Ухвала
від 27.01.2012 по справі 2а-10484/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Каюда А.М.

Суддя-доповідач - Бадахо ва Т.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2012 року справа №2а-10484 /11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Донецький апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого: Бадахово ї Т.П.

суддів: Гайдара А.В., Яковенк а М.М.

при секретарі судового зас ідання: Марциновському А.К.

за участю сторін:

від позивача: ОСОБА_2, за довір.,

від відповідача: не з' яви вся,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції на постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 30 листопада 2011 року по справі № 2а-10484/11/1270 за позо вом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Чорне золо то» до Ленінської міжрайонно ї державної податкової інспе кції про визнання дій незако нними та зобов' язання вчини ти певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2011 року Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Чорне золото» звернуло сь до суду з позовом до Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції про виз нання протиправними дії відп овідача щодо проведення кам еральної перевірки, що оформ лена актом № 1009/16/36735931 від 31.05.2011 року , визнання протиправними дії відповідача щодо невизнання та анулювання задекларовано ї в податковій декларації з п одатку на додану вартість за березень 2011 року суму податко вого зобов' язання у розмірі 276067грн., та суму податкового зо бов' язання у розмірі 298451грн., зобов' язання відповідача п оновити у всіх електронних с истемах, в тому числі в АС "Рез ультати співставлення подат кових зобов'язань та податко вого кредиту в розрізі контр агентів на рівні ДПА України ", а також в особовій картці ТО В "Чорне золото" код ЄДРПОУ 36735931, задекларовані в податковій декларації з податку на дода ну вартість за березень 2011 рок у суму податкового кредиту у розмірі 276067 грн., та суму податк ового зобов'язання у розмірі 298451 грн.

Ухвалою суду першої інстан ції від 30 листопада .2011 позовні вимоги в частині визнання пр отиправними дій відповідача щодо невизнання та анулюван ня задекларованої позивачем в податковій декларації з по датку на додану вартість за б ерезень 2011 року суми податков ого зобов'язання у розмірі 298451 грн., суми податкового кредит у в розмірі 276067 грн. були залише ний без розгляду за заявою по зивача.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 30 листопада 2011 року поз овні вимоги було задоволено у повному обсязі.

Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, відпов ідач звернувся з апеляційною скаргою і просив апеляційни й суд скасувати це рішення пр ийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючис ь на порушення норм матеріал ьного та процесуального прав а.

Представник відповідача д о суду не з' явився, про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином.

Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги , вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з на ступних підстав:

Як вбачається з матеріалів справи, 20 квітня 2011 року позива чем засобами електронного зв ' язку було подано деклараці ю з ПДВ за березень 2011 року, дод аток № 5 "Розшифровка податков их зобов'язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів" та реєстр отриманих та в иданих податкових деклараці й, в якій визначено суму пода ткових зобов'язань у розмірі 298451 грн. та суму податкового кр едиту в розмірі 276067 грн., сума по датку на додану вартість, що п ідлягає сплаті до бюджету ск ладає 22384 грн. (а.с. 43-46, т.1).

Відповідно до виписки з осо бового рахунку платника пода тків, 27.04.2011 позивачем сплачено в изначену самостійно за декла рацією з ПДВ за березень 2011 рок у суму податку в розмірі 22384 грн . (а.с. 143, т.2).

05 травня 2011 відповідачем скл адено лист (запит) №19090/16-53 про над ання документальних підтвер джень та пояснень, в якому поз ивачу пропонувалося надати п ояснення щодо здійснення гос подарських операцій (назва п латника) постачання товарів, послуг, повноти декларуванн я податкових зобов'язань/пра вомірності формування подат кового кредиту та документал ьне підтвердження: реєстри о триманих та виданих податков их накладних, податкові накл адні (а.с. 139, т.2).

За пунктом 42.2 статті 42 Податк ового кодексу України докуме нти вважаються належним чино м врученими, якщо вони надісл ані за адресою (місцезнаходж енням, податковою адресою) пл атника податків рекомендова ним листом з повідомленням п ро вручення або особисто вру чені платнику податків або й ого законному чи уповноважен ому представникові.

Відповідачем надано реєст р направленої кореспонденці ї від 05.05.2011 на підтвердження від правки зазначено листа позив ачу, однак, доказів отримання даного листа позивачем, не на дано.

Згідно з пункту 75.1 ст. 75 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камер альні, документальні (планов і або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні переві рки.

Підпунктом 75.1.1 пунктом 75.1 ста тті 75 Податкового кодексу Укр аїни визначено, що камеральн ою вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні ор гану державної податкової сл ужби виключно на підставі да них, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) пл атника податків.

Відповідно до пункту 76.1 стат ті 76 Податкового кодексу Укра їни камеральна перевірка про водиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціа льного рішення керівника так ого органу або направлення н а її проведення.

Камеральній перевірці пі длягає вся податкова звітн ість суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутніс ть під час проведення камера льної перевірки не обов'язко ва.

З наявних в матеріалах спра ви доказів вбачається, що поз ивачем підтверджено здійсне ння господарських операцій т а формування податкових зобо в'язань і податкового кредит у в березні місяці 2011 року заві реними копіями документів пе рвинного бухгалтерського та податкового обліку, а саме до говори, податкові видаткові накладні, рахунки фактури, по дорожні листи, довіреності н а отримання товарів.

Таким чином, колегії суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції, що предм етом дослідження камерально ї перевірки може бути лише пр авильність відображення у ві дповідних рядках та стовпцях податкової декларації показ ників як результатів проведе них розрахунків (арифметични х дій) та/або методологія пров едення цих розрахунків. В раз і, якщо предметом дослідженн я мають бути документи по про веденим операціям, то така пе ревірка не може відноситися до категорії камеральної пер евірки і повинна проводитися на підставі та в порядку, пере дбаченому для певного виду д окументальних перевірок (пла нової або позапланової). Тому дії відповідача щодо провед ення камеральної перевірки є протиправними.

Крім цього, згідно з пунктом 2.21 Порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов' язань та податкового кредиту з податк у на додану вартість у розріз і контрагентів, затвердженог о Наказом Державної податков ої адміністрації України ві д 18.04.2008 року № 266 (надалі - Порядок), підсумки перевірок за резул ьтатами автоматизованого сп івставлення податкової звіт ності з податку на додану вар тість на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, п ланової, позапланової переві рки) або довідки у розрізі пер іодів та операцій з одним кон трагентом та фіксуються в АС "Аудит". По мірі підписання ак тів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визн ачених податковим повідомле нням-рішенням, прийнятим за р езультатами таких перевірок , уточнюються результати авт оматизованого співставленн я на центральному рівні пода ткової звітності з податку н а додану вартість за подання м підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідо млення-рішення.

Згідно пункту 2. 8 Порядку, пра цівники органу державної под аткової служби несуть відпов ідальність за відповідність інформації у базах податков ої звітності даним податкови х документів, наданих платни ком податку на додану вартіс ть.

Пунктом 4.13 Порядку, якщо за р езультатами камеральної пер евірки виявлені порушення (п омилки), працівник підрозділ у оподаткування юридичних. ф ізичних осіб запрошує платни ка ПДВ для складання акта док ументальної невиїзної (камер альної) перевірки податкової декларації з податку на дода ну вартість за формою, встано вленою Наказом N 166, та направля є повідомлення-рішення відпо відно до Наказу.

Позивач у встановлений зак оном строк подав декларацію з ПДВ за березень 2011 року та спл атив визначену самостійно за декларацією з ПДВ за березен ь 2011 року суму податку в розмір і 22384 грн. (а.с. 143, т.2).

Будь-яких податкових повід омлень-рішень за наслідками проведеної перевірки податк овим органом прийнято не бул о, однак, зі змісту виписок з А С "Система автоматизованого співставлення податкових зо бов'язань та податкового кре диту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" вбачаєт ься, що суми задекларованого позивачем у декларації за бе резень 2011 року податкового кр едиту та податкових зобов'яз ань в розрізі контрагентів з няті податковим органом - вне сено записи, що відповідають відомостям зазначеним у под атковій декларації і одночас но внесено записи на ці ж самі суми, але з від'ємним значення м.

За таких обставин колегія с уддів погоджується з висновк ом суду першої інстанції, про те, що будь-яких правових підс тав змінювати (зменшувати) са мостійно задекларовані пози вачем суми податкових зобов' язань та податкового кредиту у відповідача не було. Коригу вання цих показників можливе або у випадку самостійного в иправлення платником податк ів допущених помилок та пода чі відповідних уточнюючих ро зрахунків або на підставі по даткових повідомлень-рішень податкового органу, прийнят их у передбачених законом ви падках.

З урахуванням вищевикладе ного, колегія суддів дійшла в исновку, що судом першої інст анції були правильно встанов лені обставини справи та пос танова прийнята з дотримання м норм матеріального та проц есуального права, доводи апе ляційної скарги не спростову ють висновків суду першої ін станції, тому підстав для зад оволення апеляційної скарги та скасування постанови суд у не вбачається.

З огляду на вищезазначене т а керуючись ст.ст. 195, 196, п.1, ч.1 ст.198 , 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції на поста нову Луганського окружного а дміністративного суду від 30 л истопада 2011 року по справі № 2а- 10484/11/1270 - залишити без задоволен ня.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 30 листопада 2011 року по сп раві № 2а-10484/11/1270 - залишити без з мін.

Вступна та резолютивна час тини ухвали прийняті у нарад чій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 27 січня 2012 року. Повний текст виготовле но 30 січня 2011 року.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищ ого адміністративного суду У країни безпосередньо протя гом 20 днів після набрання зако нної сили судовим рішенням с уду апеляційної інстанції, к рім випадків передбачених Ко дексом адміністративного су дочинства України, а в разі ск ладення ухвали в повному обс язі відповідно до статті 160 КА С України - з дня складення у хвали в повному обсязі.

Головуючий: Т.П.Бадах ова

Судді: А.В.Г айдар

М.М.Яковенко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2012
Оприлюднено17.04.2012
Номер документу22581100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10484/11/1270

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні