Постанова
від 28.03.2012 по справі 898/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2012 р. № 2-а- 898/12/2070

Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді Чудних С.О.,

при секретарі судового зас ідання Король Д.О.,

за участю представників ст орін:

представника позивача - Н ікіфорова О.О.,

представника відповідача - Зуєнко М.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Фон ду загальнообов'язкового дер жавного страхування України на випадок безробіття в особ і Харківського обласного цен тру зайнятості до Центр у соціальної адаптації для о сіб без постійного місця про живання про стягнення з аборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з позовною заявою, в якій з урахуванням з більшенням суми позовних вим ог просить суд стягнути з Цен тру соціальної адаптації для осіб без постійного місця пр оживання на користь Фонду за гальнообов'язкового державн ого страхування України на в ипадок безробіття в особі Ха рківського обласного центру зайнятості штрафні санкції в розмірі 55609,62 грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що 20.10.2010 року інс пекцією по контролю за додер жанням законодавства про зай нятість населення Харківськ ого обласного центру зайнято сті здійснена перевірка Цент ру соціальної адаптації для осіб без постійного місця пр оживання. При перевірці інсп екцією було виявлено порушен ня п. 5 ст. 20 Закону України “Про зайнятість населення” в час тині не надання даних до Харк івського МЦЗ про фактичне ви вільнення працівників - ОСО БА_3, ОСОБА_4 за формою 4-ПН . За результатами вищевказан ої перевірки, був складений а кт перевірки № 155 від 20.10.2011 року т а видано припис № 39 від 20.10.2011 року , яким зобов' язано відповід ача, сплатити штраф у розмірі річної заробітної плати за к ожного працівника, вивільнен ого з порушенням вимог чинно го законодавства про зайняті сть населення. Проте, даний п рипис не виконаний, штраф не п ерерахований.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив суд по зов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав запе речення на позов, в яких викла в свою позицію по справі.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановле но наступне.

Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ст. 12 за кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття", функції виконавчої д ирекції Фонду загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування України на в ипадок безробіття покладают ься на органи державної служ би зайнятості, які мають прав о діяти від імені Фонду. Харкі вський обласний центр зайнят ості є робочим органом викон авчої дирекції Фонду та при р еалізації повноважень, перед бачених Законом України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття", звертаюч ись до суду з позовом про стяг нення штрафу, виступає суб'єк том владних повноважень.

Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, а також с оціальної гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю визначені З аконом України "Про зайнятіс ть населення".

Вказаним законом встановл ено, що підприємства, установ и і організації, незалежно ві д форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти пр оведенню державної політики зайнятості.

Відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість насе лення" від 23.02.2006 р. N 3483-IV, при вивіль ненні працівників (у тому чис лі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінам и в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідац ією, реорганізацією або пере профілюванням підприємств, у станов, організацій, скороче нням чисельності або штату п рацівників, підприємства, ус танови, організації, незалеж но від форми власності, повід омляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки в ивільнення, найменування про фесій, спеціальностей, квалі фікації, розмір оплати праці , а в десятиденний строк після вивільнення - направляють сп иски фактично вивільнених пр ацівників, зазначаючи в них і нвалідів.

У разі неподання або поруше ння строків подання цих дани х стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за к ожного вивільненого працівн ика. Ці кошти зараховуються д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття і використовують ся для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціа льного захисту вивільнювани х працівників.

Судом встановлено, що 20.10.2011 ро ку інспекцією по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення Харк івського обласного центру за йнятості здійснена перевір ка Центру соціальної адаптац ії для осіб без постійного мі сця проживання.

За результатами вищевказа ної перевірки, був складений акт перевірки № 155 від 20.10.2011 року висновками якого встановлен о порушення п. 5 ст. 20 Закону Укр аїни “Про зайнятість населен ня” в частині не надання дани х до Харківського МЦЗ про фак тичне вивільнення працівник ів за формою 4-ПН (факт) (а.с.14).

З посиланням на вказаний ак т перевірки, позивачем було в идано припис №39 від 20.10.2011року (а.с .15).

Акт перевірки та припис бул и надіслані Харківським обла сним центром зайнятості на а дресу відповідача, однак бул о повернуто поштою конверт з відміткою про причини повер нення "за закінченням термін у зберігання" (а.с.17).

Судом встановлено, що згідн о наказу №34 від 31.12.2010 р. В.о. директ ора Центру соціальної адапта ції для осіб без постійного м ісця проживання ОСОБА_1 бу ло звільнено з займаної поса ди з 31.12.2010 року практичного псих олога ОСОБА_3 та бухгалтер а ЦСА ОСОБА_4 (а.с.23).

Однак, відповідачем не було виконано приписи ч. 5 ст. 20 Зако ну України "Про зайнятість на селення", а саме в десятиденни й строк після вивільнення вк азаних працівників не було н аправлено списки фактично ви вільнених працівників, зазна чаючи в них інвалідів, що не за перечується уповноваженим п редставником відповідача в с удовому засіданні.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" у разі неподання або пору шення строків подання цих да них стягується штраф у розмі рі річної заробітної плати з а кожного вивільненого праці вника.

Як вбачається з архівних до відок заробітна плата ОСОБ А_3 за 2010 рік склала суму у р озмірі 31186,37 грн., та заробітна пл ата ОСОБА_4 за 2010 рік склала суму у розмірі 24432,25 грн. (а.с.71,72).

Відповідно до припису № 39 ві д 20.10.2011 року, відповідачу, з дня в ручення припису, наданий п'ят надцятиденний термін для пер ерахування на розрахунковий рахунок Харківського обласн ого центру зайнятості штрафу у розмірі річної заробітної плати за кожного працівника , вивільненого з порушенням вимог чинного законодавства про зайнятість населення.

Станом на час розгляду спра ви припис №39 від 20.10.2011 року відп овідачем у встановленому зак оном порядку не оскаржений, є чинним, проте кошти в сумі 55609,62 грн. відповідачем на користь позивача не відшкодовані.

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч.1 ст.71 КАС Україн и, кожна сторона належними і д остатніми доказами повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, а відповідач належн ими доказами не довів факту о плати штрафу у розмірі 55609,62 грн ., доказів відсутності обов' язку по оплаті даного штрафу до суду не надав, за таких обс тавин, суд вбачає достатньо п ідстав для задоволення позов у.

На підставі вищевикладено го, суд дійшов висновку, що поз ов Фонду загальнообов'язково го державного страхування Ук раїни на випадок безробіття в особі Харківського обласно го центру зайнятості є обґру нтованим та таким, що підляга є задоволенню в повному обся зі.

Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України Харківський о кружний адміністративний су д,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ф онду загальнообов'язкового д ержавного страхування Украї ни на випадок безробіття в ос обі Харківського обласного ц ентру зайнятості до Цен тру соціальної адаптації для осіб без постійного місця пр оживання про стягнення заборгованості - задовольни ти в повному обсязі.

Стягнути з Центру соціальн ої адаптації для осіб без пос тійного місця проживання (61050, м .Харків, майдан Руднева, буд.30, к од ЄДРПОУ 23336174) на користь Фонду загальнообов'язкового держа вного страхування України на випадок безробіття в особі Х арківського обласного центр у зайнятості (61068, м.Харків, вул. Б роненосця Потьомкіна, б.1 "а", р/р 37172300900001, у ГУДСКУ у Харківській о бласті, код 03491277, МФО 851011) штрафні с анкції в розмірі 55609,62 грн. (п'ятд есят п'ять тисяч шістсот дев'я ть гривень 62 коп.).

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня її проголо шення, копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Повний текст виготовлено 02. 04.2012р.

Суддя С.О. Чудних

Дата ухвалення рішення28.03.2012
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22470373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —898/12/2070

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Постанова від 28.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні