ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 березня 2012 р. № 2а-2160/12/1370
Львівський окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
за участю:
секретаря судового засіда ння Гіщинської С.Я.,
представника позивача Т істечка Ю.Я.,
представник відповідача н е з' явився,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за поданням Державної податкової інспек ції у Жовківському районі Ль вівської області до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Трислав»про стягнення к оштів за податковим боргом, -
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспе кція у Жовківському районі Л ьвівської області (далі - ДП І у Жовківському районі Льві вської області) звернулася д о суду з поданням до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Трислав»(далі - ТзОВ «Т рислав»), в якому просить суд с тягнути з відповідача на кор исть бюджету кошти в розмірі 63 783 грн. 00 коп.
Подання обґрунтоване тим , що за відповідачем облікову ється податковий борг з пода тку на прибуток у розмірі 37 407 г рн. 17 коп. та з ПДВ на суму 26 131 грн . 78 коп., сума якого збільшилась за рахунок несплати податко вої вимоги від 02.12.2011 року № 418 та с тановить 63 783 грн. 00 коп., а також п равом органу державної подат кової на служби на звернення до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.
Представник позивача в суд овому засіданні позов підпри мав з пістав наведених у позо вній заяві. Додатково зазнач ив, що сума податкового боргу ТзОВ «Трислав»є узгодженою. Просить подання задовольнит и повністю.
Відповідач явку уповноваж еного представника в судове засідання не забезпечив, хоч а належним чином був повідом лений про дату, час та місце йо го проведення. Про причини не явки суд не повідомив, а тому с уд відповідно до ч. 7 ст. 183-3 КАС У країни ухвалив розглядати сп раву без його участі.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, на яки х ґрунтується подання, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що подання підлягає задо воленню, з наступних підстав .
Як вбачається з матеріалів справи ТзОВ «Трислав», що зна ходиться за адресою: 80300, Львівс ька область, м. Жовква, вул. Дор ошенка, 5, зареєстроване держа вним реєстратором Жовківськ ої районної державної адміні страції Львівської області я к юридична особа, код ЄДРПОУ - 22392779, що підтверджується витяг ом з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців та взяте на облік як платник податків в ДПІ у Жовківському районі Л ьвівської області 28.08.1996 року за № 1684, що підтвердж ується довідкою про взяття н а облік платника податків (фо рма № 4-ОПП) від 01.03.2000 року № 218.
На підставі направлень від 23.09.2011 року № 624/23-0, від 28.09.2011 року, та ві д 30.09.2011 року № 634/23-0, № 635/23-0 ДПІ у Жовкі вському районі Львівської об ласті проведено позапланову перевірку ТзОВ «Трислав»з п итань дотримання податковог о, валютного та іншого законо давства за період з 01.07.2008 року п о 30.06.2011 року.
За результатами перевірки складено акт від 07.11.2011 року № 1501/23 -0/22392779.
На підставі вказаного акту перевірки винесено податков і повідомлення рішення від 15.1 1.2011 року № 0007162300, яким відпові дачу збільшено суму грошовог о зобовязання з податку на пр ибуток на суму 37 407 грн. 17 коп. та в ід 15.11.2011 року № 0007172300, яким збіл ьшено відподачу суму грошово го зобовязання з ПДВ на суму 26 131 грн. 78 коп. Зазначені вище под аткові повідомлення-рішення були отримані головним бухг алтером ТзОВ «Трислав», що пі дтверджується корінцями под аткових повідомлень-рішень.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 № 2755-VI у разі визначення грошо вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пу нкту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язан ий сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протя гом 10 календарних днів, що нас тають за днем отримання пода ткового повідомлення-рішенн я, крім випадків, коли протяго м такого строку такий платни к податків розпочинає проце дуру оскарження рішення конт ролюючого органу.
Проте, суми узгоджених пода ткових зобовязань, які визна чені вказаними вище податков ими повідомленнями-рішенням и ТзОВ «Трислав» не були спла чені протягом 10 календарних д нів, що настають за днем отрим ання податкових повідомлень -рішень.
З матеріалів справи вбачає ться, що сума податкового бор гу відповідача станом на 05.03.2012 р оку становить 63 783 грн. 00 коп., в то му числі основний платіж у ро змірі 50 591 грн. 68 коп., штрафна сан кція - 13 144 грн. 25 коп. та пеня на с уму 47 грн. 07 коп., що підтверджує ться довідкою ДПІ у Жовкіськ ому районі Львівської област і від 06.03.2012 року № 3350/24-0.
Відповідно до п. 14.1.137 ст. 14 Пода ткового кодексу України орга н стягнення - державний орга н, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення по гашення податкового боргу в межах повноважень, встановле них вказаним Кодексом та інш ими законами України. Органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов' язань та/або податков ого боргу.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податково го кодексу України податкови й борг - сума грошового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), самостійно узгодженого пл атником податків або узгодже ного в порядку оскарження, ал е не сплаченого у встановлен ий строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого грошового зобов' язання.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Подат кового кодексу України у раз і коли платник податків не сп лачує узгодженої суми податк ового зобов' язання у встано влені законом строки, орган д ержавної податкової служби н адсилає (вручає) йому податко ву вимогу в порядку, визначен ому для надсилання (вручення ) податкового повідомлення-р ішення.
Керуючись п. 59.1 ст. 59 Податково го кодексу України ДПІ у Жовк іському районі Львівської об ласті надіслано відповідачу податкову вимогу від 02.12.2011 року № 418 а також рішення від 12.01.2012 рок у № 432 про опис майна у податков у заставу. Вказана вимога зал ишилась без задоволення, под атковий борг відповідачем не сплачено.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податковог о кодексу України, у разі коли у платника податків, якому на діслано (вручено) податкову в имогу, сума податкового борг у збільшується, погашенню пі длягає вся сума податкового боргу такого платника податк у, що виник після надіслання (в ручення) податкової вимоги.
Як вбачається з положень п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу Ук раїни стягнення коштів та пр одаж майна платника податків проводяться не раніше ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по датків податкової вимоги.
Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України передб ачено право податкового орга ну звертатися до суду щодо ст ягнення коштів платника пода тків, який має податковий бор г, з рахунків у банках, обслуго вуючих такого платника, на су му податкового боргу або йог о частини.
Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд, згідно ст . 86 цього Кодексу, оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об'єк тивному дослідженні.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді й чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Положення ст. 9 КАС України п ередбачає, що суди при виріше нні справи керуються принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Таким чином, з врахуванням х арактеру спірних взаємовідн осин суд, виходячи з заявлени х вимог, системного аналізу п оложень чинного законодавст ва України та матеріалів спр ави, суд дійшов висновку, що по дання є обґрунтованими та пі длягає задоволенню.
Керуючись наведеним вище т а ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167, 183-3 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Подання Державно ї податкової інспекції у Жов ківському районі Львівської області до Товариства з обме женою відповідальністю «Три слав»щодо стягнення коштів з а податковим боргом задоволь нити повністю.
2. Стягнути з рахунків у банках Товариства з обмеже ною відповідальністю «Трисл ав»(код ЄДРПОУ - 22392779) на користь бюджету кошти у розмірі 63 783 гр н. 00 коп. (шістдесят три тисячі с імсот вісімдесят три гривні) .
3. Судові витрати відпо відно до ст. 94 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни стягненню зі сторін не пі длягають.
4. Постанову суду зверн ути до негайного виконання.
Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но Кодексом адміністративно го судочинства України, наби рає законної сили після закі нчення строку подання апеляц ійної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження. Якщо с трок апеляційного оскарженн я буде поновлено, то вважаєть ся, що постанова суду не набра ла законної сили.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду. Апеляційна скарга на постано ву суду першої інстанції под ається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі з астосування судом ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 15 березня 2012 року.
Суддя Гулик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2012 |
Оприлюднено | 06.04.2012 |
Номер документу | 22372136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні