Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
26 березня 2012 р. № 2-а- 1095/12/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:
Головуючого - Судді Безд ітка Д.В.,
при секретарі судового зас ідання - Фоміній В.В.,
за участю: представника поз ивача - Черняка І.Ю.,
представника відповідача - Варавіна Ю.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні Харківського окружного ад міністративного суду адміні стративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Креатив-Харків"
до Дергачівської міжр айонної державної податково ї інспекції Харківської обла сті Державної податкової слу жби
про визнання дій протип равними ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з о бмеженою відповідальністю "К реатив-Харків", звернувся до Х арківського окружного адмін істративного суду з адмініст ративним позовом до відповід ача, Дергачівської міжра йонної державної податкової інспекції Харківської облас ті Державної податкової служ би, в якому просить суд визнат и протиправними дії Дергач івської міжрайонної держа вної податкової інспекції Ха рківської області Державної податкової служби по провед енню 30.11.2011 року зустрічної звір ки TOB "Креатив-Харків" з питань п равильності визначення пода тку на додану вартість за пер іод квітень 2011 року та оформле нню результатів цієї звірки у Довідці "Про результати зус трічної звірки TOB "Креатив-Хар ків", код ЄДРПОУ 33142196, з питань пр авильності визначення подат ку на додану вартість за пері од квітень 2011 року".
Позивач обґрунтовував сво ї позовні вимоги тим, що вважа є зустрічну звірку, яка прове дена посадовими особами відп овідача, такою, що проведена з суттєвими порушенням чинног о законодавства, а отже дії по садових осіб відповідача як по проведенню цієї звірки, та к і по оформленню її результа тів у відповідній довідці є п ротиправними. Вказав, що пров едення зустрічної звірки TOB "К реатив-Харків" без попереднь ого одержання відповідного з апиту на проведення такої зв ірки від ДПІ у Київському рай оні м. Харкова щодо проведенн я зустрічної звірки позивача стосовно взаємовідносин з TOB "Трубопласт Україна" є протип равним.
В судовому засіданні предс тавник позивача заявлені поз овні вимоги підтримав у повн ому обсязі та просив їх задов ольнити, виходячи із доводів позовної заяви.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив в ї х задоволенні відмовити чере з безпідставність. Пояснив, щ о оскаржувані в даній справі дії відповідача по проведен ню 30.11.2011 року зустрічної звірки TOB "Креатив-Харків" та оформлен ня результатів цієї звірки у Довідці "Про результати зуст річної звірки TOB "Креатив-Харк ів", код ЄДРПОУ 33142196, з питань пра вильності визначення податк у на додану вартість за періо д квітень 2011 року" є цілком зако нними, здійсненими відповідн о до чинного законодавства, а позовні вимоги позивача є бе зпідставними та необґрунтов аними.
Протокольною ухвалою Харк івського окружного адмініст ративного суду від 26.03.2012 року за мінено неналежного відповід ача Дергачівську міжрай онну державну податкову інсп екцію Харківської області на належного відповідача Дер гачівську міжрайонну держ авну податкову інспекцію Хар ківської області Державної п одаткової служби.
Розглянувши матеріали спр ави, вивчивши доводи позову, з аслухавши пояснення предста вників сторін, дослідивши зі брані по справі докази в їх су купності, проаналізувавши зм іст норм матеріального і про цесуального права, які врегу льовують спірні правовіднос ини, суд вважає, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що юриди чна особа ТОВ "Креатив-Харків " зареєстрована 04.11.2004 р. за адрес ою: м. Харків, вул. Плеханівськ а, 8, що підтверджується виписк ою з ЄДРПОУ (а.с. 7). Згідно довід ки про взяття на облік платни ка податків № 1411 від 12.11.2004 р., позив ач знаходиться на податковом у обліку в Дергачівській МДПІ Харківської області з 12 .11.2004 року за № 1411 (а.с. 8).
Дергачівською МДПІ Харкі вської області на підставі п . 73.5 ст. 73 Податкового кодексу Ук раїни, 30.11.2011 року було проведено зустрічну звірку ТОВ "Креати в-Харків" з питань правильнос ті визначення податку на дод ану вартість за період квіте нь 2011 року, за результатами яко ї складено довідку № 261/23-104/33142196 ві д 30.11.2011 року (а.с. 9-15).
Відповідно до висновків до відки № 261/23-104/33142196 від 30.11.2011 року, под атковою було встановлено нем ожливість реального здійсне ння фінансово - господарськ их операцій ТОВ "Креатив-Харк ів" та ведення господарської діяльності у порядку, передб аченому приписами діючого за конодавства України у переві ряємому періоді; порушення ч . 1 ст. 203. 215, п 1 ст. 216. ст. 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент в чинення правочинів, які не сп рямовані на реальне настання правових наслідків, що обумо влені ними по правочинах, зді йснених ТОВ "Трубопласт Укра їна" з постачальниками та пок упцями; перевіркою встановле но відсутність об'єктів, які п ідпадають під визначення ст. 185. ст. 188. ст. 192 Податкового кодек су України від 02.12.2010р. №2756-VI.
Щодо правомірності дій под аткового органу по проведенн ю зустрічної звірки позивача , суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Подат кового кодексу України з мет ою отримання податкової інфо рмації органи державної пода ткової служби мають право пр оводити зустрічні звірки дан их суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зуст річною звіркою вважається сп івставлення даних первинних бухгалтерських та інших док ументів суб'єкта господарюва ння, що здійснюється органам и державної податкової служб и з метою документального пі дтвердження господарських в ідносин з платником податків та зборів, а також підтвердже ння відносин, виду, обсягу і як ості операцій та розрахунків , що здійснювалися між ними, дл я з'ясування їх реальності та повноти відображення в облі ку платника податків. Зустрі чні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни. За результатами зуст річних звірок складається до відка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденн ий термін.
Відповідності до п.5 абз.3 п.73.3 ст.73 Податкового кодексу Укра їни проведення зустрічної зв ірки платника податків є одн ією з підстав для направленн я письмового запиту про пода ння інформації.
Слід зауважити, що у відпові дності до п.3 Порядку проведен ня органами державної податк ової служби зустрічних звіро к, затвердженого Постановою КМУ № 1232 від 27.12.2010 року, з метою про ведення зустрічної звірки ор ган державної податкової слу жби (ініціатор) надсилає орга ну державної податкової служ би (виконавцю), на обліку в яко му перебуває суб'єкт господа рювання, запит про проведенн я зустрічної звірки для підт вердження отриманих від плат ника податків та зборів дани х. Аналогічне положення міст ить також і п.3.1 Методичних рек омендацій щодо організації т а проведення органами держав ної податкової служби зустрі чних звірок.
З урахуванням викладеного , проведення відповідачем зу стрічної звірки ТОВ "Креатив -Харків" щодо документальног о підтвердження господарськ их відносин з ТОВ "Трубопласт Україна" є правомірним лише з а наявності відповідного зап иту на проведення такої звір ки від податкового органу, в я кому ТОВ "Трубопласт Україна " зареєстроване як платник по датків.
Матеріали справи свідчать , що довідка № 261/23-104/33142196 від 30.11.2011 рок у не містить посилань на одер жання відповідачем запиту ДП І у Київському районі м. Харко ва, в якій ТОВ "Трубопласт Укра їна" перебуває на податковом у обліку.
Крім того, під час проведенн я зустрічної звірки та оформ лення її результатів у відпо відній довідці посадовими ос обами відповідача було поруш ено приписи абз.2 п.73.5 ст.73 Податк ового кодексу України та п.1 По рядку проведення органами де ржавної податкової служби зу стрічних звірок, затверджено го Постановою КМУ № 1232 від 27.12.2010 р оку.
Так, згідно з абз.2 п.73.5 ст.73 Пода ткового кодексу України зуст річною звіркою вважається сп івставлення даних первинних бухгалтерських та інших док ументів суб'єкта господарюва ння, що здійснюється органам и державної податкової служб и з метою документального пі дтвердження господарських в ідносин з платником податків та зборів, а також підтвердже ння відносин, виду, обсягу і як ості операцій та розрахунків , що здійснювалися між ними, дл я з'ясування їх реальності та повноти відображення в облі ку платника податків. Аналог ічне визначення міститься та кож і в п.1 Порядку проведення органами державної податков ої служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою КМ У №1232 від 27.12.2010 року.
Таким чином, у відповідност і до чинного податкового зак онодавства, зустрічна звірка полягає виключно у співстав ленні даних первинних бухгал терських та інших документів суб'єкта господарювання з ме тою документального підтвер дження господарських віднос ин з платником податків та зб орів.
Згідно з інформацією, викла деною у довідці (абз.3 стор.4) під час проведення зустрічної з вірки посадовими особами від повідача не було використано первинних документів позива ча.
Враховуючи викладене вище , відповідачем було порушено законодавчо встановлений по рядок та спосіб проведення з устрічної звірки, передбачен ий п.73.5 ст.73 Податкового кодекс у України та Порядком провед ення органами державної пода ткової служби зустрічних зві рок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.
За змістом ст.4 Закону Украї ни ''Про державну податкову сл ужбу в Україні'', відповідач вх одить до системи органів вик онавчої влади та є суб'єктом в ладних повноважень, оскільки здійснює владні управлінськ і функції на основі законода вства.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України правовий пор ядок в Україні ґрунтується н а засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушени й робити те, що не передбачено законодавством. Органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Згідно з ч. 1 ст.2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.
Так, відповідно до вимог ста тті 71 КАС України, де передбач ено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
В даному випадку відповіда ч не надав належних доказів п равомірності проведення зус трічної звірки ТОВ "Креатив-Х арків" щодо документального підтвердження господарськи х відносин з TOB "Трубопласт Укр аїна" та оформлення результа тів цієї звірки у Довідці "Про результати зустрічної звірк и TOB "Креатив-Харків", код ЄДРПОУ 33142196, з питань правильності виз начення податку на додану ва ртість за період квітень 2011 ро ку".
Будь-яке рішення чи дії суб' єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтов аними , прийнятими чи вчинени ми в межах наданих повноваже нь, мати під собою конкретні о б' єктивні факти, на підстав і яких його ухвалено або вчин ено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владн их повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України , з використанням повноважен ь з метою, з якою це повноважен ня надано, обґрунтовано, тобт о з урахуванням всіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення, безсторонньо (н еупереджено), добросовісно, р озсудливо, з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення, своєчасно, тобто протя гом розумного строку. Також р ішення суб' єкта владних пов новажень на може ґрунтуватис я на припущеннях.
Суд звертає увагу на те, що в ідповідно ст. 2 КАС України до адміністративних судів можу ть бути оскаржені будь-які рі шення, дії чи бездіяльність с уб'єктів владних повноважень .
Так, перевіривши оскаржува ні в даній справі дії податко вого органу щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Креат ив-Харків" з питань правильно сті визначення податку на до дану вартість за період квіт ень 2011 року та оформлення резу льтатів цієї звірки у Довідц і "Про результати зустрічної звірки TOB "Креатив-Харків", код ЄДРПОУ 33142196, з питань правильно сті визначення податку на до дану вартість за період квіт ень 2011 року" від 30.11.2011 року, суд дій шов до висновку, що відповіда чем було невірно застосовано норми чинного податкового з аконодавства при проведенні зустрічної звірки, порушені приписи ст. 73 Податкового код ексу України, Порядку провед ення органами державної пода ткової служби зустрічних зві рок, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232.
В зв' язку з вищевикладени м, дії відповідача не відпові дають вимогам ч. 3 ст. 2 КАС Украї ни, а позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його посадова чи службов а особа).
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС Укр аїни, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Товариства з обмеженою від повідальністю "Креатив-Харкі в" до Дергачівської міжр айонної державної податково ї інспекції Харківської обла сті Державної податкової слу жби про визнання дій протипр авними - задовольнити.
Визнати протиправними дії Дергачівської міжрайон ної державної податкової інс пекції Харківської області Д ержавної податкової служби п о проведенню 30.11.2011 року зустріч ної звірки TOB "Креатив-Харків" з питань правильності визначе ння податку на додану вартіс ть за період квітень 2011 року та оформленню результатів цієї звірки у Довідці "Про результ ати зустрічної звірки TOB "Креа тив-Харків", код ЄДРПОУ 33142196, з пи тань правильності визначенн я податку на додану вартість за період квітень 2011 року".
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Креатив-Харків" (код ЄД РПОУ 33142196) сплачений при поданн і позову судовий збір в розмі рі 32.19 грн. (тридцять дві гривні 19 копійок).
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого цим Кодек сом, якщо таку скаргу не було п одано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови виг отовлений 30 березня 2012 року.
Суддя Д.В. Бездітко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2012 |
Оприлюднено | 12.04.2012 |
Номер документу | 22470760 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бездітко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні