ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
О К Р Е М А У Х В А Л А
09.04.2012 р.справа № 50/244-б
Господарський суд міста Києва, розглядаючи справу за заявою державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва до товариства з обмеженою відповідальністю В«ТДА Сервіс ЛТДВ» про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Кредитор звернувся до суду із заявою про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника, оскільки товариство з обмеженою відповідальністю В«ТДА Сервіс ЛТДВ» неспроможне сплатити податковий борг у сумі 255353,50 грн., не надає до органів державної податкової служби податкових декларацій та інших документів фінансової звітності, відсутнє за юридичною адресою і його місцезнаходження невідоме, що підтверджується актом про незнаходження за юридичною адресою від 05.02.2009.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 20.04.2010 порушено провадження у справі №50/244-б.
Постановою господарського суду м. Києва від 12.05.2010 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ініціюючого кредитора державну податкову інспекцію у Голосіївському районі м. Києва, яку зобов'язано провести ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт і ліквідаційний баланс банкрута на затвердження у строк до 12.05.2011.
Станом на 29.09.2011 ліквідатор - Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва не подала суду свій звіт ліквідатора, у зв"язку з чим відбувається затягування розгляду справи та порушення законних прав та інтересів кредиторів. Розгляд справи було призначено на 21.10.2011.
Представники боржника в судове засідання 21.10.2011 не з'явилися, витребувані судом докази не подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В судове засідання прибув представник заявника(ліквідатора), дав пояснення по справі та подав клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури на два місяці. Суд задовольнив дане клопотання.
Розгляд справи було призначено на 23.12.2011.
Представники боржника в судове засідання 23.12.2011 не з'явилися, витребувані судом докази не подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В судове засідання прибули представники заявника(ліквідатора) та ПАТ "Київенерго", дали пояснення по справі, представник заявника(ліквідатора) подав клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури на два місяці. Суд задовольнив дане клопотання.
Ухвалою від 23.12.2011 продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора на три місяці - до 23.03.2012, визнано публічне акціонерне товариство "Київенерго" в особі структурного відокремленого підрозділу "Енергозбут Київенерго"(код ЄДРПОУ 26187763) кредитором боржника на суму 6 269,68 грн., що складається із:
І черга - 659,00 грн. (102,00 держмита та 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне Пг печення судового процесу за рішенням Господарського суду м. Києва від 05.10.2010, 85,00 грн. витрат із сплати державного мита, 236,00 грн. витрат на інормаційно-технічне забезпечення судового процесу).
IV черга - 5 610,68 грн. (5 261,68 грн. - основний борг, 284,13 грн. - інфляційні втрати, 64,87 грн. - 3%річних).
Призначено справу до розгляду на 23.03.2012.
Представники боржника в судове засідання 23.03.2012 не з'явилися, витребувані судом докази не подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В судове засідання прибув представник заявника(ліквідатора), дав пояснення по справі та подав клопотання про заміну ліквідатора з ініціюючого кредитора на арбітражного керуючого, кандидатуру якого має надати державний орган з питань банкрутства. Суд задовольнив дане клопотання.
Суд вирішив продовжити термін ліквідаційної процедури на три місяці, оскільки даний термін сплив.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 23.03.2012 продовжено строк ліквідаційної процедури товариства з обмеженою відповідальністю В«ТДА Сервіс ЛТДВ» та повноваження ліквідатора на три місяці - до 23.06.2012, призначено справу до розгляду на 24.04.2012.
Відповідно до частини 5 статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно з ст. 4-5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов. Рішення і постанови господарських судів приймаються іменем України.
Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарських судів тягне відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами України.
Аналогічні положення містяться також в Законі України В«Про судоустрій і статус суддівВ» . Зокрема, ст. 13 Закону встановлює, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
Разом із тим, незважаючи на обов'язковість виконання вимог ухвал суду, Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва протягом майже двох років ухиляється від виконання постанови господарського суду міста Києва від 12.05.2010 по справі № 50/244-б щодо своєчасного подання суду звіту і ліквідаційного балансу боржника на затвердження, чим суттєво затягує розгляд вказаної справи.
Відповідно до ст. 22 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцяти місяців . Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.
Згідно зі ст. 25 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:
приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження;
виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством;
аналізує фінансове становище банкрута;
виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;
очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу;
пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту;
має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту;
заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими;
з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;
реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів;
здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Окрім цього, з дня призначення ліквідатора він повинен вжити реальних заходів щодо отримання в 15 денний термін від посадових осіб банкрута бухгалтерську документацію та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута. Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дубліката печатки та штампів у разі їх втрати.
Відповідно до ст. 32 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації);
відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна;
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Але, в порушення вказаних вище норм законодавства, Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва не виконала покладених на неї як на ліквідатора повноважень, визначених ст.ст. 22, 23, 25, 32 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , зокрема, не прийняла до свого відання майно боржника, не виконувала функції з управління та розпорядження майном банкрута, не вжила реальних заходів щодо отримання в 15 денний термін від посадових осіб банкрута бухгалтерську документацію та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору, не здійснювала інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, не аналізувала фінансове становище банкрута, не пред'являла до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту, не вживала заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб та в порушення вимог ст. 32 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» своєчасно не подала суду звіт та ліквідаційний баланс боржника на затвердження.
Отже, враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що дана бездіяльність Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва порушує норми ст. 124 Конституції України, ст. 4-5, 30 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 22, 25 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» та створює перешкоди суду у здійсненні правосуддя.
Відповідно до статті 90 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.
Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі.
За таких обставин господарський суд м. Києва виносить на ім'я начальника Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва окрему ухвалу про необхідність усунення порушень та недоліків в роботі державного органу, керівником якого він являється та налагодження його діяльності в сфері вчасного, належного та повного виконання судових рішень (ухвал).
Керуючись статтями 90, 86 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Державній податковій інспекції у Голосіївському районі м. Києва усунути порушення і недоліки в роботі, притягти винних осіб до відповідальності та забезпечити своєчасне виконання постанови господарського суду міста Києва від 12.05.2010 по справі № 50/244-б, а саме щодо подання суду звіту і ліквідаційного балансу боржника на затвердження.
2. Окрему ухвалу направити Державній податковій інспекції у Голосіївському районі м. Києва.
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі м. Києва письмово повідомити господарський суд м. Києва про результати розгляду даної окремої ухвали у строк до 09.05.2012.
Суддя Головатюк Л.Д.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22621845 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні