Ухвала
від 29.09.2011 по справі 2а/0570/12021/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Мороз Л.І.

Суддя-доповідач - Сіваче нко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2011 року справа №2а /0570/12021/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Сівачен ка І.В.

суддів Дяченко С.П. , Шишов а О.О.

при секретарі Казако вій Т.М.

за участі представника поз ивача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Товариства з обмеже ною відповідальністю «Метек с-2000» на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 8 серпня 2011 року у спр аві № 2а/0570/12021/2011 за позовом Держав ної податкової інспекції у м . Дружківка Донецької област і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Метекс-2000» п ро зобов'язання допустити по садових осіб до перевірки, -

ВСТАНОВИЛА:

В липні 2011 року позивач зверн увся до суду із вищевказаним позовом.

Вимоги обґрунтовував тим, щ о на підставі плану-графіку п роведення планових виїзних п еревірок суб' єктів господа рювання на 3-й квартал 2011 року, п ідпункту 20.1.4. пункту 20 статті 20, п ідпункту 75.1.2. пункту 75.1. статті 75, статті 75 Податкового кодексу (далі - ПК) України наказом Д ержавної податкової інспекц ії (далі - ДПІ) в м. Дружківка № 291 від 22 квітня 2011 року було приз начено планову перевірку Тов ариства з обмеженою відповід альністю (далі ТОВ) “Метекс-2000” за період з 1 жовтня 2009 року по 31 березня 2011 року. До підприємст ва згідно виписаних направле нь на проведення перевірки б ули спрямовані посадові особ и ДПІ в м. Дружківка та працівн ики Державної податкової адм іністрації (далі - ДПА) в Доне цькій області. Проте, у зв' яз ку із відмовою посадових осі б ТОВ “Метекс-2000” допустити до проведення перевірки фахів ців ДПА в Донецькій області, р озпочати її проведення вияви лося неможливим. В наданому п озові, посилаючись на припис и пункту 1 статті 8, пункту 1 стат ті 9 Закону України від 04.12.1990 № 509-Х ІІ «Про державну податкову с лужбу в Україні» (далі - Зако н № 509-ХІІ), пункт 75.1.2. статті 75, пунк ту 81.1. статті 81, пункт 20.1.24 статті 20 ПК України позивач наполяга в на наявності підстав для за доволення заявлених вимог.

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 8 серпня 2011 року у справі № 2а/0570/12021/2011 позовні вимоги задов олено.

Не погодившись з таким ріше нням, відповідач подав апеля ційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріальног о та процесуального права, пр осить постанову суду скасува ти та постановити нове рішен ня, яким задовольнити позовн і вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначено, що підст авами недопущення до перевір ки було відсутність в посадо вих осіб ДПА в Донецькій обла сті функціональних повноваж ень на проведення перевірки платників податків, невідпов ідність дати початку перевір ки, визначеної в наказі на про ведення перевірки даті почат ку проведення перевірки, виз наченої у направленнях, нада них платнику посадовими особ ами податкової служби. Праці вникам ДПІ в м. Дружківка не пе решкоджали в проведенні пере вірки, вони самі відмовились її проводити.

Представник позивача в суд овому засідання наполягав на необґрунтованості апеляцій ної скарги, вважає постанову суду першої інстанції ухвал ена з додержанням норм матер іального та процесуального п рава.

Ухвалою суду апеляційної і нстанції, постановленою на м ісці, представник відповідач а до участі в судовому засіда нні допущений не був.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.

ТОВ “Метекс-2000”є юридичною о собою, відповідно до довідки № 381 від 12 липня 2011 року відповід ач зареєстрований та обліков ується як платник податків в ДПІ у м. Дружківка.

Згідно Наказу № 291 від 22 квітн я 2011 року начальнику управлін ня податкового контролю юрид ичних осіб наказано організу вати з 4 липня 2011 року проведенн я документальної планової ви їзної перевірки ТОВ “Метекс- 2000” (код ЄДРПОУ 34247003) за період з 1 жовтня 2009 року по 31 березня 2011 ро ку. Листом від 30 червня 2011 року, о триманого позивачем у справі , ДПА в Донецькій області було запропоновано розглянути пи тання про включення до склад у бригади з проведення перев ірки головних державних пода ткових ревізорів-інспекторі в відділу взаємодії з правоо хоронними органами управлін ня податкового контролю юрид ичних осіб ДПА в Донецькій об ласті ОСОБА_3 та ОСОБА_4

Згідно наявної в матеріала х справи розписки № 14/10/23-013-2, пові домлення про проведення пере вірки та копію наказу про про ведення документальної план ової перевірки отримано підп риємством відповідача 23 черв ня 2011 року. Факт отримання зазн ачених документів не запереч увався в судовому засіданні представниками відповідача .

7 липня 2011 року посадові особ и податкової служби прибули до підприємства відповідача з метою проведення планової документальної виїзної пере вірки, проте, до перевірки не б ули допущені посадові особи ДПА в Донецькій області: ОС ОБА_3 та ОСОБА_4 з підстав відсутності повноважень щод о проведення перевірки платн иків податків. Посадові особ и Державної податкової інспе кції у м. Дружківка: ОСОБА_5 , ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБ А_8, ОСОБА_9 були допущені до перевірки. Про недопущенн я до проведення перевірки ТО В “Метекс-2000” був складений ак т (а.с.11).

Наведені обставини не запе речуються сторонами, спірним питанням цієї справи є право мірність включення до складу перевіряючи посадових осіб ДПА в Донецькій області.

З 1 січня 2011 року основним нор мативним актом, яким врегуль овані відносини, що виникают ь у сфері оподаткування, зокр ема, визначено компетенцію о рганів державної податкової служби, повноваження та обов ' язки посадових осіб податк ової служби в ході здійсненн я податкового контролю, є ПК У країни.

Згідно пункту 20.1.4. статті 20 ПК України органи державної по даткової служби мають право проводити перевірки платник ів податків (крім Національн ого банку України) в порядку, в становленому цим Кодексом. З азначене право податкового о ргану кореспондується із обо в' язком платника податків д опускати посадових осіб конт ролюючого органу для проведе ння перевірок з питань обчис лення і сплати податків та зб орів у випадках, встановлени х цим Кодексом, що закріплени й у підпункті 16.1.13. статті 16 ПК Ук раїни.

Порядок проведення переві рок визначений статтями 75-86 ПК України.

Згідно пункту 75.1. статті 75 ПК У країни органи державної пода ткової служби мають право пр оводити камеральні, документ альні (планові або позаплано ві; виїзні або невиїзні) та фак тичні перевірки.

Камеральні та документаль ні перевірки проводяться орг анами державної податкової с лужби в межах їх повноважень виключно у випадках та у поря дку, встановлених цим Кодекс ом.

Повноваження органів держ авної податкової служби в Ук раїні, її функції та правові о снови діяльності визначені З аконом № 875-ХІІ.

Відповідно до статті 1 цього закону державні податкові а дміністрації в областях нал ежать до системи органів дер жавної податкової служби.

Згідно частини 1 статті 2 цьо го закону здійснення контрол ю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов'язкових п латежів), а також неподаткови х доходів, установлених зако нодавством (далі - податки, інш і платежі) є одним з покладени х на органи державної податк ової служби завдань.

Частиною 1 статті 8 Закону № 87 5-ХІІ передбачено, що Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює такі функції: в иконує безпосередньо, а тако ж організовує роботу державн их податкових адміністрацій та державних податкових інс пекцій, пов'язану із здійснен ням контролю за своєчасністю , достовірністю, повнотою нар ахування та сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), контролю за валютними оп ераціями, контролю за додерж анням порядку проведення гот івкових розрахунків за товар и (послуги) у встановленому за коном порядку, а також контро лю за наявністю документа, що підтверджує державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців відпов ідно до закону, за наявністю л іцензій на провадження видів господарської діяльності, щ о підлягають ліцензуванню ві дповідно до закону, торгових патентів (абзац другий пункт у 1).

Відповідно до статті 9 цього ж Закону державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в містах з районним поділом (кр ім міст Києва та Севастополя ) виконують функції, передбач ені статтею 8 цього Закону, крі м функцій, зазначених у пункт ах 2, 3, 8, 11, 12, 13, 16, а також пункті 15 ціє ї статті у частині забезпече ння виготовлення марок акциз ного збору. У разі коли зазнач ені в частині першій цієї ста тті органи державної податко вої служби безпосередньо зді йснюють контроль за платника ми податків, інших платежів, в они виконують щодо цих платн иків ті ж функції, що й державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об'єднані державні под аткові інспекції.

Згідно пункту 62.1.2 статті 62 ПК України проведення перевіро к та звірок відповідно до вим ог цього Кодексу, а також пере вірок щодо дотримання законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на конт ролюючі органи, у порядку, вст ановленому законами України , що регулюють відповідну сфе ру правовідносин є одним із з асобів здійснення податково го контролю.

З огляду на це, суд першої ін станції дійшов правильного в исновку про знаходження у ме жах компетенції ДПА в Донець кій області повноважень щодо проведення перевірок платни ків податків.

Як вбачається з наявних в м атеріалах справи документів , у відповідності із вимогами пункту 77.4. статті 77 ПК України к ерівником позивача прийнято рішення, оформлене наказом № 291 від 22 квітня 2011 року (а.с.13) про п роведення документальної пл анової перевірки відповідач а. Зазначений наказ був вруче ний представнику відповідач а під розписку у встановлені пунктом 77.4. статті 77 ПК України терміни.

Зі змісту направлень на пер евірку № 305 та № 304 від 6 липня 2011 ро ку (а.с.9,10), підписаних керівник ом ДПІ у м. Дружківка вбачаєть ся, що керівником позивача до складу осіб, що направлені на перевірку підприємства відп овідача включені посадові ос оби ДПА в Донецькій області ОСОБА_3 та ОСОБА_4

Про проведення документал ьної планової перевірки кері вником органу державної пода ткової служби приймається рі шення, яке оформлюється нака зом. Право на проведення доку ментальної планової перевір ки платника податків надаєть ся лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазна ченої перевірки вручено під розписку або надіслано реком ендованим листом з повідомле нням про вручення копію нака зу про проведення документал ьної планової перевірки та п исьмове повідомлення із зазн аченням дати початку проведе ння такої перевірки. (пункт 77.4 с татті 77 ПК України).

Виходячи з приписів пункту 81.1. статті 81 ПК України, посадов і особи органу державної под аткової служби мають право п риступити до проведення доку ментальної виїзної перевірк и, за наявності підстав для їх проведення, визначених цим К одексом, та за умови пред'явле ння або надіслання у випадка х, визначених цим Кодексом, та ких документів: направлення на проведення такої перевірк и, в якому зазначаються дата в идачі, найменування органу д ержавної податкової служби, реквізити наказу про проведе ння відповідної перевірки, н айменування та реквізити суб 'єкта (об'єкта), перевірка яког о проводиться, мета, вид перев ірки, підстави, дата початку т а тривалість перевірки, поса да та прізвище посадової (слу жбової) особи, яка проводитим е перевірку. Направлення на п еревірку у такому випадку є д ійсним за наявності підпису керівника органу державної п одаткової служби або його за ступника, що скріплений печа ткою органу державної податк ової служби; копії наказу про проведення перевірки; служб ового посвідчення осіб, які з азначені в направленні на пр оведення перевірки.

Наявні в матеріалах справи направлення на перевірку № 304 , 305 від 6 липня 2011 року містять вс і обов' язкові реквізити, ви значені підпунктом 81.1. статті 81 ПК України. Посилання відпо відача на те, що в цих направле ннях зазначений інший наказ на проведення перевірки, ані ж той, що був пред' явлений по датківцями, вірно не прийнят ий місцевим судом до уваги. Зг ідно наданих представником п озивача пояснень, при оформл енні направлень на перевірку було допущено описку при виз наченні дати наказу № 291, єдини м наказом про проведення пла нової перевірки діяльності в ідповідача у третьому кварта лі 2011 року був наказ № 291 від 22 кві тня 2011 року, будь-яких інших нак азів про призначення перевір ки не приймалося. З огляду на ц е, допущена податковою інспе кцією описка у даті складанн я наказу при оформленні напр авлень не може бути достатнь ою підставою для відмови доп устити посадових осіб податк ової служби до перевірки.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Наведеним вище підтвердже но, що податковим органом при йняті всі необхідні заходи з а для проведення планової до кументальної перевірки дія льності позивача, проте, пози вачем не було забезпечено мо жливість проведення перевір ки, що свідчить про невиконан ня позивачем обов' язку, пок ладеного на нього підпунктом 16.1.3. статті 16 ПК України. Таким ч ином, заявлені позивачем вим оги є обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Колегія суддів вважає висн овки суду першої інстанції о бґрунтованими, постанова міс цевого суду ухвалена з додер жанням норм матеріального та процесуального права, зміні або скасуванню не підлягає, а апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.

В повному обсязі ухвала виг отовлена 4 жовтня 2011 року.

Керуючись ст.ст. 195-196, п. 1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 207 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Метекс-2000» - залишити б ез задоволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 8 серпня 2011 року у справі № 2а/0570/12021/2011 за позовом Державної п одаткової інспекції у м. Друж ківка Донецької області до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Метекс-2000» про зо бов'язання допустити посадов их осіб до перевірки - залишит и без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів з дня складенн я в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: С.П.Дяченко

О.О .Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено11.04.2012
Номер документу22419966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/12021/2011

Ухвала від 29.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 29.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні