cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2011 р.Справа № 6/21/09/5016
Категорія:8.2.1Головуючий в 1 інстанції: Ткаченко О.В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді -Кравець О.О.
судді -Осіпова О.С.
судді -Ступакової І.Г.
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Ульянівське»арбітражного керуючого Пейчева Віталія Семеновича на постанову Господарського суду Миколаївської області від 07 квітня 2009 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ульянівське»до Державної податкової інспекції у Миколаївському районі Миколаївської області про часткове скасування податкового повідомлення - рішення,-
ВСТАНОВИВ:
12 січня 2009 року ТОВ «Ульянівське»звернулося до суду з позовом Державної податкової інспекції у Миколаївському районі Миколаївської області, в якому просило визнати протиправним та скасувати повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Миколаївському районі Миколаївської області від 22 липня 2008 року №0000622301/0 (№ 0000622301/01 від 22 серпня 2008 року) в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 299,67 грн.
Постановою Господарського суду Миколаївської області від 07 квітня 2009 року в задоволенні позову було відмовлено.
Не погоджуючись з постановою Господарського суду Миколаївської області від 07 квітня 2009 року ліквідатор Товариства з обмеженою відповідальністю «Ульянівське»арбітражний керуючий Пейчев Віталій Семенович подав апеляційну скаргу , в якій вважає вказану постанову прийнятою з порушенням норм процесуального та матеріального права, просить її скасувати та прийняти нову , якою позов задовольнити у повному обсязі.
Особи, що беруть участь у справі, про час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст.34 -39 КАС України, але до судового засідання не з'явилися .
Відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Апеляційний суд, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом 1-ої інстанції було встановлено, що 03.12.2007 року ухвалою господарського суду Миколаївської області порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ «Ульянівське», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду Миколаївської області від 10.04.2008 року у справі № 14/758/07 ТОВ «Ульянівське»було визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
На підставі направлення від 18.06.2008 № 55/23-600, виданого ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області, Письменною Галиною Валентинівною - завідувачем сектору організації податкового аудиту, відбору платників та аналізу їх діяльності, радник податкової служби III рангу відділу податкового контролю юридичних осіб, Блажко Лідією Миколаївною - старшим держподатревізором інспектором сектору організації податкового аудиту, відбору платників та аналізу їх діяльності відділу податкового контролю юридичних осіб, інспектор податкової служби III рангу, Коноваленко Юрієм Вікторовичем - головним держподатревізором -інспектором, інспектором податкової служби І рангу відділу податкового контролю юридичних осіб, Літвінко Сергієм Леонідовичем - завідувачем сектору контрольно-перевірочної роботи відділу оподаткування фізичних осіб, інспектором податкової стужои І рангу, Шалуновою Іриною Зіновіївною - завідувачем сектору погашення прострочених податкових зобов'язань, інспектор податкової служби II рангу ДПІ у Миколаївському районі, на підставі пункту 6 частини 6 статті 11.1 Закону України від 04.12.1990 № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", відповідно до наказу ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області від 17.06.2008 року та в зв'язку з ліквідацією підприємства, яке згідно з Постановою Господарського суду Миколаївської області від 10.04.2008 року по справі № 14/758/07 ТОВ „Ульянівське" визнано банкрутом(оголошення надруковано в газеті „Голос України" № 79, дата публікації 24.04.2008 року), була проведена документальна перевірка фінансово-господарської діяльності з питань дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю „Ульянівське", код за -ЕДРПОУ 31315981 (ТОВ „Ульянівське") вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2005 року по 18.06.2008 року відповідно до затвердженого плану перевірки.
За результатами вказаної перевірки відповідачем складено акт від 09.07.2008 року №455/23-31315981,згідно з яким встановлено порушення:
- п.7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України від 03.04.1997 року №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", пп. „б" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" зі змінами та доповненнями, пп.4.1.1 п.4.1 ст.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, узгодженого рішенням Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності від 14.06.2005 року № 06-10/10-698, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.1997 року № 166, зареєстрованого в Мін'юсті України 30.06.2005 року за № 702/10982 зі змінами та доповненнями ТОВ „Ульянівське" неподана податкова звітності по ПДВ 21 декларація за сім звітних періодів ;
- пп.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, пп.7.3.1 п.7.3, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України від
03.04.1997 року №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", не відображено в
податковому обліку реалізація сільськогосподарської продукції та основних фондів,
в результаті чого:
- по Декларації № 3 занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті
до бюджету в сумі 599,33 грн., у тому числі по звітним періодам: листопад 2007
року - 599,33 грн.;
по Декларації №2 (по операціях з продажу продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, крім підакцизної продукції) завищено суму, яка зменшує суму податку належну до сплати в наступному звітному періоді на спецрахунок підприємства в сумі 3801,66 грн., у тому числі по звітним періодам : жовтень 2007І року - 100,00 грн.; листопад 2007 року - 266,66 грн.; грудень 2007 року - 3435,00 грн.:
- пп."а" пп.4.2.1. п.4.2 ст.4 Закону України від 22.05.2003 р. №889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб" із змінами і доповненнями, внаслідок чого ТОВ "Ульянівське" у перевіреному періоді не утримано податок з доходів фізичних осіб з виплачених дів у вигляді заробітної плати в сумі 14886,21 грн.;
- пп.4.2.7. п.4.2 ст.4, пп.9.1.1 п.9.1 ст.9 Закону України від 22.05.2003 р. №889-ІУ "Про податок з доходів фізичних осіб" із змінами і доповненнями, внаслідок чого ТОВ«Ульянівське" у перевіреному періоді не утримано податок з доходів фізичних осіб в : 1411,30 грн. ;
- пп. «д»ші.4.2.9. п.4.2 ст.4 Закону України від 22.05.2003 р. №889-ІУ «Про податок з дів фізичних осіб» із змінами і доповненнями, внаслідок чого ТОВ "Ульянівське'' перевіреному періоді не утримано податок з доходів фізичних осіб в сумі 9326,59 грн. з доходів, отриманих платником податку від його працедавця як додаткове благо у вигляді суми фінансової допомоги ;
- ст.5 Закону України від 11.12.1991р. №1963-ХІІ "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів»із змінами і доповненнями, внаслідок чого сплачено з порушенням термінів суми податкового зобов'язання податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 260,76 грн.
- ст.44 Закону України від 25.06.1991р. №1264-ХН "Про охорону навколишнього природного середовища" зі змінами та доповненнями, пп. „б" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" зі змінами та доповненнями, пп.7.1 ст.7 Інструкції про прядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 19.07.99р. №162/379, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.08.99р. за №544/3837 зі змінами та доповненнями не надано податкові розрахунки збору за забруднення навколишнього природного середовища за три звітні періоди у тому числі: 9 місяців 2007 року; 2007рік ; перший квартал 2008 року.
- ст.72 Закону України від 20.12.2005 року № 3235-1 V „Про Державний бюджет України на 2006 рік", ст.21 Закону України від 06.10.1998 року № 161- XIV „Про оренду землі", в результаті чого занижено суму орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2006 рік на 4 265,23 грн.
- пункт 1 статті 3 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" із змінами і доповненнями, а саме: непроведення розрахункових операцій з продажу товарів на суму 26596,00 грн. через реєстратор розрахункових операцій.
За результатами адміністративного оскарження відповідачем було прийнято податкові повідомлення-рішення від 22.08.2008 року 0007621701/1, № 0000602301/1, № 0000612301/1, в яких визначені податкові зобов'язання та застосовані штрафні санкції залишились незміненими.
На підставі даних обставин та згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІП та ст. 68 Закону України від 25.06.1991 року № 1264-ХП «Про охорону навколишнього природного середовища»відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.07.2008 року № 0000612301/0, яким застосовано штрафні санкції за неподання податкових розрахунків за 9 місяців 2007 року, 2007 рік, перший квартал 2008 року в розмірі 599,33 грн.
За результатами адміністративного оскарження відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.08.2008 року 0000612301/1, яким застосовано штрафні санкції в сумі 599,33 грн.
Згідно п. 7.2. Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженої наказом Мінекобезпеки України, ДПА України від 19.07.1999 № 162/379 базовий податковий (звітний) період збору за забруднення навколишнього природного середовища дорівнює календарному кварталу.
Податкові розрахунки збору подаються платниками органам державної податкової служби протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, за місцем податкової реєстрації платника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби).
Згідно п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
У відповідності до п.п. 1.11 ст. 1 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Таким чином, під термін «податкова декларація»по змісту Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІП підпадає і розрахунок, за неподання якого у визначені законодавством строки відповідачем цілком правомірно було застосовано штрафні санкції в сумі 599,33 грн.
У відповідності до ст.ст. 1, 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»№ 2343-ХП від 14.05.1992 року мораторій на задоволення вимог кредиторів зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів.
Апеляційний суд погоджується з висновком суду 1-ої інстанції , що з порушенням провадження у справі про банкрутство не пов'язується із завершенням підприємницької діяльності боржника, мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів, які виникли після введення мораторію , не припиняється також здійснення заходів, спрямованих на їх забезпечення, а тому застосовані відповідачем санкції згідно податкових повідомлень-рішень від 22.08.2008 року 0007621701/1, № 0000602301/1, № 0000612301/1 є правомірними .
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін.
Таким чином, апеляційний суд доходить до висновку, що судом першої інстанції при постановлені постанови правильно застосовані норми матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні позивачем фактичних обставин і норм матеріального права та не має підстав для зміни чи скасування постанови Господарського суду Миколаївської області від 07 квітня 2009 року ,апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду -без змін.
Керуючись ч.1 ст. 195, ст.197, п.1 ч.1. ст.198, 200, п.1 ч.1 ст. 205,ст. 206,210, 211, 212 , ч. 5 ст. 254 КАС України, апеляційний суд :
УХВАЛИВ:
Апеляційну ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Ульянівське»арбітражного керуючого Пейчева Віталія Семеновича залишити без задоволення, а постанову Господарського суду Миколаївської області від 07 квітня 2009 року -без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після її проголошення , однак, може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя : пис/
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2011 |
Оприлюднено | 12.04.2012 |
Номер документу | 22503805 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Кравець О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні