (перетин з вул. Валентини Терешкової) в Кіровському районі з посиланням на положення ст. 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” зі змінами, що внесені Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008.
Таке непогодження суперечить вимогам закону, є необґрунтованим та таким, що порушує права позивача на оренду земельної ділянки в порядку та на умовах, встановлених у ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України до внесення змін згідно із Законами України №107-VI від 28.12.2007р. та №309-VI від 03.06.2008р.
З огляду на викладене вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
При визначенні підвідомчості цієї справи господарським судам суд виходив з того, що між сторонами існує спір про право позивача на укладання договору оренди земельної ділянки.
Правовідносини, що склалися між сторонами з приводу укладення спірного договору оренди, носять договірний характер, при цьому, Донецька міська рада виступає як власник спірної земельної ділянки, який в силу свого статусу та наданих повноважень має право розпоряджатись нею у встановленому порядку.
Таким чином, відповідач у спірних правовідносинах не здійснює владних повноважень, а виступає як суб'єкт господарських відносин.
На підставі викладеного та керуючись ст. 13, 58 Конституції України, ст.ст. 2, 12, 116, 123, 124, 152 Земельного кодексу України, ст.ст. 5, 6, 16, 627 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського кодексу України, ст. 16 Закону України „Про оренду землі”, п. 11 розділу ІІ „Прикінцеві положення” Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів” № 309-VI від 03.06.2008 року, ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест” до Головного управління містобудування і архітектури Донецької міської ради, Управління Держкомзему у місті Донецьку Донецької області та Донецької міської ради про визнання права Товариства з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест” на отримання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру, шляхом укладення прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” в редакції, що діяла на момент звернення ТОВ „Амстор-інвест” з заявою до Донецького міського голови; зобов'язання відповідача-1 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру; зобов'язання відповідача-2 погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) – задовольнити.
Визнати за Товариством з обмеженою відповідальністю „Амстор-інвест” (04080, м. Київ, вул. Турівська, 15, ЄДРПОУ 33549267) право на отримання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270 га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру, шляхом укладення прямого договору оренди з Донецькою міською радою в порядку, передбаченому Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” в редакції, що діяла на момент звернення ТОВ „Амстор-інвест” з заявою до Донецького міського голови.
Зобов'язати Головне управління містобудування і архітектури Донецької міської ради (83015, м. Донецьк, вул. Челюскінців, 198-б, ЄДРПОУ 02498412) погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру.
Зобов'язати Управління Держкомзему у місті Донецьку Донецької області (83005, м. Донецьк, вул. Буковинська, 2, ЄДРПОУ 23597414) погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,4270га, по вулиці Островського (перетин з вулицею Валентини Терешкової) в Кіровському районі м. Донецька (кадастровий номер 1410137100:00:030:0368) для будівництва суспільно-торгівельного центру
Суддя
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2008 |
Оприлюднено | 05.11.2008 |
Номер документу | 2234820 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Гончаров С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні