Постанова
від 17.02.2012 по справі 2а-5962/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

17 лютого 2012 року           2а-5962/11/1070

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу  

за позовом               Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області

до                               Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм Фудс Україна»

про          стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Броварська об'єднана державна податкова інспекція Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм Фудс Україна»про стягнення податкового боргу у розмірі 56308,20 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявний податковий борг у сумі  56308,20 грн. Вказаний борг утворився у зв'язку з несплатою відповідачем узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суд від 14.12.2011 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 10.01.2012.

У судове засідання 10.01.2012 уповноважені представники сторін не з'явились.

Сторони повідомлені судом належним чином про дату, час та місце судового засідання.

У зв'язку з неявкою сторін, суд відклав розгляд справи на 30.01.2012.

У судове засідання 30.01.2012 уповноважені представники сторін не з'явились.

Сторони повідомлені судом належним чином про дату, час та місце судового засідання.

У зв'язку з неявкою сторін, суд відклав розгляд справи на 17.02.2012.

Від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження за його відсутності.

Відповідач, повідомлений про відкриття провадження у справі та про розгляд справи належним чином, в судове засідання не з'явився.

Ухвали суду та повістки суду направлялись відповідачеві за адресою вказаною у Спеціальному витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме: 07400, Київська область, місто Бровари, вул. Красовського, буд. 22.

Однак, конверти №0113312924748 і № 0113312667060, яким відповідачу направлялись ухвала суду та повістки, повернулись до суду з довідками пошти ф. 20 –«організація вибула».

Відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи вказаної норми, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Прайм Фудс Україна»зареєстроване виконавчим комітетом Броварської міської ради Київської області як юридична особа 29.07.2008 та перебуває на обліку як платник податків з 30.07.2008 за № 3574.

Згідно з даними податкового органу, у відповідача наявна заборгованість у сумі 56308,20 грн. з податку на додану вартість.

Згідно розрахунку позивача у відповідача утворилась заборгованість, з таких підстав.

20.05.2009 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі –17137,00 грн. на підставі поданої податкової  декларації № 31042.

22.06.2009 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі –15474,00 грн. на підставі поданої податкової  декларації № 35357.

20.07.2009 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі –7257,00 грн. на підставі поданої податкової  декларації № 45835.

17.08.2011 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі - 2573,00 грн. згідно з поданою декларацією № 53218.

15.10.2009 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі - 439,00 грн. згідно з поданою декларацією № 65851.

18.11.2009 відповідачем самостійно донараховано податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі - 199,00 грн. згідно з поданою декларацією № 76398.

У подальшому, у грудні 2009 року посадовими особами Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області проведено перевірку ТОВ «Прайм Фудс Україна» з питань своєчасності сплати податку на додану вартість за лютий - травень 2009 року, за результатами якої складено Акт від 04.12.2009 № 927/15-309/35875514.

За результатами перевірки встановлено порушення відповідачем приписів підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що виявилось у затримці сплати самостійно визначеної суми податкового зобовязання.

У зв'язку з цим, позивач на підставі підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»прийняв податкове повідомлення-рішення від 04.12.2009 № 0006151601/0, згідно з яким позивачу визначено суму штрафу у розмірі 10 % узгодженої суми податкового зобовязання, сплаченої із затримкою, а саме –353,38 грн., податкове повідомлення-рішення від 04.12.2009 № 0006141601/0, згідно з яким позивачу визначено суму штрафу у розмірі 20 % узгодженої суми податкового зобовязання, сплаченої із затримкою, а саме –4156,03 грн. та податкове повідомлення-рішення від 04.12.2009 № 0006131601/0, згідно з яким позивачу визначено суму штрафу у розмірі 50 % узгодженої суми податкового зобовязання, сплаченої із затримкою, а саме –13057,77 грн.

Крім того, згідно даних розрахунку заборгованості відповідача, у підприємства наявна несплачена пеня у сумі 1222,39 грн., що підтверджується даними картки особового рахунку.

Таким чином, сума заборгованості відповідача станом на день звернення позивача до суду становить 56308,20 грн.

Позивач керуючись приписами підпункту 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», надіслав відповідачу першу податкову вимогу форми «Ю1»від 10.01.2009 № 1/72 і другу податкову вимогу форми «Ю2»від 30.10.2009 № 2/823.

У зв'язку з неможливістю вручення податкової вимоги форми «Ю2»від 30.10.2009 № 2/823, податковим органом складено Акт від 16.11.2009 № 103 про причини невручення податкових вимог платнику податків, який має податкову заборгованість, та розміщено вказану вимогу на дошці податкових оголошень податкового органу.

Надаючи нормативно-правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Порядок оподаткування, порядок  погашення  зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків  і зборів  (обов'язкових  платежів),  включаючи  збір  на обов'язкове державне  пенсійне  страхування  та  внески на загальнообов'язкове державне  соціальне  страхування,  нарахування  і  сплати  пені та штрафних  санкцій,  що  застосовуються   до   платників   податків контролюючими   органами,  у  тому  числі  за  порушення  у  сфері зовнішньоекономічної діяльності,  та визначає процедуру оскарження дій  органів  стягнення до 01.01.2011 визначались Законом України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове  зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів  у  порядку  та у строки,  визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове  зобов'язання  (з урахуванням   штрафних   санкцій   за  їх  наявності),  самостійно узгоджене  платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку,  але  не сплачене у встановлений строк, а також пеня,  нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Податкові декларації,  крім випадків, передбачених цим Кодексом,  подаються  за  базовий звітний (податковий) період,  що дорівнює: календарному місяцю (у  тому  числі  в  разі  сплати місячних  авансових  внесків)  - протягом 20 календарних днів,  що настають  за  останнім  календарним  днем  звітного  (податкового) місяця.

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник  податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених  підпунктом  "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2,  а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові  декларації  подаються за базовий податковий

(звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у  тому  числі  при  сплаті  місячних

авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у  тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних  днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку  з  громадян),  -  до 1 квітня  року, наступного за звітним.

Підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані  документальних перевірок результатів діяльності платника  податків  свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно  на  підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких  інших  видів перевірок платника податків;

г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

Згідно з пунктом 5.1 статті 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього  Закону  для  подання податкової декларації.

У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання  платника  податків  за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки,  визначені у законі з відповідного податку, а  за  їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання  податкового  повідомлення про таке нарахування.

У разі визначення податкового  зобов'язання  контролюючим органом   за  підставами,  зазначеними  у  підпунктах  "а"  -  "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити  нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних  днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків  коли  протягом  такого  строку  такий  платник  податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі  коли  сума  податкового  зобов'язання  розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4  цього  Закону,  такий контролюючий    орган   надсилає   платнику   податків   податкове повідомлення,   в   якому   зазначаються   підстава   для   такого нарахування,  посилання на норму податкового закону, відповідно до якої  був  зроблений   розрахунок   або   перерахунок   податкових зобов'язань,   сума  податку  чи  збору  (обов'язкового  платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки,  передбачені законом  для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Згідно з підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання  в установлені строки,  податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли податковий орган або пошта не  може  вручити платнику  податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням  посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків,  податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник  податків  не  сплачує  узгоджену суму   податкового   зобов'язання   протягом   граничних  строків, визначених  цим  Законом,  такий  платник   податку   зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці  до  30 календарних днів,  наступних за останнім днем  граничного  строку  сплати   узгодженої   суми   податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за  останнім  днем  граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як зазначено у позовній заяві, сума боргу зі сплати податкового зобов'язання не була сплачена відповідачем.

Оскільки вжиті податковим органом заходи не призвели до погашення узгодженого податкового боргу, і станом на день розгляду справи податковий борг відповідачем не сплачено, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.

Право органів податкової служби звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини передбачене підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового Кодексу України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового Кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності, а вразі їх недостатності –шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Отже, враховуючи викладене, та з огляду на те, що у відповідача наявна заборгованість у сумі 56 308,20 грн., позовні вимоги про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони –суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтвердженні судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 35, 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд   

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм Фудс Україна» (ідентифікаційний код – 35875514) до Державного бюджету України податковий боргу у сумі 56 308 (п'ятдесят шість тисяч триста вісім) грн. 20 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.  

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.  

Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні, - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2012
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22469232
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5962/11/1070

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Постанова від 17.02.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні