ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 березня 2012 р. Справа №2а-1902/12/0170/13
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Ольшанської Т.С., при секре тарі Ківа А.С.,
розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговель ний дім СЕЗ"
про стягнення заборговано сті у сумі 35426,60 грн.,
за участю представників ст орін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явивс я.
Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Сімф ерополі АР Крим звернулась д о Окружного адміністративно го суду АР Крим із позовною за явою до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Торгове льний дім СЕЗ" про стягнення заборгованості у сумі 35426,60 грн .
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 15.02.2012 відкрито провадження в ад міністративній справі, закін чено підготовче провадження та справу призначено до судо вого розгляду.
Позивач у судове засідання явку свого представника не з абезпечив, надав клопотання про розгляд справи за його ві дсутністю.
Відповідач у судове засіда ння явку представника не заб езпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідом лений належним чином, про при чини неявки суд не повідомив .
Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті на час виникнення спірних правовідносин було визначен о Законом України “Про держа вну податкову службу в Украї ни”, відповідно до ст.4 якого Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади, яко му підпорядковуються зокре ма Державна податкова інспек ція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноваж ень, наданих державній подат ковій службі законодавством , суд дійшов висновку, що Держа вна податкова інспекція в м. С імферополі АР Крим у відноси нах з фізичними та юридичним и особами є суб' єктом владн их повноважень та даний спір належить до розгляду у поряд ку, передбаченому Кодексом а дміністративного судочинст ва України.
Згідно зі статтею 4 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, платниками податків і збо рів (обов' язкових платежів) є юридичні особи, на яких від повідно до Законів України п окладений обов' язок сплачу вати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”, ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пер едбачено, що платник податкі в самостійно обчислює суму п одаткового зобов' язання, як у вказує у податковій деклар ації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.
Статтею 9 Закону України “Пр о систему оподаткування” бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин Було врегульовано Законом Україн и “Про податок на додану варт ість”, який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинно сті Податковим кодексом Укра їни.
Відповідальність платникі в податків за дотримання дос товірності та своєчасності в изначення сум податку, а тако ж за повноту та своєчасність його внесення до бюджету бул о встановлено пунктом 10.2 стат ті 10 Закону України “Про подат ок на додану вартість”.
Відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону № 2181 у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах:
при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим 28.07.2004 проведено державну р еєстрацію юридичної особи - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Торговельний ді м СЕЗ", що підтверджується вит ягом з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців станом на 26.09.2011.
У товариства з обмеженою ві дповідальністю "Торговельни й дім СЕЗ" станом на день розг ляду справи є заборгованіст ь з податку на додану вартіст ь та штрафних (фінансових) сан кцій у сумі 34916,60 грн. та з податк у з доходів найманих працівн иків у сумі 510,00 грн.
04.05.2011 ДПІ в м. Сімферополі пров едена позапланова невиїзна д окументальна перевірка ТОВ "Торговельний дім СЕЗ" з пита нь взаємовідносин з ПП "Базис торг" за грудень 2010 року.
Перевіркою встановлені по рушення пп.7.4.1, п.п. 7.5.1 ст. 7 Закону У країни “Про податок на додан у вартість”, в результаті чог о донараховано суму зобов'яз ання з податку на додану варт ість у сумі 29320,00 грн.
За результатами перевірки був складений акт перевірки №5551/23-4 від 04.05.2011, на підставі якого прийнято податкове повідомл ення-рішення №0005902301/0 від 01.06.2011 на с уму 36650,00 грн., у тому числі за осн овним платежем на суму 29грн. т а за штрафними санкціями на с уму 7330,00 грн.. Відповідачем част ково сплачено на суму 1734,40 грн. з а основним платежем. Заборго ваність складає 34916,60 грн. та до т еперішнього часу не сплачено .
17.10.2011 ДПІ в м. Сімферополі пров едена камеральна перевірка Т ОВ "Торговельний дім СЕЗ" з не подання розрахунку сум доход у, нарахованого (сплаченого) н а користь платників податку, а також суми утриманого з них податку.
Перевіркою встановлені по рушення п.п.49.2 ст. 49 Податкового кодексу України, платник под атків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом з вітний період подавати подат кові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цьо го Кодексу незалежно від тог о, чи провадив такий платник п одатку господарську діяльні сть у звітному періоді. Відпо відачем не поданий розрахуно к сум доходу, нарахованого (сп лаченого) на користь платник ів податку, а також суми утрим аного з них податку.
За результати перевірки бу в складений акт перевріки № 148 42/17-4 від 17.10.2011 на підставі його при йняте податкове повідомленн я-рішення №0001501704/0 від 31.10.2011 на суму 510,00 грн.
Таким чином, загальна сума з аборгованості, що була визна чена у податкових повідомлен нях-рішеннях у загальній сум і 35426,60 грн. відповідачем не спла чена, що свідчить про невикон ання вказаним суб'єктом госп одарювання зобов'язання пере д бюджетом.
Відповідно до п.41.5. ст. 41 Подат кового кодексу України орган ами стягнення є виключно орг ани державної податкової слу жби, які уповноважені здійсн ювати заходи щодо забезпечен ня погашення податкового бор гу в межах їх повноважень, а та кож державні виконавці в меж ах своїх повноважень.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Под аткового кодексу України).
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу Україн и).
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу У країни).
Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями підлягає стягнен ню після закінчення 60-денного строку.
Позивачем на адресу відпов ідача була направлена перша податкова вимога про сплату боргу:
- від 16.08.2011 № 1/4938 у сумі 34916,60 грн., як а відправлена рекомендовано ю кореспонденцією 16.08.2011, але пов ернута з відміткою Укрпошти "за відмовою адресата від оде ржання".
За таких умов, суд вважає за довольнити вимоги позивача ч астково, а саме стягнути з від повідача 34916,60 грн. заборговано сті.
Так як, податкові вимоги на суми податкового боргу з под атку з доходів найманих прац івників позивачем не виносил ись.
Приймаючи до уваги те, що по зивачем не дотримана процеду ра, що передує зверненню з поз овом до суду, а саме не спрямов ані на адресу платника подат ків податкові з податку з дох одів найманих працівників ви моги, суд вважає зазначений п озов в частині стягнення заб оргованості у сумі 510,00 грн. пер едчасним, а тому таким, що не п ідлягає задоволенню в цій ча стині.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити част ково.
2.Стягнути з рахунків у банк ах Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Торговельни й дім СЕЗ" (95023, АР Крим, м. Сімферо поль, провул. Виробничий 11; ЄДР ПОУ 33117856; р/р 26003000131728 ПАТ "ЧБРР", МФО 384356 ) податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 34916,6 0 грн. на р/р № 31114029700002, ГУ ДКУ в АР Кр им, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платеж у 3014010100; одержувач: державни й бюджет м. Сімферополь.
3. В задоволенні іншої части ни позовних вимог - відмовити .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ол ьшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22369110 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні