22/347-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.10.08р.
Справа № 22/347-08
За позовом відкритого акціонерного товариства „Запорізький металургійний комбінат „Запоріжсталь” м. Запоріжжя
до державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
про стягнення 2897,64 грн.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: Лахматова К.Г –пред. довіреність №20-421 від 28.11.07 р.
Від відповідача: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ
Позивач просить стягнути 2 897, 64 грн., що складають суму шкоди, завданої недостачею упорів, відвантажених згідно залізничної накладної №41901747.
Відповідач відзив не подав, його представник в засідання не з'явився.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ
08.06.08. на адресу позивача від СП „Трейс” за залізничною накладною № 41901747 у вагоні №53503736 надійшов вантаж –піддони металеві з упорами. Маса вантажу, вказана відправником у накладній, становить 26130 кг, кількість місць –10.
Під час приймання вантажу по кількості було встановлено його недостачу, що підтверджено комерційним актом БН 755690/407 від 08.06.08. з якого вбачається, що при підрахунку кількості місць фактично виявилося 10, на піддонакх№6725, №6735 не було 2-х упорів.
З комерційного акту, який складено у доповнення до акту №7711 від 07.06.08. на станції Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці, вбачається, що у верхньому ярусі в 1 та 2 штабелі на піддонах №6725, №6735 відсутні упори. На тросі у місті з'єднання упора з тросом є сліди пошкодження, покриті іржею. Піддони №№ 6728, 6609, 6846, 6968, 6771, 6653, 6841, 6682 з упорами. Упори з піддонами з'єднані тросом довжиною 120 см. Д=3см., на піддони та упори фарбою нанесені номери. У технічному відношенні вагон справний, люки та двері зачинені.
Обставини, зазначені в комерційному акті, свідчать про несхоронність вантажу при перевезенні.
Відповідно до статті 129 Статуту залізниць України (далі –Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Згідно зі статтями 110, 113 Статуту, статтею 308 Господарського кодексу України залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу, за незбереження прийнятого до перевезення вантажу вона несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.
Статтею 114 Статуту залізниць України передбачено, що залізниця відшкодовує збитки, що виникли з її вини під час перевезення, за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі.
Позивачем до матеріалів справи залучена планова калькуляція до замовлення №6435, з якої вбачається, що виробнича собівартість одного піддону складає 1448,82 грн.
З огляду на викладене вимоги позивача щодо стягнення шкоди в розмірі заявленої суми слід визнати обґрунтованими і такими що підлягають задоволенню.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 308, 314 Господарського кодексу України статтями 105, 110, 113, 114, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ
Стягнути з державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ на користь відкритого акціонерного товариства „Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь” м. Запоріжжя 2 897,64 грн. основної суми, 102 грн. держмита,118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2008 |
Оприлюднено | 05.11.2008 |
Номер документу | 2235266 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні