ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2012 р. № 2а-1218/12/1370
Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючої cудді - Потабе нко В.А.
за участю секретаря судови х засідань - Гойни Є.А.,
за участі представників ст орін:
позивача - ОСОБА_2, згід но довіреності,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні в м. Льв ові адміністративну справу з а позовом Державної податков ої інспекції в Франківському районі м. Львова до Франків ської районної організаці ї міста Львова політичної па ртії "Європейська партія Укр аїни" про стягнення податков ого боргу, -
в с т а н о в и в :
ДПІ в Франківському рай оні м. Львова звернулася до су ду з позовом до Франківсько ї районної організації м. Л ьвова політичної партії "Євр опейська партія України" про стягнення податкового боргу в сумі 1021,77 грн., що виникла внас лідок несплати податкових зо бов' язань з податку на приб уток.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, просила позов задовольнити.
Відповідач не забезпечив у часті в судовому засіданні у повноваженого представника , кореспонденція, яка скерову валася на адресу відповідача судом, повернулась з довідка ми Укрпошти за закінченням т ерміну зберігання.
Згідно ст. 33 КАС України, у ра зі ненадання особами, які бер уть участь у справі, інформац ії щодо їх поштової адреси, су довий виклик або судове пові домлення надсилаються:
юридичним особам та фізичн им особам - підприємцям - за ад ресою місцезнаходження (місц я проживання), що зазначена в Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців;
фізичним особам, які не мают ь статусу підприємців, - за адр есою їх місця проживання чи м ісця перебування, зареєстров аною у встановленому законом порядку.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за так ою адресою вважається, що суд овий виклик або судове повід омлення вручене їм належним чином.
З долученої до матеріалів с прави довідки з ЄДР вбачаєть ся, що відповідач Франківсь ка районна організація м. Л ьвова політичної партії "Євр опейська партія України", іде нтифікаційний код 34904748, і надал і зареєстрований за адресою, зазначеною в позові - 79060, м. Ль вів, вул. Наукова, 64/40.
За таких обставин суд вважа є, що відповідач належним чин ом був повідомлений про час т а місце розгляду справи та са му справу можна розглядати с праву у відсутності представ ника відповідача на підставі наявних доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, з'ясувавш и дійсні обставини справи, до слідивши надані докази, суд п рийшов до висновку, що позов п ідлягає до задоволення з нас тупних підстав.
В судовому засіданні встан овлено, що Франківська ра йонна організація м. Львова п олітичної партії "Європейськ а партія України" зареєстров ана як суб' єкт підприємниць кої діяльності 09.02.2007 року викон комом Львівської міської рад и, що підтверджено наявною в м атеріалах справи копією витя гу з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.
13.02.2007 року відповідача взято на облік платників податків за № 3792, що підтверджено наявно ю в матеріалах справи довідк ою позивача від 17.01.2012 року № 5.
На підставі акту № 4102/15-1/34904748 від 09.09.2010 року, ДПІ в Франківському районі м. Львова прийнято под аткове повідомлення-рішення № 0010051510/0 від 09.09.2010 року, яким до відп овідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платеж ем податок на прибуток в розм ірі 850,00 грн.
Крім того, на підставі акту № 2438/15-1/34904748 від 10.10.2011 року, ДПІ в Фран ківському районі м. Львова пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення № 0010601510 від 12.10.2011 ро ку, яким до відповідача засто совано штрафні (фінансові) са нкції за платежем податок на прибуток в розмірі на суму 01,00 грн.
Крім того, на підставі акту № 2505/15-1/34904748 від 12.10.2011 року, ДПІ в Фран ківському районі м. Львова пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення № 0011101510 від 14.10.2011 ро ку, яким до відповідача засто совано штрафні (фінансові) са нкції за платежем податок на прибуток в розмірі 01,00 грн.
На підставі акту № 6554/15-1/34904748 від 31.12.2010 року, ДПІ в Франківському районі м. Львова прийнято под аткове повідомлення-рішення № 0020581510/0 від 31.12.2010 року, яким до відп овідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платеж ем податок на прибуток в розм ірі 170,00 грн. За неможливістю вр учення вказаного повідомлен ня-рішення, його було розміще но на дошці податкових оголо шень, що підтверджено наявно ю в матеріалах справи копією акту.
В зв'язку з існуванням подат кового боргу ДПІ у Франківсь кому районі виставило Фран ківській районній організ ації м. Львова політичної пар тії "Європейська партія Укра їни" першу податкову вимогу № 1/1461 від 27.09.2010 року на суму 849,77 грн.
Зі слів представника позив ача, ні податкові повідомлен ня-рішення, ні податкова вимо га відповідачем оскаржені не були.
Щодо боргу, що виник до 01.01.2011 р оку.
Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування »від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в р едакції, що діяла на момент ви никнення податкового зобов' язання), платники податків зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.
Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями (надалі - Зако н № 2181-ІІІ), податковий борг - п одаткове зобов' язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов' язання.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону № 2181-ІІІ, податкове зобов' язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до цього закон у, вважається узгодженим у де нь отримання платником подат ків податкового повідомленн я, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважа є, що контролюючий орган неві рно визначив суму податковог о зобов' язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не су перечить законодавству з пит ань оподаткування або виходи ть за межі його компетенції в становленої законом, такий п латник податків має право зв ернутися до контролюючого ор гану із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне ріш ення вищого (центрального) ко нтролюючого органу за заявою платника податків не підляг ає подальшому адміністратив ному оскарженню, але може бут и оскаржене в судовому поряд ку.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 З акону № 2181-ІІІ, у разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження. Також платник податків зобов'язан ий самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого підпунктом 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган - державний орган, який у межах своєї компетенції, визначен ої законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, до стовірністю і повнотою нарах ування податків і зборів (обо в' язкових платежів) та пога шенням податкових зобов' яз ань чи податкового боргу. Под аткові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов' язкових плате жів), які справляються до бюдж етів та державних цільових ф ондів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181-ІІІ, активи платника п одатків (кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання) можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В і нших випадках платники подат ків самостійно визначають че рговість та форми задоволенн я претензій кредиторів за ра хунок активів, вільних від за ставних зобов' язань забезп ечення боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Щодо боргу, що виник після 01.01.2011 року
Відповідно до ст. 16 Податко вого Кодексу України від 2 гру дня 2010 року № 2755-VI (надалі - ПК Укр аїни), платник податків зобов ' язаний, зокрема, сплачуват и податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
У п. 31.1 ст.31 ПК України визначе но, що строком сплати податку та збору визнається період, щ о розпочинається з моменту в иникнення податкового обов'я зку платника податку із спла ти конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначе ному податковим законодавст вом. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений стро к, вважається не сплаченим св оєчасно.
Пунктом 1 ст. 36 ПК України пер едбачено, що податковим обов 'язком визнається обов'язок п латника податку обчислити, з адекларувати та/або сплатити суму податку та збору в поряд ку і строки, визначені цим Код ексом, законами з питань митн ої справи. А також, податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором .
Відповідно до п. 54.3.1 ст. 54 ПК, ко нтролюючий орган зобов'язани й самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменше ння (збільшення) суми бюджетн ого відшкодування та/або зме ншення (збільшення) від'ємног о значення об'єкта оподаткув ання податком на прибуток аб о від'ємного значення суми по датку на додану вартість пла тника податків, передбачених цим Кодексом або іншим закон одавством, якщо платник пода тків не подає в установлені с троки податкову (митну) декла рацію.
Крім того, згідно п. 54.3.3 ст. 53 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно виз начити суму грошових зобов'я зань, зменшення (збільшення) с уми бюджетного відшкодуванн я та/або зменшення (збільшенн я) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на п рибуток або від'ємного значе ння суми податку на додану ва ртість платника податків, пе редбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо з гідно з податковим та іншим з аконодавством особою, відпов ідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окр емого податку або збору, заст осування штрафних (фінансови х) санкцій та пені, у тому числ і за порушення у сфері зовніш ньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК Укр аїни, у разі визначення грошо вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пу нкту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язан ий сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протя гом 10 календарних днів, що нас тають за днем отримання пода ткового повідомлення-рішенн я.
У відповідності до п. 1 ст. 109 Ко дексу, податковими правопору шеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платни ків податків, податкових аге нтів, та/або їх посадових осіб , а також посадових осіб контр олюючих органів, що призвели до невиконання або неналежн ого виконання вимог, установ лених цим Кодексом та іншим з аконодавством, контроль за д отриманням якого покладено н а контролюючі органи.
Згідно з п. 59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків н е сплачує узгодженої суми гр ошового зобов'язання в устан овлені законодавством строк и, орган державної податково ї служби надсилає (вручає) йом у податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повід омлення-рішення.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК Ук раїни, податковим боргом є су ма узгодженого грошового зоб ов'язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого гр ошового зобов'язання.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 57 Податко вого кодексу України.
Згідно наявної в матеріала х справи довідки позивача, ст аном на 16.01.2012 року заборгованіс ть Франківської районно ї організації м. Львова політ ичної партії "Європейська па ртія України" становить 1021,77 гр н.
На даний час вказана сума по даткового зобов'язання є узг одженою та у встановлені зак оном строки до бюджету не спл аченою, тобто визнається сум ою податкового боргу, а, відта к, підлягає стягненню в приму совому порядку.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податк ового кодексу України, він ре гулює відносини, що виникают ь у сфері справляння податкі в і зборів, зокрема, визначає в ичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК Укр аїни, органи державної подат кової служби є контролюючими органами щодо податків, які с правляються до бюджетів та д ержавних цільових фондів, кр ім зазначених у підпункті 41.1.2 ц ього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за д отриманням якого покладаєть ся на органи державної подат кової служби.
Згідно п. 20.1.28 ст. 20 ПК України, о ргани державної податкової с лужби наділені, зокрема, прав ом застосовувати до платникі в податків фінансові (штрафн і) санкції, стягувати до бюдже тів та державних цільових фо ндів суми грошових зобов'яза нь та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі , встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК Укр аїни, орган державної податк ової служби здійснює за плат ника податків і на користь де ржави заходи щодо погашення податкового боргу такого пла тника податків шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх не достатності - шляхом продажу майна такого платника подат ків, яке перебуває у податков ій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України пер едбачено, що стягнення кошті в з рахунків платника податк ів у банках, обслуговуючих та кого платника податків, здій снюється за рішенням суду, як е направляється до виконання органам державної податково ї служби, у розмірі суми подат кового боргу або його частин и.
Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК Укр аїни, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового бо ргу платника податків є будь -які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу то варів (робіт, послуг), майна, ви пуску цінних паперів, зокрем а корпоративних прав, отрима ні як позика (кредит), та з інши х джерел, з урахуванням особл ивостей, визначених цією ста ттею, а також суми надміру спл ачених платежів до відповідн их бюджетів.
Враховуючи все вищенаведе не, а також п. 20.1.18 ст. 20 ПК, згідно я кого органи державної податк ової служби мають право звер татися до суду щодо стягненн я коштів платника податків, я кий має податковий борг, з рах унків у банках, обслуговуючи х такого платника, на суму под аткового боргу або його част ини, суд вважає позовні вимог и обґрунтованими та такими, щ о підлягають до задоволення.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС Укр аїни.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 1 58, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити.
Стягнути з Франківської районної організації міст а Львова політичної партії "Є вропейська партія України", і дентифікаційний код 34904748, що за реєстроване за адресою: 79060, м. Л ьвів, вул. Наукова, 64/40, до бюджет у податковий борг в сумі 1021 (тис ячу двадцять одну) гривню 77 ко п.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адмініс тративний суд. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Повний текст постанови виг отовлений 18.03.2012 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22371688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні