Ухвала
від 05.04.2012 по справі 7/05-12/163/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

7/05-12/163/12

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


УХВАЛА

про повернення заяви про порушення справи про банкрутство

"05" квітня 2012 р.7/05-12/163/12

Суддя  Крамар С.І., розглянувши матеріали

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ньютек Поділля" м. Хмельницький

про визнання бакрутом

ВСТАНОВИВ:

Товариством з обмеженою відповідальністю "Ньютек Поділля", м. Хмельницький подано заяву про порушення справи про банкрутство в порядку ст. ст. 6, 7, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Заяву підписано головою ліквідаційної комісії Камінським М. І.

Згідно ч. 2 ст. 41 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим Кодексом з урахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як вбачається із поданої заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, боржником не визначено, на підставі яких саме судових процедур, визначених  Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” боржник звертається до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.

Судом встановлено, що боржник в поданій заяві просить суд визнати його банкрутом, посилаючись при цьому на ст. ст. 6, 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які передбачають ведення загальних судових процедур у справі про банкрутство боржника.

Згідно п.3 ст.6 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа  про  банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно складають не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.

Однак, подана боржником заява про порушення справи про банкрутство не містить підстав, які підтверджені відповідними документами про те, що: вимоги кредитора (кредиторів) є безспірними; боржником прострочений трьохмісячний термін виконання свого зобов'язання перед кредитором (кредиторами); сукупний мінімальний розмір вимог ініціюючого кредитора (кредиторів) становить не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітних плат.

В той же час, боржник в поданій заяві також просить суд визнати ТОВ "Ньютек Поділля", м. Хмельницький банкрутом, посилаючись при цьому на ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.

Згідно ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", заява про порушення справи про банкрутство подається боржником або кредитором у письмовій формі, підписується керівником боржника чи кредитора (іншою особою, повноваження якої визначені законодавством або установчими документами), громадянином - суб'єктом підприємницької діяльності (його представником) і повинна містити: найменування господарського суду, до якого подається заява; найменування (прізвище, ім'я та по батькові) боржника, його поштову адресу; найменування кредитора, його поштову адресу, якщо кредитором є юридична особа, якщо кредитор - фізична особа, в заяві зазначаються прізвище, ім'я та по батькові, а також місце його проживання; номер (код), що ідентифікує кредитора як платника податків і зборів (обов'язкових платежів); виклад обставин, які підтверджують неплатоспроможність боржника, з зазначенням суми боргових вимог кредиторів, а також строку їх виконання, розміру неустойки (штрафів, пені), реквізитів розрахункового документа про списання коштів з банківського або кореспондентського рахунку боржника та дату його прийняття банківською установою боржника до виконання; перелік документів, що додаються до заяви.

Заява боржника повинна містити крім відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, такі відомості: суму вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями у розмірі, який не оспорюється боржником; розмір заборгованості із страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування по податках і зборах (обов'язкових платежах); розмір заборгованості по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплаті заробітної плати та вихідної допомоги працівникам боржника, виплати авторської винагороди; відомості про наявність у боржника майна, у тому числі грошових сум і дебіторської заборгованості; найменування банків, що здійснюють розрахунково-касове і кредитне обслуговування боржника.

Згідно ч. 1 ст. 59 ГК України, припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Відповідно до ч.1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутство", якщо вартості майна боржника – юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Необхідними передумовами для звернення з заявою на підставі ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутство" є дотримання боржником ст.ст.105, 110 ЦК України, ст.60 ГК України.

Зокрема, обов'язки особи, що прийняла рішення про припинення юридичної особи, встановлені у статті 105 Цивільного кодексу України, серед яких зазначено: негайне письмове повідомлення учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, органу, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення; призначення комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія, ліквідатор тощо), яка поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються  відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї.

Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Відповідно до вимог частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується: за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами; за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи.

У силу частини 3 цієї статті, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа  ліквідується в порядку, встановленому Законом "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Крім загальних правил щодо порядку припинення юридичних осіб, передбачених статтею 105 Цивільного кодексу України, цей Кодекс встановлює і спеціальні правила порядку ліквідації юридичної особи, які спрямовані на забезпечення прав та інтересів кредиторів. Комісія з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія), яка створюється і діє на попередніх етапах відповідно до статей 105, 110 Цивільного кодексу України, обов'язково складає після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Відповідно до вимог частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На етапі затвердження проміжного ліквідаційного балансу з'ясовуються питання про достатність чи недостатність в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів, у разі недостатності яких ліквідаційною комісією здійснюється продаж майна юридичної особи.

За недостатньої вартості майна ліквідаційна комісія має діяти відповідно до правил статті 110 Цивільного кодексу України, яка приписує в цьому випадку здійснювати ліквідацію в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Зазначені норми цивільного законодавства кореспондуються і з приписами статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання.

Зі змісту частини 5 цієї статті вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги Закону, тільки після оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку ст. 60 ГК України, публікації оголошення в порядку ст. 105 ЦК України для виявлення кредиторів, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та можливе звернення до господарського суду, після закінчення строку, який передбачений ст. 105 ЦК України, з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства.

До заяви наданої головою ліквідаційної комісії Камінським М. І. про порушення справи про банкрутство додано: копію свідоцтва серія А00 №833706 про державну реєєстрацію ТОВ "Ньютек Поділля", копію довідки АА №173726 ЄДРПОУ від16.06.2009р., копію витягу ЄДРОФОП станом на 19.03.2012р., копію довідки УПФ у м. Хмельницькому №6584 від 05.03.2012р., копію повідомлення Хмельницького БТІ №655838 від 03.03.2012р., копію довідки банку про закриття рахунків №109 від 03.03.2012р., копію довідки Інспекції Держтехнагляду №43/17-205 від 02.03.2012р.,  претензію №18 від 29.07.2011р. про погашення боргу,  повідомлення про розгляд претензії №18 від 29.07.2011р., майнову вимогу №5 від 02.08.2011р., повідомлення №4 від 20.12.2011р. про розгляд майнової вимоги №5 від 02.08.2011р., копію протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Ньютек Поділля" №1/2011 від 01.07.2011р., копію протоколу зборів комісії з припинення діяльності ТОВ "Ньютек Поділля" №1 від 01.02.2012р., проміжний ліквідаційний баланс станом на 31.12.2011р.

Ознайомившись з поданою заявою та доданими до неї матеріалами суд встановив, що серед додатків відсутні належні докази: розміщення в друкованих засобах масової інформації повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію товариства у встановленому законодавством порядку, здійснення інвентаризації та оцінки вартості наявного майна підприємства, що ліквідується, письмового повідомлення всіх можливих кредиторів боржника про припинення юридичної особи, копії установчих документів (статуту). В заяві про порушення справи про банкрутство не зазначено доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини, наявність чи відсутність заборгованості по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, вихідної допомоги працівникам боржника, виплаті авторської винагороди.

Також не подано перелік усіх фінансово-кредитних установ, у яких відкриті розрахункові рахунки боржника і залишок на них грошових коштів. Єдина довідка Волочиського відділення ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" про закриття рахунків, не може бути доказом відсутності відкритих рахунків у інших фінансово-кредитних установах. У даному разі належним доказом може бути лише довідка (інформація) ДПІ у м. Хмельницькому.

Дослідження вказаних обставин має істотне значення для правильного вирішення справи, її обставин, які входять до предмету доказування у даній справі.

Згідно з вимогами ст. 63 ГПК України суддя  повертає  позовну  заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у позовній заяві не вказано обставин, на яких грунтується позовна вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини, обгрунтований розрахунок стягуваної чи оспорюваної суми.

Стаття 9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає, що суддя повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, про що виносить ухвалу, якщо: заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано; у заяві не вказано повне найменування сторін, їх поштову адресу та інші відомості, перелічені в статті 7 цього Закону; не подано доказів щодо сплати державного мита у встановлених порядку та розмірі; заявник не дотримав строку, зазначеного у абзаці третьому статті 1 цього Закону; з інших підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.

Повернення заяви про порушення справи про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущеного порушення з дотриманням вимог ст.7 Закону.

     Заява про порушення справи про банкрутство підлягає поверненню на підставі п. 3 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України та ст. 7, ч.1 ст.9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Керуючись ч.1 ст.9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", пунктом 3 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, суд  

УХВАЛИВ:

Заяву про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Ньютек Поділля", м. Хмельницький  повернути без розгляду.

Згідно з п.2 ч.1 ст.7 Закон України „Про судовий збір” від 08.07.2011р. № 3674-VI судовий збір в розмірі 5370,00грн., сплачений квитанцією №2740.74.1 від 03.04.2012р. повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Ньютек Поділля", м. Хмельницький, ідентифікаційний код 36537830 з Державного бюджету України з видачею відповідної довідки.

Додаток: позовна заява і додані до неї матеріали на 19 аркушах, в т. ч. квитанція №2740.74.1 від 03.04.2012р. на суму 5370,00грн.

Суддя                                                                      С.І. Крамар

   Віддрук. 2 прим. : 1 - до справи, 2 - боржнику (заявнику) (вул. М.Рибалка, б. 7/1 кв. 32, м. Хмельницький)(рекомендованим з врученням).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.04.2012
Оприлюднено13.04.2012
Номер документу22528350
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/05-12/163/12

Ухвала від 05.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні